Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları (2. Sınıf Türkçe)
Dil Mirası Koruyucusu Metni Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 163 Cevabı
METNE YOLCULUK BAŞLIYOR
Soru: Yönergeleri takip ederek oyunu oynayınız.
Konuşurken vurgu ve tonlamaya dikkat ediniz.
Cevap: Biz oyunu oynarken çok eğlendik. Arkadaşım “masa” dedi, diğer arkadaşım “araba” dedi. Sonra bir başkası “armut” dedi. Sözcükler böyle devam etti. En sonunda kalan arkadaşımız “umut” kelimesini söyledi. O da umut kelimesinin bize geleceği hatırlattığını ve insanı mutlu ettiğini anlattı.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 164 Cevabı
Soru: Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.
Cevap: Metin kelimelerin önemiyle ilgili olabilir. Olaylarda çocuk yeni kelimeler duyup onları defterine yazıyor olabilir.
Soru: Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz sonra sesli okuyunuz. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap: Sessiz ve sesli okudum. Bilmediğim sözcük seğirmek.
DİL MİRASI KORUYUCUSU
Bahçede oynarken yoldan geçen birinin kullandığı bir kelime dikkatimi çekiyor. Top oynamayı aniden bırakıyorum. Sitenin küçük futbol sahasından hızla çıkıyorum. Telaşla ardı ardına zile basıyorum. Annem kapıyı açtığında gözlerindeki endişeyi okuyorum.
“Yeni bir kelime duydum. Unutmadan defterime yazmaya geldim/ diyorum. (…) “Oğlum, ne oldu? diye soruyor annem. Belki de ilk kez işittiğim o yeni kelimeyi hatırlamakta zorlanıyorum. “‘Unuttum galiba. derken aklıma geliyor: “‘seğirmek
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 167 Cevabı
Soru: Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu kelime toplayan bir çocuğun yaşadıklarıdır. Tahminimle aynı çıktı.
SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR
Soru: Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Beyza’nın gözü seğiriyordu.
Ablamın gerginlikten kasları seğiriyor.
seğir
- Tahminim: özün kendi kendine oynaması.
- Sözlük Anlamı: Kasların istemsiz olarak kasılması.
Yaprakların hışırtısı ile güne uyandım.
Poşetin hışırtısı çok rahatsız ediciydi.
hışırtı
- Tahminim: Yaprakların çıkardığı ses.
- Sözlük Anlamı: İnce, sürtünmeli ve sürekli çıkan ses.
Sözlerin bana ilham oldu.
Annemden ilham alıyorum.
ilham
- Tahminim: Yeni bir şey yazma isteği.
- Sözlük Anlamı: Yaratıcı bir fikir ya da duygu verme.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 168 Cevabı
Soru: Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Seğirmek: Yorgunluktan gözüm seğirmeye başladı.
Hışırdamak: Sonbaharda yapraklar yerde hışırdadı.
İlham: Öğretmenimin sözü bana ilham verdi.
Soru: Okurken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını Türk Dil Kurumu adresinden araştırıp sözlük defterinize gazınız.
Seğirmek: Kasların istemsiz kasılması.
Hışırtı: İnce ve sürekli çıkan sürtünme sesi.
İlham: Yaratıcı düşünce ve duygu verme.
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Çocuk neden telaşla eve gidiyor?
Çocuk, duyduğu yeni kelimeyi unutmadan defterine yazmak için telaşla eve gidiyor.
2. Çocuğun hatırlamakta zorluk çektiği kelime nedir?
Çocuğun hatırlamakta zorluk çektiği kelime “seğirmek” kelimesidir.
3. Çocuğun masadaki defterinin adı nedir?
Çocuğun masadaki defterinin adı Kelime Toplayıcısıdır.
4. Çocuk rüyasında neler görüyor?
Çocuk, rüyasında ağaçların, evlerin ve nehirlerin kelimelerden oluştuğunu, bulutların atasözlerine dönüştüğünü görüyor.
5. Çocuğun hikâyesindeki ana karakterin adı nedir?
Çocuğun hikâyesindeki ana karakterin adı Dil Mirası Koruyucusudur.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 169 Cevabı
Soru: Metin ile ilgili soruların doğru cevaplarını takip ediniz. Ulaştığınız mesleğin özelliklerini anlatınız.
Konuşurken beden dilinizi kullanınız.
Cevap: Yazar, gördüklerini ve düşündüklerini yazıya döker. Kitaplar yazar, insanlara yeni bilgiler kazandırır. Hayal gücüyle hikâyeler oluşturur. Yazarlar, bizlere okumak için güzel eserler bırakır.
1. Metindeki çocuk kimin sesi ile uyandı?
Annesinin sesiyle uyandı.
2. Uyanır uyanmaz ne yaptı?
Rüyasını yazdı.
3. Hikâyede ana karakter kimdir?
Dil Mirası Koruyucusu.
4. Ulaşılan meslek nedir?
Yazar.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.