9. Sınıf Fizik Ders Kitabı Sayfa 52-53 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Fizik Ders Kitabı Sayfa 52-53 Üniteye Başlarken Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Üniteye Başlarken Sorular ve Cevaplar:

Soru: Bugün fizik, kimya, biyoloji ve matematik derslerinde kullanılan fiziksel nicelikler ve birimleri hangileridir?
Cevap: Fiziksel nicelikler; uzunluk (metre), kütle (kilogram), zaman (saniye), sıcaklık (kelvin), ve kuvvet (newton) gibi birimlerle ölçülür.

Soru: Ülkelerde farklı birimlerin kullanılması ne gibi sorunlara neden olabilir?
Cevap:
Farklı birimlerin kullanılması, ölçümlerde karışıklıklara ve yanlış hesaplamalara yol açabilir, özellikle uluslararası projelerde hatalara neden olabilir.

Soru: Bir cisme etki eden kuvvet hangi ölçüm aletiyle ölçülebilir?
Cevap: Bir cisme etki eden kuvvet, dynamometre veya kuvvet ölçer gibi ölçüm aletleriyle ölçülür.

Soru: Hava trafik kontrolörü, doğru bir yönlendirme yapabilmek için havadaki uçaklarla ilgili hangi fiziksel niceliklerin bilgilerine ihtiyaç duyabilir?
Cevap: Hava trafik kontrolörü, uçakların hız, irtifa, yön, ve konum bilgilerine ihtiyaç duyar.

Doğa Olaylarının Belirlenmesi

Soru: Gelgit etkisi sonucu teknelerin karaya oturmasını önlemek için yapılacak çalışmalarda kuvvetler, fiziksel nicelikler ve birimler hakkında bilgi sahibi olmanın önemi ne olabilir?
Cevap: Gelgit etkisinin anlaşılması ve kuvvetlerin doğru bir şekilde hesaplanması, teknelerin güvenli bir şekilde seyir yapmalarını ve karaya oturmalarını önlemek için kritik öneme sahiptir.

Soru: Gök cisimlerinin hareketleri ve birbirine uyguladıkları çekim kuvvetleri hangi fiziksel niceliklerle ilgili olabilir?
Cevap: Gök cisimlerinin hareketleri ve çekim kuvvetleri, kütle, çekim ivmesi, yörünge, ve hız gibi fiziksel niceliklerle ilişkilidir.

Hazır Mısın Tablosu

Soru 1- Aşağıda verilen kavramların size çağrıştırdığı kelimeleri tablodaki ilgili alana yazınız. Bu kelimeleri kullanarak verilen kavramlarla ilgili örnekteki gibi anlamlı bir cümle oluşturunuz ve tabloyu örnekteki gibi doldurunuz.

Kavramlar Kelimeler Cümleler
Hareket Koşmak, zıplamak Beden eğitimi dersinde koşma ve zıplama hareketleri yaparak maça hazırlık.
Kuvvet Düşme, çekme, itme Düşen bir cismi kaldırmak için kuvvet uygulamak gerekir.
Hız Hızlı, yavaş Hız, bir cismin birim zamanda kat ettiği yol olarak tanımlanır.
Uzun yol Mesafe, yol almak Uzun bir yolculuğa çıkmadan önce haritayı kontrol etmeliyiz.
Alınan yol Gidilen mesafe, kat edilen yol Gidilen mesafe hesaplanırken alınan yol dikkate alınmalıdır.

Soru 2- Kuvvet, hareket, hız, sürat, alma ve yol kavramlarının birbirleriyle ilişkilerinde günlük hayatta karşımıza çıkan bir örnek belirleyiniz. Örneğinizde gerçekleşen olayları bu kavramları kullanarak açıklayacağınız kısa bir metin yazınız.

Cevap: Bir aracın yolda giderken hızlanması, kuvvet ve hareket kavramlarıyla ilişkilidir. Örneğin, araca uygulanan bir kuvvet (gaz pedalı) arabanın hızını artırarak harekete geçmesini sağlar. Araç, yolda hareket ederken hızlanması, aldığı yolun zamanla olan oranını belirler. Eğer sürat artarsa, bu durumda yol almanın hızla ilişkisini gözlemleyebiliriz. Dolayısıyla, araç bir yol kat ederken kuvvet, hareket, hız ve sürat kavramları birbirleriyle bağlantılıdır.

Soru 3- Aşağıda fiziksel niceliklerin sembolleri, birimleri ve bu birimlere ait semboller karşılık olarak verilmiştir. Çizelgede verilen niceliklere ait sembolü, birimi ve birime ait sembolü belirleyerek tablodaki ilgili alana yazınız. Kavramlarla ilgili yazdıklarınızı öğretmenlerinizle paylaşın. Gerektiğinde yazdıklarınızı yeniden düzenleyiniz.

Fiziksel Nicelikler Fiziksel Niceliğin Semboli Fiziksel Niceliğin Birimi Birimin Semboli