9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66 Edebiyat Atölyesi: Konuşma Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Edebiyat Atölyesi: Konuşma

Sayfa 63 Konuşma Öncesi Cevapları

Aşağıdaki metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

Soru 1: Okuduğunuz metinden hareketle tatlı dilin insan hayatındaki önemini
söyleyiniz.
Cevap : Tatlı dil, insan ilişkilerini güçlendiren, sorunları çözmeye yardımcı olan ve karşılıklı sevgi, saygı oluşturan önemli bir iletişim aracıdır.

Soru 2: Günlük hayatınızdan güzel ve etkili konuşan tatlı dilli insanlara örnekler
veriniz. Bu kişilerin sizi etkileme gerekçesini söyleyiniz.
Cevap: Aile büyüklerimiz, öğretmenlerimiz ya da güzel konuşan arkadaşlarımız tatlı dilli insanlara örnek olarak verilebilir. Bu kişiler, söyledikleriyle çevresindekileri etkiler ve güven verir.

Soru : Tatlı dil neden yılanı deliğinden çıkarır denilmiştir?
Cevap: Bu deyim, tatlı dilin insanları yumuşatabileceğini ve en zor durumları bile çözebileceğini anlatmak için kullanılır. Tatlı dil, en sert kişileri bile ikna edebilecek bir güce sahiptir.

Sayfa 64 Cevapları

Okulunuzun Kütüphanecilik Kulübü “Okumanın İnsan Hayatındaki Önemi” adlı bir etkinlik düzenliyor. Sınıf arkadaşlarınızla bu etkinlikte görev almak istiyorsunuz. Bunun için bir deneme metni seçmeye ve bu deneme metninden hareketle düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşmaya karar verdiniz. Bu çalışmanızda önemli bir ayrıntıya dikkat etmeniz gerekiyor: Önce takımlara ayrılacaksınız. Takım arkadaşlarınıza farklı renkteki altı şapkadan birini seçecek ve bu şapkanın temsil ettiği görevi yerine getireceksiniz. Şimdi aşağıdaki aşamaları takip ederek sözlü ürününüzü oluşturunuz.

Aşamalar

  1. Konuşmanız için öğretmeninizin rehberliğinde altı takım oluşturunuz.
  2. Altı renkte şapkanın temsil ettiği görevleri öğreniniz ve takım arkadaşlarınızla bu görevleri aranızda paylaşınız.
  3. Karekodda yer alan denemelerden birini seçiniz.
  4. Deneme metninden hareketle şapkanıza uygun bir şekilde konuşma içeriğinizi tasarlayınız.
  5. Öğretmeninizin verdiği sürede takım arkadaşlarınızla birlikte konuşmanızı yapınız.

Yönerge

  • Edebiyat atölyesindeki konuşma çalışmanızı sınıf içinde gerçekleştiriniz.
  • Konuşma çalışmanızı arkadaşlarınızla birlikte takım şeklinde yapınız.
  • Konuşmanızı size verilen süre içinde gerçekleştiriniz.
  • Konuşmanızı değerlendirme ölçütlerine dikkat ederek oluşturunuz.
  • Konuşmanızı öğretmen, akran ve öz değerlendirme yoluyla değerlendireceğinizi unutmayınız.
  • Sonraki temalarda yapacağınız konuşmalara yol gösterici olması için konuşmanıza ilişkin geri bildirimleri değerlendiriniz.

Sayfa 65 Cevapları

Değerlendirme

Konuşmanız, öğretmeniniz tarafından aşağıdaki öğretmen değerlendirme formuyla değerlendirilecektir. Konuşma sonrasında arkadaşlarınızın konuşmasını akran değerlendirme, kendi konuşmanızı da öz değerlendirme formuyla değerlendireceksiniz.

Değerlendirme Ölçütleri

  • Planlama: Konuşmaya etkili bir giriş yapma, konuşmayı sürdürme ve etkili bir şekilde tamamlama
  • Düşünsel Süreçleri Kontrol Etme: Şapkanın simgelediği görüşe uygun örnekler sunma
  • Söz Varlığı: Bağlama uygun zengin bir kelime hazinesiyle anlatımı zenginleştirme
  • Organizasyon: Duygu ve düşünceleri tutarlı bir biçimde organize etme
  • Akıcılık: Gereksiz ses tekrarından uzak durarak akıcı bir şekilde konuşma
  • Beden Dili: Konuşmada jest ve mimikleri etkili kullanma, dinleyicilerle yeterli göz teması kurma
  • İşbirliği: Takımda yapılan görev paylaşımı doğrultusunda şapkanın temsil ettiği görevi yerine getirme
  • Zaman Yönetimi: Konuşmada süreyi etkin bir şekilde kullanma

Sayfa 66 Cevapları

Şapka Renkleri ve Görevler

  • Mavi: Tüm düşünceleri göz önünde bulundurarak özet yap ve konu hakkında bir karara var.
  • Beyaz: Denemede yer alan bilgileri objektif bir şekilde sun.
  • Kırmızı: Denemede verilen iletinin duygusal yönlerini ortaya koy.
  • Siyah: Denemede olumsuz yönlerini bulmaya çalış.
  • Sarı: Denemede olumlu yönleri belirle.
  • Yeşil: Denemede verilen iletiyi yaratıcı bir şekilde açıkla.

"Okumanın İnsan Hayatındaki Önemi" etkinliği için bir örnek çalışma yapayım. Aşağıdaki örnek, sınıf içinde takım çalışmasıyla gerçekleştirilebilecek bir etkinliğin nasıl olabileceğini gösteriyor.

Takım Çalışması: Okumanın İnsan Hayatındaki Önemi

Takım Şapkası: Mavi Şapka (Özet ve Karar Verme)


Deneme Metni: Okumanın İnsan Hayatındaki Önemi

Okumanın insan hayatındaki rolü, düşünce ufkunu genişletmek ve farklı bakış açıları kazandırmaktır. İnsanlar okuma yoluyla bilgi edinir, empati kurmayı öğrenir ve hayal gücünü geliştirir. Okuma, sadece bilgi aktarmakla kalmaz, aynı zamanda bireyin kişisel gelişimine ve toplumsal hayata uyumuna da katkı sağlar. Düzenli okuma alışkanlığı olan bireyler, çevrelerindeki dünyayı daha iyi anlar ve sorunlara daha yaratıcı çözümler üretebilir. Bu nedenle okuma, bireysel ve toplumsal gelişim için hayati bir beceridir.


1. Mavi Şapka Görevi: Konuşma Metni

Özet ve Karar Verme:

Okuma, insan hayatında vazgeçilmez bir yere sahiptir. Hem bireysel hem de toplumsal gelişim için önemlidir. Deneme metninde belirtilen en önemli nokta, okumanın bilgi aktarmanın ötesinde insanın düşünce yapısını zenginleştirdiği ve empati yeteneğini geliştirdiğidir. Bu bilgilerden yola çıkarak, okuma alışkanlığı kazanmanın kişisel ve sosyal hayatımızda olumlu etkiler yarattığı sonucuna varabiliriz. Sonuç olarak, okuma alışkanlığı bireyin hayatında başarıya ulaşmasında en etkili yollardan biri olarak kabul edilmelidir. Bu sebeple düzenli okuma, bireysel gelişim ve topluma katkı sağlamak için teşvik edilmelidir.


2. Beyaz Şapka Görevi: Bilgi Aktarma

Bilgi Sunumu:

Denemede belirtilen bilgiler ışığında, okuma alışkanlığının hem birey hem toplum açısından faydaları anlatılmaktadır. Okuma, bireyin zihinsel kapasitesini genişleterek daha sağlıklı düşünmesine yardımcı olur. Bilgi birikimini artıran okuma, kişiyi eleştirel düşünme becerileriyle donatır ve olaylara farklı açılardan bakmayı öğretir. Ayrıca, okuma sayesinde birey, çevresindeki dünya hakkında daha fazla bilgi sahibi olur ve çevresindeki insanlara daha duyarlı hale gelir.


3. Kırmızı Şapka Görevi: Duygusal Yorum

Duygusal Yönlendirme:

Okuma, insanın iç dünyasında büyük değişikliklere neden olabilir. Kişinin okuduğu her kitap, ona farklı dünyalar açar ve bazen derin duygusal izler bırakır. Bir roman karakterinin yaşadığı zor durumu okurken o karakterle empati kurabiliriz, böylece duygusal bağlar geliştiririz. Okuma, sadece bilgi aktarmakla kalmaz; aynı zamanda insan ruhunu besler, içsel bir zenginlik sağlar ve hayata daha derin bir anlam katabilir.


4. Siyah Şapka Görevi: Eleştirel Yorum

Olumsuz Yönleri Belirleme:

Her ne kadar okumanın büyük faydaları olsa da, herkes için bu alışkanlığı geliştirmek kolay olmayabilir. Zamanın azlığı, modern dünyada bilgiye daha hızlı erişim yollarının olması, okuma alışkanlığının giderek azalmasına yol açabilir. Ayrıca, bazı kişiler okudukları bilgilerle yetinir ve araştırma yapma alışkanlığı kazanamaz. Bu da bilginin yüzeysel kalmasına ve derinlemesine öğrenmenin azalmasına neden olabilir.


5. Sarı Şapka Görevi: Olumlu Yönler

Olumlu Yönlerin Vurgulanması:

Okuma, insanın zihinsel kapasitesini artıran ve kişisel gelişimi destekleyen bir süreçtir. Özellikle çocukların okuma alışkanlığı edinmesi, eğitim hayatlarında başarıyı artırır. Aynı zamanda okuma, sosyal becerileri geliştirir, insanın çevresiyle olan ilişkilerini güçlendirir ve bireyin özgüvenini artırır. Hayal gücünü zenginleştiren okuma, bireyin yaratıcılığını ve inovatif düşünme becerilerini de destekler.


6. Yeşil Şapka Görevi: Yaratıcı Yorum

Yaratıcı Fikirler Üretme:

Eğer okuma alışkanlığını yaygınlaştırmak istiyorsak, okuma etkinliklerini daha eğlenceli hale getirebiliriz. Mesela, okunan kitaplardan esinlenerek yaratıcı yazma atölyeleri düzenlenebilir. Ayrıca, sosyal medya ve dijital platformlarda “okuma günleri” başlatılabilir ve insanlar okudukları kitaplardan alıntılar paylaşarak bir okuma ağı oluşturabilirler. Bu tür etkinlikler, okumanın insanlar arasında daha yaygın hale gelmesine katkıda bulunacaktır.


Sonuç

Bu çalışmanın sonucunda takım olarak, okumanın insan hayatındaki önemini her açıdan değerlendirmiş olduk. Her şapka görevi, okumanın farklı bir yönünü ele alarak, kişisel gelişim ve toplumsal faydalarını vurguladı. Bu konuşma etkinliği, bizi okuma konusunda daha bilinçli bir hale getirdi ve okumanın yaşamımızdaki yerini bir kez daha anladık. Sonuç olarak, okuma alışkanlığını teşvik etmek için bireysel çabalarımızın yanı sıra toplumsal farkındalığın da artması gerektiği sonucuna vardık.


Bu çalışma, hem ekip çalışması hem de bireysel düşünce katkılarıyla okuma alışkanlığının önemini vurgulayan bir etkinlik olarak tamamlanabilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.