Bitkiler Erozyona Karşı Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Bitkiler Erozyona Karşı Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Bitkiler Erozyona Karşı Dinleme Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 291-292-293-294-295-296 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Bitkiler Erozyona Karşı Dinleme Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 291 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Erozyon”un ne olduğunu arkadaşlarınıza anlatınız.
Erozyon, toprağın su ve rüzgâr gibi doğal etkenlerle aşınıp başka yerlere taşınmasıdır. Bu durum, toprağın verimini düşürür ve doğaya zarar verir.

2. Görselleri inceleyip metnin türünü ve içeriğini tahmin ediniz.
Metnin türü öğretici hikâye olabilir. İçeriğinde ise toprağın nasıl erozyona uğradığı ve bitkilerin bu durumu nasıl engellediği anlatılıyor olabilir.

Soru: Öğretmeninizin duraklatarak dinleteceği metni dikkatinizi yoğunlaştırarak dinleyiniz. Duraklamalardan sonra metindeki olayların nasıl gelişeceği veya sonuçlanacağı hakkında tahminde bulununuz.

Cevap: Metni dikkatli bir şekilde dinleyip tahminlerde bulunacağım.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 292 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.

Erozyon
Tahminim: Toprağın yok olması.
Sözlük anlamı: Yağmur, rüzgar gibi dış etkenlerle toprağın aşınıp taşınması olayı.
Cümlem: Ağaçlar olmazsa erozyon artar.

Kök
Tahminim: Bitkinin toprağın altında kalan kısmı.
Sözlük anlamı: Bitkileri toprağa bağlayan ve besin almasını sağlayan bölüm.
Cümlem: Ağaçların kökleri toprağı tutar.

Arazi
Tahminim: Toprak parçası.
Sözlük anlamı: Yeryüzünün herhangi bir parçası, toprak.
Cümlem: Bu araziye fidan dikeceğiz.

Baraj
Tahminim: Suyu tutan büyük yapı.
Sözlük anlamı: Akarsuların önünü kesip su biriktirmek için yapılan büyük yapı.
Cümlem: Yeni yapılan baraj köye su sağladı.

Bitki
Tahminim: Doğada kendi kendine büyüyen yeşil canlı.
Sözlük anlamı: Kök, gövde ve yapraktan oluşan, toprakta yetişen canlı.
Cümlem: Bahçeye çeşitli bitkiler ektik.

Verimli
Tahminim: Bol ürün veren.
Sözlük anlamı: Ürün alma açısından elverişli olan.
Cümlem: Bu topraklar çok verimliymiş.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1- Küçük solucanın neden Doğa’yla sohbet edecek zamanı yoktu?
→ Toprakları korumak için arkadaşlarına yardım etmesi gerekiyordu.

2- Doğa, Şenşakrak’a ne sordu?
→ Solucanların toprağı nasıl koruduklarını sordu.

3- Solucan, bitkilerin ve ağaçların köklerini nasıl geliştirir?
→ Toprakta açtıkları hava ve su kanalları sayesinde kökler gelişir.

4- Solucan topraklarımızı nasıl korur?
→ Bitki köklerinin güçlenmesini sağlayarak erozyonu önler.

5- Doğa, erozyon konusunda en iyi bilgiyi kimden alır?
→ Güleç Meşe’den alır.

6- Erozyonu nasıl önleyebiliriz?
→ Bitkileri ve ağaçları koruyarak, doğayı bilinçli kullanarak.

7- Bitkilerin yararları nelerdir?
→ Havayı temizler, çevreyi güzelleştirir, toprağı tutar, erozyonu önler.

8- Güleç Meşe, çocukların ne yapmalarını istedi?
→ Ormanları korumalarını, çevrelerini bilgilendirmelerini ve doğayla ilgilenmelerini istedi.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 293 Cevabı

3. ETKİNLİK

Soru: Metne göre aşağıdaki açıklamaların doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.

1. (D) Solucanlar, toprakta açtıkları hava ve su kanalları sayesinde bitkilerin köklerini güçlendirirler.
2. (D) Bitkiler kökleriyle toprağı tutar.
3. (D) Bitkiler olmazsa toprak yağmurlarla, rüzgârlarla savrulup gider.
4. (Y) Ağaç deyince ilk akla gelenler sel ve erozyondur.
5. (Y) Ağaçlar, dünyanın karaciğerleri gibidir.
6. (D) Ağaçlar havayı temizler, çevreyi güzelleştirir.
7. (Y) Ağaçlar havadaki oksijenin azalmasını sağlar.
8. (D) Özellikle eğimli arazilerde yağmur ve kar suları toprağı sürükleyip götürür.
9. (D) Bitkilerin kökleri suları emer, böylece sel olmaz.
10. (Y) Ormanlar, sel sularının hızını artırır.
11. (D) Ormanları koruyarak selden ve erozyondan korunabiliriz.

4. ETKİNLİK

a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

  • Metnin konusu: Erozyonun zararları ve bitkilerin toprak üzerindeki etkisi.
  • Metnin ana fikri: Bitkiler ve ağaçlar erozyonu önlediği için doğayı korumalıyız.

b. Metni ana hatlarıyla anlatınız

Küçük bir solucan doğaya teşekkür ettikten sonra toprağa dalar çünkü arkadaşlarına yardım etmek zorundadır. Doğa, solucanın toprakları koruduğunu duyunca merak eder. Şenşakrak ve Güleç Meşe ona erozyonun ne olduğunu ve bitkilerin kökleriyle toprağı nasıl tuttuğunu anlatır. Bitkiler yoksa toprak yağmurla sürüklenir. Ağaçlar, havayı temizler, çevreyi güzelleştirir ve seli önler. Sonunda Doğa, doğayı korumanın önemini öğrenir.


c. Metni sınıfta canlandırınız

Metni önceden güzelce çalışarak roller belirlenmeli ve sınıfça drama etkinliğiyle canlandırma yapılmalıdır. Metinde geçen karakterler (Doğa, Şenşakrak, Solucan, Güleç Meşe) dramatize edilebilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 294 Cevabı

5. ETKİNLİK

a. Ormanları korumak ve zenginleştirmek için neler yapabileceğiniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

Cevap: Ormanları korumak için ağaç dikmeli, piknik alanlarında ateş yakarken dikkatli olmalı, çöplerimizi doğaya atmamalıyız. Orman yangınlarına karşı duyarlı olup 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aramalıyız. Gereksiz kağıt kullanımından kaçınarak ağaç kesimini azaltabiliriz. Yeni orman alanları oluşturmak için fidan dikme etkinliklerine katılmalıyız.


b. Afiş ve broşür tasarımı için örnek içerik:


Afiş Başlığı: “Ormanlar Geleceğimizdir, Korumazsak Kaybederiz!”

Afiş İçeriği – Sloganlar:

  • Ormanlar akciğerimizdir. Kesme, koru!
  • Bir ağaç bir hayat, bir orman bir gelecek!
  • Ateş yakma, doğayı yakma!
  • 112’yi ara, bir ormanı kurtar!
  • Doğa sana muhtaç, sen de ona. Sahip çık!

ormanlarin-faydalari.jpg

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda kuralları verilen oyunu sınıfta arkadaşlarınızla oynayınız. Oyunu oynarken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.

Oyun Adı: Kelime Oyunu
Oyun Kuralları:

  1. Oyun, istenilen sayıda oyuncuyla bireysel olarak oynanır.
  2. İlk oyuncu bir harf seçerek o harfle başlayan bir kelime söyler.
  3. Sıradaki oyuncu, önceki kelimenin son harfiyle başlayan yeni bir kelime söyler.
  4. Her oyuncunun belirli bir süresi vardır (örneğin 10 saniye).
  5. Belirlenen süre içinde kelime söyleyemeyen oyuncu elenir.
  6. Oyunda en sona kalan oyuncu kazanır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 295 Cevabı

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen eş sesli kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri farklı anlamda kullanacağınız birer cümle yazınız.

Tatilde güneşten yüzüm kızardı.
→ Yüzümde kocaman bir gülümseme vardı.

Belediye yoksul vatandaşlar için hayır yaptı.
→ Annem, bana “Hayır, dışarı çıkamazsın.” dedi.

Botlarımın bağı çamur olmuş.
→ Dedem, bahçedeki bağı her gün sular.

Kırda yürüyüş yaparken mis gibi çiçekleri kokladım.
→ Babam yanlışlıkla cam bardağı kırdı.

Satrançta mat olmamak için çok uğraştı.
→ Yeni evin duvarlarını açık mavi mat boya ile boyadık.

8. ETKİNLİK

Büyük harflerin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamalara uygun birer cümle yazınız.

Yer adları (kıta, bölge, il, ilçe, köy, semt) büyük harfle başlar.
→ Ankara Türkiye'nin başkentidir.

Adres yazımında geçen mahalle, cadde, sokak kelimeleri büyük harfle başlar.
→ Ali, Gülbahar Mahallesi Şehitler Caddesi No: 8'de oturuyor.

Kurum adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.
→ Türkiye Büyük Millet Meclisi, 23 Nisan 1920'de açılmıştır.

Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları büyük harfle başlar.
→ 30 Ağustos Zafer Bayramı coşkuyla kutlandı.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.