İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)
İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu Metni Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 92 Cevabı
HAZIRLANALIM
Soru: “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözünden anladıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu atasözü, dayanışma ve yardımlaşmanın gücünü ifade eder. İnsanlar bir araya geldiğinde, tek başına yapamayacakları işleri daha kolay halledebilirler. Birlikte hareket ederek zorlukları aşmak mümkündür.
“İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz sonra da sesli okuyunuz.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 94 Cevabı
1. ETKİNLİK
Soru: Ayça, aşağıdaki kelimelerden bazılarını verilen anlamlarından yola çıkarak bulmacaya yerleştirmiştir. Diğer kelimeleri de siz yerleştirerek bulmacayı çözünüz.
Soldan Sağa:
1- Diyalog: Karşılıklı konuşma.
2- Bebek: Plastik, tahta, bez vb. malzemelerden yapılan insan biçiminde oyuncak.
3- Karavan: Bir otomobilin arkasına takılan, taşıt ve konut olarak kullanılan üstü kapalı araç.
4- İmece: Birçok kişinin el birliğiyle bir işi yapması.
5- Bütçe: Belirli bir süre için planlanan gelir ve giderlerin tümü.
Yukarıdan Aşağı:
6. Turist: Geziye çıkan kişi.
7. Patent: Bir icadın yetkilerinin bir kişiye ait olduğunu gösteren belge.
8. Gelin: Aileye evlenme yoluyla girmiş olan kadın.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 95 Cevabı
2. ETKİNLİK
Soru: “Ev hanımlarının el emeği göz nuruyla yapılan Soğanlı bebeği, mahallede yaşayan birçok aileye ek gelir imkânı sağlıyor.” cümlesindeki alt» çizili söz grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
çok emek verilen (✓)
bir çok kişiyle yapılan ()
herkesçe beğenilen ()
3. ETKİNLİK
a- Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Soru: Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı nasıl paylaşmaktadır?
Cevap: Soğanlı bebeği yapan kadınlar, kazandıkları parayı eşit şekilde paylaşıyorlar.
2. Soru: Kadınların Soğanlı bebeği yapması ile yaşanan olumlu gelişmeler nelerdir?
Cevap: Kadınlar aile bütçelerine destek sağlıyorlar, yabancı dil öğreniyorlar, ve bazı yabancılarla dostluk kuruyorlar.
3. Soru: Ayşe A. nasıl yabancı dil öğrenmiştir? Öğrendiği diller sayesinde hangi ülkelerden arkadaş edinmiştir?
Cevap: Ayşe A., ilçeye gelen turistlerle konuşarak yabancı dil öğrenmiştir. Bu sayede Fransa ve İtalya'dan arkadaşlar edinmiştir.
4. Soru: Dudu K. hangi durumdan şikâyet etmektedir?
Cevap: Eski canlılığın olmamasından şikâyet etmektedir.
5. Soru: İmece Usulü Yapılan Soğanlı Bebeği Kadınlara Gelir Kapısı Oldu” metninin konusunu söyleyiniz.
Cevap: Metnin konusu, imece usulüyle bebek yaparak maddi kazanç sağlayan kadınlar ve bu kazancın mahalledeki ailelere olan katkılarıdır.
4. ETKİNLİK
Konu: Bir paragrafta üzerinde durulan duygu, düşünce, olay veya durumdur. Bir paragrafın konusunu bulabilmek için “Bu paragrafta üzerinde durulan şey nedir?’ sorusu sorulur. Bu soruya alınan cevap, paragrafın konusudur.
Kemal, bu açıklamadan hareketle aşağıdaki paragrafın konusunu doğru bir şekilde belirledi.
Başarı, bir iş için gerekli enerjinin amaca en uygun biçimde kullanılma becerisidir. Bu enerji, insan gücü olabileceği gibi makine gücü de olabilir. Burada önemli olan, başarı için gerekli enerji kullanımının doğru yönlendirilmesidir. Çünkü her başarının arkasında doğru planlama vardır. Plan yapma “hedefe” ulaşmak için en iyi yöntemdir.
Soru: Kemal’in belirlediği konu aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Başarısızlığın nedenleri ()
Hedef koymanın gerekliliği ()
Planlama yapmanın önemi (✓)
Başarının aşamaları ()
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 96 Cevabı
5. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki aşamaları takip ederek bir konuşma yapınız.
• Görsellerden birini seçiniz.
• Bu görselle ilgi duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Konuşurken beden dilinizi etkin kullanınız.
Sevgili Arkadaşlar,
Engellilere yardım etmek, toplumumuzun daha eşit ve dayanışmacı bir yer haline gelmesi açısından çok önemlidir. Yardımseverlik sadece fiziksel destek sağlamak değil, aynı zamanda fırsat eşitliğine katkıda bulunmak anlamına gelir. Bu konudaki farkındalığı artırarak, herkesin hayatını daha anlamlı kılabiliriz.
6. ETKİNLİK
1. Adamların ikisi de yorgun ve aç.
2. Çay bardakları tepside dizili duruyor.
Birinci cümledeki “de” bağlaçtır. “Dahi” anlamında başlı başına bir kelimedir. Bu nedenle ayrı yazılmıştır. İkinci cümledeki “-de” ek olduğu için kelimeye bitişik yazılmıştır.
Soru: Bu açıklamaya göre aşağıdakilerden hangilerinde bu ek veya bağlacın yazımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
- Kızınız da sınava girecek.
- Önce sepette aradı sonra dolapta.
- ☑ Durumu oğlunada bildirdi.
- Bu işi güç de olsa yapacağız.
- Gidip de aramamak olur mu?
- ☑ Aslıhan yada Batuhan evde olmalı.
- Kardeşiniz de mi aynı okula gidiyor?
- ☑ Ne evde nede okulda onu görebildim.
- Bizimle Mustafa da futbol oynayacak.
- Cevap:
7. ETKİNLİK
Soru: Arkadaşlarınızla veya ailenizle yaptığınız bir işi aşağıya yazınız.
Cevap: Geçen yaz arkadaşlarımla Kur’an kursuna gittiğimiz caminin halılarını yıkadık. Halıları iyice ıslatıp, deterjan dökerek fırçaladık ve temizledik.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tuna Yayınları Sayfa 97 Cevabı
8. ETKİNLİK
Soru: Ünlem işaretinin cümleye kattığı anlamları belirleyerek ilgili kutucuklarla eşleştiriniz.
1- Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri! (Atatürk) b. Seslenme
2- Aaa! Bu ne kadar güzel bir çiçek. a. Şaşma
3- Bu işi bir saate (!) bitirebileceğini söylüyor. d. Küçümseme
9. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
• Okulunuz için kitap toplama kampanyası düzenleyiniz.
• Bu kampanya için neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
• Aranızda görev dağılımı yapınız.
• Kampanya duyurusunu yapacak kişileri ve toplanan kitaplarla ilgilenecekleri belirleyiniz.
b- Yukarıdaki çalışmaların dışında başka nelerin yapılabileceğini aşağıya yazınız.
Cevap:
- Son kullanma tarihi geçmemiş ilaç toplama kampanyası düzenlenebilir.
- Atık pil toplama kampanyası başlatılabilir.
- Geri dönüşüm malzemelerinin toplanıp değerlendirileceği bir proje oluşturulabilir.
- Sokak hayvanları için mama toplama etkinlikleri düzenlenebilir.
- İhtiyaç sahibi öğrencilere kıyafet ve kırtasiye malzemesi toplama kampanyası yapılabilir.
- Çevre temizliği için gönüllü etkinlikler düzenlenebilir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.