Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Cevapları, 3. Sınıf Meb Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Cevapları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 27 Cevapları

HAYDİ, BAŞLIYORUZ!

Soru: Aile büyüklerinizden çocukluklarında oynadıkları bir sokak oyununu anlatmalarını isteyiniz. Anlatılan oyunun oynanışıyla ilgili sözlü yönergeler vererek arkadaşlarınıza yönergeleri uygulatınız.

Oyun: Sek Sek

Aile büyüklerim çocukken en çok sek sek oynadıklarını söylediler. Bu oyun, yere çizilen karelerin üzerine tek ayakla zıplayarak ilerlemeyi gerektirir. Bir oyuncu oyuna bir taş atarak başlar ve taşın düştüğü kareye basmadan tek ayakla diğer karelerde ilerler. Taşı almak için eğilip yine tek ayakla geri döner. Eğer dengesi bozulursa ya da yanlış kareye basarsa sıra diğer oyuncuya geçer.

Yönergeler:

  1. Yere bir sek sek alanı çizin.
  2. Oyuncular sırayla taşı belirlenen karelere atsın.
  3. Her oyuncu taşı attığı kareye basmadan tek ayakla karelerde zıplayarak ilerlesin.
  4. Taşı alıp geri dönerken dengesini kaybetmeyen oyuncu oyuna devam etsin.
  5. Oyuncu hata yaparsa, sıra diğer oyuncuya geçer.

Bu yönergelerle arkadaşlarınızla sek sek oyununu oynayarak eğlenebilirsiniz.

TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ?

Aşağıdaki görselleri inceleyerek dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin edelim.

Soru: Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız.

Görselde çocukların beştaş oynadığını ve daha sonra birlikte bir tiyatro gösterisi izlediğini görüyoruz. Bu bağlamda, metnin konusu çocukların birlikte beştaş oynayarak eğlenceli vakit geçirdikleri ve sonrasında tiyatro izledikleri bir etkinlik olabilir.

Tahmin:

Bu metin, çocukların oynadığı beştaş oyunu ve sonrasında düzenlenen eğlenceli bir tiyatro gösterisi hakkında olacaktır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 28 Cevapları

DİNLERKEN SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ

“Beştaş ve İki Ceviz Bileti” metnini dinlerken dik, düzgün ve rahat şekilde oturalım.

Arkadaşlarımızın dikkatlerini dağıt- mamaya özen gösterelim.

Soru: Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz. Belirlediğiniz sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz.

Şıngırtı

  • Tahmin: Küçük nesnelerin birbirine çarpmasıyla çıkan ses.

Turnuva

  • Tahmin: Bir yarışma veya müsabaka dizisi.

DİNLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ

Öykülerde anlatılan olay, zaman, yer, kahramanların ve varlık kadrosunun öykü unsurları (hikâye öğeleri) olduğunu unutmayalım.

Soru: Dinlediğiniz metnin türü öyküdür. Öykü unsurlarını bulmak için verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.

  • Olay ne zaman gerçekleşiyor?
    Olay, bir öğleden sonra çocukların toplandığı bir zamanda gerçekleşiyor.

  • Olayın geçtiği yer neresidir?
    Olay, Atiye Teyze’nin avlusunda gerçekleşiyor.

  • Öyküde ne anlatılıyor?
    Çocuklar beş taş turnuvası düzenliyor ve kazananlar tiyatro oyunu izliyor.

  • Olay kimlerin başından geçiyor?
    Olay, Burcu, Nilgün, Ahmet, Begüm ve diğer çocukların başından geçiyor.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 29 Cevapları

Soru: Ozan ve Bilge’nin verdiği bilgileri dikkate alarak dinlediğiniz metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.

Metnin Konusu: Metnin konusu, çocukların bir araya gelerek beştaş turnuvası düzenlemeleri ve turnuva sonrası tiyatro oyunu izleyerek eğlenmeleridir.

Metnin Ana Düşüncesi: Arkadaşlarla birlikte oynanan oyunlar ve düzenlenen etkinlikler, dostluğu pekiştirir ve eğlenceyi artırır.

Metne Farklı Bir Başlık: Beştaş Turnuvası ve Tiyatro Gösterisi

Soru: Dinlediğiniz metindeki olayları oluş sırasına göre sıralayınız.

Olayların Oluş Sırası:

  1. Hepimiz Atiye Teyze’nin avlusundaki merdivenlere yerleştik. Oyunu izlemek için hazırdık.
  2. Kese kâğıdı ağzına kadar cevizlerle dolunca oyun başladı. Meyve sularımızı içerken kahkahalara boğulmuştuk.
  3. Oyun sonunda Ahmet, Begüm ve diğer iki arkadaşımız bizleri selamladılar.
  4. Toplanan ceviz biletlerimizi kırıp hep birlikte afiyetle yedik.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 30 Cevapları

DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ

Kişi, evcil hayvan, kitap, gazete, gezegen ve yıldız isimleri gibi özel isimlerin büyük harfle başladığını unutmayalım.

Soru: Ozan’ın hatırlattığı bilgilere dikkat ederek verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzeltiniz. Noktalı yerlere düzelttiğiniz cümleleri tekrar yazınız.

  • Cümle: Arkadaşım bana keloğlan masalları adlı kitabı hediye etti.
    Düzeltilmiş Cümle: Arkadaşım bana "Keloğlan Masalları" adlı kitabı hediye etti.

  • Cümle: Dedem, çanakkalede savaşmış.
    Düzeltilmiş Cümle: Dedem, Çanakkale’de savaşmış.

  • Cümle: Kışın erciyes dağında kar kalınlığı artar.
    Düzeltilmiş Cümle: Kışın Erciyes Dağı’nda kar kalınlığı artar.

Soru: Aşağıdaki cümlelerde büyük harfle başlaması gereken sözcüklerin altını çiziniz. Bu sözcüklerin neden büyük harfle başlaması gerektiğini yazınız.

Cümle: Kedim Duman, yaş mamayı çok seviyor.
Neden büyük harfle yazılmalı? "Duman" bir özel isim olduğu için büyük harfle yazılmalıdır.

Cümle: Öğretmenimizle Anıtkabir'e gittik.
Neden büyük harfle yazılmalı? "Anıtkabir" bir yer adı olduğu için büyük harfle yazılmalıdır.

Cümle: Arkadaşım, Bağcılar mahallesinde oturuyor.
Neden büyük harfle yazılmalı? "Bağcılar" bir mahalle adı olduğu için büyük harfle yazılmalıdır.

Cümle: Buket, Eren ve Semra törende şiir okuyacaklar.
Neden büyük harfle yazılmalı? "Buket", "Eren" ve "Semra" kişilerin isimleri olduğu için büyük harfle yazılmalıdır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 31 Cevapları

Soru: Sözcük ağacında metinde geçen sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamları (anlamdaşları) verilmiştir. Sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamlarını bularak yandaki tabloya yazınız.

Sözcükler ve Söz Grubu Eş Anlamları
takas değiş tokuş - değişim
duyuru ilan
tebrik etmek kutlamak
lider önder

DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ

Soru: Bir oyun kurucu olsaydınız hangi oyunu, kimlerle, nasıl tasarlardınız? Tasarladığınız oyunu anlatıp arkadaşlarınızla oynayınız.

Eğer bir oyun kurucu olsaydım, "Hazine Avı" adında bir oyun tasarlardım. Bu oyunu arkadaşlarımla birlikte, açık bir alanda ya da bir parkta oynardık. Oyunun amacı, belirli ipuçlarını takip ederek gizlenmiş hazineleri bulmak olurdu. Oyun takım halinde oynanır ve her takımın bir lideri olurdu. Her takımın elinde bir harita olur ve ipuçlarını takip ederek gizli noktaları bulmaya çalışırlardı.

Oyun Kuralları:

  1. İki ya da daha fazla takım oluşturulur.
  2. Her takıma bir hazine haritası ve ilk ipucu verilir.
  3. İpuçlarını takip ederek gizli hazineleri bulmaya çalışırlar.
  4. İlk hazineyi bulan takım oyunu kazanır.

Bu oyun, hem eğlenceli hem de strateji gerektiren bir oyun olurdu. Aynı zamanda takım çalışmasını teşvik ederdi.

DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ

Soru: Yakan top oyununun kurallarını aşağıdaki numaralandırılmış satırlara kısaca yazınız.

Yakan top oyununun kurallarını altı satırda yazabilirsiniz:

  1. Oyun, iki takımla oynanır; bir takım ortada, diğeri ise dışarıda durur.
  2. Dışarıdaki takım, topu alarak ortadaki oyuncuları vurmaya çalışır.
  3. Ortadaki oyuncular, toptan kaçmaya ya da yakalamaya çalışır.
  4. Topla vurulan oyuncu oyun dışına çıkar.
  5. Ortadaki oyuncu topu yakalarsa oyunda kalmaya devam eder.
  6. Tüm ortadaki oyuncular vurulunca, takımlar yer değiştirir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.