Sarı Leblebi Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Sarı Leblebi Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Sarı Leblebi Dinleme Metni cevapları, 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 106-107-108-109-110. sayfa etkinlik çözümleriyle birlikte burada. Paylaşma, eşitlik ve düşüncelilik temalarını işleyen metne ait tüm soruların doğru ve güncel cevaplarını kolayca incele..

Sarı Leblebi Dinleme Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 106 Cevapları

HAYDİ, BAŞLIYORUZ!

Soru: İnsanlar arasında paylaşım olmasaydı yaşam nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Paylaşım olmasaydı insanlar bencil olurdu. Yardımlaşma olmadığı için ilişkiler zayıflar ve hayat daha zor hale gelirdi.

TAHMİNLERİMİZİ SÖYLEMEYE HAZIR MIYIZ?

Soru: Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Metnin paylaşma, eşit davranma ve başkalarını düşünme üzerine olacağını tahmin ediyorum.

SARI LEBLEBİ DİNLEME METNİ (ŞİİR)

Babam bugün eve, bir koca torba dolusu sarı leblebi ile geldi.
Sıraya dizdi bizi, ablamı, kardeşimi, abimi, bir de beni.
Başladı pay etmeye, bir torba leblebiyi.
Birer avuç herkese, sonra bir avuç daha.

Hepinize eşit olsun, hak geçmesin kimseye.
Torba bomboş kalınca bitmiş oldu paylaşma.
Ceplerimiz şenlendi leblebiyle dolunca.
Cebimde altın gibi sarı sarı leblebi.

Yemesi kıtır kıtır.
Hem ye hem say. Bir, iki.
Tadına doyulmuyor.
Yemeden durulmuyor.

Üç, dört, beş, altı, yedi, birer birer gidiyor.
Şu işe bakın hele, ne güzel bu leblebi,
Kıtır kıtır sert hem de yumuşak pamuk gibi.
Sekiz, on, on beş, yirmi, otuz, kırk, kırk beş, elli derken

Baktım kalmamış cebimde tek leblebi.
O da ne?
Ablamda da, abim, kardeşimde de tükenmiş leblebiler,
Boşalmış ceplerimiz.

Baktık önce üzgünce bomboş ceplerimize,
Sonra bizi izleyen babamız annemize.
O an farkına vardık, bu düşüncesizlikti,
Belki de açgözlülük, oburluk, bencillikti.

Akıl edememiştik, hiç düşünememiştik,
Biz kıtır kıtır yerken bir torba leblebiyi keyifle tüketirken.
Babamın ve annemin payına düşmemişti
Torbadan tek bir leblebi.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 107 Cevapları

DİNLERKEN SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ

Soru: Boş bırakılan yerleri şiiri dinlerken doğru şekilde tamamlayınız.

Babam bugün eve,
Bir koca torba dolusu
Sarı leblebi ile geldi.
Sıraya dizdi bizi;
Ablamı, kardeşimi,
Abimi, bir de beni.
Başladı pay etmeye
Bir torba leblebiyi.

Birer avuç herkese,
Sonra bir avuç daha.
“Hepinize eşit olsun,
Hak geçmesin kimseye.”

O an farkına vardık,
Bu düşüncesizlikti,
Belki de açgözlülük.
Oburluk, bencillikti.

Soru: Aşağıdaki sözcüklerin ve söz gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Sözcüklerle birer cümle kurunuz.

Farkına varmak

  • Tahmin: Bir durumu sonradan anlamak.
  • Cümle: Yanlış yaptığımın farkına vardım.

Paylaşmak

  • Tahmin: Bir şeyi başkalarıyla bölüşmek.
  • Cümle: Çikolatamı kardeşimle paylaşmayı seviyorum.

Obur

  • Tahmin: Çok yemek yemeyi seven kimse.
  • Cümle: Kedimiz çok obur, mama görünce hemen koşuyor.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 108 Cevapları

DİNLEDİĞİMİZİ ANLIYORUZ

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirde sarı leblebi ile eve gelen kimmiş?
Babaları sarı leblebi ile eve gelmiştir.


2. Leblebiyi kimler paylaşmışlar?
Ablaları, kardeşleri, abileri ve kendileri paylaşmışlardır.


3. Leblebiyi paylaşırken neye dikkat etmişler?
Herkese eşit miktarda verilmesine dikkat etmişlerdir.


4. Çocuklar niçin üzülmüşler?
Anne ve babalarına hiç leblebi kalmadığını anlayınca üzülmüşlerdir.


5. Şiire yeni bir başlık yazınız.
Paylaşmanın Gücü
(Alternatif: Eşit Paylaşım, Ailece Paylaşmak)


6. Şiirin konusu ve ana duygusunu belirtiniz.

Konu: Sarı leblebiyi paylaşma ve başkalarını düşünme.
Ana duygu: Paylaşmanın önemi ve bencilliğin yanlışlığı.

DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ

Soru: Aşağıdaki oyunu inceleyerek siz de arkadaşlarınızla oynayınız.

Bu oyunda isimlerin önüne onların özelliklerini belirten sıfatlar ekleyerek oynayabiliriz. Örneğin:

  • Ahşap masa
  • Büyük masa
  • Kare masa
  • Temiz masa

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 109 Cevapları

Bazı sözcükler varlıkların durumunu, rengini, sayısını, şeklini niteler veya belirtir. İsimlerin özelliklerini niteleyen veya belirten bu sözcükler her zaman isimlerden önce yazılır.

Soru: Siz de şiiri bir kez daha dinleyerek şiirde geçen isimleri ve isimlerin özelliklerini niteleyen veya belirten sözcükleri örnekteki gibi yazınız.

Varlığın Özelliğini Niteleyen / Belirten Sözcük Ad (İsim)
bir avuç
koca torba
sarı leblebi
bomboş torba
kıtır kıtır leblebi

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ

Rolümüzü canlandırırken sözcükleri yerinde ve anlamına uygun kullanalım. Düşüncelerimizi uygun şekilde ifade etmeye özen gösterelim.

Soru: Dinlediğiniz metindeki bir bölümü arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma sırasında beden dilinizi aktif kullanarak duygularınızı izleyicilere ifade ediniz.

Cevap: Metni canlandırırken, leblebileri paylaşma anını seçebiliriz. Bu sahnede, babanın torbayı açıp çocuklarına eşit şekilde leblebileri verdiğini gösterirken mutluluğumuzu yüz ifadelerimiz ve el hareketlerimizle belli edebiliriz. Sonraki sahnede ise leblebilerin bitmesiyle birlikte üzgün olduğumuzu göstermek için beden dilimizi kullanarak, başımızı öne eğebilir ve üzgün bakışlarla durumu izleyicilere yansıtabiliriz.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 110 Cevapları

DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ

Soru: Ozan, kendimi ve aile bireylerimi tanıtan bir yazı yazdım. Yazımı okuyup düzenler misin? Bilge’nin yazdığı yazıyı, yazım ve noktalama kuralları açısından inceleyiniz. Bulduğunuz yanlışları işaretleyiniz. Yazıyı aşağıya düzelterek yazarken harfleri yapısal özelliklerine uygun, okunaklı ve düzgün yazınız.

Ben sekiz yaşında, kahverengi saçlı, kısa boylu bir çocuğum. Üçüncü sınıfa gidiyorum. Annem her gün güler yüzlü iklimiyle bize destek olur. Annemi, babamı çok seviyorum. Annem sarı saçlı, mavi gözlüdür. Gözlerimin rengini annemden almışım. Babamın da benim gibi simsiyah saçları var. Babam sakin bir insandır. Annem ise babama göre daha hareketli ve neşelidir.

Hafta sonları annem ve babamla birlikte dedemin yanına gideriz. Dedemin evi bahçelidir. Bahçesinde yemyeşil ağaçlar, rengârenk çiçekler vardır. Dedemin beyaz tüylü köpeği, havlayarak bahçe kapısında bizi karşılar. Bize “Hoş geldiniz!” der gibi çevremizde heyecanla döner durur. Ah bir görseniz hâlini, öyle komik ki…

Düzeltmeler:

  • “coçugum” → “çocuğum”
  • “annem” cümlenin başında büyük harfle yazılmalı.
  • “bahcelidir” → “bahçelidir”
  • “agaçlar” → “ağaçlar”
  • “rengarenk” → “rengârenk”
  • “tüğlü” → “tüylü”
  • “Köpeğ’i” → “köpeği”
  • “heyacanla” → “heyecanla”
  • Noktalama işaretleri eklenmiştir (tırnak işaretleri, virgül ve ünlem işaretleri).

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.