Bankamatik için Kurs Açan Yok mu? Dinleme Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe)

Bankamatik için Kurs Açan Yok mu? Dinleme Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe)
Bankamatik için Kurs Açan Yok mu? Dinleme Metni Cevapları, 6. Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242-243 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Bankamatik için Kurs Açan Yok mu? Dinleme Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 238 Cevabı

METNE HAZIRLANALIM

Soru: Kendinizi bankamatikte para çekmek için sırada bekleyen biri olarak hayal ediniz. Sıra size geliyor ve paranızı çekmek için bankamatiğe yaklaşıyorsunuz. Ancak makine yenilenmiş ve bu, eskisine hiç benzemiyor. Bu durumda ne yapar, nasıl davranırdınız? Açıklayınız.

Cevap: Öncelikle panik yapmam. Bankamatik ekranındaki yönlendirmeleri dikkatle takip ederim. Anlayamazsam bir yakınımdan ya da bankada görevli bir çalışandan yardım isterim.

Soru: Sizce günlük hayatta büyük kolaylıklar sağlayan bankamatiklerin ve bankamatik kartlarının olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?

Cevap: Olumlu yönleri: 7/24 para çekebilmemizi sağlar, sıra beklemeden işlem yaparız.
Olumsuz yönleri: Arızalanabilir, kartı yutabilir, yaşlı bireyler için kullanımı zor olabilir.

Soru: Yandaki karikatürde verilmek istenen mesaj nedir? Yorumlayınız.

Cevap: Karikatürde, bankamatik gibi teknolojik cihazların bazı insanlar için korkutucu ve zorlayıcı olabileceği anlatılmak istenmiştir. Adamın makinayla konuşur gibi olması, teknolojiyi anlamakta zorluk çektiğini ve bu durumun bazen komik, bazen stresli olabileceğini gösteriyor.

Soru: Aşağıdaki boş bırakılan alana hızlı gelişen teknolojiye uyum sağlamakla ilgili bir slogan çalışması yapınız.

Cevap: "Teknolojiye uyum sağla, çağa ayak uydur!"
veya
"Değişen dünyaya direnme, teknolojiyle gelişime yön ver!"

Dinleyelim

Soru: “Bankamatik için Kurs Açan Yok mu?” adlı metni dikkatle dinleyiniz. Dinleme sırasında olaylarla ilgili ayrıntılara (metindeki kişiler, mekân, zaman) ve duygusallık içeren ifadelere dikkat ediniz.

Cevap: Dinleme sırasında olaylarla ilgili ayrıntılara dikkat ettim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 239 Cevabı

Sözcük Çalışması

Soru: Aşağıdaki bulmacayı sözcüklerin sözlük anlamlarından ve ipuçlarından yararlanarak çözünüz.

1. Morali bozulmuş, çökmüş, yılgın. (bozgun)
2. İstemeksizin, düşünmeden, elinde olmayarak. (gayriihtiyari)
3. Şaşma ile birlikte kınama anlatan bir söz. (hoppala)
4. Bankaların para işlemlerini günün her saatinde otomatik olarak yapan makine. (bankamatik)
5. Televizyon, bilgisayar vb.nde görüntü ile sesin niteliğini eşleme, görüntü seçimini gerçekleştirme, görüntüyü yayımlama gibi işlerin denetlenmesinde kullanılan alet, göstergeç. (monitör)
6. Ruhsal gerilimi olan, ruhsal gerilimi bulunan. (stresli)
7. Manyetik bantlar üzerinde yer alan veya sayısal olarak derlenmiş hareketli resimler dizisi. (video)
8. Diklenmek, öfkelenmek. (babalanmak)
9. Bir kurumun, bir kuruluşun alt mevkilerindeki iş yerlerinden her biri. (şube)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 240 Cevabı

Soru: Aşağıdaki ifadeleri kutucuklarda verilen sözcüklerden yararlanarak okuduğunuz metne göre tamamlayınız.

bankamatik-para-orta-bankadan-teknoloji-nezaket

• Çok para var bu işte.
• Benim gibi orta kuşaktan olanların çoğu kartını cebinde taşıyor.
• Biraz önce bankadan geldim, hâlâ elim ayağım titriyor.
• Aslında ben teknolojiye yatkınım da teknoloji bana yatkın değil.
• Çevrenin baskısı sonucu bankamatik ile tanışmam da problemli olmuştur.
• Bende nezaket filan kalmadı.

Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Yazarın bankadan eli ayağı titreyerek dönmesinin sebebi nedir?
Çünkü maaşını almak için gittiği banka şubesinde para hep bitiyor, bu da stres yaratıyor.

2. Sizce her türlü yenilikte yazarın problem yaşaması neden kaynaklanmaktadır?
Yeni teknolojilere karşı çekincesi ve kendine olan güvensizliği nedeniyle.

3. Yazar gençlerle orta yaşlıları hangi yönden karşılaştırmaktadır?
Bankamatik kullanımında gençlerin daha rahat, orta yaşlıların ise çekingen olduğunu söylüyor.

4. Yazarın yaşı kırkın üzerinde olanların para çekmek için mesai saatinden sonrasını beklemesinin nedeni hakkındaki düşüncesine katılıyor musunuz? Neden?
Katılmıyorum. Her yaştan insan destekle öğrenebilir, zamanla alışabilir.

5. Yazarın alıştığı makinenin yerine bir başka bankaya ait bankamatik getirilince ne oluyor?
Yeni bankamatikte para çekme işlemi sırasında hata yapıyor ve kartını makineye kaptırıyor.

6. Metinde sizi gülümseten olaylar ve konuşmalar nelerdir?
Yazarın “hoş geldiniz” yazısına “hoş bulduk” demesi, bankamatikle konuşması ve “Sen benim kim olduğumu biliyor musun?” demesi oldukça komikti.

➠ Soru: Size göre bazı insanların teknolojik gelişmelere uzak durmasının nedeni ilgi duymamak mı yoksa başaramama korkusu mudur? Teknolojik gelişmelere ayak uydurmanın yaşla bir ilgisi var mıdır? Niçin?

Cevap: Bazı insanlar teknolojik gelişmelere ilgi duymadıkları için değil, başaramama korkusu nedeniyle uzak dururlar. Özellikle yaş ilerledikçe öğrenme süreci yavaşlayabilir ve bu da yeni şeyler denemeye karşı bir çekince oluşturur. Bu nedenle yaşla birlikte teknolojiye uyum sağlamak zorlaşabilir ama imkânsız değildir. Yeterli destekle her yaştan insan teknolojiye uyum sağlayabilir.

➠ Soru: Dinlediğiniz metnin tutarlılığını (çelişkili ifadeler, olay örgüsünde anlamsal ve mantıksal eksiklik, konuyla ilgili olmayan bilgi) sorgulayıp düşüncelerinizi yazınız.

Cevap: Metin genellikle tutarlıdır. Yazarın teknolojiden korkmasına rağmen “teknolojiye yatkınım” demesi çelişkili gibi görünse de aslında bu bir mizah unsurudur. Olaylar anlamlı bir sırayla aktarılmış, metnin başından sonuna kadar gelişen durumlar bir bütünlük göstermektedir. Anlatılan her detay konuyla ilgilidir ve metnin mizahi yönü de başarılıdır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 241 Cevabı

Soru: Dinlediğiniz metinle ilgili aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” kutucuğunu işaretleyiniz.

İfade Doğru/Yanlış
Yazar bankamatikten ancak bir iki defa para çekebilmeyi başarmıştır. D
Orta kuşak diye tabir edilen insanların çoğu bankamatikten başarılı bir şekilde para çekebilmektedir. Y
Yazar bankamatiğe her gittiğinde parasını çekebilmektedir. Y
Yazar bir gazetede çalışmaktadır. D
Yazar zaman zaman banka kartını makineye kaptırmıştır. D
Bazı kişiler, yazarı çağdaş gelişmelere uyum sağlayamamakla suçlamıştır. D

Söz Varlığımız

Soru: “Gazete” sözcüğü aşağıdakilerin hangisinde “Yemediler, içmediler, gazetenin içine bir bankamatik makinesi yerleştirdiler.” cümlesindeki anlamıyla kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.

Cevap: Annemin çalıştığı gazeteye ara sıra giderim.
Çünkü bu cümlede “gazete” kelimesi, bir yayın kuruluşu, kurum anlamında kullanılmıştır. Diğer cümlede “okunan gazete” anlamı vardır.

Soru: Biraz önce bankadan geldim, hâlâ elim ayağım titriyor. Maaş günleri benim…çok stresli geçer…maaşı almak…gittiğim banka şubesinin parası mutlaka…mutlaka benim gittiğim saatlerde biter. Bunu nezaket…bildiren hanım görevliye…söyleyecek lafım kalmaz. Oysa o anda içimde ne fırtınalar kopar! Aşağıdaki bağlaç ve edatlardan hangileri bu metinde boş bırakılan yerlerden birine getirilemez? İlgili kutucukları işaretleyiniz.

Cevap: veya - ya da


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 242 Cevabı

Soru: “Akıl vermek” deyiminin yerine aşağıdaki deyimlerden hangisi getirilirse cümlenin anlamı değişmez?

Üstelik “Kartınızı almak için lütfen görevliye başvurunuz.” diye akıl veriyor.

Akıl öğretmek

Çünkü "akıl vermek" ile "akıl öğretmek" aynı anlamda kullanılır.
Diğer deyimlerin anlamı farklıdır:

  • Aklına getirmek: Hatırlamak
  • Aklını başından almak: Aşırı şaşırtmak veya etkilenmek
  • Aklını çelmek: Kandırmak

Soru: Aşağıdaki sözcük gruplarını birer cümle içinde kullanınız.

sabah akşam-bitirir bitirmez-harıl harıl

Cümlelerim:

  • Sabah akşam: Kardeşim sabah akşam bilgisayar oynuyor.
  • Bitirir bitirmez: Ödevimi bitirir bitirmez dışarı çıkacağım.
  • Harıl harıl: Sınavlara harıl harıl çalışıyorum.

Konuşalım, Anlatalım

Soru: Dinlediğiniz hikâyeyi canlandırmak amacıyla görev dağılımı yapınız. Hikâyeyi aslına bağlı kalmak koşuluyla dilediğiniz biçimde canlandırınız. Canlandırma sırasında beden dilinizi (yüz ifadesi, beden duruşu…) etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap: Arkadaşlarımla görev dağılımı yapıp yönergeye uygun biçimde metni canlandıracağız.

Düşünelim, Yazalım

Soru: Aşağıdaki haber metninden hareketle defterinize bankaların müşterilerine sağladığı kolaylıklar ile ilgili bir reklam metni yazınız.

Reklam metinlerinin bir şeyi halka tanıtmak ve beğendirmek amacıyla yazıldığını göz önünde bulundurunuz.

Hayatınızı Kolaylaştıran Banka!
Bankamız sayesinde işlemlerinizi evinizden çıkmadan güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirin!
ATM’lerden para çekme limiti artık 5.000 TL!
Mobil bankacılık, internet bankacılığı ve çağrı merkezleriyle tüm işlemleriniz tek tuşla elinizin altında.
Sağlığınızı ve zamanınızı önemsiyoruz, her zaman yanınızdayız.
Hızlı, Güvenli, Kolay Bankacılık!


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Sayfa 243 Cevabı

Soru: Bir bankamatikten para çekme sırasında uygulanan işlem basamakları aşağıda karışık olarak verilmiştir. Bankamatikten para çekme işlemi hakkında edindiğiniz bilgilerden yararlanarak bu aşamaları oluş sırasına göre numaralandırınız.

  1. Ad, soyadı ve kart numarası bilgileri öste gelecek şekilde banka kartını kart yuvasına yerleştiriniz.
  2. Şifre giriş ekranına (ekrandaki numara dizisini kullanarak) kart şifrenizi giriniz.
  3. Ekranda görülen işlem seçeneklerinden “para çekme” butonuna basınız.
  4. Ekranda görülen para miktarlarından (20, 50, 100...) çekmek istediğiniz tutarı seçiniz.
  5. Paranızı, kartınızı ve makbuzunuzu alınız.

Soru: Teknolojik gelişmelerle ilgili yaşadığınız ya da tanık olduğunuz bir durumun, olayın mizahi yönünü vurgulayarak bir hikâye yazınız.

Mizahi Hikâye: “Babaannemin ATM Macerası”

Geçen yıl babaannemle birlikte alışverişe çıkmıştık. Elinde bankamatik kartı vardı ama ATM’yi hiç kullanmamış. Paraya ihtiyacımız oldu, ATM’ye yöneldik. Babaannem kartı ters çevirmiş, çip kısmını öne gelecek şekilde değil de yandan sokmaya çalışıyor!

Sonra birden ATM "kartınızı düz yerleştiriniz" deyince telaştan “Ayy kart benimle mi konuştu şimdi!” dedi. Yanımızdakiler gülmekten kendini tutamadı. Babaannem ise “Ben bu makineleri hâlâ çözemedim” diyerek kartı çantasına koydu ve en yakın bankaya gitmeye karar verdi. :)

ARAŞTIRALIM HAZIRLANALIM

Soru: Dörder kişiden oluşan iki grup oluşturunuz ve grup içinde bir sözcü belirleyiniz. “İnsan ilişkilerinde sevgi önemlidir.”, “İnsan ilişkilerinde güven önemlidir.” konularından birini seçiniz. Konuyla ilgili araştırma yapıp konuyu farklı yönleriyle grup içinde paylaşınız. Araştırma sonunda edindiğiniz bilgileri ve görüşleri düzenleyerek beş dakikalık bir konuşma metni hazırlayınız.

Grup 1: "İnsan İlişkilerinde Sevgi Önemlidir"

Herkese merhaba,
Biz birinci grup olarak, insan ilişkilerinde en önemli unsurun sevgi olduğuna inanıyoruz. Çünkü sevgi, insanları bir arada tutan en güçlü duygudur. Aile içinde, arkadaşlıkta, hatta toplumda barışın ve huzurun temeli sevgidir.

Bir çocuğun kendini güvende ve mutlu hissetmesi için ailesinden sevgi görmesi gerekir. Aynı şekilde bir arkadaşınıza değer verdiğinizi, onu önemsediğinizi hissettirdiğinizde aranızdaki bağ daha da güçlenir.

Sevgi sayesinde insanlar birbirlerine karşı daha sabırlı, anlayışlı ve hoşgörülü davranır. Hatta yanlış anlaşılmalar ya da küçük kırgınlıklar bile sevgiyle kolayca aşılabilir. Sevgi varsa saygı da vardır, paylaşmak da.

Araştırmamızda uzmanlar, sevgi dolu ilişkilerin insanların ruh sağlığına iyi geldiğini ve daha mutlu bireyler yetiştirdiğini söylüyor. Bizce güven de aslında sevgiyle başlar. Sevdiğiniz birine zaten güven duyarsınız.

Sonuç olarak, sevgi ilişkilerin temelidir. Güvensizlik sevgiyle aşılabilir ama sevgi olmadan güven kurulamaz. Bu yüzden insan ilişkilerinde en önemli şey sevgidir.


Grup 2: "İnsan İlişkilerinde Güven Önemlidir"

Merhaba arkadaşlar,
Biz ikinci grup olarak, insan ilişkilerinde güvenin her şeyin önünde geldiğini düşünüyoruz. Çünkü güven yoksa ne sevgi kalır ne saygı. Bir kişiye ne kadar sevgi duyarsanız duyun, eğer ona güvenmiyorsanız o ilişki uzun sürmez.

Güven, bir ilişkide karşılıklı açıklık ve dürüstlük sağlar. Arkadaşınıza sırlarınızı paylaşmanız, ailenizle duygularınızı rahatça konuşabilmeniz, öğretmeninize çekinmeden soru sorabilmeniz hep güven sayesinde olur.

Araştırmalara göre güvenli ilişkiler kuran bireyler daha sağlıklı iletişim kurar, sosyal hayatlarında daha başarılı olurlar. Güvensizlik ise ilişkilerde sürekli endişe, kuşku ve çatışma doğurur.

Sevgi zamanla oluşabilir ama güven bir kez kırıldığında kolayca onarılamaz. Bu nedenle güven, her ilişkide temel bir ihtiyaçtır. Güven olmadan hiçbir ilişki sağlam kalamaz.

Sonuç olarak bizce, sevgi önemli olsa da, güven ilişkilerin temel taşıdır. Sağlıklı bir ilişkide önce güven, sonra sevgi gelir.


Son Söz (Sınıfın veya Öğretmenin Kapanış İçin Kullanabileceği)

Her iki grup da çok değerli fikirler sundu. Görüldüğü gibi, sevgi ilişkilerin sıcaklığı, güven ise sağlamlığıdır. En iyi ilişki ise bu iki duygunun bir arada olduğu ilişkidir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.