9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 10. Ünite Television And Social Media Cevapları Erkad Yayıncılık

9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 10. Ünite Television And Social Media Cevapları Erkad Yayıncılık
9. Sınıf Erkad Yayıncılık İngilizce Ders Kitabı 10. Ünite Television And Social Media Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Theme 10 Television And Social Media

9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları Erkad Yayıncılık

Functions / İşlevler:

Making predictions about the future (Gelecekle ilgili tahminlerde bulunmak)

Asking for and giving opinion (agreement, disagreement, etc.) (Fikir istemek ve fikir belirtmek – katılma, katılmama vb.)

Interrupting someone in a conversation (Bir konuşma sırasında birini sözünü keserek durdurmak)

Gaining time in a conversation (Bir konuşmada zaman kazanmak / düşünmek için zaman istemek)


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları Erkad Yayıncılık

WHAT’S YOUR FAVOURITE TV PROGRAM? (En Sevdiğin TV Programı Nedir?)


1. Match the pictures with the TV programs. There is one extra. (Resimleri TV programlarıyla eşleştir. Bir tanesi fazla.)

1️⃣ i - TV commercial – (Televizyon reklamı)
2️⃣ d - Talk show – (Sohbet programı)
3️⃣ f - TV series – (Dizi)
4️⃣ c - Cartoon – (Çizgi film)
5️⃣ b - Documentary – (Belgesel)
6️⃣ a - The news – (Haberler)
7️⃣ e - Weather forecast – (Hava durumu)
8️⃣ g - Sports program – (Spor programı)
9️⃣ h - Quiz show – (Bilgi yarışması)


2. Work in pairs. Ask and answer the following questions in turn. (Eşleşerek çalışın. Sırayla aşağıdaki soruları sorun ve cevaplayın.)

What’s your favourite TV program? Why? (En sevdiğin TV programı nedir? Neden?)
My favorite TV program is a nature documentary. I love it because it’s educational and shows amazing wildlife footage. (En sevdiğim TV programı doğa belgeseli. Çünkü eğitici ve harika vahşi yaşam görüntüleri gösteriyor.)

Can you name any other types of programs that you watch on TV? (Televizyonda izlediğin başka program türleri söyleyebilir misin?)
I also enjoy cooking shows. They’re fun and I get to learn new recipes. (Ayrıca yemek programlarını seviyorum. Eğlenceliler ve yeni tarifler öğreniyorum.)


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları Erkad Yayıncılık

3. Etkinlik: Work in pairs. Listen to the recording and fill in the blanks with the statements below. Then act it out. (Çiftler halinde çalışın. Kaydı dinleyin ve boşlukları ifadelerle doldurun altında. O zaman harekete geç.)

Boşluklara yazılacak ifadeler:

  1. What are you up to – Ne yapıyorsun?
  2. Just a second – Bir saniye.
  3. Chill out – Sakin ol.
  4. I'm beat – Çok yorgunum.
  5. You know it – Bunu biliyorsun.

4. Etkinlik: Work in pairs. Ask and answer the following questions to your partner and take notes. (Çiftler halinde çalışın. Aşağıdaki soruları partnerinize sorun, cevaplayın ve not alın.)

Soru ve Cevaplar (Türkçe karşılıkları):

A: Televizyon izlemeyi sever misin?
B: Pek değil, okumayı tercih ederim.

A: Ne tür programları tercih edersin?
B: Genelde bilim kurgu dizilerini izlerim.

A: TV programları hakkında ne düşünüyorsun?
B: Fena değiller ama bence orijinallikten yoksunlar.

A: İnsanlar neden TV izlemenin zararlı olduğunu düşünüyor olabilir?
B: Çünkü zaman kaybı olabilir ve pasif bir aktivite. Ölçülü olmak önemli.

A: Dün gece televizyon izledin mi?
B: Evet, uzay hakkında bir belgesel izledim.

A: Tavsiye eder misin?
B: Kesinlikle, çok ilgi çekiciydi.

A: Sence hangisi daha ilgi çekici: Televizyon mu yoksa bilgisayar oyunları mı?
B: Bilgisayar oyunları çünkü etkileşimli ve eğlenceli.


5. Etkinlik: Listen to the recording and put the events into the correct order. (Kaydı dinleyin ve olayları doğru sıraya koyun.)

Yıl Olay
1997 Üniversiteden mezun oldu.
1998 3D animasyon çevrimiçi okulunu kurdu.
2000 ABD’ye taşındı.
2001 Harry Potter I filminde çalıştı.
2006 Buz Devri II için animasyon yaptı.
2010 Frozen (Karlar Ülkesi) filminde çalıştı.

9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları Erkad Yayıncılık

1. Work in pairs. Ask and answer the following questions about your television habits. (Çiftler halinde çalışın. Televizyon alışkanlıklarınızla ilgili aşağıdaki soruları sorun ve cevaplayın)

A: How often do you watch TV?
B: A few times a week, usually in the evenings.
(A: Televizyonu ne sıklıkla izliyorsun?)
(B: Haftda birkaç kez, genelde akşamları.)

A: How many hours do you spend watching TV every day?
B: About an hour or so, not much.
(A: Her gün kaç saat televizyon izliyorsun?)
(B: Yaklaşık bir saat kadar, çok değil.)

A: Can you give the name of a TV program you watch?
B: Sure, I sometimes watch "Planet Earth."
(A: İzlediğin bir TV programının adını verebilir misin?)
(B: Elbette, bazen “Gezegen Dünya”yı izliyorum.)

A: Do you think you are a couch potato?
B: No, I'm pretty active most of the time.
(A: Kendini "kanepe patatesi" olarak görüyor musun?)
(B: Hayır, çoğu zaman oldukça aktifim.)


2. Read the dialogue and fill in the blanks with the phrases below. (Diyaloğu okuyun ve aşağıdaki ifadelerle boşlukları doldurun.)

William: I have two tickets for the soccer match between South Gate and Saxon. Would you like to come with me, Rick? It’s in the city stadium.
Rick: Oh, I guess... it’s better to go, William.
William: Do you think Ted would like to join us?
Rick: No way. He is a real couch potato. He just watches TV and eats junk food.


Türkçe Çevirisi:

William: South Gate ve Saxon arasındaki futbol maçı için iki biletim var. Benimle gelmek ister misin Rick? Şehir stadında olacak.
Rick: Ah, sanırım gitmek daha iyi William.
William: Sence Ted de bizimle gelmek ister mi?
Rick: Hiç sanmam. O tam bir televizyon karşısı patatesi. Sadece televizyon izler ve abur cubur yer.


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları Erkad Yayıncılık

3. a) Complete the sentences with your own opinions about the future of TV and social media. (3. a) TV ve sosyal medyanın geleceği hakkında kendi görüşlerinle cümleleri tamamla.

Suggested predictions / Önerilen tahminler:

We will use the Internet instead of TV. (TV yerine interneti kullanacağız.)

TV will be useless because everyone will have an Internet connection. (Herkesin internet bağlantısı olacağı için TV işe yaramaz hale gelecek.)

Social media will be more popular in the future. (Sosyal medya gelecekte daha popüler olacak.)

TV will be a thing of the past. (TV geçmişte kalacak.)


Cümle Tamamlama Örnekleri / Example Sentence Completions:

  • I think we will continue to use social media in the future because it helps us stay connected and informed.
    (Bence gelecekte sosyal medya kullanmaya devam edeceğiz çünkü bu, bağlantıda kalmamıza ve bilgi edinmemize yardımcı oluyor.)

  • I think we won’t use TV in the near future because online platforms are more practical and customizable.
    (Yakın gelecekte TV kullanmayacağımızı düşünüyorum çünkü çevrim içi platformlar daha pratik ve kişiselleştirilebilir.)

  • I see TV merging with digital platforms and becoming smarter and more interactive.
    (TV'nin dijital platformlarla birleşip daha akıllı ve etkileşimli hale geleceğini düşünüyorum.)


3. b) Listen to your classmates’ ideas and note them down. (3. b) Sınıf arkadaşlarının fikirlerini dinle ve not al.)

Bu bölüm sınıf içi etkinliktir, boş bırakılmıştır.


4. Work in pairs. Make a dialogue as in the example about the future of TV and social media. (4. Eşli çalış. TV ve sosyal medyanın geleceğiyle ilgili örnekteki gibi bir diyalog oluştur.)

Example Dialogue / Örnek Diyalog:

Student A: I think TV will become obsolete and we’ll just use social media and online streaming.
(TV'nin modasının geçeceğini ve sadece sosyal medya ile online yayınları kullanacağımızı düşünüyorum.)

Student B: I don’t think so. I believe TV will adapt and continue to be a part of our lives in a more modern way.
(Ben öyle düşünmüyorum. TV’nin uyum sağlayıp daha modern bir şekilde hayatımızda kalacağına inanıyorum.)


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları Erkad Yayıncılık

10C – ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF TV (TV'nin Avantajları ve Dezavantajları)


1. Work in small groups. (Küçük gruplarda çalışın.)
TV program türlerini inceleyin ve aşağıdaki soruları tartışın:

Program Türleri:

  • TV series (Dizi)
  • Documentary (Belgesel)
  • Sitcom (Durum komedisi)
  • Quiz Show (Yarışma programı)
  • The news (Haberler)
  • Cartoon (Çizgi film)

Sorular / Questions:

Which one do you like the most? Give reasons. (En çok hangisini seviyorsun? Neden?)
Which one do you like the least? Give reasons. (En az hangisini seviyorsun? Neden?)
Which one is suitable for teenagers? Why? (Hangisi gençler için uygundur? Neden?)
Which one is not suitable for teenagers? Why? (Hangisi gençler için uygun değildir? Neden?)


2. a) Write a TV program for each category in the table. (Her kategoriye bir TV programı yaz.)

Kategori Örnek Program
Nature and Animals National Geographic
Comedy Friends / Seksenler
Celebrities E! News / Magazin D
Sports TRT Spor / beIN Sports
Politics 5N1K / Tarafsız Bölge
Fashion Design Project Runway / Stil Avcıları

2. b) Work in pairs. (Eşli çalışın.)
Yukarıdaki programları izlemeyi seviyor musunuz? Partnerinle tartış. Sonra sınıfla paylaş.


3. Read the dialogue and fill in the blanks with the expressions below. (Diyaloğu okuyun ve aşağıdaki ifadelerle boşlukları doldurun.)

Verilen ifadeler / Expressions:

  • Absolutely (Kesinlikle)
  • Hmm, let me think (Hmm, bir düşüneyim)
  • Umm (Hmm…)
  • You know (Biliyorsunuz ya)
  • Well (Şey…)

Diyalog (Boşluk Doldurma Cevapları):

  1. Well
  2. Absolutely
  3. You know
  4. Umm
  5. Hmm, let me think

4. Work in pairs. (Eşli çalışın.)
Partnerinize, yukarıdaki metindeki gibi TV alışkanlıkları hakkında sorular sorun.

Örnek sorular:

  • Do you like watching TV? (TV izlemeyi sever misin?)
  • How many hours do you watch TV every day? (Günde kaç saat TV izliyorsun?)
  • What type of TV programs do you enjoy? (Hangi tür TV programlarını seviyorsun?)

9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları Erkad Yayıncılık

ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF TV (TV'nin Avantajları ve Dezavantajları)

5. Listen to the recording again and fill in the table below. (Kaydı tekrar dinleyin ve aşağıdaki tabloyu doldurun.)

  • An Advantage of Watching TV
    It motivates you to search. (Araştırma yapmanız için sizi motive eder.)

  • A Disadvantage of Watching TV
    It wastes your time. (Zamanınızı boşa harcar.)


6. Write a comment on a topic via social media. (Sosyal medyada bir konu hakkında yorum yazın.)

Comment (Yorum):
"Just watched a fascinating documentary about ocean conservation.
(Şu anda okyanusların korunması hakkında büyüleyici bir belgesel izledim.)
It's amazing how much life thrives beneath the waves and how crucial it is to protect our oceans.
(Dalgaların altında ne kadar çok yaşam olduğu ve okyanusları korumanın ne kadar önemli olduğu inanılmaz.)
We can all make a difference, even with small actions.
(Hepimiz küçük adımlarla bile bir fark yaratabiliriz.)

#OceanConservation #ProtectOurPlanet
(#OkyanuslarıKoru #GezegenimiziKoru)


Listen and practise. Notice the pronunciation of /d/ and /ð/ sounds (Dinleyin ve pratik yapın. /d/ ve /ð/ seslerinin telaffuzuna dikkat edin)

Pronunciation: /d/ and /ð/ (Telaffuz: /d/ ve /ð/ sesleri)

7. Listen and practise. Notice the pronunciation of /d/ and /ð/ sounds. (Dinleyin ve alıştırma yapın. /d/ ve /ð/ seslerinin telaffuzuna dikkat edin.)

/d/ Sesi /ð/ Sesi
decide (karar vermek) this (bu)
kind (nazik) with (ile)
idea (fikir) other (diğer)
friend (arkadaş) weather (hava durumu)

8. Listen and tick (✓) the correct sounds you hear. (Dinleyin ve duyduğunuz doğru sesleri işaretleyin.)

Kelime /d/ ✓ /ð/ ✓
kind
weather
those
mother
with
this
idea
friend
there
decide

9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları Erkad Yayıncılık

How many friends have you got on social networking sites? (Sosyal medya sitelerinde kaç arkadaşın var?)


1. Work in groups. Read the dialogue and fill in the blanks. Then act out. (Gruplar hâlinde çalışın. Diyaloğu okuyun ve boşlukları doldurun. Sonra canlandırın.)

Boşluklara yazılacak ifadeler:
1. Well
2. Sorry to interrupt that
3. don’t interrupt me
4. go on
5. Do you have anything to say
6. Can I add something
7. No way
8. No chance
9. Umm


DİYALOG – Türkçe anlamıyla birlikte:

Moderator: Good evening our viewers. This is Amy Brown. Today, we are talking about the effects of social media.
(Merhaba sevgili izleyiciler. Ben Amy Brown. Bugün sosyal medyanın etkileri hakkında konuşacağız.)

Here are our guests, Mr. Claus, Mr. Watson and Mrs. Luke.
(İşte konuklarımız: Bay Claus, Bay Watson ve Bayan Luke.)

Hello, Mr. Claus. What do you think about the effects of social media?
(Merhaba Bay Claus. Sosyal medyanın etkileri hakkında ne düşünüyorsunuz?)

Mr. Claus: 1. Well, I think social media has become a part of our life.
(1. Şey..., bence sosyal medya artık hayatımızın bir parçası oldu.)

Mrs. Luke: 2. Sorry to interrupt that, as a part of our life, social media has bad and good effects.
(2. Böldüğüm için üzgünüm, ama sosyal medya hayatımızın bir parçası olduğu için iyi ve kötü etkileri var.)

Mr. Claus: Please, 3. don’t interrupt me, Mrs. Luke.
(Lütfen, 3. sözümü kesmeyin Bayan Luke.)

Mrs. Luke: Oh, sorry.
(Ah, özür dilerim.)

Moderator: Please 4. go on, Mr. Claus.
(Lütfen 4. devam edin Bay Claus.)

Mr. Claus: Well, we usually keep in touch with our friends. That’s fun.
(Genellikle arkadaşlarımızla iletişimde kalıyoruz. Bu eğlenceli.)

Moderator: 5. Do you have anything to say about this, Mr. Watson?
(Bu konuda 5. söylemek istediğiniz bir şey var mı Bay Watson?)

Mr. Watson: I couldn’t agree more. You can do lots of other things instead of social media. For example, you can call your friends.
(Daha fazla katılamazdım. Sosyal medya yerine birçok şey yapabilirsiniz. Mesela arkadaşınızı arayabilirsiniz.)

Mrs. Luke: 6. Can I add something here?
(Buraya 6. bir şey ekleyebilir miyim?)

Moderator: Certainly, Mrs. Luke.
(Elbette, Bayan Luke.)

Mrs. Luke: We usually get online. It’s not a healthy life. It makes us have a lack of movement.
(Genelde çevrimiçi oluyoruz. Bu sağlıklı bir yaşam değil. Hareketsiz kalmamıza neden oluyor.)

Mr. Claus: 7. No way! I think social media has a good impact. It also makes us relax.
(7. Asla katılmıyorum! Bence sosyal medyanın olumlu etkisi var. Ayrıca bizi rahatlatıyor.)

Mrs. Luke: 8. No chance!
(8. Asla!)

Mr. Watson: I agree with you, Mrs. Luke.
(Sizinle aynı fikirdeyim, Bayan Luke.)

Moderator: 9. Umm, we can conclude that social media has good and bad effects on our life.
(9. Hmm, sonuç olarak sosyal medyanın hayatımız üzerinde hem iyi hem kötü etkileri olduğunu söyleyebiliriz.)


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları Erkad Yayıncılık

2. Fill in the boxes with the suitable expressions from the dialogue in section 1. (1. bölümdeki diyaloga göre kutuları uygun ifadelerle doldurun.)

Agreeing (Katılma):

  • Certainly. (Kesinlikle.)
  • I agree with you. (Sana katılıyorum.)

Disagreeing (Katılmama):

  • I couldn’t agree more. (Daha fazla katılamam!)
  • No way! (Asla!)
  • No chance! (Hiç şansı yok!)

Stating an opinion (Fikir belirtme):

I think social media becomes a part of our life. (Bence sosyal medya hayatımızın bir parçası oldu.)

Social media has bad and good effects. (Sosyal medyanın hem iyi hem kötü etkileri var.)

Asking for an opinion (Fikir sorma):

What do you think about the effects of social media? (Sosyal medyanın etkileri hakkında ne düşünüyorsun?)

Do you have anything to say about this, Mr. Watson? (Bu konuda söylemek istediğiniz bir şey var mı, Bay Watson?)


3. Work in pairs. Make a dialogue as in the example. (Eşli çalışın. Aşağıdaki örneğe göre bir diyalog kurun.)

Student A: I think we learn a lot of useful information from TV.
(Bence televizyondan çok faydalı bilgiler öğreniyoruz.)

Student B: I’m not sure about that. I think it’s better to read a book than watch TV.
(Bundan pek emin değilim. Bence kitap okumak TV izlemekten daha iyi.)


4. Work in small groups. Discuss the questions. (Küçük gruplar halinde tartışın)

Do you think watching TV is a waste of time? Why?

(Sence televizyon izlemek zaman kaybı mı? Neden?)
I don’t think watching TV is always a waste of time; it can be informative and relaxing.
(Bence televizyon izlemek her zaman zaman kaybı değil; bilgilendirici ve rahatlatıcı olabilir.)

Can we learn a lot of things watching TV? How?

(TV izleyerek birçok şey öğrenebilir miyiz? Nasıl?)
Yes, we can learn from TV, especially from documentaries and educational programs.
(Evet, özellikle belgesellerden ve eğitim programlarından çok şey öğrenebiliriz.)

How do you keep in touch with your friends?

(Arkadaşlarınla nasıl iletişim kuruyorsun?)
I keep in touch with my friends mostly through social media and messaging apps.
(Arkadaşlarımla genelde sosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarıyla iletişimde kalıyorum.)

Do you always get online?

(Her zaman internete girer misin?)
I don’t always get online; I try to balance my screen time with other activities.
(Her zaman internete girmem; ekran süremi diğer aktivitelerle dengelemeye çalışırım.)


5. Write a short paragraph (Kısa bir paragraf yazın)

In English: In our discussion, we concluded that TV can be both informative and a form of relaxation, but it shouldn't replace reading or other educational activities. We agreed that documentaries and educational shows are particularly beneficial.
For keeping in touch with friends, social media and messaging apps are the main tools, but it's important to balance online presence with offline activities.

Türkçesi: Tartışmamızda, televizyonun hem bilgilendirici hem de dinlendirici olabileceği sonucuna vardık; ancak okuma ya da diğer eğitici faaliyetlerin yerine geçmemelidir. Belgesellerin ve eğitim programlarının özellikle faydalı olduğu konusunda hemfikir olduk.
Arkadaşlarla iletişim kurmak için sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları temel araçlardır, ancak çevrim içi varlığı gerçek hayatla dengelemek önemlidir.


9. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları Erkad Yayıncılık

İngilizce (Orijinal):

In my e-portfolio, I would describe my TV watching habits as selective and balanced. I typically spend around an hour each day watching TV, mostly in the evenings to unwind.
My preference leans towards documentaries and educational programs, as I enjoy content that both informs and entertains.

I also occasionally indulge in sitcoms for a light-hearted break. I believe in maintaining a healthy balance between screen time and other activities, ensuring that TV watching complements, rather than dominates, my daily routine.


Türkçe (Çeviri):

E-portfolyomda, televizyon izleme alışkanlıklarımı seçici ve dengeli olarak tanımlarım. Genellikle her gün akşamları dinlenmek için yaklaşık bir saat televizyon izlerim.
Tercihlerim, hem bilgilendirici hem de eğlendirici olduğu için belgeseller ve eğitim programları yönündedir.

Ara sıra, keyifli vakit geçirmek için komedi dizileri de izlerim. Ekran başında geçirilen zaman ile diğer etkinlikler arasında sağlıklı bir denge kurmanın önemli olduğuna inanırım. Böylece televizyon izlemek günlük rutinimin tamamlayıcısı olur, hâkimiyeti değil.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.