Türk Bayrağı Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)

Türk Bayrağı Metni Cevapları (4. Sınıf Türkçe)
4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Millî Mücadele ve Atatürk teması Türk Bayrağı metni sayfa 62-63-64-65-66 cevapları. Etkinlik soruları, şiir yorumları, kelime anlamları, zıt anlamlı kelimeler ve bayrağımıza dair duygu dolu etkinlik çözümleri.

Türk Bayrağı Metni Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 61 Cevapları

METNE HAZIRLIK

1) Aşağıdaki alana bayrağımızın resmini çiziniz.
Cevap: Kırmızı zemin üzerine ortasında beyaz ay ve yıldız çizilmelidir. (Bayrak direğe bağlı şekilde dalgalanır biçimde çizilebilir.)

2) Aşağıda verilen bayrakları inceleyiniz. Türk bayrağını diğer bayraklardan ayıran özellikleri söyleyiniz.

Cevap: Türk bayrağı kırmızı zemin üzerine beyaz ay ve yıldız simgesiyle diğer bayraklardan ayrılır.
Bayrağımızın rengi şehitlerin kanını, ay ve yıldız ise bağımsızlığı ve İslam’ı temsil eder.
Diğer bayraklarda farklı renkler, şekiller ve semboller vardır ama bizim bayrağımız sade, anlamlı ve şanlıdır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 62 Cevapları

Şiiri vurgu ve tonlamaya dikkat ederek sesli okuyunuz.

TÜRK BAYRAĞI

Yiğitlerin ocağında uyandın,
Şehitlerin kanları ile boyandın,
Nice düşman kalesine uzandın,
Sana selam ey şanlı Türk bayrağı.

Çırpınarak dalgalanır kanadın
Gökyüzüne çıkmak mıdır muradın?
Gölgende can vermek ister evladın.
Bir kalendir her bir Türk’ün kucağı.

Ey şerefin, büyüklüğün fermanı,
Ey kavgalar tarihinin destanı,
Seni ister şu toprağın her yanı,
Sensiz tütmez milletimin ocağı.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 63 Cevapları

1. ETKİNLİK

Soru: Şiiri beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle yazınız.
Cevap
: Şiiri beğendim çünkü bayrağımızın anlamını, şehitlerimizin fedakârlığını ve milletimizin bağımsızlık sevgisini anlatıyor. Duygulu, gurur verici ve vatan sevgisiyle dolu bir şiir.

2. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda karışık verilen harflerden anlamlı kelimeler oluşturarak anlamlarının yazılı olduğu kutucuklardaki noktalı yerlere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.

Anlam Kelime
İstek, dilek Murat
Buyruk, emir Ferman
Güçlü ve yürekli, alp, kahraman, mert Yiğit
Duman veya buhar çıkarmak Tütmek
Başkasının, birine gösterdiği saygının dayandığı kişisel değer, onur Şeref
Kutsal bir ülkü veya inanç uğrunda ölen kimse Şehit
Düşmanın gelmesi beklenen yollar üzerinde, güvenliği sağlamak için yapılan kalın duvarlı yapı Kale

Cümlelerim:

  • Murat: Onun en büyük muradı öğretmen olmaktı.
  • Ferman: Padişahın fermanı halka duyuruldu.
  • Yiğit: Yiğit askerler vatanı savundu.
  • Tütmek: Bacalardan sabah dumanı tütüyordu.
  • Şeref: Doğru olmak insana şeref kazandırır.
  • Şehit: Şehitlerimizin ruhu şad olsun.
  • Kale: Eski şehir yüksek bir kale ile çevrilmişti.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 64 Cevapları

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiirden hareketle cevaplayınız.

1- Bayrağımızın rengi nereden gelmektedir?
➡️ Bayrağımızın rengi şehitlerin kanından gelmektedir.

2- Türk evlatlarının muradı nedir?
➡️ Türk evlatlarının muradı, bayrağın gölgesinde can vermektir.

3- “Seni ister şu toprağın her yanı” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?
➡️ Şair, bayrağın vatanın her köşesinde değerli ve kutsal olduğunu anlatmak istemektedir.

4- Şair, bayrağımıza karşı hangi duygular içerisindedir?
➡️ Şair, bayrağa karşı sevgi, gurur, bağlılık ve saygı duyguları içindedir.

4. ETKİNLİK

Soru: Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Şiirin Konusu: Türk bayrağının anlamı, önemi ve yüceliği.
Şiirin Ana Duygusu: Bayrağa duyulan sevgi, saygı, gurur ve vatanseverlik.

5. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki cümleleri okuyarak “ocak” kelimesinin anlamı üzerinde düşününüz. Ardından “ocak” kelimesinin sözlük anlamlarını okuyunuz. Cümlelerdeki “ocak” kelimesinin hangi sözlük anlamıyla kullanıldığını açıklayınız.

a. Annemle teyzem ocakta ateş yakıp ekmek pişirirler.
➡️ Gerçek anlam – Ateş yakmaya yarayan yer anlamında kullanılmıştır.

b. Dedem ocağı devam etsin diye büyük mücadeleler vermiş.
➡️ Mecaz anlam – Aile, soy anlamında kullanılmıştır.

c. Ocağı söndürmeden evden çıkmamalısın.
➡️ Terim anlam – Isı veren araç anlamında kullanılmıştır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 65 Cevapları

6. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinde geçen gerçek, mecaz ve terim anlamlı ikişer kelime belirleyiniz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Gerçek anlamlı kelimeler:
Bayrak, kale
Cümlelerim:

  • Bayrak direğin tepesinde dalgalanıyordu.
  • Şehrin etrafı yüksek bir kale ile çevrilmişti.

Terim anlamlı kelimeler:
Mahkeme, çember
Cümlelerim:

  • Hırsızlık yapan adam mahkemede hâkimin karşısına çıktı.
  • Öğretmenimiz tahtaya bir çember çizdi.

Mecaz anlamlı kelimeler:
Ocak, kanat
Cümlelerim:

  • Bu ev, yıllardır sevgi ocağı olarak bilinir.
  • Annemin kanatları altında kendimi güvende hissediyorum.

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin yerine zıt anlamlılarını koyarak cümleleri yeniden yazınız. Cümlelerin anlamında meydana gelen değişiklikleri söyleyiniz

Nice düşman kalesine uzandın.
➡️ Nice dost evine uzandın.
Anlam olumsuzluktan olumluya dönüştü.

Gökyüzüne çıkmak mıdır muradın?
➡️ Yere inmek midir muradın?
Anlam tersine çevrildi.

O, sınıfımızın en çalışkan öğrencisidir.
➡️ O, sınıfımızın en tembel öğrencisidir.
Olumlu özellik olumsuza dönüştü.

Dostlarımın varlığı beni hep mutlu etmiştir.
➡️ Düşmanlarımın varlığı beni hep üzmüştür.
Mutluluk üzüntüye dönüştü.

O şartlarda mücadele etmek kolay değildi.
➡️ O şartlarda mücadele etmek zordu.
Cümlenin anlamı zıtlaştırıldı.

Askerlerim gece boyunca sessizce ilerlediler.
➡️ Askerlerim gündüz boyunca gürültüyle ilerlediler.
Gece–gündüz, sessiz–gürültülü zıt anlam oluşturdu.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayınları Sayfa 66 Cevapları

8. ETKİNLİK

Soru: Bayrağımıza karşı hissettiklerinizden hareketle bir şiir yazınız. Şiirinize başlık koymayı unutmayınız. Bitirdikten sonra yazdıklarınızı gözden geçirerek gördüğünüz yazım ve noktalama yanlışlarını düzeltiniz. Şiirinizi arkadaşlarınıza okuyunuz.

TÜRK BAYRAĞIM

Gökyüzünde dalgalanır al rengin,
Şehit kanıyla boyanmış benzin,
Her köşede umut, her çizgin,
Seninle gururludur milletim.

Ay yıldızın parlar gecemde,
Işığın var gönül hecemde,
Gölgen düşer evim, ocağımda,
Seninle huzurludur yurdum.

Ey bayrağım, şanlı al sancak,
Sana bakınca kalbim çarpacak,
Bu topraklarda sonsuza dek,
Var olacaksın, daima yaşayacak.

9. ETKİNLİK

Soru: “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen araştırma sonuçlarını da kullanarak “ülkemizin bağımsızlığı” konusunda bir konuşma yapınız. Konuşmanızda defterinize yazdığınız sözleri doğru yerde kullanmaya özen gösteriniz. Konuşmanızda uygun hitap ve nezaket ifadeleri kullanmaya, arkadaşlarınızı dinlerken de onların sözünü kesmemeye dikkat ediniz.

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere ülkemizin bağımsızlığı hakkında konuşmak istiyorum. Mustafa Kemal Atatürk’ün “Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” sözü, bu konunun önemini en güzel şekilde anlatır.

Atalarımız, vatanımızı korumak için büyük fedakârlıklar yapmış, bizlere bu özgürlüğü armağan etmiştir. Bayrağımızın gölgesinde huzurla yaşamak, onların bize bıraktığı en değerli mirastır.

Bizler de çok çalışmalı, ülkemizi sevmeli ve bağımsızlığımıza her zaman sahip çıkmalıyız. Çünkü bağımsız bir vatan, özgür bir milletin simgesidir.

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Soru: Çoklu medya kaynaklarından yararlanarak 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü konulu kamu spotları izleyiniz.

Cevap: 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü konulu kamu spotlarını izledim. Bu videolarda milletimizin birlik ve beraberlik içinde vatanını koruduğunu gördüm. Bayrağımıza, demokrasimize ve özgürlüğümüze sahip çıkmanın ne kadar önemli olduğunu anladım. Şehitlerimizi saygıyla anıyor, gazilerimize minnet duyuyorum.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.