Kitap Okumayı Seviyorum Metni Cevapları (2. Sınıf Türkçe)
Kitap Okumayı Seviyorum Metni Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 141 Cevabı
METNE YOLCULUK BAŞLIYOR
Soru: Bir kitap yazacağınızı düşününüz. Hangi konuda kitap yazmak isterdiniz? Anlatınız.
Konuşurken konuşma hızınıza dikkat ediniz.
Cevap: Hayaller ve dostluk hakkında bir kitap yazmak isterdim. Çünkü hayaller bizi mutlu eder, dostluk da hayatımızı güzelleştirir.
Soru: Kitabınızın kapağını nasıl tasarlardınız? Tasarımınızı yapınız, arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kapağını renkli, üzerinde gülen çocuklar, yıldızlar ve kitabın adı büyük harflerle yazılı olacak şekilde tasarlardım.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 142 Cevabı
Soru: Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu kitap okumayı sevmek ve kitapların bize kattıklarıdır.
Metinde bir çocuğun sevdiği yazarla buluşması, kitap okuma sevgisi ve okuduğu kitaplardan etkilendiği olayların anlatılacağını tahmin ediyorum.
Soru: Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek önce sessiz sonra sesli okuyunuz. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap: Metni sessiz ve sesli okudum. “Mecara” ve “akılalmaz” kelimelerinin anlamını bilmiyorum.
KİTAP OKUMAYI SEVİYORUM
Düğün en sevdiğim yazarın imza gününe gideceğim. O kadar heyecanlıyım ki!
Merhaba, adım Sevgi, sizin kitaplarınızı çok seviyorum ve sürekli okuyorum. Eminim, siz de çocukken çok kitap okuyordunuz. Yoksa bu güzel kitapları nasıl yazardınız?
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 144 Cevabı
Soru: Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu kitap okumanın faydaları ve insana kazandırdıklarıdır. Tahminimle aynı çıktı.
SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR
Soru: Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
En sevdiğim yazarın imza gününe gittim.
Öğretmenimiz Türkçe kitabımızın yazarıymış.
yazar
- Tahminim: Kitap yazan kişi.
- Sözlük Anlamı: Roman, hikâye, şiir gibi eserler yazan kimse.
Arkadaşlarımla macera dolu bir gün geçirdik.
Babam okul maceralarını anlatıyordu.
macera
- Tahminim: İlginç ve heyecanlı olay.
- Sözlük Anlamı: Baştan geçen ilginç olay veya olaylar zinciri.
Soru: Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
yazar: Yazar bugün yeni kitabını tanıttı.
macera: Kitaptaki macera o kadar güzeldi ki hemen bitirdim.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 145 Cevabı
Soru: Okurken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını…adresinden araştırıp sözlük defterinize yazınız.
Yazar: Kitap, şiir, roman gibi eserleri kaleme alan kimse.
Macera: Baştan geçen heyecanlı ve ilginç olay.
Soru: Okuma sürecinizi değerlendiriniz. Okuma kurallarından uyguladığınız kurallar için gülen yüzü boyayınız. Uygulamadığınız kurallar için üzgün yüzü boyayınız.
Bir sonraki okumanızda tüm kuralları uygulayınız.
Soru: Ne tür kitaplardan hoşlanıyorsunuz? Kitap okumak size ne kazandırır? Anlatınız.
Cevap: En çok macera ve hikâye kitaplarını severim. Kitap okumak bana bilgi, hayal gücü ve kendimi ifade etme becerisi kazandırır.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 146 Cevabı
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Sevgi neden heyecanlıydı?
Cevap: Çünkü en sevdiği yazarın imza gününe gidecekti.
2. Unutulan kitapta neler anlatılıyordu?
Cevap: Dünyanın farklı ülkelerine seyahat eden bir gezginin maceraları anlatılıyordu.
3. Kitap okumak yazara nasıl bir katkı sağlamış?
Cevap: Kitap okumak yazarın kelime hazinesini geliştirmiş ve yazmasına yardımcı olmuş.
4. Yazar, Sevgi’ye nasıl bir öneride bulundu?
Cevap: Okumayı hiç bırakmamasını söyledi.
5. En sevdiğiniz yazar kimdir? Yazarın hangi kitaplarını okudunuz?
Cevap: En sevdiğim yazar Ömer Seyfettin’dir. Kaşağı ve Falaka kitaplarını okudum.
Soru: Arkadaşınıza en sevdiğiniz yazarın bir kitabını tavsiye edecek olsanız hangi kitabını tavsiye edersiniz? Nedenleriyle yazınız.
Okumanı istediğim kitabın adı: Kaşağı
Bu kitabı kardeşlik, dürüstlük ve doğruyu söylemenin önemini anlattığı için okumalısın.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 147 Cevabı
Soru: Metinden alınan görselleri uygun cümlelerle eşleştiriniz.
1. Görsel (Yatakta kitap okuyan çocuk)
➡ “Kitap o kadar ilginçti ki elimden bırakamadım.”
2. Görsel (Uzay kıyafetiyle uçan çocuk)
➡ “Okuduğum her kitapla farklı bir dünyaya pencere açıyordum.”
3. Görsel (Anne ve çocuk kitapçıda)
➡ “Yazarın akılalmaz maceralarını içeren kitaplarını aldık.”
4. Görsel (Masada oturan yazar)
➡ “Merhaba Sevgi, kitaplarımı sevmen beni çok mutlu etti.”
5. Kalan cümle (Pembe kutu)
➡ “Kitaplar kendimi iyi hissetmemi sağlıyordu.”
Soru: Sizce görseller içerikleri yansıtıyor mu? Açıklayınız.
Cevap: Evet, görseller içerikleri yansıtıyor. Çünkü her görsel, metindeki bir cümlenin anlattığı olayı açıkça göstermektedir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 148 Cevabı
Soru: Kitapların kapaklarını inceleyiniz. Kitap adlarının yazılışına dikkat ediniz.
TÜRK DİL KURUMU Türkçe Sözlük
TDK Türkçe Sözlük
Türkiye Büyük Millet Meclisi TBMM
Çocuk Dergisi ÇD
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti KKTC
Güney G
BİLGİ HAZİHESİ
Kurum, kuruluş, ülke, kitap, dergi ve yön adlarının kısaltmaları her sözcüğün ilk harfinin büyük olarak yazılmasıyla yapılır.
Soru: Alt, çizili adların kısaltmalarını kullanarak cümleleri tekrar yazınız.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti dayımın askerlik yaptığı yerdir.
Cevap: KKTC dayımın askerlik yaptığı yerdir.
Millî Eğitim Bakanlığı ders kitaplarını öğrencilere ücretsiz olarak dağıtır.
Cevap: MEB ders kitaplarını öğrencilere ücretsiz olarak dağıtır.
Türk Hava Yolları olumsuz hava şartları nedeniyle uçuşları ertelemiş.
Cevap: THY olumsuz hava şartları nedeniyle uçuşları ertelemiş.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.