Gönüllü Trafik Polisi Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Gönüllü Trafik Polisi Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Gönüllü Trafik Polisi Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163-164-165-166-167-168-169-170-171-172-173 Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Gönüllü Trafik Polisi Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 164 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Soru: Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap
: Kırmızı ışıkta geçmek, hız sınırını aşmak, yayalara yol vermemek, emniyet kemeri takmamak gibi hatalı davranışlar sıkça görülmektedir.

2. Soru: Trafikte hatalı bir davranış gördüğünüzde nasıl tepki verirsiniz? Açıklayınız.
Cevap
: Hata yapan kişiyi nazik bir dille uyarırım. Ulaşamayacağım biri olursa trafik polisini bilgilendiririm.

3. Soru: Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap
: Metnin, trafik kurallarına uymayan kişileri uyaran bir çocuğun yaşadıkları hakkında olduğunu düşünüyorum.

Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.

GÖNÜLLÜ TRAFİK POLİSİ

Bu sabah yataktan nasıl fırladığımı görsen katıla katıla gülerdin sevgili günlük. Trafik polisi olma sırası bende bugün. Bu yüzden gözüme uyku girmedi bütün gece. Bir o yana, bir bu yana dönüp durdum. Geç vakit uykuya daldıktan sonra kendimi yolun ortasında sağa sola komutlar verirken buldum. Kimi sürücüler benden korktukları için başka yollara saptılar. Kimileri hata yapmamak için gözümün içine baktılar. Uyanıp da rüya gördüğümü anlayınca nasıl mahcup oldum, anlatamam.
Erken kalkmam bir işe yaramadı elbette… Servis, ben erken kalktım diye erkenden gelecek değil ya! Her zamanki vaktinde geldi. (…)
Fosfor şeritli yeşil gömleğimi giyince bendeki gururlanmayı görmeliydin. Bugün hata yapan sürücülerin elimden çekeceği var, diyordum kendi kendime.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 168 Cevabı

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Ardından bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz ve sözlük defterinize yazınız.

Kelimelerin anlamları

  • Komut: Emir
  • Kavşak: Yol vb. uzayıp giden şeylerin kesiştikleri veya birleştikleri yer
  • Refüj: Orta kaldırım
  • İhlal: Yasa ve düzene uymama
  • Kabahat: Uygunsuz hareket, çirkin, yakışıksız davranış
  • Park yeri: Otoparkhhh
  • Vızır vızır: Hiç ara vermeksizin, sürekli bir biçimde

b- Aşağıdaki cümleleri, bu kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.

• Bir engeli olmayan sürücülerin, engelli park yerini kullanmaları doğru değil.
• Kuralları ihlal eden yaya ve sürücülere para cezaları kesiliyor.
Kavşaktaki trafik ışıkları bozuk olduğu için kaza meydana gelmiş.
Kabahat yaya geçidini ihlal eden sürücüdeydi.
• Trafik polisinin komutlarına göre hareket etmemiz gerektiğini biliyorduk.
• Önce sola, sonra sağa, sonra tekrar sola baktım; yolun boş olduğundan emin olunca refüje kadar hızlıca yürüdüm.

c- Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelime grubunun anlamını sözlükten bulup noktalı yere yazınız.

gözünün içine bakmak --> Birinin buyrugunu yerine getirmeye hazır olmak
çekecegi olmak --> Basına sıkıntılı bir is gelecek olmak.
yüregi agzına gelmek --> Birdenbire çok korkmak.
ucuz kurtulmak --> Tehlikeli bir durumdan az zarar görerek sıyrılmak.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 169 Cevabı

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1- Çocuğun gözüne neden uyku girmedi?
Cevap: Trafik polisi olma sırası onda olduğu için çok heyecanlıydı.

2- Geç vakit uykuya dalan çocuk, rüyasında ne gördü?
Cevap: Kendini yolun ortasında sağa sola komutlar verirken gördü.

3- Çocuk nerede görev yapacaktı?
Cevap: Okulun önündeki yaya geçidinde görev yapacaktı.

4- Çocuk, yaya geçidini ihlal eden sürücüyü nasıl uyardı?
Cevap: Sürücünün camını açmasını işaret etti, hata yaptığını söyledi ve yayaların güvenliğini tehlikeye attığını belirtti.

5- Küçük bir çocuğa neden az kalsın araba çarpıyordu?
Cevap: Annesinin elini bırakıp birden yola fırladığı için.

b. Siz de defterinize metinle ilgili iki soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorunuz.

  • Çocuk trafik polisi olacağı günü nasıl hayal etti?
  • Çocuk, trafik kurallarına uymayan kişilere nasıl tepki gösterdi?

3. ETKİNLİK

a- Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız

  • Metnin konusu: Trafikte kurallara uymayan sürücülerin neden olduğu tehlikeler ve gönüllü bir çocuğun bu konuda aldığı sorumluluk.
  • Metnin ana fikri: Trafik kurallarına uymak, herkesin güvenliği için önemlidir ve bilinçli bireyler bu konuda sorumluluk almalıdır.

b- Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap
: "Trafik Kahramanı Küçük Polis"

4. ETKİNLİK

Soru: Metindeki çocuk gibi gönüllü trafik polisi olsaydınız trafikte yaşanan sorunlar karşısındaki tavrınız ne olurdu? Metinde anlatılan sorunlara nasıl çözüm bulurdunuz? Anlatınız.
Cevap
: Ben olsam kimseye acımaz trafik cezası yazardım.
Eğer ben de gönüllü trafik polisi olsaydım, trafikte kurallara uymayanları nazik bir şekilde uyarır, onların hatalarını anlamalarını sağlardım. Özellikle yaya geçitlerinde durmayan sürücülere trafik kurallarını hatırlatarak güvenliği sağlamaya çalışırdım. Yayaların dikkatsiz davranışlarını da önlemek için bilgilendirici çalışmalar yapardım. Okul önlerinde trafik eğitimi verilmesini destekleyerek herkesin bilinçlenmesini sağlardım.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 170 Cevabı

5. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

1️⃣ Yaya Geçidi Uyarı İşareti
2️⃣ Durak İşareti
3️⃣ Bisiklet Geçebilir İşareti
4️⃣ Bisiklet Giremez İşareti
5️⃣ Alt Geçit İşareti
6️⃣ Yaya Giremez İşareti
7️⃣ Yayalar İçin Zorunlu Yol İşareti
8️⃣ Okul Geçidi İşareti
9️⃣ Kontrolsüz Demiryolu Geçidi İşareti
???? Üst Geçit İşareti
1️⃣1️⃣ Trafik Işıkları İşareti
1️⃣2️⃣ Yolda Çalışma İşareti

Soru: Aşağıdaki metni okuyup her bir cümleyi görsellerdeki trafik işaretlerinden uygun olanıyla ilişkilendiriniz. İlişkilendirdiğiniz trafik işaretlerinin numaralarını, cümlelerin başındaki kutucuğa yazınız.

  • Her sabah okula giderken ana caddeye geldiğimde yaya geçidinden karşıya geçerim. (1️⃣)
  • O sabah ana caddeye gelince yolda çalışma olduğunu gördüm ve yolumu değiştirmem gerektiğini anladım. (1️⃣2️⃣)
  • Önce trafik ışıklarına kadar yürüdüm. (1️⃣1️⃣)
  • Kestirme yoldan gidersem demir yolu geçidinde tehlike yaşayabilirim. Bu nedenle uzun ama güvenli yolu tercih ettim. (9️⃣)
  • Biraz yürüyüp üst geçitten karşıya geçtim. (????)

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 171 Cevabı

6. ETKİNLİK

a- Görseldeki hatalı davranışları belirleyip noktalı yerlere yazınız.

1. Görsel:

  • Çocuk, yola kontrolsüz bir şekilde topun peşinden koşuyor.
  • Araç sürücüsü dikkatli olmasa kaza yaşanabilir.
  • Bu davranış ciddi kazalara sebep olabilir.

2. Görsel:

  • Sürücü yaya geçidini ihlal ediyor.
  • Yayalar, sürücü yüzünden yolun ortasında kalıyor.
  • Bu durum yayalar için büyük bir tehlike oluşturuyor.

3. Görsel:

  • Çocuklar, yaya geçidini kullanmak yerine araçların arasından geçiyor.
  • Sürücüler çocukları fark etmeyebilir, bu da kazaya sebep olabilir.
  • Trafik kurallarına uyulmaması can kaybına yol açabilir.

4. Görsel:

  • Kadın, kamyonetin önünden dikkatsizce yola çıkıyor.
  • Sürücü onu göremeyebilir ve çarpma riski artar.
  • Özellikle büyük araçların önünden veya arkasından aniden çıkmak çok tehlikelidir.

b. Hatalı Davranışların Olası Sonuçları

  • Kurallara uymamak kazalara neden olabilir.
  • Dikkatsizlik, sürücü ve yayalar için büyük tehlike oluşturur.
  • Yayaların ve sürücülerin trafik kurallarına dikkat etmesi gerekir.
  • Çocukların yola fırlaması veya yaya geçidini kullanmaması büyük risk taşır.
  • Araçların önünden veya arkasından aniden çıkmak ciddi kazalara yol açabilir.

Sonuç: Trafik kurallarına uyalım, dikkatli olalım, kazaları önleyelim!


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 172 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda verilen cümleler gerçek öğeler içeriyorsa “ —► ”, hayalî öğeler içeriyorsa “ —►”takip ederek çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız rakamı işaretleyiniz.

Gökyüzüne merdivenle çıkıyordu. —►
Karınca yuvasından çıktı. —►
Ejderha satonun etrafında geziyor. —►
3. Çıkış

8. ETKİNLİK

Soru: Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışları hatırlayınız. Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi günlüğünüze yazar gibi aşağıya yazınız.

Sevgili Günlük,

Bugün yine trafikte birçok hatalı davranışa şahit oldum. Bazı sürücüler yayalara yol vermedi, bazı yayalar ise kırmızı ışıkta karşıya geçmeye çalıştı. En çok dikkatimi çeken şey, bir çocuğun aniden yola fırlaması oldu. Neyse ki sürücü zamanında frene bastı ve büyük bir kazanın önüne geçildi.

Bu tür dikkatsiz davranışlar beni çok endişelendiriyor. İnsanlar daha bilinçli olmalı ve kurallara uymalı. Trafikte hem sürücülerin hem de yayaların dikkatli olması gerektiğini düşünüyorum. Eğer herkes trafik kurallarına uyarsa kazalar azalır ve yollar daha güvenli hale gelir.

Keşke herkes bu konuda daha duyarlı olsa!


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 173 Cevabı

9. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda büyük harflerin kullanıldıkları yerlerle ilgili verilen kurallar ile bu kurallarla ilgili örnek cümleleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kuralı örnekleyen bir cümleyi noktalı yere yazınız.

✅ Kişi adları ile soyadlarının ilk harfi büyük yazılır.
➡ İsmet İnönü, ikinci cumhurbaşkanımızdır.

✅ Hayvanlara verilen özel adlar büyük harfle başlar.
➡ Gecenin bir yarısında kedimiz Reçel miyavlamaya başladı.

✅ Bayram adları büyük harfle başlar.
➡ Babaannemler Ramazan Bayramı’nda bize gelecekler.

✅ Kurum, kuruluş adlarının ilk harfleri büyük yazılır.
➡ Millî Eğitim Bakanlığı öğrencilere yönelik projelerini açıkladı.

✅ Mahalle, cadde, sokak adlarında geçen mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak kelimeleri de büyük harfle başlar.
➡ Teyzemler Ümitköy Mahallesi’nde oturuyorlar.

✅ Yer adları büyük harfle başlar.
➡ Babam Denizli’den çok güzel havlular getirdi.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ hakkında bilgi edininiz.

Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ Hakkında Bilgi

Vecihi Hürkuş (1896-1969)

Vecihi Hürkuş, Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden biridir. 1896 yılında İstanbul'da doğmuştur. Türkiye’nin ilk yerli uçağını üreten ve uçuran kişi olarak tanınır. Vecihi K-VI adını verdiği uçağı 1925 yılında kendi imkânlarıyla yapmıştır. Ayrıca, Türkiye’nin ilk sivil havacılık okulunu kurmuş ve birçok pilota eğitim vermiştir. Hayatı boyunca havacılıkla ilgili önemli projeler gerçekleştirmiş, ancak yeterli destek görememiştir. 1969 yılında vefat etmiştir.

Nuri Demirağ (1886-1957)

Nuri Demirağ, Türk sanayisinin ve havacılığının öncülerinden biridir. 1886 yılında Sivas'ta doğmuş, Türkiye'deki ilk demiryolu projelerinde çalışarak büyük başarılar elde etmiştir. Türkiye’de uçak üretimi yapan ilk özel fabrikayı kurmuştur. 1936 yılında Beşiktaş’ta bir uçak fabrikası açarak yerli uçak üretimi yapmıştır. Ürettiği uçaklar yurt dışına satılmıştır. Ancak projeleri yeterli destek bulamamış ve fabrikası kapatılmıştır. 1957 yılında hayatını kaybetmiştir.

Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ, Türk havacılığının gelişmesine büyük katkılar sağlayan iki önemli isimdir. Eğer projeleri desteklenseydi, Türkiye’nin havacılık alanında çok daha ileri seviyede olması mümkün olabilirdi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.