Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 76 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: “Atatürk” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap
: Atatürk, Kurtuluş Savaşı’nı başlatan, Cumhuriyeti kuran ve ülkemizi çağdaş bir seviyeye taşıyan liderimizdir.

Soru: Büyüdüğünüzde hangi mesleği yapmak istiyorsunuz? Nedenini söyleyerek belirtiniz.
Cevap
: Öğretmen olmak istiyorum, çünkü çocuklara bir şeyler öğretmeyi ve onların hayatlarına dokunmayı seviyorum.

Soru: Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap
: Metnin, bir öğretmenin Atatürk ile yaşadığı bir anıya dayandığını düşünüyorum.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 77 Cevabı

1. ETKİNLİK

a- Aşağıdaki bulmacada gizlenen kelimeleri bulup listeye yazınız.
Cevap
: Heyecan, Öğretmen, Röportaj, Tavsiye, Detay, Güven, Şans

b- Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını önce tahmin ediniz, sonra sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri metindeki anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.

Heyecan

  • Tahminim: Bir olay karşısında ne yapacağını bilememe
  • Sözlük anlamı: Sevinç, korku, kızgınlık, üzüntü, kıskançlık, sevgi vb. sebeplerle ortaya çıkan güçlü ve geçici duygu durumu
  • Cümlem: Yarın İzmir’e gideceğim için çok heyecanlıyım.

Öğretmen

  • Tahminim: Okullarda ders veren kişi.
  • Sözlük anlamı: Mesleği bilgi öğretmek olan kimse.
  • Cümlem: Öğretmenimiz bize her konuda güvenir.

Röportaj

  • Tahminim: Bir kişiyle soru-cevap şeklinde yapılan konuşma.
  • Sözlük anlamı: Bir veya birden çok kimseye bir konu üzerinde sorular sorarak bilgi almak ve fikrini öğrenmek amacıyla yazılmış gazete veya dergi yazısı.
  • Cümlem: Berberdeki gazetede Arda Güler’le yapılan röportaj vardı.

Tavsiye

  • Tahminim: Bir konuyla ilgili yönlendirme.
  • Sözlük anlamı: Öğütleme, öğüt verme, yol gösterme.
  • Cümlem: Öğretmenimiz bize sessiz ortamda çalışmamızı tavsiye etti.

Detay

  • Tahminim: Ayrıntı.
  • Sözlük anlamı: Bir bütünün önemce ikinci derecede olan ögelerinden her biri, ayrıntı.
  • Cümlem: Bu konuyu detaylarıyla konuşmalıyız.

Güven

  • Tahminim: Bir konuda bir kişiye inanma.
  • Sözlük anlamı: Korku, çekinme ve kuşku duymadan inanma ve bağlanma duygusu.
  • Cümlem: Bu olaydan sonra ona güvenim arttı.

Şans

  • Tahminim: Bir kişinin iyi durumlarla karşılaşması.
  • Sözlük anlamı: Bir kimsenin bilgi ve emeğinden çok rastlantı sonucu elde ettiği elverişli durum; baht.
  • Cümlem: Bu okulda okumam, benim için bir şans.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 78 Cevabı

2. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Cevaplarınızı defterinize yazınız.

1- Öğretmenleri hafta sonu için çocuklara ne ödev verdi?
Cevap: Aile büyüklerinin öğretmenleriyle ilgili anılarını soruşturmalarını istedi.

2- Çocuk, röportajı kiminle yaptı?
Cevap: Anneannesiyle yaptı.

3- Anneannesi dolabından neler çıkardı?
Cevap: Eski kâğıtlar, mektuplar, fotoğraflar ve gazete kesitleri bulunan bir kutu çıkardı.

4- Anneannesi, çocuğa hangi öğretmeninden bahsetti?
Cevap: Fatma Refet Angın adlı öğretmeninden bahsetti.

5- Fatma Refet Angın, Atatürk’le nasıl tanışmış?
Cevap: Atatürk, ilkokulu ziyarete geldiğinde çiçek vermek için yanına gitmiş, ayağı takılıp düşmüş ve Atatürk’le böyle tanışmış.

6- Fatma Refet Angın neden tarih öğretmeni olmaya karar vermiş?
Cevap: Atatürk ona tarih öğretmeni olmasını tavsiye ettiği için.

7- Fatma Refet Angın tarih öğretmeni olduktan sonra neler yapmış?
Cevap: Vatan sevgisini ve Atatürk anılarını öğrencilerine anlatmış, emekli olduktan sonra da öğretmenliğe devam etmiş.

3. ETKİNLİK

a- Metnin türünü, konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

  • Metnin türü: Anı
  • Metnin konusu: Refet Angın’ın Atatürk ile tanışması ve öğretmenlik serüveni
  • Metnin ana fikri: Tarihimizi bilmek ve gelecek nesillere aktarmak önemlidir.

b- Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Farklı bir başlık:
"Tarih Öğretmeni Refet Angın ve Atatürk ile Anısı"


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 79 Cevabı

4. ETKİNLİK

a- Sizce Atatürk, tarihimizin gelecek nesillere aktarılmasını neden önemsemiş olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Atatürk, milletlerin geçmişini bilerek geleceğe güvenle ilerleyebileceğine inanıyordu. Tarihini öğrenen milletler, hatalardan ders çıkarır ve milli birlik duygusunu güçlendirir. Bu nedenle tarih bilinci, genç nesillere aktarılmalıdır.

b- Fatma Refet Angın’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ben olsaydım, Atatürk’ün tavsiyesine uyarak tarih öğretmeni olur ve gençlere tarihimizin önemini anlatırdım. Atatürk'ün izinde ilerleyerek öğrencilerime vatan sevgisi ve tarih bilinci aşılamak isterdim.

5. ETKİNLİK

a- Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan kelimeleri bularak örnekteki gibi altını çiziniz.

  1. Okul bitince Mustafa Kemal kurmay yüzbaşı olarak orduya katıldı.
  2. Okulumuz Fatih Cad. üzerindedir.
  3. Sınıfımız, okulumuzun 2'nci veya 2. katında yer alıyor.
  4. İstanbul-Ankara arası uçakla 1 saat sürüyor.
  5. Cumhuriyet, 29 Ekim'de ilan edildi.
  6. Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne gezi düzenledik.
  7. Yarın 30 Ağustos Zafer Bayramı'nı kutlayacağız.
  8. Atatürk, 19 Mayıs'ta Samsun'a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlattı.

b- Bu cümlelerde yanlış yazılan kelimelerin doğru yazılışlarını aşağıdaki kutucuklara yazınız.

  • 1. cümle: Mustafa Kemal
  • 2. cümle: Cad.
  • 3. cümle: 2'nci veya 2.
  • 4. cümle: Ankara
  • 5. cümle: Ekim'de
  • 6. cümle: Büyük Millet
  • 7. cümle: Ağustos Zafer
  • 8. cümle: Samsun'a - Savaşı'nı

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 80 Cevabı

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki eşleştirilmiş görselleri inceleyiniz. Önce bu görsellerin ifade ettiği ortak kelimeyi belirleyiniz. Sonra bu kelimeyi görsellere uygun anlamlarıyla kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.

  • Çay: Dedem sabah kahvaltısında her zaman çay içer.
  • Takvim: Sınıf panosuna her ay yeni bir takvim asıyoruz.
  • Dil: Dilimi dondurma yediğimde üşüttüm.
  • Bağcık: Ayakkabımın bağcığını sıkıca bağladım.
  • Çay (akarsu): Piknikte derenin kenarında vakit geçirdik.
  • Ocak: Yemeği ocağın üzerinde pişirdik.
  • Dil (konuşulan dil): Öğretmenimiz İngilizce dilini çok güzel konuşuyor.
  • Bağ (üzüm bağı): Dedem üzüm bağında çalışmayı sever.

Soru: Tabloda verilen kelimeleri inceleyiniz. Eş sesli olan da olan sembolleri aşağıdaki buluta çiziniz.

geç - kır - soluk - öğüt - sağ - ocak - çay - kıta


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 81 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki tiyatro metnini okuyup metni arkadaşlarınızla birlikte sınıfta canlandırınız.

KURTULUŞ

(Bilge, elindeki kitabı merakla inceleyerek ilerler. Arkadaşı, Beyhan’ı görmez.)
Beyhan: Bu ne kadar dalgınlık, Kimseyi görmüyorsun. Sanki kitap görmemiş Çocuğa benziyorsun.
Bilge: Affedersin kardeşim,
Şu kitaba dalmışım.
On dakika olmadı, Kitapçıdan almıştım…
(…)
(Bilge ile Beyhan birbirlerine sokulurlar. Resimlere daha dikkatli bakarken başı hafif sargılı bir çocuk kapıdan girer. Göğsünde “Kars”yazılıdır.)
Kars: Çeşit çeşit düşmanlar
Kaplayınca her yanı; Tepeledik doğuda Baş kaldıran yılanı.
(…)
(Bir kolu, boynuna beyaz bir sargı ile asılı bir çocuk gelir. Göğsünde “Gaziantep ” yazılıdır.)
(…)
Gaziantep: Topa karşı tırnakla, Pençemizle savaştık. Kovduk hain düşmanı, Özgürlüğe ulaştık.

(Göğsünde “Sakarya”yazılı çocuk girer.)
Sakarya: Türk askeri oradan Sakarya’ya çekildi. Sonra gelen düşmanın Karşısına dikildi.
(…)
(Göğsünde “Dumlupınar” yazılı çocuk girer.)
Dumlupınar:Yirmi altı ağustosta Alt üst oldu siperler. Türk geliyor, savulun, Bize Mehmetçik derler.
(…)
(Bileklerinde kopmuş zincirler sarkan bir kız çocuğu gelir. Göğsünde “Kurtuluş ”yazılıdır.)
Kurtuluş: Dalgalandı al sancak Kadifekale’mizde. Kurtuluşun sevinci Belirdi hepimizde
(…)
Hep birlikte:
Dalgalansın şerefle Ay yıldızlı al sancak! Türk yurduna yakışan Böyle sancaktır ancak!

Cevap: Tiyatro metnini, çalışıp prova yapıp güzel bir şekilde canlandırınız.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 82 Cevabı

8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıya, temaya uygun bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.

Şiirinizi yazarken
• Harflerin yapısal özelliklerine uyunuz.
• Dizelerin başında büyük harf kullanınız.
• Kelimeler arasında uygun boşluklar bırakınız.
• Özenli ve okunaklı yazmaya dikkat ediniz.

Vatan Sevgisi
Vatan için yaşarız biz,
Bağımsızlık yolunda hepimiz iz.
Bayrağımız göklerde dalgalanır,
Sevgiyle büyür yürekler, sınır tanımaz.

Düşmana karşı birlikteyiz,
Birlik ruhuyla güçleniriz.
Tarihimize sahip çıkalım,
Atalarımızı hep analım.

9. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki açıklamaları yazdığınız şiire göre tamamlayınız.

  • Yazdığım şiirin başlığı Vatan Sevgisi’dir.
  • Şiir 2 dörtlükten, toplam 8 dizeden oluşmuştur.
  • Ana duygusu vatan sevgisidir.
  • Şairi benim.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.