Çocukluk Demek Metni Cevapları (3. Sınıf TÜrkçe)

Çocukluk Demek Metni Cevapları (3. Sınıf TÜrkçe)
Çocukluk Demek Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı Sayfa 243, 244, 245, 246, 247, 248 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI (Sayfa 243)

  1. Sizce “çocukluk” ne demektir?
    → Mutlu, oyun dolu, neşeli bir dönemdir.

  2. Sizi mutlu eden şeylerin listesini arkadaşlarınıza okuyunuz.
    → Oyun oynamak, bisiklete binmek, aileyle vakit geçirmek, kitap okumak, parkta oynamak, hediye almak, denize gitmek, dondurma yemek, hayvanlarla oynamak, film izlemek.


1. ETKİNLİK (Sayfa 244)

a. Şiirden, aşağıdaki görsellere uygun kelime gruplarını bulup anlamlarını tahmin ederek noktalı yerlere yazınız.

Şiirde geçen görsellere uygun kelime grupları:

  • Bezden bir bebek
  • Bir sıcak ekmek
  • Bir kumandalı araba

b. Aşağıdaki kelime grubunun anlamını tahmin ederek noktalı yerlere yazınız.

"Tıpış tıpış yürümek" deyiminin anlamı:

→ Küçük adımlarla sevimli şekilde yürümek.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

  1. Şiirin birinci bölümünde çocukluk nelere benzetiliyor?
    → Elma şekeri ve sıcak ekmeğe.

  2. Şiirin ikinci bölümünde çocukluk nelere benzetiliyor?
    → Kumandalı araba ve bez bebek.

  3. Şiirin üçüncü bölümüne göre çocuk ne demektir?
    → Gelecek demektir.


3. ETKİNLİK

a. Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Şiirin konusu ve ana duygusu:

  • Şiirin konusu: Çocukluğun güzelliği
  • Şiirin ana duygusu: Sevgi, mutluluk, umut

b.Şiirin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.

Şiire farklı başlık önerisi:

→ Mutluluğun Adı: Çocukluk


4. ETKİNLİK

a. Şiirin üçüncü bölümünün ilk iki dizesi size bir ninniyi hatırlattı mı? Bu ninninin ezgisini mırıldanınız.

→ Evet, ninniyi andırıyor. Mırıl mırıl ve yumuşak bir havası var.

b. Aşağıdaki ninniyi özenli ve okunaklı bir şekilde noktalı yere yazınız.


5. ETKİNLİK

““Bir an önce büyüsem!” dediğiniz zamanlar oluyor mu? Neden? Anlatınız.
Konuşurken anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız.

→ Evet, bazen oyuncakçıya tek başıma gitmek veya kendi kararlarımı almak için büyümek istiyorum.


6. ETKİNLİK (Sayfa 246)

a. Öğretmeninizin “eba.gov.tr” adresinden dinleteceği “Dünya Çocuk Günü” şarkısına, şarkının sözlerini aşağıdan okuyarak eşlik ediniz.

(Sözler sayfada yer almaktadır.)

b. Yukarıda hangi ülkelerden çocukların görsellerinin bulunduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

→ Farklı kıtalardan gelen çocuklar olabilir: Afrika, Asya, Avrupa gibi.


7. ETKİNLİK (Sayfa 247)

Tırnak işaretinin kullanıldığı yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.

  • Bir yazıda başkasından aktarılan yazı:
    → Öğretmenimiz, “Kurallara uymak oyunu güzelleştirir.” dedi.

  • Eser adı:
    → “Masal Masal İçinde” adlı kitabı okudum.

  • Özel vurgu için tırnak:
    → “Başarı” bazen küçük bir çabadır.


8. ETKİNLİK

Aşağıdaki metinde dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
(Öğrenci, verilen örnekteki dairelere uygun noktalama işaretlerini koyar.)

O gün derse girdiğimizde hepimiz heyecan içindeydik (.)
Öğretmenimiz bize seramik yapmayı öğretecekti (!)
Hepimiz seramik yapmak için gerekli malzemeleri (,) önlüklerimizi yanımıza almıştık (.)
Öğretmenimiz sordu (:)
“Daha önce hiç seramik yapan oldu mu (?)”
Birçok kişi ellerini kaldırdı (.)
Öğretmenimiz (,) bu dersi severek () çok zorlanmadan yapacağımızı söyledi (.)
Sonra Buğra’ya döndü (:)
“Buğra (,) daha önce seramik kursuna gittin mi (?)”
Buğra heyecanla cevap verdi (:)
“Evet (,) gittim (.)”
Öğretmenimiz bu duruma sevindi (.)
“O zaman bize yardımcı olur musun Buğra (,) diğer oyun yanına çağırdı (.)”
Öğretmenimiz açıkladı (:)
“Buğra (,) bugünkü dersi bize dikkatle dinlediği için yönlendirecek (.)”


9. ETKİNLİK (Sayfa 248)

a. Aşağıdaki hikâyeyi hayal gücünüzü kullanarak tamamlayınız. Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız

Hikâyeyi tamamlayınız. (Örnek):

...Voleybol sahasında başka çocuklar da vardı. Onlarla birlikte güzel bir maç yaptılar. Aslı topa vurmayı çok sevdi. O gün en mutlu olduğu gündü.

b. Yazdıklarınızı yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa hikâyenizi düzeltip arkadaşlarınızla paylaşınız.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Sınıfa götürmek için karikatür örnekleri derleyiniz.
→ Komik, düşündürücü çocuk temalı karikatürler bulunabilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.