9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları Meb Yayınları
Yayınlanma:
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 158 2. Uygulama Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.
2. Uygulama
Tek Nicel Değişkenli Veri Toplamayı Gerektiren Araştırma Sorusu Oluşturma
Dörder kişilik gruplara ayrılarak aşağıda verilen bilgileri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.
1. Betimleyen ve Karşılaştıran Araştırma Sorusu Yazınız
Betimleyen Araştırma Sorusu: “Bir okulda öğrencilerin haftada kaç saat çevre temalı ders işlediği ortalama kaçtır?”
Karşılaştıran Araştırma Sorusu: “Kırsal ve kentsel bölgelerde yaşayan öğrencilerin haftalık çevre temalı ders saati ortalamaları arasında fark var mıdır?”
2. Araştırma sorularınızı istatistiksel araştırma sorusu ölçütlerine göre grup çalışmasıyla değerlendiriniz. Değerlendirmelerinizi diğer gruplarla tartışınız.
Araştırma Sorusu Değerlendirme (Soru-Cevap)
Değerlendirme Ölçütü | Cevap |
---|---|
Araştırma sorusunun amacı net midir? | Evet. Hedef çevre bilinci seviyesini nicel olarak ortaya koymaktır. |
Araştırmaya değer midir? | Evet. Çevre eğitimi toplumun geleceği için önemlidir. |
İlgilenilen grup (evren) açıkça görülmekte midir? | Evet. Evren “öğrenciler” olarak belirtilmiştir. |
Değişken açıkça görülmekte midir? | Evet. Değişken “haftalık çevre temalı ders saati”dir. |
Veri toplanarak cevaplanabilir mi? | Evet. Anket, gözlem veya kayıtlarla veri toplanabilir. |
Değişebilirliği yansıtmakta mıdır? | Evet. Öğrencilerin ders saatleri kişiden kişiye değişebilir. |
Odaklanılan grup araştırma yapılmasına imkân vermekte midir? | Evet. Öğrencilerden veri toplanması mümkündür. |
Nicel veri toplamayı gerektirir mi? | Evet. Ders saatleri sayısal ve ölçülebilir bir değişkendir. |
SORU & CEVAP
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.