Yaşlı Kitap Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Yaşlı Kitap Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Yaşlı Kitap Metni Cevapları, 3. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Yaşlı Kitap Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 97 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1- Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap
: Çocuk kitapları, masal, hikâye, resimli kitaplar, fabl, eğitici kitaplar, şiir ve tekerleme kitapları, ilk okuma kitapları gibi çeşitli türlere ayrılmaktadır. Bu kitaplar, çocukların yaşlarına, ilgi alanlarına ve gelişim seviyelerine göre şekillenir. Hem eğlenceli hem de eğitici olmaları, çocukların öğrenmelerine katkı sağlar.

2- Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen fidana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap
: Bir fidanın büyüyebilmesi için suya ihtiyacı vardır. Aynı şekilde, çocukların da gelişimleri için kitap okumaya ihtiyaçları vardır. Kitap okumayan çocuklar, bilgi eksikliği içinde büyüyerek hem kendilerine hem de topluma katkı sağlamada yetersiz kalırlar.

Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek önce sessiz, sonra sesli okuyunuz.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 101 Cevabı

1. ETKİNLİK

a- Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.

diyar-ezgi-ışıldak-ödünç almak-hoparlör

Kelime gruplarının anlamları:

  • Diyar: Ülke, dünya, bazı nitelik veya değerleri taşıyanların çok bulunduğu yer; yurt
  • Ezgi: Belli kurallara göre düzenlenmiş, kulağa hoş gelen ses dizisi; ahenk, haz, nağme
  • Işıldak: Karanlıkta bir hedefi aydınlatmak için kullanılan dar, uzun bir ışın demeti çıkaran ışık kaynağı; projektör
  • Ödünç almak: Bir şeyi ileride geri verilmek üzere geçici olarak almak
  • Hoparlör: Elektrik dalgalarını ses dalgasına çeviren ve gerektiğinde sesi yükseltmeye yarayan alet

b- Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.

sızlanmak-yakınmak-avutmak-heveslenmek-kasılmak-tartışmak

sızlanmak -> Sızlanarak anlatmak, şikâyet etmek.
avutmak -> Bir kimsenin acısını veya sıkıntısını yatıştırmak, teselli etmek.
heveslenmek -> Çok istemek, eğilim duymak.
kasılmak -> Büyüklenmek, kurumlanmak, gururlanmak.
tartışmak -> Bir konu üzerinde, birbirine ters olan görüş ve inançları karşılıklı savunmak.
yakınmak ->


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 102 Cevabı

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Soru: Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?
Cevap: Kütüphanedeki kitaplar, gece yarısı saatler vurduğunda konuşmaya başladılar.

2. Soru: Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?
Cevap: Yaşlı kitap, artık çocukların ilgisini çekmediğini ve bu yüzden üzüldüğünü söyledi.

3. Soru: Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?
Cevap: Kitaplar, masal kitaplarının çocuklar tarafından daha çok ilgi gördüğünü iddia etmesi nedeniyle tartıştılar.

4. Soru: Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?
Cevap: Aradığı kitabı bulduğu için, boncuk gözlü çocuk sevinçle çığlık attı.

5. Soru: Çocuğun odasındaki elektronik kitaplar, yaşlı kitaba nasıl davrandılar?
Cevap: Elektronik kitaplar, yaşlı kitabı eski ve değersiz bularak onunla alay ettiler.

6. Soru: Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?
Cevap: Çocuk, bilgisayarını açıp bilgi araması yaptığında, yaşlı kitap elektronik kitapların söylediklerine inandı.

7. Soru: Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?
Cevap: Çocuk, yaşlı kitabı bitirip geri götürdüğünde, yaşlı kitap mutlulukla kütüphaneye geri döndü ve elektronik kitaplar ondan özür dilediler.

8. Soru: Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?
Cevap: Kütüphaneye dönen yaşlı kitap, arkadaşları tarafından sevinçle karşılandı. O günden sonra kitaplar arasında tartışma yaşanmadı; herkes birbirine destek olmaya karar verdi.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 103 Cevabı

3. ETKİNLİK

a- Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

  • Metnin konusu: Yaşlı bir kitabın çocuklar tarafından ilgi görmediği için üzülmesi, fakat bir çocuğun onu fark edip okumak istemesi.
  • Metnin ana fikri: Her kitap, eski ya da yeni fark etmeksizin değerlidir.

b- Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.

Metnin başlığı: Yaşlı Kitap

Metnin şahıs kadrosu:

  • Yaşlı Kitap
  • Boncuk Gözlü Çocuk
  • Diğer Kitaplar
  • Elektronik Kitaplar

Olayın gerçekleştiği mekân:

  • Kütüphane
  • Boncuk Gözlü Çocuğun Odası

Metinde anlatılan olay:
Kütüphanedeki kitaplar arasında bir tartışma yaşanır; yaşlı kitap, eski olduğu için çocukların ilgisini çekemediğinden yakınır. Boncuk gözlü bir çocuk, yaşlı kitabı kütüphaneden ödünç alır ve severek okur. Çocuğun odasındaki elektronik kitaplar, yaşlı kitabı küçümserler. Ancak elektrikler kesilince, elektronik kitapların işe yaramadığı anlaşılır ve yaşlı kitap onlardan özür dilerler. Yaşlı kitap kütüphaneye döner ve arkadaşları tarafından sevinçle karşılanır.

4. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız.

  • İlk görsel, kitapların tartıştığı ve yaşlı kitabın üzüldüğü bölümü göstermektedir.
  • İkinci görsel, yaşlı kitabın kütüphaneye döndükten sonra arkadaşları tarafından sevinçle karşılandığı bölümü anlatmaktadır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 104 Cevabı

5. ETKİNLİK

a- Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

hikaye masal fabl fıkra şiir gezi çizgi roman karikatür bilim kurgu

Cevap: Cevap: Kendi ilgi alanınıza göre en sevdiğiniz kitap türünü belirleyin ve neden hoşlandığınızı ifade edin. Örneğin, "Ben hikâye kitaplarını seviyorum çünkü karakterlerin yaşadığı maceraları kendim yaşıyor gibi hissediyorum."

Soru: Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.

Pelin’in okumayı sevdiği kitap türü: Roman ve hikâye
Pelin, gerçek veya tasarlanmış olayların anlatıldığı roman ve hikâye türündeki kitapları okumayı seviyor.

Doruk’un ilgisini çeken kitap türü: Fabldır
Doruk, hayvan karakterler içeren, ders vermeyi amaçlayan fabl türündeki kitaplara ilgi duyuyor.

Yasemin’in okumayı tercih ettiği kitap türü: Çizgi roman
Yasemin, konuyu ve olaylar zincirini resimlerle anlatan çizgi romanları tercih ediyor.

Ali’nin okumaktan hoşlandığı kitap türü: Masaldır
Ali, olağanüstü olayların anlatıldığı masalları okumaktan hoşlanıyor.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 105 Cevabı

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.

Dilimize henüz yerleşmemiş bu kelimelerin Türkçelerini / kullanmaya özen gösteriniz.

Laptop - dizüstü bilgisayar
mouse - fare
adaptör - uyarlayıcı
monitör - ekran
e-mail - e-posta
printer - yazıcı

Soru: Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.

ayarlar - 3. resim
resimler - 1. resim
takvim - 6. resim
belge -
hesap makinesi - 5. resim
kamera - 4. resim
posta - 2. resim


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 106 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.

Satır kelimesi:

  • Kasap, etleri satırla parçaladı.
  • ✮ Metindeki satırları tek tek okudum. (Farklı anlam)
  • Elindeki satır çok keskindi, dikkat et!

Dolu kelimesi:

  • Okuldan gelirken doluya yakalandım.
  • Ceviz büyüklüğündeki dolu taneleri arabalara zarar verdi.
  • ✮ Kumbarası madeni parayla doluymuş. (Farklı anlam)

Pazar kelimesi:

  • Dün annemle pazara gittik.
  • ✮ Keman kursum pazara alınmış. (Farklı anlam)
  • Pazarda meyve sebze çok boldu.

Ben kelimesi:

  • Ben hayvanları ben severim.
  • Sınıfta en ben çok konuşuyormuşum.
  • ✮ Yanağımdaki ben herkesin dikkatini çekiyor. (Farklı anlam)

Ay kelimesi:

  • Ay gökyüzünde pırıl pırıl parlıyordu.
  • Ay her gün farklı şekillerde görünüyor.
  • ✮ Önümüzdeki ay İstanbul’a taşınacaklar. (Farklı anlam)

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 107 Cevabı

8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.

  • Sakla samanı, gelir zamanı.
  • Yazın çalışan kışın sevinir.
  • Birlikten kuvvet doğar.
  • Ne ekersen, onu biçersin.
  • Damlaya damlaya göl olur.
  • Emek olmadan yemek olmaz.
  • Ak akçe kara gün içindir.
  • Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.
  • Akıl akıldan üstündür.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.

Ay Hakkında Bilgi

Ay, Dünya'nın tek doğal uydusudur ve gece gökyüzünde gördüğümüz en parlak nesnelerden biridir. Kendi ışığı yoktur; Güneş'ten aldığı ışığı yansıtarak görünür hale gelir. Ay, Dünya çevresinde dönerken farklı şekillerde görünmesine neden olan evreler gösterir. Bu evreler, yeni ay, ilk dördün, dolunay ve son dördün olarak adlandırılır.

Ay'ın yüzeyi, kraterler, dağlar ve geniş düzlüklerden oluşur. Yerçekimi Dünya'dakinden altı kat daha düşüktür, bu yüzden Ay'da cisimler daha hafif görünür. İnsanlar Ay'a ilk kez 1969 yılında Apollo 11 göreviyle Neil Armstrong ve Buzz Aldrin tarafından adım atmıştır.

Günümüzde, Ay’a olan ilgi devam etmekte ve gelecekte Ay'a tekrar insan gönderilmesi planlanmaktadır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.