9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 128-129-130 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 128-129-130 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 128-129-130 Uygulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

8. Uygulama

Verilen bilgileri inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Öğrenci Not Ortalaması Gönüllü Etkinliklerde Bulunma Süresi (yıl) Bilimsel Projede Yer Aldı mı? Burs Almaya Hak Kazandı/Kazanmadı
Ali 88 3 Evet Kazandı
Banu 90 0 Hayır Kazanamadı
Cem 84 2 Evet Kazandı
Derya 92 1 Evet Kazandı
Emre 78 4 Hayır Kazanamadı
Fatma 85 1 Evet Kazandı
Gökhan 87 0 Hayır Kazanamadı
Hülya 83 5 Evet Kazandı
İlker 80 3 Hayır Kazanamadı
Jale 95 2 Evet Kazandı
Kerem 86 2 Evet Kazandı
Leyla 91 1 Hayır Kazanamadı
Murat 77 3 Evet Kazanamadı
Elif 89 0 Evet Kazanamadı
Oğuz 79 4 Hayır Kazanamadı
Pelin 88 2 Evet Kazandı
Rıza 82 1 Evet Kazandı
Seda 93 5 Evet Kazandı
Tarık 90 0 Hayır Kazanamadı
Umut 84 3 Evet Kazandı

1. Tablo 2’de koşul içeren sözel ifadeleri mantık bağlaçları ve niceleyicilerle ifade ediniz. Koşulu sağlayan öğrencileri bularak Tablo 2’yi doldurunuz.

Koşullu Sözel İfadeler Tablosu

Koşullu Sözel İfade Koşulan Mantık Bağlayıcı İfadesi Koşulu Sağlayan Öğrenciler
Not ortalaması 85’ten fazla olanlar ve en az 2 yıl gönüllü etkinliklerde bulunanlar (Not ortalaması > 85) ∧ (Gönüllü etkinliklerde bulunma süresi ≥ 2) Ali, Jale, Kerem, Pelin, Seda
Not ortalaması en az 85 olanlar veya bilimsel projede yer alanlar (Not ortalaması ≥ 85) ∨ (Bilimsel projede yer alma) Ali, Derya, Fatma, Jale, Kerem, Elif, Seda
Gönüllü çalışma süresi 3 yıl veya daha fazla olanlar ve bilimsel projede yer almayanlar (Gönüllü çalışma süresi ≥ 3) ∧ (Bilimsel projede yer almama) Emre, İlker, Oğuz
Not ortalaması 90’dan fazla ve gönüllü çalışma süresi 1 yıldan fazla olanlar (Not ortalaması > 90) ∧ (Gönüllü çalışma süresi > 1) Jale, Seda
Not ortalaması 80’den az olanlar ya da bilimsel projede yer almayanlar (Not ortalaması < 80) ∨ (Bilimsel projede yer almama) Banu, Gökhan, İlker, Leyla, Murat, Pelin, Tarık
Gönüllü etkinliklere hiç katılmayanlar ya da bilimsel projede yer almayanlar (Gönüllü etkinlik süresi = 0) ∨ (Bilimsel projede yer almama) Ali, Banu, Cem, Derya, Fatma, Gökhan, Hülya, Jale, Kerem, Murat, Rıza, Seda, Tarık, Umut
Gönüllü çalışma süresi 3 yıldan fazla olanlar ve bilimsel projede yer almayanlar (Gönüllü çalışma süresi > 3) ∧ (Bilimsel projede yer almama) Emra, Oğuz

2. Burs başvurusu yapan öğrenci sayısının 20 000 olması durumunda not ortalaması 90’dan fazla olan öğrencilerin bulunması için tablo temsili yeterli olur mu? Alternatif olarak geliştirilebilecek yöntemlerin neler olduğunu açıklayınız.

Tablo temsili yeterli değildir, çünkü büyük veri kümelerinde okunabilirlik ve analiz sınırlıdır. Alternatif olarak, Excel tabloları, bilgisayar programları (Python, SQL) veya veri görselleştirme araçları (Power BI, Tableau) kullanılabilir. Bu yöntemler, veri filtreleme ve analiz işlemlerini kolaylaştırır.

3. Öğrencilerin bilgilerini alan burs komitesi, her başvuru için aşağıdaki ölçütleri değerlendirmektedir.
• Not ortalaması 85’ten büyük olmalıdır.
• En az 2 yıl gönüllü etkinliklere katılım olmalıdır.
• Bilimsel projede yer almış olmalıdır.
Bu koşulların tamamını sağlayan öğrencileri bulan algoritmanın işleyişini algoritmik doğal dille ifade ediniz.

Algoritma: Burs Koşullarını Sağlayan Öğrencileri Bulma

  1. Başla
  2. Verileri al
    • Öğrenci listesini ve değerlendirme ölçütlerini oku.
  3. İşlem aşaması
    • Not ortalaması > 85 olanları belirle.
    • En az 2 yıl gönüllü etkinliklere katılanları belirle.
    • Bilimsel projede yer alanları belirle.
    • Bu üç koşulu sağlayan öğrencileri listele.
  4. Sonucu yazdır
    • Koşulları sağlayan öğrencilerin isimlerini ekrana yazdır.
  5. Bitir

4. Yazdığınız algoritmik doğal dil yardımıyla Tablo 1’de öğrencilerin burs almaya hak kazanıp kazanamadığını belirten sütunu tamamlayınız ve algoritmanızı test ediniz.

5. Tablo 3’te verilen iki koşul için 3. soruda elde ettiğiniz algoritmayı test ediniz ve tabloyu doldurunuz.

Tablo 3 – Koşulları Sağlayan Öğrenciler

Koşullar Koşulu Sağlayan Öğrenciler
Not ortalaması 83’ten az olanlar veya bilimsel projede yer almayanlar Banu, Emre, Gökhan, İlber, Leyla, Murat, Ozan, Aslı, Ayşe, Tarık
Not ortalaması en az 83 olanlar ve bilimsel projede yer alanlar Ali, Cem, Berçin, Fatma, Hülya, Jale, Kerem, Elif, Seda, Umut

Algoritmayı Test Etme Süreci

  1. Veri Toplama: Öğrencilerin not ortalamaları ve bilimsel projeye katılım durumları alındı.
  2. Koşulları Uygulama:
    • İlk koşul: Öğrencinin not ortalaması 83'ten az ise veya bilimsel projede yer almamışsa listeye eklendi.
    • İkinci koşul: Öğrencinin not ortalaması en az 83 ve bilimsel projede yer almışsa listeye eklendi.
  3. Sonuçların Doğrulanması: Öğrenci listeleri doğru şekilde kategorilere ayrıldı.

6. Tablo 3’te verilen her iki koşulu da sağlayan öğrenci olup olmadığını belirleyiniz. Bu durumun Tablo 3’teki koşulları sağlayan öğrencileri bulan bir algoritma oluşturma sırasında sağladığı avantajları açıklayınız.

Verilen yanıta göre, Tablo 3'te her iki koşulu da sağlayan ortak bir öğrenci bulunmamaktadır. Bu durum, öğrencilerin kategorilere daha net bir şekilde ayrılmasını sağlar.

Bu Durumun Sağladığı Avantajlar

  1. Öğrencileri Gruplamak Kolaylaşır – Koşullara göre ayrım net olduğu için hangi öğrencinin hangi kategoriye girdiği açık bir şekilde belirlenir.
  2. Veri Analizi Daha Düzenli Olur – Çakışma olmaması, algoritmanın hata payını azaltır ve veri işlemede kolaylık sağlar.
  3. Filtreleme Daha Etkili Yapılır – Öğrencilerin belirli kriterlere göre ayrılması, burs seçim sürecinde daha sağlıklı kararlar alınmasını destekler.

Bu nedenle, algoritma oluşturulurken verilerin kesin ve çakışmasız olması, değerlendirme sürecini daha verimli hale getirir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.