Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)

Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)
Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Cevapları, 4. Sınıf Meb Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Gözüm Arkada Kalmayacak Metni Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 44 Cevabı

METNE HAZIRLIK

1. Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?
Cevap
: Atatürk, çocukların çağdaş, bilgili, çalışkan ve vatansever bireyler olmalarını, ülkesine faydalı ve milletine hizmet eden bireyler olarak yetişmelerini isterdi.

2. Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Onlara olan sevgimizi, onların hatıralarını yaşatarak, vatanımıza sahip çıkarak ve ülkemizi koruyarak gösterebiliriz. Ayrıca, onları anma günlerinde saygı gösterebilir, şiirler, marşlar öğrenerek bu sevgiyi dile getirebiliriz.

1. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 46 Cevabı

a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız,

Kuşku:

  • Tahmin: Şüphelenme
  • Sözcük Anlamı: bir şeyle, bir olguyla ilgili gerçeğin ne olduğunu tam olarak bilememekten, kestirememekten doğan kararsızlık, güvensizlik duygusu.
  • Cümlem: Bu işin doğru olduğuna dair biraz kuşku duyuyorum.

Eşsiz:

  • Tahmin: Benzeri olmayan
  • Sözcük Anlamı: eşi olmayan ya da eşi yanında bulunmayan.
  • Cümlem: Bu eşsiz manzarayı başka hiçbir yerde bulamazsınız.

Gazi:

  • Tahmin: Savaşta yara almış asker.
  • Sözcük Anlamı: savaşan ve savaştan sağ ve yengi kazanmış olarak dönen
  • Cümlem: Büyükbabam, bir gazi olarak bize her zaman savaş anılarını anlatırdı.

Yazman:

  • Tahmin: Yazı yazan kişi.
  • Sözcük Anlamı: özel kuruluşlarda ya da kamu kuruluşlarında yönetim ve yazışmalardan sorumlu yetkili kimse.
  • Cümlem: Kurumda yazman olarak görev yapıyor.

b. Öğrendiğiniz kelimeleri ve kelimelerin anlamlarını “SÖZLÜĞÜM* bölümüne yazınız.
Cevap
: Bu etkinliği defterinize sizler yapmalısınız.

2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. Atatürk nerede gezmeye çıkmıştır?
Cevap
: Atatürk, Çankaya sırtlarında gezmeye çıkmıştır.

2. Atatürk’ün gezi sırasında karşılaştığı çocuklar ne yapıyordu?
Cevap: Çocuklar uçurtma uçuruyorlardı.

3, Cemil neden asker olmak istemektedir?
Cevap
: Cemil, düşman bir daha topraklarımıza gelirse onu kovmak için asker olmak istemektedir.

3. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 47 Cevabı

“Gözüm Arkada Kalmayacak” metnini okuyunuz. Metinle ilgili aklınızda kalan bilgileri oluş sırasına göre arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Atatürk, Çankaya’da gezintiye çıkarken uçurtma uçuran çocuklarla karşılaşır. Bu sırada Cemil adlı çocukla konuşur ve onun asker olma hayalini öğrenir. Atatürk, bu diyalogdan etkilenir ve milletin temiz bir nesil yetiştirdiğini düşünerek gözünün arkada kalmayacağını ifade eder.

4. ETKİNLİK

Verilen görseli inceleyiniz. Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.
Cevap
: Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerimizi anlatan bir metin

Atatürk, çocukları çok sever ve onların geleceğin umudu olduğuna inanırdı. Onlara büyük bir sevgi ve şefkat gösterir, her fırsatta onlarla ilgilenirdi. Çocukların eğitimine ve gelişimine verdiği önem, onun ileri görüşlü bir lider olduğunu gösterir. Atatürk, çocukların ülkenin geleceğini inşa edeceğine inanır ve onlara güvenirdi.

5. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 48 Cevabı

Ünlemin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.

1. Sevinç, heyecan, acı, istek, yakarma, şaşırma, öfke gibi duyguları anlatan cümlelerden sonra kullanılır.
2. Hitap, seslenme, uyarı sözlerin den sonra kullanılır.
3. Alay, küçümseme anlamı kazandırılmak istenen sözcüklerden hemen sonra yay ayraç içinde kullanılır.

Ali, yüz metreyi beş saniyede koşarmış(!) (3)
Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri! (2)
Mustafa Kemal Atatürk kaç yılında doğmuştur! ()
Yaşasın! Bugün 23 Nisan. (1)

6. ETKİNLİK

Verilen olayların hangi atasözüne örnek oluşturduğunu bularak eşleştiriniz.

1. Özge, bir tablet almak istiyordu, Annesinden her gün aldığı küçük harçlıkları biriktirerek istediği tableti aldı.
2. Çağrı, öğretmeninden aldığı proje ödevini son güne bıraktığı için ödevi yetiştirmekte zorlandı, Bundan sonra ödevlerini zamanında yapması gerektiğini anladı.
3. Ömer uçurtma yaparken zorlandığı için arkadaşı Eliften yardım istedi, Birlikte uçurtmayı kolayca yaptılar.
4. Zavallı çocuk, gülün dikeni eline battığı için bundan sonra bitkilere dokunmadan önce dikkatlice inceliyordu.

(4) Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer,
(2) Bugünün işini yarına bırakma,
() Öfke ile kalkan zararla oturur.
(3) Bir elin nesi var iki elin sesi var,
(1) Damlaya damlaya göl olur,

7. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 49 Cevabı

Altı çizili eş sesli kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyiniz.

Yarışmada dereceye girmek için çok çalıştı.
Cevap: Kazanılan başarı.

Pazara giderken poşetleri taşımakta zorlanan bir teyzeye yardım ettim.
Cevap: Alış veriş yapılan yer

Çevremizi temiz tutmak doğal kaynaklardan çıkan suların arı olmasını sağlar.
Cevap: Temizlik, saflık

Geminin kaptanı “Kara göründü!” dedi.
Cevap: Toprak parçası.

MERAKLI BİLGİN, HAYDİ ARAŞTIRMAYA

İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız. Sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: İlk kıtada, şair bayrağa hitap ederek, bağımsızlık mücadelesi sonlanana kadar bayrağın dalgalanacağını söyler. İkinci kıtada ise bayrağın Türk milletinin özgürlük sembolü olduğu ve onun yere düşmesine izin verilmeyeceği anlatılır.

1. kıtada; Bu kıtada şair Mehmet Akif Ersoy, milletin bağımsızlığını ve özgürlüğünü simgeleyen al bayrağı tasvir ediyor. Şafak vaktinde dalgalanan bayrak, milletin bağımsızlık mücadelesini temsil ediyor ve sönmez, yani hiçbir zaman sönmeyecek kadar güçlüdür. Şair ayrıca Tûr'da yanan ışığı ve bayrağın parladığını vurgulayarak, milletin umutlu ve aydınlık bir geleceğe doğru ilerlediğini ifade ediyor. Bu kıta, vatan sevgisi ve bağımsızlık arzusuyla dolu bir duyguyla yazılmıştır.

İkinci kıtada şair, Türk milletinin gözbebeği olan hilâli anlatır. Hilâl, nazlı ve zarif bir şekilde betimlenir. Ancak şair, milletin bağımsızlığı ve özgürlüğü uğruna nasıl fedakarca mücadele ettiğini de ifade eder. Şiddet ve celal, milletin özgürlüğü için verilen mücadeleyi simgeler. Şair, bu mücadelede dökülen kanların sonunda özgürlüğün elde edileceğini belirtir. Bayrağın hürriyeti, milletin hakkıdır ve millet, bağımsızlık ve özgürlük için Hakk'a tapan bir millettir. Bu kıta, milletin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin özünü yansıtır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.