9. Sınıf Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34 1. Tema Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Konu: 1. Tema Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevapları

9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 30

A) Verilen cümlelerin doğruluğunu (D) ya da yanlışlığını (Y) belirleyiniz.

1- “Rabbim! Beni namaza devam eden bir kimse eyle. Soyumdan da böyle kimseler yarat. Rabbimiz! Duamı kabul eyle.”
Doğru (D) - Bu ayetlerde Hz. İbrahim, soyundan gelecek kimseler için Allah’a dua etmektedir.

2- İbrahim suresinin 40. ayetinde Hz. İbrahim kendisi ve soyundan gelenlerin namazı önemsemelerini istemiştir.
Doğru (D) - Hz. İbrahim, dua ederken hem kendi hem de soyundan gelenlerin namaz kılan kimseler olmasını dilemiştir.

3- İbrahim suresinin 40. ayetinde Hz. İbrahim, bütün canlıların iyiliği için dua etmiştir.
Yanlış (Y)
Cevap : 2 Çıkış


B) Kavramları ilgili kelimelerle eşleştiriniz.

Kavramlar Bağlılık İstek Kelime-i Tevhid Samimiyet Allah (cc)
Dua X X
İhlas X X
İlah X X
  • Dua: Allah’tan istek dilemek ve ona yönelmek anlamına gelir.
  • İhlas: Samimiyet ve bağlılıkla Allah’a yönelmek demektir.
  • İlah: Allah’ın tek ilah olduğunu ifade eder, Kelime-i Tevhid ile bağlantılıdır.

9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 31

3. Aşağıdaki tabloda I numaralı sütuna “ihlas” kavramıyla ilgili aklınıza gelen kelimeleri, II numaralı sütuna bu kelimelerle ilgili cümleleri yazınız.

I. Sütun (Kelimeler) II. Sütun (Cümleler)
Samimiyet İhlas, yapılan amellerde samimiyet ve içtenlik gerektirir.
Temizlik İhlas, kalbin temizliği ve Allah’a yönelen saf niyeti temsil eder.
Niyet İhlas, amellerin niyetinin sadece Allah rızası için yapılmasıdır.
Göstermek İhlas, amellerde gösterişten kaçınılması gerektiğini öğretir.
Allah rızası İhlas, yapılan her işte Allah’ın rızasının gözetilmesi anlamına gelir.

C) Aşağıdaki kutucuklarda “Kur’an-ı Kerim okumanın kültürümüzdeki yeri” ile ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.

Harf Kavram
a Asker uğurlaması
b Aşr-ı Şerif
c Cenaze merasimi
ç Düğün
d Hatim
e Hatimle teravih namazı
f Kandil geceleri
g Kıraat
ğ Mukabele

4. Soru: Hangileri Kur’an-ı Kerim’in okunma biçimleridir?

Cevap: b, d, ğ (Aşr-ı Şerif, Hatim, Mukabele)


5. Soru: Hangileri kültürümüzde Kur’an-ı Kerim’in okunduğu durumlardır?

Cevap: a, c, ç, f
(Asker uğurlaması, cenaze merasimi, düğün, kandil geceleri)


6. Soru: Hangileri özellikle Ramazan ayı ile ilişkilidir?

Cevap: d, e, ğ (Hatim, Hatimle teravih namazı, Mukabele)


7. Soru: Hangisi namazda Kur’an okumayı ifade eder?

Cevap: g (Kıraat)


9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 32

8. Soru: “Nefsinin arzusunu ilah edinen kimseyi gördün mü?.. Şimdi onu Allah’tan başka kim doğru yola eriştirebilir? Hâlâ düşünüp ibret almayacak mısınız?” (Casiye Suresi, 23. ayet.)
Bu ayetten hareketle ilah kavramını yorumlayınız.

Cevap: İlah, yalnızca Allah’ın tapınılmaya layık tek varlık olduğunu ifade eder. İnsan, nefsinin arzularını ilah edinirse, Allah’tan uzaklaşır ve hakikatten sapar. Bu ayet, insanların arzularını değil, yalnızca Allah’ın emirlerini ölçü alması gerektiğini vurgular.


9. Soru: Kur’an-ı Kerim okumanın önemi hakkında bilgi toplamak için hangi kaynaklara müracaat edilmelidir?

Cevap: Kur’an-ı Kerim’in önemi hakkında bilgi toplamak için tefsir kitapları, hadis kaynakları, İslam ansiklopedileri ve dini ilimlere dair akademik eserler incelenmelidir.


10. Soru: “Kim hiçbir ortağı olmayan, tek olan Allah’a ihlasla ibadet ederek, namazı dosdoğru kılarak, zekâtı vererek dünyadan ayrılırsa Allah kendisinden razı olduğu hâlde ölmüş olur.” (İbni Mace, “Sünnet”, 9.)
Bu hadis-i şeriften hareketle ihlas kavramını açıklayınız.

Cevap: İhlas, bütün ibadetlerin yalnızca Allah’ın rızası için yapılmasıdır. Kişi, ibadetlerinde gösterişten uzak durmalı, samimiyetle Allah’a yönelmelidir. İhlas, kulluğun özüdür ve Allah’ın razı olduğu bir yaşamın temelidir.


11. Soru: “Temim Dari anlatıyor: Hz. Peygamber, ‘Din samimiyettir.’ buyurdu. Biz, ‘Kime karşı?’ deyince o, ‘Allah’a (cc), O’nun kitabına, Resulü’ne, Müslümanların idarecilerine ve bütün Müslümanlara.’ buyurdu.” (Müslim, “İman”, 95.)
Bu hadis-i şeriften hareketle Allah’a (cc) samimiyetle yaklaşmayı ifade eden kavramı yazınız.

Cevap: Samimiyet (İhlas) – Din, samimiyet üzerine kuruludur. Allah’a samimi bir kalple yönelmek, iman ve ibadetin temelini oluşturur. Bu samimiyet, hem Allah’a hem de insanlara karşı dürüstlük ve içtenlik şeklinde yaşanmalıdır.


9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 33


12. Soru: Kur’an-ı Kerim okumanın kültürümüzdeki yerini bu metinden alıntılar yaparak açıklayınız.

Cevap: Kültürümüzün birçok alanında Kur’an-ı Kerim’in etkisi görülmektedir. Toplumumuzda Kur’an-ı Kerim okumaya büyük önem verilir. İnsanlarımız, sevinçli ve üzüntülü günlerinde, doğumdan ölüme kadar her aşamada Kur’an okumayı gelenek hâline getirmiştir. Düğün, asker uğurlaması, nikâh ve cenaze törenlerinde Kur’an okunur.


13. Soru: Bu metinden hareketle Kur’an-ı Kerim okumanın kültürümüzdeki yerini özetleyiniz.

Cevap: Kur’an-ı Kerim, kültürümüzde manevi bir rehberdir. Doğum, evlilik, asker uğurlaması ve cenaze gibi özel anlarda okunur. İnsanlara huzur, sabır ve teselli verir. Aynı zamanda çocuk isimleri, atasözleri, edebiyat ve sanatta Kur’an’ın izleri görülür.


14. Soru: Kur’an-ı Kerim okumanın önemi ile ilgili araştırma yapan bir öğrenci aşağıdaki işlem basamaklarını hangi sırayla yerine getirmelidir?

I. Konu ile ilgili bilgileri bulmak
II. Bilgilerin doğruluğunu kontrol etmek
III. Bilgiye ulaşmak için araç belirlemek
IV. Ulaşılan bilgileri kaydetmek

Cevap: E) III, I, II ve IV


9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları Sayfa 34


15. Soru: “Kur’an-ı Kerim okumanın kültürümüzdeki yeri” başlıklı şemada boş bırakılan yere hangi cümle getirilmelidir?

Cevap: C) Okunan Kur’an’ı edeple dinlemek ve ona saygı göstermek yaygın bir davranıştır.

Kur’an-ı Kerim Okumanın Kültürümüzdeki Yeri
1️⃣ Kur’an okumak ve çocuklarının erken yaşlarda Kur’an eğitimi almasını sağlamak, birçok ailenin arzuladığı şeyler arasındadır.
2️⃣ Halkımız, vefat eden kimselerin ve şehitlerin ardından hatim indirmeye rağbet gösterir.
3️⃣ Nikâh ve düğün törenlerinde, kurulacak yuvanın huzur ve mutluluğu için Kur’an okunarak dua edilir.
4️⃣ Okunan Kur’an’ı edeple dinlemek ve ona saygı göstermek yaygın bir davranıştır.


16. Soru: Aşağıdaki tabloda ihlas ve riya kavramlarıyla ilgili açıklamalara yer verilmiştir. Doğru ilişkilendirmeyi işaretleyiniz.

Açıklamalar İhlas Riya
I. Kardeşim, camideyken insanların onu görmesi için ibadet ediyor. ✔️
II. Dilek, yardım ettiği kişiyi kimseye söylemeden yaptı. ✔️
III. Arkadaşım, yaptığı yardımı sosyal medyada paylaştı. ✔️
IV. Nermin, kimseye göstermeden gece ibadet yaptı. ✔️

Doğru Seçenek: D

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
4 Yorum