Evim Metni Cevapları (2. Sınıf Türkçe)
Evim Metni Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 22 Cevabı
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru: Yaşadığınız evin özellikleriyle ilgili defterinize yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Bizim evimiz iki katlı, küçük ama bahçeli bir ev. Bahçede çiçekler ve bir küçük ağaç var. Evimizde üç oda ve bir salon bulunuyor. Evin duvarları beyaz renkte ve pencereleri geniş.
Soru: Evde ailenizle nasıl zaman geçirirsiniz? Anlatınız.
Cevap: Ailemle genellikle akşamları yemek sonrası birlikte oturur, sohbet ederiz. Bazen oyunlar oynar ya da televizyon izleriz. Hafta sonları ise birlikte parka gider ya da evde film izleriz.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 23 Cevabı
1. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Görsellerden hareketle bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap: soba - ev - mutfak
Soba: Kışın evleri ısıtmak için kullanılan, odun veya kömürle çalışan bir ısıtıcı.
Ev: İnsanların barınmak, yaşamak için kullandığı yapı.
Mutfak: Yemek pişirilen ve yemek hazırlanan evin bölümü.
Soru: Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını yazınız.
masal-paylaşmak-soba-şirin-acı
masal --> Hayale dayanan, olaganüstü olayları anlatan yazı türü.
paylasmak --> Aralarında bölüsmek
soba --> Kışın evleri ısıtmak için kullanılan, odun veya kömürle çalışan bir ısıtıcı.
Şirin --> Sevimli, hosa gitme özelligi olan.
acı --> Yasanan bazı olayların neden oldugu üzüntü.
Soru: Yukarıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümle söyleyiniz.
- Masal: Annem, yatmadan önce bize güzel bir masal okur.
- Paylaşmak: Okulda arkadaşlarımla yiyeceklerimi paylaşırım.
- Soba: Kışın köydeki evimizde soba yakarak ısınırız.
- Şirin: Yeni doğan bebek gerçekten çok şirin.
- Acı: Dedemin ölümü ailemiz için büyük bir acı oldu.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 24 Cevabı
2. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1- Metinde anlatılan evin özellikleri nelerdir? Bu evin dışı yeşil boyalıdır, iki odası ve küçük bir mutfağı vardır.
2- Bu evde kimler yaşıyor? Bu evde şair, annesi, babası ve kardeşi yaşıyor.
3- Bu evde yaşayanlar neleri paylaşıyorlar? Bu evde yaşayanlar acıyı ve mutluluğu birlikte paylaşıyorlar.
3. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki açıklamaya göre metnin kaç dize ve kıtadan oluştuğunu belirleyiniz.
“Şiir”, ritimli sözler ile seslerin uyumlu kullanımıyla ortaya çıkan anlatım biçimidir. Şiir yazanlara “şair” denir. Şiirin satırlarından her biri “dize”, veya “mısra” olarak adlandırılır. Şiirlerin her dizesi büyük harfle başlar. Dört dizeden oluşan şiir, bölümlerine “kıta” veya “dörtlük” adı verilir.
Cevap: Bu şiir 12 dize ve 3 kıtadan oluşmaktadır.
Soru: Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu, şairin ailesiyle birlikte yaşadığı evle ilgili duygularıdır.
4. ETKİNLİK
“Başlık”, metnin başında bulunur, metnin konusunu tanıtır. Bir veya birkaç kelimeden oluşur.
Soru: Bu açıklamaya göre aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: Şirin Evimiz - Mutluluk Yuvamız - Güzel Evimiz
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 25 Cevabı
5. ETKİNLİK
Soru: Aşağıda açıklanan özelliklere uygun olarak resmi boyayınız.
Evimiz tek katlıdır ve dışı sarı renktedir. Evimizin çatısı ve kapısı kırmızı renktedir. Evimizin geniş bahçesi, rengârenk çiçeklerle süslüdür. Bahçemiz, mavi renkli çitlerle çevrilidir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 26 Cevabı
6. ETKİNLİK
Soru: Görseldeki B noktasından harekete geçen Önder’in, evine ulaşmak için hangi yönde, kaç birim ilerlediği kodlama anahtarında belirtilmiştir. Örnekteki gibi kodlama anahtarında belirtilen sayı ve yönde ok çizerek Önder’in izlediği yolu çiziniz.
Cevap: B'dan A'ya ordan H'ye ordan Ç'ye oradan E'ye ve Eve gider.
Soru: Önder’in izlediği yol üzerindeki noktaları belirten harflerin oluşturduğu şifreyi belirleyiniz.
Cevap: BAHÇE.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 27 Cevabı
7. ETKİNLİK
Soru: Noktalı yerlere, balonlardaki kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki metni tamamlayınız. Noktalama işaretlerine dikkat ederek metni okuyunuz.
EVİMİZ
Kuşların bir yuvası,
Bir anası, bir babası
Bir, iki kardeşi var.
Biz de kuşlar gibiyiz.
Yuva bizim evimiz,
Aşı var, ateşi var.
(...)
Rakım ÇALAPALA
Yavrutürk Şiirleri
Soru: “Evimiz” başlıklı metinle ilgili aşağıdaki açıklamaların doğru mu yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olan açıklamaların başına “D”, yanlış olan açıklamaların başına “Y” yazınız.
1. (Y) Metin şiir değil, düzyazıdır.
2. (Y) 8 dizesi verilmiştir.
3. (Y) 3 kıtadan oluşmaktadır.
4. (D) Her dizesi büyük harfle başlamaktadır.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 28 Cevabı
8. ETKİNLİK
Anlamlan birbirinin karşıtı olan kelimelere “zıt anlamlı kelimeler” denildiğini öğrenmiştiniz.
Soru: Görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız. Yazdığınız kelimelerin kaç heceden oluştuğunu örneklerdeki gibi belirtiniz.
dolu - boş
sıcak - soğuk
kirli - temiz
ağır - hafif
alt - üst
uzun - kısa
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 29 Cevabı
9. ETKİNLİK
Soru: Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.
Her pazar ailemle etkinlikler yaparız.
Kardeşim annemle birlikte kitep okur.
Hafta sonu dedemlerle pikniğe gideriz.
Ailemle sevinç ve üzüntülerimi paylaşırım.
Her pazar ailemle etkinlikler yaparız.
Soru: Yazdığınız cümlelerin sonunda hangi noktalama işaretini kullandığınızı belirtiniz.
Cevap: Yazdığım cümlelerin sonunda noktayı kullandım.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru: Sınıfa konusu hayvanlar olan hikâyeler getiriniz.
ORMANIN YENİ DOSTLARI
Bir zamanlar güzel bir ormanda, farklı hayvanlar huzur içinde yaşardı. Ormanın en meraklısı sincaptı ve her gün ağaçlarda koştururdu. En güçlüleri ise ayı Bob'du. Bob, herkese yardım ederdi ve herkes onu çok severdi.
Bir gün ormana yeni bir misafir geldi. Bu sevimli misafir, minik ve ürkek bir tavşancıldı. Tavşancıl, dikenlerinden dolayı kimsenin onu sevmeyeceğini düşünüyor, hep yalnız kalıyordu. Ormandaki diğer hayvanlar ise Tavşancıl’ın bu halini fark etti.
Meraklı sincap, Tavşancıl’a yaklaştı ve "Neden yalnız oturuyorsun? Gel, bizimle oyna," dedi. Tavşancıl, başta biraz çekinse de, diğer hayvanların ona yaklaşmasından mutlu oldu.
O günden sonra Tavşancıl, ormanın diğer hayvanlarıyla oyunlar oynamaya başladı. Dikenlerinden kimsenin rahatsız olmadığını görünce rahatladı ve ormanın yeni dostu oldu. Artık herkes ormanda birlikte mutlu bir şekilde yaşıyordu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.