9. Sınıf Kur'an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Kur’an-ı Kerim Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları – MEB Yayınları
2.4. Uzatma (Med) ve Çeşitleri
Konuya Başlarken – Sakarya Türküsü
Soru 1: Bu şiiri önce vurguya, tonlamaya ve noktalama işaretlerine dikkat etmeden, daha sonra bunlara dikkat ederek okuyunuz.
Cevap: Vurgu, tonlama ve noktalama işaretlerine dikkat etmeden yapılan bir okuma, şiirin anlamını ve duygusunu tam olarak yansıtmaz. Ancak bu unsurlara dikkat edilerek okunduğunda, şiirin anlamı daha belirgin hâle gelir ve duygu yoğunluğu artar. Bu sayede şiir daha etkileyici ve anlamlı bir hâl alır.
Soru 2: Şiirin bu iki farklı okunuş şeklinden hareketle kurallı ve kuralsız okuma şekillerinin Kur’an-ı Kerim okumayı nasıl etkileyebileceği konusundaki düşüncelerinizi ifade ediniz.
Cevap: Kur’an-ı Kerim’i kuralsız okumak, yani tecvid kurallarına dikkat etmemek, anlamın bozulmasına ve ayetlerin yanlış anlaşılmasına neden olabilir. Buna karşılık tecvid kurallarına uygun, vurgulu ve tonlamalı okuma Kur’an’ın ilahi anlamını doğru şekilde aktarmayı sağlar. Kurallı okuma, hem okuyuşu güzelleştirir hem de dinleyici üzerinde derin bir manevi etki bırakır. Bu yüzden Kur’an-ı Kerim’i doğru ve etkili okumak için tecvid kurallarına uymak büyük önem taşır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.