9. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 1. Ünite Studying Abroad Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı 1. Ünite Studying Abroad Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları İngilizce Çalışma Kitabı Ünite 1 Studying Abroad Sayfa 10, 11, 12, 13 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf İngilizce Çalışma Ünite 1 Studyıng Abroad Sayfa 10 Cevapları

1A HIT IT OFF!

a. Listen to the conversation between Kamran and Adela. (egitim.net.tr) Tick (✔) the sentences you hear. (Kamran ve Adela arasındaki konuşmayı dinleyin. Duyduğunuz cümleleri işaretleyin (✔).)

How’s it going?
What’s up?
How are you?
See you later then.
Take care.
Nice to meet you, too!
Long time, no see!
Have a nice day.

ANSWER
How’s it going? - Nasıl gidiyor?
Nice to meet you, too! - Ben de çok memnun oldum!
Have a nice day. - İyi günler.

b. Listen to the audio again. Write True (T), False (F), or Not Mentioned (NM) for the
statements below. (Sesi tekrar dinleyin. Doğru (T), Yanlış (F) veya Belirtilmedi (NM) yazın. aşağıdaki ifadeler.)

1 Adela is from Spain.
2 Kamran and Adela are at the same school.
3 Kamran is eighteen years old.
4 Kamran likes talking on the phone.
5 Adela does not like drinking coffee with Kamran.

ANSWER:
1.T
2.T
3. F Kamran is seventeen years old
4.NM
5. F Adela likes drinking coffee with Kamran.

c. Write a similar dialogue to the one you have listened to in Exercise a. (Alıştırma a'da dinlediğiniz diyaloga benzer bir diyalog yazın.)

Örnek:

  • A: "Hi! How have you been?" (Merhaba! Nasılsın?)
  • B: "Good, thanks! And you?" (İyiyim, teşekkürler! Ya sen?)
  • A: "Great! It's been a while. Let's catch up soon." (Harika! Uzun zaman oldu. Yakında görüşelim.)
  • B: "Absolutely! See you later!" (Kesinlikle! Sonra görüşürüz!)

d. Use the clues below. Find and write the family members in the puzzle. (Aşağıdaki ipuçlarını kullanın. Bulmacada aile üyelerini bulun ve yazın.)

  • Father
  • Mother
  • Brother
  • Sister
  • Grandmother
  1. Niece or Nephew
  2. Uncle
  3. Cousin
  4. You (Yourself)
  5. Aunt or Uncle (depending on gender)
  6. You (Yourself)
  7. Grandfather
  8. Nephew or Niece
  9. Grandmother

ANSWER:
1. niece
2. uncle
3. cousin
4. brother
5. aunt
6. sister
7. grandfather
8. nephew
9. grandmother
1. the daughter of your sister or brother
2. the brother of your parents
3. the children of your uncle or aunt
4. the son of your parents
5. the sister of your parents
6. the daughter of your parents
7. the father of your parents
8. the son of your sister or brother
9. the mother of your parents

Verilen ipuçlarını kullanarak bulmacadaki aile üyelerini bulun ve yazın:

  1. Kız kardeşinizin veya erkek kardeşinizin kızı: Niece (Yeğen - kız)
  2. Ebeveynlerinizin erkek kardeşi: Uncle (Amca / Dayı)
  3. Amcanızın veya teyzenizin çocukları: Cousins (Kuzenler)
  4. Ebeveynlerinizin oğlu: Brother (Erkek kardeş)
  5. Ebeveynlerinizin kız kardeşi: Aunt (Teyze / Hala)
  6. Ebeveynlerinizin kızı: Sister (Kız kardeş)
  7. Ebeveynlerinizin babası: Grandfather (Büyükbaba)
  8. Kız kardeşinizin veya erkek kardeşinizin oğlu: Nephew (Yeğen - erkek)
  9. Ebeveynlerinizin annesi: Grandmother (Büyükanne)

9. Sınıf İngilizce Çalışma Ünite 1 Studyıng Abroad Sayfa 11 Cevapları

1B VARIETY IS THE SPICE OF LIFE
a Use the clues below to complete the crossword puzzle. (Bulmacayı tamamlamak için aşağıdaki ipuçlarını kullanın.)

ACROSS
2 The capital of Azerbaijan is… Baku
3 The capital of Greece is… Athens
5 A person from Denmark is called… Danish
7 Bangkok is the capital of this country. Thailand
9 This country is an island and is famous for its halloumi cheese. Cyprus
11 Madrid is the capital of this country. Spain
13 This country is the land of pandas. China

DOWN
1 People from the Netherlands are called… Dutch
2 This country is famous for the samba and its carnivals. Brazil
4 A person from Egypt is… Egyptian
6 The Eiffel Tower is the symbol of this country. France
8 This country is famous for its delicious food like pizza and pasta. Italy
10 The capital of Bulgaria is… Sofia
12 A person from Finland is… Finnish

b. Complete the sentences with the words below. Change the form if necessary. (Aşağıdaki sözcüklerle cümleleri tamamlayın. Gerekirse formu değiştirin.)

exchange multicultural occupation join degree opportunity benefit

  • I want to join the English club to improve my speaking skills. (Konuşma becerilerimi geliştirmek için İngilizce kulübüne gitmek istiyorum.) (Tim’in matematik alanında yüksek lisansı var.)
  • Tim has a master's degree in mathematics. (Spor yapmanın yollarından biri de kemiklerinizi ve kaslarınızı güçlendirmektir.)
  • One of the benefits of doing sport is strengthening your bones and muscles. (Lütfen adınızı, adresinizi ve e-posta adresinizi girin.)
  • Please fill in your name, address, and occupation.
  • Bilge is a degree student. She studies mechanical engineering at a university in Germany. (Bilge bir öğrencidir. Almanya’da bir üniversitede makine mühendisliği okuyor.)
  • We live in a multicultural society. There are people from different countries. (Bir(n) toplumda yaşıyoruz. Farklı ülkelerden insanlar var.)
  • Travelling is a great opportunity to meet new people. (Seyahat etmek yeni insanlarla tanışmak için harikadır.)

c. Write sentences using the information on the form below. (Aşağıdaki formdaki bilgileri kullanarak cümleler yazın.)

1 He was born in nineteen-eighty two.
2 He is from America/the USA/ New York.
3 He is American. 4 He is a surgeon

1 Bin dokuz yüz seksen ikide doğdu.
2 Amerika/ABD/New York’tandır.
3 O Amerikalıdır. 4 O bir cerrah

d. Match the jobs to the correct definitions below. (İşleri aşağıdaki doğru tanımlarla eşleştirin.)
architect accountant chemist graphic designer software engineer

A person whose job is…

1 to design buildings
2 to design pictures and text for books, etc.
3 to prepare and sell medicines
4 to write computer programs
5 to keep and check financial accounts

  1. A person whose job is to design buildings - architect (Binalar tasarlamak)
  2. A person whose job is to design pictures and text for books, etc. - graphic designer (Kitaplar vb. için resimler ve metinler tasarlamak)
  3. A person whose job is to prepare and sell medicines - chemist (İlaç hazırlamak ve satmak)
  4. A person whose job is to write computer programs - software engineer (Bilgisayar programları yazmak)
  5. A person whose job is to keep and check financial accounts - accountant (Mali hesapları tutmak ve kontrol etmek)

9. Sınıf İngilizce Çalışma Ünite 1 Studyıng Abroad Sayfa 12 Cevapları

1C IN THE HEART OF THE CITY

a. Match 1–4 to a–d to make meaningful sentences. (Anlamlı cümleler oluşturmak için 1-4'ü a-d ile eşleştirin.)

  1. Turn right on/ahead.
  2. Go straight on/ahead.
  3. Take the first/second right.
  4. Go past the traffic lights.

b. Put the sentences into the correct order (1–6) to form a meaningful dialogue. (Anlamlı bir diyalog oluşturmak için cümleleri doğru sıraya (1-6) yerleştirin.)

Sorry, I’m new here. How can I get there?
Excuse me, where is the zoo?
That’s all right.
OK. Thank you very much.
It’s on Carnation Street.
Go straight on and go past the second traffic lights. Turn right into Rose Street; it’s on the left opposite the funfair.

ANSWER- 3 1 6 5 2 4

3-Sorry, I’m new here. How can I get there?
1-Excuse me, where is the zoo?
6-That’s all right.
5-OK. Thank you very much
2-It’s on Carnation Street.
4-Go straight on and go past the second traffic lights. Turn right into Rose Street; it’s on the left opposite the funfair.

c. Look at the map. Start from the pin icon and follow the directions to complete the
dialogues. (Haritaya bak. Raptiye simgesinden başlayın ve işlemi tamamlamak için talimatları izleyin. Diyaloglar.)

ANSWER: 1. turn left/on the left 2 turn right/the first left 3 on the right

1. Tim: Could you direct me to the opera house?
Moe: Go straight ahead and go past the traffic lights. Then turn left into Ship Street; it’s on the left , opposite the theatre.
2 Sue: Can you tell me the way to the underground station?
Ash: Go straight on and take the first left onto Bond Street. Then turn right and take the first left onto Cotton Street. It’s on the right.
3 Rob: Excuse me, where is the souvenir shop?
Kim: Go straight on and go past the traffic lights. It’s on the right , between the tourist office and the petrol station.

1 Tim: Beni opera binasına yönlendirebilir misiniz?
Moe: Dümdüz ilerleyin ve trafik ışıklarını geçin. Daha sonra sola Gemi Sokağı’na dönün; Solda, tiyatronun karşısında.
2 Sue: Bana metro istasyonuna giden yolu söyleyebilir misin?
Ash: Düz devam edin ve Bond Caddesi’ne doğru ilk sola dönün. Daha sonra sağa dönün ve ilk soldan Cotton Street’e girin. Sağ tarafta.
3 Rob: Affedersiniz, hediyelik eşya dükkanı nerede?
Kim: Düz devam et ve trafik ışıklarını geç. Turizm ofisi ile benzin istasyonu arasında sağda.

d. Look at the map in Exercise c and write the answers to the questions in your notebooks. (Alıştırma c'deki haritaya bakın ve soruların cevaplarını not defterlerinize yazın.)

1 Can you tell me the way to the airport? Go straight ahead and take the first left onto Bond Street. Then turn left into Blake Road; it’s on the right.
2 Where is the museum? Go straight on; go past the traffic lights. It’s on the left, between the art gallery and opera house.
3 How do I get to the railway station? Go straight ahead and take the first left onto Bond Street. Then turn right into Blake Road and turn left at the traffic lights. It’s on the right.
4 Where is the nearest cash machine? Go straight ahead and take the first right onto Bond Street. It’s on the right, opposite the hotel.
5 How can I get to the town hall? Go straight on and walk past the hotel. It’s the building on the left, next to the aquarium.
6 Where is the coach station? Go straight ahead and take the second left onto Burton Street. Turn right at the traffic lights; walk past the car park, and then turn left into Ship Street. It’s on the right.

9. Sınıf İngilizce Çalışma Ünite 1 Studyıng Abroad Sayfa 13 Cevapları

1D SO FAR, SO GOOD

a. Skim the email and complete it with the phrases below. One is extra. (E-postayı gözden geçirin ve aşağıdaki ifadelerle tamamlayın. Biri ekstra.)

a Thanks in advance
b My parents have got a car
c Dear Mr Acar
d We are a big family
e She cannot swim well
f My father is a teacher
g I am also a professional windsurfer

b. Read Tom’s email and answer the following questions. (Otel broşüründe Tom'un ihtiyaçlarını işaretleyin (✔). Daha sonra eksik ihtiyaçlarını yazın.)

1- Where is Tom from? He is from Manchester. (O, Manchester'dan.)

2- What does Tom do? He is a university student and a professional windsurfer. (O, üniversite öğrencisi ve profesyonel bir rüzgar sörfçüsü.)

3- Why is free parking important for Tom? It is not a good idea to pay the parking fee for seven days. (Yedi gün boyunca otopark ücreti ödemek iyi bir fikir değil.)

4- Why is Wi-Fi important for Tom’s mother? It is budget-friendly to share and comment on her posts. (Paylaşımlarını yapmak ve yorum yazmak için bütçeye uygun.)

5- What does his father do? He is a teacher. (O, bir öğretmen.)

6- How old is his sister? She is six years old. (O, altı yaşında.)

c. Tick (✔) Tom’s needs in the hotel brochure. Then write his missing needs. (Otel broşüründe Tom'un ihtiyaçlarını işaretleyin (✔). Daha sonra eksik ihtiyaçlarını yazın.)

ACTIVITIES
✔ Beach volleyball (Plaj voleybolu)
✔ Diving (Dalış)
✔ Board games (Masa oyunları)
✔ Basketball (Basketbol)
✔ Snorkelling (Şnorkelle yüzme)

GENERAL
✔ Wi-Fi (Wi-Fi)
✔ Free parking (Ücretsiz otopark)

FAMILY-FRIENDLY
✔ Kids' club (Çocuk kulübü)
✔ Children's pool (Çocuk havuzu)
✔ Babysitting (Bebek bakıcılığı)
✔ Kids' toys (Çocuk oyuncakları)

d. Write a reply to Tom’s email in your notebooks. Use the information in Exercise c. (Not defterlerinize Tom'un e-postasına bir yanıt yazın. Alıştırma c'deki bilgileri kullanın.)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum