9. Sınıf Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Konuya Başlarken - Etkinlik - Kontrol Noktası Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Kur'an-ı Kerim Okumanın Adabı ve Kültürümüzdeki Yeri

Sayfa 20 Konuya Başlarken Cevapları


1. Verilen görselleri inceleyiniz. Kur’an-ı Kerim’in kültürümüzde hangi ortamlarda okunduğu hakkındaki düşüncelerinizi paylaşınız.

Cevap: Kur’an-ı Kerim, kültürümüzde birçok farklı ortamda okunur. Camilerde düzenli olarak namaz sonrası okunurken, özellikle cenaze törenleri, mevlitler ve dini bayramlarda da büyük bir öneme sahiptir. Ramazan ayında mukabele geleneği ile camilerde toplu halde Kur’an okunur. Ayrıca, evlerde ve dini sohbetlerde de Kur’an’ın okunması yaygındır.


2. Kur’an-ı Kerim okumanın adabı ile ilgili neler biliyorsunuz?

Cevap: Kur’an-ı Kerim okumanın birçok adabı vardır. Bunların başında abdestli olmak gelir. Temiz bir yerde, Kur’an’a saygı gösterilerek okunmalıdır. Kur’an okurken huşu içinde olmak ve düzgün bir şekilde telaffuz etmek önemlidir. Ayrıca, okuma öncesinde “euzü besmele” çekilir ve sessiz bir ortamda okunması tercih edilir. Ayetler anlamlarına uygun bir şekilde okunmalı ve anlamlarına dikkat edilmelidir.


3. Kültürümüzde Kur’an-ı Kerim okumaya önem verilmesinin sebepleri nelerdir?

Cevap: Kültürümüzde Kur’an-ı Kerim, Allah’ın insanlara gönderdiği kutsal kitap olarak çok büyük bir öneme sahiptir. Kur’an, hayatımızın her alanında rehberlik eder ve dini ibadetlerin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ramazan ayında mukabele okunması, cenazelerde ve mevlitlerde Kur’an okunması, toplumumuzda Kur’an’a verilen değerin göstergesidir. Kur’an, insanlara doğru yolu gösteren, ahlak ve iman bilincini pekiştiren bir kitaptır.

Sayfa 21 Konuya Başlarken Cevapları

Etkinlik-2: Kur'an Haritası

Amaç: Kur’an-ı Kerim okumanın kültürümüzdeki yerini detaylandırma


İzlenecek Adımlar:

  1. Adım: Beş grup oluşturun ve her grup için bir sözcü seçin.
  2. Adım: Grup içinde birbirinize sorular sorarak Kur’an’ın kültürümüzde hangi ortamlarda okunduğunu belirleyin.
  3. Adım: Konuyla ilgili bir kavram haritası oluşturun.
  4. Adım: Grup sözcüsü aracılığıyla sunumunuzu yapın.
  5. Adım: Yapılan sunumları değerlendirin.

Görsel 1.2: “Hafızlık merasimi” kültürümüzde yer etmiş bir gelenektir. Merasim, genellikle camilerde büyük bir katılımla gerçekleştirilir. Bir kurra hafızın denetiminde yapılan bu merasim sonunda öğrencilere hafızlık belgesi verilir.

Görsel 1.3: Hat sanatı örneği: “Kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.” (Rad suresi, 28. ayet)


Metin Özeti: Toplumumuzda küçük yaşlardan itibaren Kur’an-ı Kerim’i öğrenme ve okumanın çok önemli bir yeri vardır. Çocuklar Kur’an kurslarına ve camilere gönderilerek Kur’an öğrenmeye teşvik edilirler. Hafızlık müessesesi de bu önemli geleneklerden biridir. Müslümanlar arasında hafızlığa büyük değer verilir, ve bu hafızlık merasimleri ile taçlandırılır. Kur’an, İslam sanatında da önemli bir yere sahiptir, özellikle hat sanatı bunun en güzel örneklerinden biridir.

Sayfa 22 Konuya Başlarken Cevapları

Etkinlik-3: Kur'an-ı Kerim'in Kültürümüzdeki Yeri - Örnek Çalışma

Grup Adı: Mevlit Okuma Ortamı


Metin:
Mevlitlerde Kur'an-ı Kerim okunması, kültürümüzde önemli bir yere sahiptir. Özellikle doğum, ölüm, düğün ve diğer özel günlerde mevlit okutulur. Mevlitlerde Kur’an okuması, ölen bir kişinin ruhuna hediye edilmek üzere yapılır. Bu geleneğin temelinde, Kur’an’ı dinleyerek hayır dua almak ve manevi huzur içinde olmak yatar. Mevlit sırasında hoca, belirli bölümleri okurken, dinleyiciler sessiz bir şekilde onu takip eder. Sonrasında yapılan dualar ile hayır işlenmiş olur.


Roller ve Canlandırma:

  1. Hoca (Yazıcı): Kur’an okuması yapacak kişi.
  2. Dinleyici (Başkan): Dinleyici grubu organize edecek ve hocaya eşlik edecek kişi.
  3. Misafirler (Grup üyeleri): Mevlitte bulunan diğer katılımcılar.

Rol Oynama:

  • Hoca, Yasin Suresi’nden bir bölüm okuyarak mevlit başlatır.
  • Dinleyici grubu sessizce hocayı dinler ve ayetlerin sonunda “Amin” diyerek katılım sağlar.
  • Misafirler, dua anında başlarını öne eğerek dualara eşlik eder.
  • Canlandırmanın sonunda, tüm grup Kur’an-ı Kerim'in kültürümüzdeki yerini tartışır.

Tartışma:
Bu canlandırmada, Kur’an-ı Kerim’in mevlit gibi toplumsal ortamlarda okunarak nasıl insanları bir araya getirdiğini ve manevi bağları güçlendirdiğini gördük. Mevlit okuma geleneği, insanların bir araya gelip birlikte ibadet etmelerini ve bu sayede manevi huzur bulmalarını sağlayan önemli bir uygulamadır.

Kontrol Noktası-2

Kur'an’ın Hatmedilmesi ve Hatim Geleneği:

Kur'an-ı Kerim'in tamamını baştan sona okuma ya da ezbere okuma işlemine hatim denir. Hz. Peygamber, Kur’an’ın hatmedilmesini "en hayırlı amel" olarak nitelendirmiştir. Hatim geleneği, İslam kültüründe büyük bir yer tutar ve özellikle cenaze törenleri, Ramazan ayı ve diğer dini günlerde Kur’an hatmedilir.


Verilen metne göre doğru yargılar:

  1. Kur’an-ı Kerim okumak onun anlam dünyasında sefere çıkmaktır.
  2. Hatim, kültürümüzde hafızlar tarafından sürdürülen bir gelenektir.
  3. Kur’an-ı Kerim okumak, insanı derin bir tefekküre yönlendirir.
  4. Kur’an okumak, insan ile Allah (cc) arasında en önemli iletişim yollarından biridir.

Metindeki ifadeler ve verilen etkinlikler, Kur'an-ı Kerim'in kültürümüzdeki yerini ve önemini detaylandırmaktadır.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.