Martı Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Martı Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Martı Metni Etkinlik Cevapları, 7. Sınıf Meb Yayınları Martı Metni Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Martı Metni Cevapları

Hazırlık Çalışmaları

1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
“Sınırlarını zorlamak” deyimi, bana cesaretle engelleri aşma ve kendi potansiyelimi keşfetme isteğini çağrıştırıyor.

2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Azim ve başarı arasında güçlü bir ilişki vardır; çünkü azimle çalışan insanlar, karşılaştıkları zorluklara rağmen hedeflerine ulaşabilirler.

1. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından (egitim.net.tr) hareketle bulmacayı doldurunuz.

  1. Dengesi bozularak düşecek gibi olmak. (Sendelemek)
  2. Karada 1609, denizde 1852 metre olarak kabul edilen bir uzaklık ölçü birimi. (Mil)
  3. Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası, savaşım. (Mücadele)
  4. Bir tür küçük deniz taşıtı. (Tekne)
  5. Karanın deniz, göl, ırmak boyunca uzanan bölümü, kıyı. (Sahil)
  6. Varılması istenen bir amaca doğru geçilmesi gerekli dönemlerden her biri, evre, basamak, adım, merhale. (Aşama)
  7. Yuvarlak biçimde sarılmış iplik, yün vb. şey. (Yumağı)
  8. Bir eğrinin sınırlı bir kısmı, eğmeç. (Kavis)
  9. 30,5 santimetrelik İngiliz uzunluk ölçüsü birimi. (Fit)
  10. Rüzgârla dönen, çember biçiminde çocuk oyuncağı. (Fırıldak)
  11. İrade ve yargıları aşan güçlü bir coşku, ihtiras. (Tutku)

2. Etkinlik

A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1- Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.
Sahildeki martılar, günlerini yiyecek bulmak için mücadele ederek geçirirler.

2- Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.
Diğer martılar sadece yiyecek bulmak için uçar; Jonathan ise uçmayı bir tutku olarak görür ve yeni teknikler öğrenmeye çalışır. Hepsi martı olarak aynı türdendir.

3- Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Jonathan, daha hızlı ve kontrollü uçmayı hedeflemiş ve sürekli uçuş denemeleri yaparak pratik yapmıştır.

4- Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.
Jonathan, "Kanatları dümdüz tutmalıyım" diyerek motive olmuştur. Biz de "Başarı, çabayla gelir" gibi sözler kullanabiliriz.

5- Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Yabancı dil öğrenmek ve spor yaparak kendimi geliştirmek istiyorum.

B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız

  1. Martı Jonathan Livingston'ın diğer martılardan farkı nedir?
  2. Jonathan’ın uçuş denemeleri bize ne öğretiyor?

1. Martı Jonathan Livingston'ın uçma tutkusu, diğer martılardan nasıl farklılık gösteriyor ve bu tutku ona neler kazandırıyor?

2. Martı Jonathan Livingston, hedeflerine ulaşmak için karşılaştığı zorluklara nasıl göğüs geriyor ve bu durum bize hangi dersleri öğretiyor?

3. Etkinlik

“Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak (egitim.net.tr) bir konuşma yapınız.

Başarı Kelimesinin Çağrıştırdıkları: Azim, çalışma, hedef, mutluluk, özgüven ve sabır.

Başarı, azimle çalışarak belirlediğimiz hedeflere ulaştığımızda elde ettiğimiz mutluluktur. Bu süreçte sabır göstererek özgüvenimizi artırabiliriz.

4. Etkinlik

A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.

  • "Sahilden bir mil uzaklıkta, denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi..."
  • "Rüzgâr hafifçe yüzünü yalıyordu."
  • "Deniz neredeyse hareketini yitirmişti ve o sanki havada asılı kalmış gibi yavaşlamıştı."

B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.

Küçük Köpek Max’in Maceraları

Max, her sabah heyecanla uyanır ve gözlerini açar açmaz bahçeye koşardı. Güneşin ilk ışıkları kürkünü ısıtırken neşeyle kuyruğunu sallardı. Max, arkadaşlarıyla oynamayı ve yeni yerler keşfetmeyi çok severdi. Her gün onun için yeni bir macera demekti; bazen ağaçların altında saklanır, bazen de kuşların peşinden koşardı. Ama en çok, ailesiyle zaman geçirdiğinde mutlu olurdu. Max’in kalbi sevgiyle doluydu ve bu sevgiyi etrafındaki herkesle paylaşmak isterdi.

5. Etkinlik

Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.

Cevap: I., III ve IV.

6. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.

  • Her sabah binlerce martı bir lokma yiyecek bulmak için mücadeleye girişiyordu.
  • Martı Jonathan Livingston, ona acı veren kavisi oluşturabilmek için yavaş uçmayı öğrenmek ve uçuş yeteneklerini geliştirmek amacıyla kanatlarını iyice geriyordu ve perdeli ayaklarını indiriyordu.
  • Çoğu martı sadece yiyecek bulmak ve karınlarını doyurmak için uçar.

7. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.

Cümleler İş (Kılış) Durum Oluş
1. Her gün erken saatte kalkarak çalışmayı seviyordu.
2. Düzenli okudukça zihnimizde yeni fikirler yeşerir.
3. Kendi varlığımızı anlayabilmek için doğaya bakmalıyız.
4. Gayret ettikçe her şeyin daha güzel olacağına inanıyoruz.
5. Başarılı kişiler, başkalarının düşüncelerine de kulak verirler.
6. Biz büyüdükçe hayalini kurduğumuz dünya da büyür.
7. Ayşe’nin çalışma odasını bir gün olsun dağınık görmedik.
8. Balkondaki çiçeklerin bir kısmı bakımsızlıktan solmuş.
9. Öğrenmek istediğiniz konuyu belli aralıklarla tekrar etmelisiniz.
10. Birkaç kez başarısız olmasına rağmen hiç vazgeçmedi.
11. İstediğim kitapların hepsini okumadan yaşlanmayacağım.
12. Başkaları beni eleştirmeden önce ben kendimi eleştiririm.
13. Merak ettikçe ve öğrendikçe zihnimiz gelişir.
14. Planlı çalıştıkları için işler tam zamanında bitti.

Gelecek Derse Hazırlık

Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.

Sevdiğim yazarlardan biri olan Sabahattin Ali'nin yaşam öyküsü şöyledir:

Sabahattin Ali'nin Yaşam Öyküsü

Sabahattin Ali, 25 Şubat 1907'de Osmanlı İmparatorluğu'nda, günümüzde Bulgaristan sınırları içinde kalan Gümülcine'nin Eğridere kasabasında doğmuştur. Babası Ali Selahattin Bey bir subay, annesi Hüsniye Hanım ise bir ev hanımıydı. Çocukluğu babasının görevi nedeniyle farklı şehirlerde geçmiştir.

Edebiyata olan ilgisi küçük yaşlarda başlamış ve İstanbul'daki öğretmen okuluna gitmesiyle birlikte daha da pekişmiştir. İlk şiirleri ve yazıları burada yayınlanmaya başlamıştır. 1928'de mezun olduktan sonra Almanya'ya gitmiş ve burada dil öğrenip eğitimine devam etmiştir.

1930'ların başında Türkiye'ye dönen Sabahattin Ali, devlet memuru olarak çeşitli yerlerde öğretmenlik yapmış, aynı zamanda gazetecilik ve yazarlık kariyerini de sürdürmüştür. "Değirmen", "Kağnı", "Ses" ve "Yeni Dünya" gibi öykü kitaplarıyla, Türk edebiyatında derin izler bırakmıştır. Roman dalında ise "Kuyucaklı Yusuf", "İçimizdeki Şeytan" ve en çok bilinen eseri "Kürk Mantolu Madonna" ile tanınır.

Sabahattin Ali'nin eserleri, dönemin siyasi ve sosyal eleştirisini barındırır, bu nedenle çeşitli zamanlarda sansüre uğramış ve yazıları yasaklanmıştır. 1948'de, dönemin siyasi baskılarından ve sosyal şartlarından dolayı zor günler geçirmiştir. Aynı yıl Bulgaristan sınırını geçmeye çalışırken öldürülmüş ve cesedi birkaç ay sonra bulunmuştur. Ölümü, Türk edebiyatının en trajik olaylarından biri olarak kabul edilir.

Sabahattin Ali, kısa yaşamına rağmen, edebiyatımıza bıraktığı ölümsüz eserleriyle bugün hâlâ büyük bir hayran kitlesine sahiptir ve Türk edebiyatının en önemli isimlerinden biri olarak anılmaktadır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.