Yasin suresi, 78-79. ayetler ve Tur suresi, 35-38. ayetlerden hareketle ateizm, materyalizm, agnostisizm ve pozitivizm gibi

Yasin suresi, 78-79. ayetler ve Tur suresi, 35-38. ayetlerden hareketle ateizm, materyalizm, agnostisizm ve pozitivizm gibi
Kur’an, ateizm, materyalizm, agnostisizm ve pozitivizm gibi düşünceleri nasıl eleştiriyor? Yasin ve Tur sureleri ışığında İslam’ın yaratılış anlayışını keşfedin.

Soru : “Kendi yaratılışını unutarak bize karşı misal getirmeye kalkışıyor ve ’Şu çürümüş kemikleri kim diriltecek?’ diyor. De ki: Onları ilk defa yaratmış olan diriltecek. Çünkü O, her türlü yaratmayı gayet iyi bilir.” (Yasin suresi, 78-79. ayetler.)
“Acaba onlar bir yaratıcı bulunmadan mı yaratıldılar, yoksa yaratıcı kendileri midir? Yoksa gökleri ve yeri onlar mı yaratmışlar? Hayır hayır! Onlar bir türlü idrak edip inanmıyorlar. Yoksa Rabb’inin hazineleri onların yanında mıdır? Yoksa her şeye egemen olan onlar mı? Yoksa onların, üstüne çıkıp gizli şeyleri dinleyecekleri bir merdivenleri mi var? Eğer öyleyse içlerinden dinleyen biri açık bir kanıt getirsin.” (Tur suresi, 35-38. ayetler.)
Bu ayetlerden hareketle ateizm, materyalizm, agnostisizm ve pozitivizm gibi yaklaşımların iddialarına ne gibi eleştiriler yöneltilebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Ödev cevabı kısaca : İslam dini, evrenin ve insanın bilinçli bir yaratıcı tarafından var edildiğini savunurken, ateizm, materyalizm, agnostisizm ve pozitivizm gibi yaklaşımlar yaratıcıyı reddeder veya bilinemez olduğunu öne sürer. Bu ayetler, yaratılışı inkâr eden veya şüpheyle yaklaşan düşünceleri mantıksal olarak çürütmektedir.

Yasin Suresi 78-79. ayetleri, yeniden dirilişi inkâr eden materyalist düşünceye karşı güçlü bir argüman sunar. İlk yaratılışı mümkün kılan Allah’ın, insanı tekrar yaratmasının da mümkün olduğu belirtilir. Tur Suresi 35-38. ayetleri ise, evrenin kendiliğinden var olamayacağını, bir yaratıcıya ihtiyaç duyduğunu vurgular. Ateizm, her şeyin tesadüfen oluştuğunu savunurken, bu ayetler yaratıcı olmadan varlığın mantıksız olduğunu ifade eder. Materyalizm ise sadece maddi dünyayı esas alır, ancak bu yaklaşım, maddenin kaynağını ve evrendeki düzeni açıklamakta yetersiz kalır. Agnostisizm, yaratıcı olup olmadığının bilinemez olduğunu söylerken, Kur’an yaratılışın açık delillerle gözlemlenebileceğini belirtir. Pozitivizm ise sadece deney ve gözleme dayalı bilgiyi kabul eder, ancak Kur’an, bilimle gözlemlenemeyen metafizik gerçekliklerin varlığını da kanıtlarla destekler.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.