Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Cevapları, 7. Sınıf Meb Yayınları Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Cevapları

Hazırlık Çalışmaları

1. Araştırdığınız yazarın yaşam öyküsünü arkadaşlarınızla paylaşınız.

2. Yaşamınızda kimleri kendinize örnek alıyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Ben dedemi kendime örnek alıyorum çünkü o, çok çalışkan ve yardımsever bir insandı. Her zaman zorluklarla başa çıkmayı bilir ve başkalarına yardım etmekten asla vazgeçmezdi.

Dedem, hayatı boyunca çok çalışarak ve dürüstlüğüyle herkese örnek oldu. O, zorluklar karşısında pes etmeyen ve her zaman doğru yolu seçen biriydi. İnsanlara yardım etmeyi, onlara destek olmayı çok severdi ve bu yüzden herkes tarafından çok sevilirdi. Onun bu özellikleri, benim de hayatımda aynı şekilde davranmam gerektiğini gösteriyor. Dedemden öğrendiğim en önemli şey, her zaman dürüst ve çalışkan olmak ve başkalarına yardım etmekten kaçınmamaktır.

1. Etkinlik

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimelerin altına, (egitim.net.tr) verilen anlamlardan uygun olanların numaralarını örnekteki gibi yazınız.

(1) tercüme - Bir dilden başka bir dile aktarma, çevirme; çeviri.
(2) tecessüs - Merakını gidermeye çalışma, görme, anlama merakı.
(3) üslup - Anlatma, oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz.
(4) neşretmek - Yayımlamak, kitap, gazete, dergi vb. şeyleri basmak ve dağıtmak.
(5) tesir - Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki gücü, etki.
(6) müstakil - Kullanış yönünden başka bir yapı ile bağlantısı olmayan, bağımsız.
(7) telkin - Bir duyguyu, bir düşünceyi aşılama.
(8) muvaffak olmak - Bir işi istenilen bir biçimde bitirmek, başarmak.
(9) mecmua - Siyaset, edebiyat, teknik, ekonomi vb. konuları inceleyen ve belirli aralıklarla çıkan süreli yayın, dergi.
(11) imtihan - Öğrencilerin veya bir işe girmek isteyenlerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama, sınav.
(12) teşvik - İsteklendirme, özendirme.
(13) zaruret - Zorunluluk, gereklilik.
(14) nükte - İnce anlamlı, düşündürücü ve şakalı söz, espri

2. Etkinlik

Okuduğunuz metinle ilgili 5N1K sorularını (egitim.net.tr) kullanarak örnekteki gibi sorular hazırlayınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.

Kim?
Peyami Safa'nın babası kimdir?
Peyami Safa'nın hayatını en çok etkileyen kişiler kimlerdir?
Peyami Safa'ya "Bize bir üslup getirdin." diyen yazar kimdir?

Niçin?
Peyami Safa niçin Posta-Telgraf Nezareti'nde çalışmaya başlamıştır?
Peyami Safa niçin kendi kendine Fransızca öğrenmiştir?
Peyami Safa niçin düzenli bir öğrenim görme imkânı bulamamıştır?

Nasıl?
Peyami Safa nasıl Fransızca öğrenmiştir?
Peyami Safa kendini nasıl yetiştirmiştir?
Peyami Safa eserlerini nasıl bir motivasyonla yazmıştır?

Ne Zaman?
Peyami Safa ne zaman Posta-Telgraf Nezareti'nde çalışmaya başlamıştır?
Peyami Safa ne zaman ilk romanını yazmıştır?
Peyami Safa ne zaman vefat etmiştir?

Ne?
Peyami Safa'nın ilk romanının adı nedir?
Peyami Safa'nın Fransızca üzerine yazdığı kitabın adı nedir?
Peyami Safa'nın yayımladığı gazetenin adı nedir?

Nerede?
Peyami Safa nerede doğmuştur?
Peyami Safa nerede çalışmaya başlamıştır?
Peyami Safa'nın babası nerede vefat etmiştir?

3. Etkinlik

A) Aşağıda verilen özelliklerden hangileri okuduğunuz metinde görülmektedir? Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.

  • Yer ve zaman unsurları belirsizdir.
  • Bir kişinin hayatındaki önemli olaylara yer verilmiştir. (X)
  • Metindeki kişiler gerçek kişilerdir. (X)
  • Sahnede canlandırılmak üzere yazılmıştır.
  • Toplumca kabul görmüş bir kişinin hayatı anlatılmaktadır. (X)

B) Tabloda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.

Biyografi

4. Etkinlik

A) Aşağıda bazı atasözleri verilmiştir. Bu atasözlerini okuyunuz

  • Sen işten korkma, iş senden korksun.
  • Akıl kişiye sermayedir.
  • Zahmetsiz rahmet olmaz.

B) Arkadaşlarınızla başarı ve (egitim.net.tr) çalışma konulu atasözleri araştırarak aşağıya yazınız. Bulduğunuz atasözlerinden beğendiklerinizi velinizin onayını alarak uygun bir sosyal medya ortamında paylaşınız.

Başarı ve Çalışma Konulu Atasözleri:

  1. Emek olmadan yemek olmaz.
  2. Azimli sıçan duvarı deler.
  3. Çalışmak, en iyi sermayedir.
  4. İşleyen demir ışıldar.
  5. Alın teriyle kazanmak en büyük zenginliktir.
  6. Başarı, çalışana gelir.
  7. Gülü seven dikenine katlanır.
  8. Çalışkan arı balını da yapar, peteğini de.
  9. Damlaya damlaya göl olur.
  10. Azimle yürüyen, menzile ulaşır.

Beğendiğiniz atasözlerini velinizin onayıyla sosyal medya ortamında paylaşabilirsiniz!

5. Etkinlik

Zaman şeridinde verilen tarihler Peyami Safa’nın hayatındaki önemli tarihlerden bazılarıdır. Bu tarihlerde gerçekleşen olayları, okuduğunuz metinden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.

1899 yılında doğdu.
1911 On iki yaşını doldurduğunda Posta-Telgraf Nezareti'nin açtığı imtihanı kazandı ve aynı dairede memurluğa başladı.
1912 İlk roman denemesini yaptığında yaşı daha on üçtü.

1914 Kendi kendine Fransızca öğrendi ve Fransızcadan tercümeler yapmaya başladı.
1918 Yirminci Asır adlı bir gazete çıkardı.
1921 İlk romanını yazıp yayımladı.
1961 Türk edebiyatının usta kalemi Peyami Safa, 15 Haziran 1961 tarihinde vefat etti.

6. Etkinlik

“Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan hangisinde onun yanında olmak isterdiniz? Peyami Safa’ya o anda neler söylerdiniz?” (egitim.net.tr) sorularından hareketle kısa bir konuşma yapınız.

Peyami Safa'nın hayatındaki önemli anlardan birinde, 1914 yılında kendi kendine Fransızca öğrenip tercümeler yapmaya başladığı dönemde onun yanında olmak isterdim. O zor şartlar altında büyük bir azimle ve kendi kendine öğrenme aşkıyla gösterdiği çabayı görüp ona şöyle derdim:

"Peyami Bey, bu kadar genç yaşta gösterdiğiniz azim ve kararlılık, gerçekten çok ilham verici. Kendi kendinize Fransızca öğrenip çeviriler yapmanız, bu zorlu koşullarda bile büyük bir başarıdır. Bu çalışkanlığınız ve öğrenme arzunuz, gelecekte sizi daha da büyük başarılara götürecek. Lütfen asla pes etmeyin ve bu yolda ilerlemeye devam edin!"

7. Etkinlik

A) Bir öğrenci, hafta içinde evde çalışacağı dersleri planlamak için bir tablo oluşturmuştur. Bu tabloyla ilgili bilinenler şunlardır:

B) Siz de hafta sonu çalışacağınız dersleri planlayacağınız bir tablo oluşturarak bu tabloyu aşağıya çiziniz. Hazırladığınız tabloyu arkadaşlarınıza anlatınız.

8. Etkinlik

Aşağıya “çalışkan olmak” konulu, açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız bir metin yazınız. Yazınızı yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini uygun yerlerde kullanınız. Bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.

Çalışkan Olmak

Çalışkan olmak, hayatımızda başarılı olmanın anahtarlarından biridir. İlk olarak, çalışkanlık, bir kişinin sorumluluklarını yerine getirme konusunda gösterdiği çabayı ve azmi ifade eder. Çalışkan insanlar, hedeflerine ulaşmak için düzenli ve sürekli bir şekilde emek harcarlar. Oysaki tembellik, insanın potansiyelini kullanmasına engel olur ve başarısızlığa yol açar.

Başka bir deyişle, çalışkanlık, sadece fiziksel çabayı değil, aynı zamanda zihinsel ve duygusal azmi de içerir. Özellikle eğitim hayatında çalışkan olan öğrenciler, konuları daha iyi kavrar, derslerde daha başarılı olur ve kendilerine güvenlerini artırırlar. Bu da onların gelecekte daha başarılı ve mutlu bir yaşam sürmelerine yardımcı olur.

Son olarak, çalışkan olmanın hayatımızda bize kazandırdığı birçok değer vardır. Çalışkanlık, bireylerin toplumda saygın bir yer edinmelerine, kendilerini geliştirmelerine ve hedeflerine ulaşmalarına olanak tanır. Bu yüzden, her birey hayatının her alanında çalışkan olmalı ve sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getirmelidir.

Gelecek Derse Hazırlık

Bir öğretmeninizle yaşadığınız ve sizi olumlu yönde etkilediğini düşündüğünüz bir anınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.

Öğretmenimle Unutulmaz Bir Anım

5. sınıftayken, matematik derslerim pek iyi değildi ve bu durum beni çok üzüyordu. Bir gün öğretmenim, dersten sonra beni yanına çağırdı ve bana matematik konusunda zorlandığımı fark ettiğini söyledi. Oysaki daha önce hiç kimse bu konuda bana bu kadar anlayış göstermemişti. Öğretmenim, bana matematiğin zor olmadığını, sadece doğru yöntemlerle çalışmam gerektiğini anlattı. Özellikle bana her gün küçük alıştırmalar yapmamı ve zorlukla karşılaştığımda pes etmememi tavsiye etti.

Bunun üzerine, her gün öğretmenimin önerdiği şekilde çalışmaya başladım ve öğretmenim de beni her adımda destekledi. Son olarak, sınavda başarılı olduğumda, öğretmenim benimle gurur duyduğunu söyledi ve bu beni çok mutlu etti. O an, öğretmenimin desteği ve bana olan inancının, başarmamda ne kadar önemli olduğunu anladım. Bu deneyim, bana zorluklarla mücadele ederken kararlılığın ve doğru rehberliğin ne kadar değerli olduğunu öğretti. O günden beri matematik derslerime olan ilgim arttı ve kendime olan güvenim de gelişti.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.