Hazırlık Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 Cevapları Meb Yayınları

Hazırlık Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 Cevapları Meb Yayınları
Meb Yayınları Hazırlık Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 Sıra Sizde - Karşılaştırıyorum - Kavram Haritası - Karşılaştırıyorum Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Sayfa 26 Cevapları

Tarihi eserler, sanatçılar için zengin bir ilham kaynağıdır. Bu eserler, bir toplumun kültürel geçmişini, mimari başarılarını ve sanat anlayışını yansıtır.

  • Bursa’da Zaman şiirinde olduğu gibi, şairler ve yazarlar bu tür eserlerden geçmişle olan bağlarını ve manevi duygularını yansıtırlar.
  • Rumeli Hisarı, Süleymaniye Camii ve Sultan Ahmet Çeşmesi gibi tarihi yapılar, hem mimari açıdan hem de kültürel anlamda sanatçılara zamanın ötesinde bir perspektif sunar.
  • Bu eserler, sanatçıların tarihsel bilinci canlandırarak, eserlerinde derinlik ve anlam kazandırmalarına yardımcı olur.

Sanatçılar, bu yapıları betimleyerek ya da onlardan ilham alarak, toplumun geçmişine saygı duruşu niteliğinde eserler ortaya koyarlar.

Sayfa 27 Cevapları

Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Zaman Kırıntıları” ve “Bursa’da Zaman” şiirlerindeki ortak kavramlar, imgeler ve temalar:

Ortak Kavramlar:

  • Zamanın geçişi ve geçmişe özlem her iki şiirde de ön plandadır. Zamanın hem akışkanlığı hem de geriye dönüşü olmayan yapısı işlenir.
  • Bellek ve hatıralar, geçmişin izleri olarak ele alınır. Hatırlama ve unutma, zamanla ilişkilendirilmiştir.

Ortak İmgeler:

  • Mekân imgeleri (taşlar, bahçeler, güneş): Hem Bursa’da Zaman’da hem de Zaman Kırıntıları’nda yer alan imgeler, zamanın geçişini ve mekânın bu geçişteki rolünü simgeler.
  • Aynalar ve gölge imgeleri: Zamanın soyut bir şekilde betimlenmesi ve insan üzerindeki etkisinin somutlaşması olarak kullanılmıştır.

Temalar:

  • Zamansızlık: İki şiirde de zamanın akışına karşı duyulan bir çaresizlik ve zamanın birey üzerindeki etkisi işlenir.
  • Manevi arayış ve yalnızlık: Tanpınar’ın şiirlerinde sıkça görülen, zamanın bireyi yalnızlaştırdığı ve insanı derin bir düşünce içine soktuğu temalar ön plana çıkar.

Her iki şiir de zamanın, insanın hayatı üzerindeki kaçınılmaz etkisini ve bu etkiler karşısındaki insanın duygusal durumunu işler.

Sayfa 28 Cevapları

Bu kavram haritasını Bursa’da Zaman şiirine göre dolduralım:

Şiirin Ahenk Unsurları:

  • Kafiye
  • Redif
  • Aliterasyon
  • Asonans

Şiirin Şekil Unsurları:

  • Nazım birimi (bent)
  • Ölçü (serbest ölçü)
  • Dize yapısı

Şiirin İçeriğini Oluşturan Unsurlar:

  • Konu (Bursa'nın tarihi ve manevi dokusu)
  • Tema (Zaman ve geçmişe özlem)
  • İmge (Mekân ve zamanın iç içe geçmesi)

Şiir Dilini Oluşturan Unsurlar:

  • Mecaz
  • Teşbih
  • İstiare
  • Simgeler

Bu kavramlar, Bursa’da Zaman şiirindeki ana unsurları ve şiirin yapı taşlarını açıklar.

Sayfa 29 Cevapları

Benzerlikler:

  • Konu: Her iki şiirde de aşk ve doğa teması işlenmiştir.
  • İleti: Her iki şiirde de duygusal bir özlem ve arzu vardır.
  • İmge: Şiirlerde renk, ses, ve doğa unsurları sıklıkla kullanılmıştır (deniz, gece, göl).

Farklılıklar:

  • Söyleyici: İlhan Berk'in şiirinde daha romantik ve gizemli bir ton varken, Hüseyin Atlansoy'un şiirinde daha felsefi ve düşünsel bir dil kullanılmıştır.
  • Tema: İlhan Berk'in şiirinde daha çok kişisel bir aşk teması işlenirken, Atlansoy'un şiirinde daha derin ve mistik bir tema hâkimdir.
  • Sembol: Berk'in şiirinde gözler, renkler, ve yüz imgeleri öne çıkarken, Atlansoy'un şiirinde deniz, otobüs, ve büyüme gibi imgeler daha baskındır.

Sonuç olarak, her iki şiir de aşkı farklı biçimlerde ele alır. Biri daha romantik ve içsel bir yolculuk sunarken, diğeri daha metafizik ve büyüme üzerine odaklanır.

Sayfa 30 Cevapları

Yahya Kemal Beyatlı'nın "Sessiz Gemi" şiirinin analizi:

Benzerlikler:

  • Tema: Ölüm ve ayrılık temaları her iki yorumda da ağır basmaktadır.
  • İleti: Sessizliğin ve huzurun ön planda olduğu bir vedayı anlatır.
  • İmge: "Gemi", "sessizlik" ve "yolculuk" imgeleri şiirin merkezindedir.

Farklılıklar:

  • Söyleyici: Şiir, müzikal bir düzenlemeyle dinlendiğinde daha duygusal ve hüzünlü bir atmosfer yaratırken, okunduğunda daha düşünsel ve derin bir etki bırakır.
  • Etki: Bestelenmiş hali, müzikle birlikte daha yoğun bir duygusal etki yaratır. Okuma, daha çok bireysel bir içsel yolculuk hissi verir.

Müziğin Etkisi:

  • Müzik, şiirdeki ölüm ve vedalaşma duygusunu derinleştirir ve dinleyicinin daha çok etkilenmesine neden olur.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.