Şu Sonsuz Koşu Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe)

Şu Sonsuz Koşu Metni Cevapları (8. Sınıf Türkçe)
Şu Sonsuz Koşu Metni Cevapları, 8. Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140-141 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Şu Sonsuz Koşu Metni Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 136 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

“Atatürk” adını duyduğunuzda neler hissediyorsunuz? Duygularınızı anlatınız.
Cevap
: Atatürk’ün adını duyduğumda büyük bir gurur ve minnettarlık hissediyorum. O’nun ülkemiz için gerçekleştirdiği bağımsızlık mücadelesi, özgürlüğümüzün temeli oldu. Cesareti ve liderliği sayesinde Türkiye Cumhuriyeti'nin modernleşme sürecine öncülük etmiş bir lider olduğunu düşünüyorum.

Şiirin başlığını okuyup görsellerini inceleyiniz. Şiirin başlığından ve görsellerinden i hareketle konusunu tahmin ediniz.
Cevap
: Şiirin başlığı ve görsellerinden yola çıkarak, şiirin konusunun Atatürk’ün Samsun’a çıkışı ve bağımsızlık mücadelesini başlatması olduğunu düşünüyorum.

Şiiri, türün özelliklerine dikkat ederek sessiz okuyup şiirdeki vurgu ve tonlamaları ayarlayınız. Ardından şiiri sesli okuyunuz ve ezberlemeye çalışınız.

Ceyhun Atuf KANSU (1919-1978)

İstanbul Bostancı’da doğdu. 1944 yılında tıp fakültesini bitirdi. Ceyhun Atuf Kansu, özellikle 1960 sonrası kaleme aldığı şiirleriyle Türk şiirinin önemli bir şairi olmayı başardı. Atatürk, Millî Mücadele, Cumhuriyet, çağdaş düşünce, yenilik, vatanseverlik, tabiat ve çocuk onun şiirlerinde ele aldığı başlıca temalardır. Düz yazılarında, konferans ve radyo konuşmalarında ise Millî Mücadele’nin zorlukları, Mustafa Kemal’in bu süreçte oynadığı rol, Cumhuriyet ve inkılaplar, Türkçe ve ulus-inşa sürecinde dilin önemi gibi konulara ağırlık verdi. Atatürk ve Kurtuluş Savaşı, Sakarya Meydan Savaşı, Balım Kız Dalım Oğul eserlerinden bazılarıdır.

1. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 138 Cevabı

Okuduğunuz şiirdeki anlamım bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Kelime/Kelime Grubu: Ayak basmak

  • Tahminî Anlamı: Bir yere ulaşmak.
  • Cümlem: Nihayet uzun bir yolculuk sonunda Türkiye topraklarına ayak bastık.

Kelime/Kelime Grubu: Gelincik

  • Tahminî Anlamı: Bir çiçek.
  • Cümlem: Kırlardan topladığım çiçekleri anneme götürdüm.

Kelime/Kelime Grubu: Şahlanmak

  • Tahminî Anlamı: Coşmak, kendinden geçmek.
  • Cümlem: Bizim takım yine şahlandı, kimseye yenilmiyor.

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şairin gönlü neden coşmaktadır? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.
Cevap
: Şairin gönlü, Atatürk’ün Samsun’a çıkarak bağımsızlık mücadelesini başlatmasından dolayı coşmaktadır.

2. Ata’nın bir sabah Samsun’a çıkmasıyla başlayan sürecin ne olduğu ile ilgili tahmin yürütünüz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Bu süreç, Millî Mücadele dönemidir. İşgalci güçlere karşı başlatılan kurtuluş savaşı, bağımsızlık ve zaferle sonuçlanmıştır.

3. Kendinizi “Yeni kahramanlar kol kol, boy boy yürür” dizesinde geçen yeni kahramanlardan biri olarak görüyor musunuz? Neden?
Cevap
: Evet, çünkü ben de vatanıma ve milletime hizmet etmek için elimden geleni yapmaya hazırım. Bu ruhu taşıdığıma inanıyorum.

4. “Dalgalanmakta altın bir çağa doğru,” dizesindeki altı çizili söz ile kast edilen ne olabilir?
Cevap
: Bu ifade, Türkiye’nin her alanda gelişeceği, ilerleyeceği ve güçlü bir geleceğe ulaşacağı dönemi temsil etmektedir.

5. “Şu Sonsuz Koşu” ile anlatılmak istenen ne olabilir? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.
Cevap
: Türk milletinin özgürlük ve bağımsızlık ruhunun nesiller boyunca sürecek bir mücadele olarak devam etmesi ifade edilmiştir.

3. ETKİNLİK

“Şu Sonsuz Koşu” adlı metnin ders kitabınızda kullanılan yazı karakterlerinden farklı bir yazı karakteriyle yazılmış olmasının sizde bıraktığı izlenim nedir? Açıklayınız.
Cevap
: Farklı bir yazı karakteri kullanılması, metne estetik bir hava katmış ve dikkat çekiciliğini artırmıştır. Şiirin duygusunu daha iyi yansıttığını düşünüyorum.

4. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 139 Cevabı

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

  • Şiirin Konusu: Atatürk’ün Samsun’a çıkarak bağımsızlık mücadelesini başlatması
  • Şiirin Ana Duygusu: Bağımsızlık ve özgürlük aşkı

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.

  • Samsun’dan Doğan Umut
  • Özgürlüğe İlk Adım
  • Bağımsızlık Yolculuğu

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerden bir duyguyu, düşünceyi soru yoluyla anlatan veya soru yoluyla bilgi almayı amaçlayan cümlelerin yanına “soru cümlesi”, bir korkuyu, sevinci, şaşkınlığı, coşkuyu, hayranlığı vb. dile getiren cümlelerin yanma “ünlem cümlesi” yazınız.

  • Atatürk portresi ne kadar güzel! → Ünlem cümlesi
  • Anıtkabir’e nasıl gidebilirim? → Soru cümlesi
  • Ey Türk Gençliği! → Ünlem cümlesi
  • Millî Mücadele yıllarında neler yaşandı? → Soru cümlesi
  • Atatürk hangi savaşlara katıldı? → Soru cümlesi
  • Ne mutlu Türk’üm diyene! → Ünlem cümlesi

7. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 140 Cevabı

Medya metinleri bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amacıyla hazırlanmaktadır. Aşağıdaki medya metinlerini okuyarak hangi amaçla hazırlanmış olduğunu altlarına yazınız.

ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ VE ÖZELLİKLERİ

Mustafa Kemal Atatürk, çok yönlü ve üstün kişiliği olan bir liderdir. Birinci Dünya Savaşı sonunda imzalanan Mondros Ateşkes Anlaşmasıyla ortaya çıkan tehlikeli durumu ilk olarak görüp milletin dikkatini çeken odur. (***)

Cevap: Bilgilendirme, olay yorumlama

ATATÜRK ARAŞTIRMA MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ve Kahramanmaraş Sütçü imam Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen “Mondros Mütârekesinin 100. Yılı: I. Dünya Savaşı’ııın Sonu- Mütârekeler ve Barış Antlaşmaları Uluslararası Sempozyumunun kapanış ve değerlendirme oturumu, Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde yapıldı. (***)

Cevap: Bilgilendirme

8. ETKİNLİK

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hecce Yayınları Sayfa 141 Cevabı

Sınıfınızda “Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için arkadaşlarınızla konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.

Merhaba arkadaşlar,

Bugün sizlere, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesine önderlik eden büyük lider Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özelliklerinden bahsetmek istiyorum.
Atatürk, ileri görüşlü, yenilikçi ve kararlı bir liderdi. Onun bu özellikleri, sadece Kurtuluş Savaşı’nda değil, Cumhuriyet’in kuruluşunda ve gerçekleştirdiği reformlarda da etkisini göstermiştir.

Birinci özellik olarak vizyonerliği ele alalım. Atatürk, modern Türkiye’yi inşa ederken eğitime, ekonomiye ve sosyal hayata dair pek çok öngörüde bulunmuş ve bu öngörülerle halkına yol göstermiştir.

İkinci olarak, liderlik becerisi... Atatürk, farklı görüşleri bir araya getiren, halkını ortak bir amaç etrafında birleştiren ve cesaretiyle örnek olan bir liderdi.

Son olarak, yenilikçiliği vurgulamak istiyorum. Harf İnkılabı’ndan kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanınmasına kadar pek çok yeniliği hayata geçirerek Türkiye’yi çağdaş bir seviyeye taşımayı hedeflemiştir.

Sonuç olarak, Atatürk’ün bu özellikleri, onun sadece bir lider değil, aynı zamanda bir ilham kaynağı olmasını sağlamıştır.

Teşekkür ederim.

9. ETKİNLİK

“Mustafa Kemal Atatürk’ün Hayatı” konusunda bir sunum hazırlayınız. Hazırlayacağınız sunumda yararlandığınız bilgi kaynaklarını defterinize not ediniz. Sunumu bir sonraki derste sınıfta arkadaşlarınıza sununuz. Arkadaşlarınızdan sunumunuzu değerlendirmelerini isteyiniz.

“Mustafa Kemal Atatürk’ün Hayatı” Konulu Sunum Taslağı

Başlık: Mustafa Kemal Atatürk’ün Hayatı ve Eserleri

1. Giriş

  • Mustafa Kemal Atatürk, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesine liderlik eden ve modern Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran eşsiz bir liderdir.
  • Onun hayatı ve başarıları, Türk milletinin bağımsızlık yolculuğu ve modernleşme sürecini anlamamız için büyük bir ilham kaynağıdır.

2. Atatürk’ün Doğumu ve Çocukluğu

  • 1881 yılında Selanik’te dünyaya geldi.
  • Babası Ali Rıza Efendi, annesi Zübeyde Hanım’dır.
  • Çocukluk yıllarında disiplinli ve öğrenmeye meraklı bir karaktere sahipti.

3. Eğitim Hayatı

  • Şemsi Efendi İlkokulu’nda öğrenim gördü.
  • Askerî eğitime yönelerek Manastır Askerî İdadisi, Harp Okulu ve Harp Akademisi’nde eğitim aldı.
  • Burada üstün başarısıyla dikkat çekti ve kurmay subay olarak mezun oldu.

4. Kurtuluş Savaşı ve Millî Mücadele

  • 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak Millî Mücadele’yi başlattı.
  • Erzurum ve Sivas Kongreleri’ni düzenleyerek halkı bağımsızlık mücadelesi için örgütledi.
  • Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz gibi zaferlerle Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında önemli bir rol oynadı.

5. Cumhuriyetin İlanı ve İnkılaplar

  • 29 Ekim 1923’te Cumhuriyet’i ilan ederek Türkiye’nin yönetim şeklini değiştirdi.
  • Harf İnkılabı, Şapka İnkılabı, kadınlara seçme ve seçilme hakkı, eğitim reformları gibi birçok yeniliğe imza attı.
  • Ekonomik kalkınma ve sosyal modernleşme için köklü reformlar gerçekleştirdi.

6. Atatürk’ün Vefatı

  • 10 Kasım 1938’de Dolmabahçe Sarayı’nda hayata gözlerini yumdu.
  • Ebedî istirahatgâhı olan Anıtkabir, onun fikirlerini ve mirasını yaşatmaya devam ediyor.

7. Sonuç

  • Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı, fedakârlık ve liderlik örneğiyle doludur.
  • Onun ilke ve devrimleri, Türk milletine yol göstermeye devam etmektedir.

Öneriler:

  • Sunum sırasında kısa ve etkileyici başlıklarla konular arasında geçiş yapın.
  • Görseller ve videolar gibi destekleyici materyallerle sunumunuzu zenginleştirin.
  • Dinleyicilere uygun bir dil ve akıcı bir anlatımla sunum yapın.

Değerlendirme:

  • Sunumun mantıklı bir sıralama içinde hazırlanması, etkili bir anlatım için önemlidir.
  • Görsel materyallerin kullanılması dinleyicilerin ilgisini artırır.
  • Doğru kaynaklardan faydalanarak içeriğin güvenilir olması sağlanmalıdır.

Bu plan doğrultusunda hazırlanan sunum, hem öğretici hem de ilgi çekici olacaktır.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.