2024 Atama Bekleyen Öğretmen Sayıları Branşlara Göre Açıklandı

2024 Atama Bekleyen Öğretmen Sayıları Branşlara Göre Açıklandı
Hangi branştan kaç öğretmen atama bekliyor? 2024 KPSS verilerine göre branşlara göre atama bekleyen öğretmen sayıları açıklandı. En yüksek sayıda atama bekleyen branşlar ve detaylı veriler haberimizde.

2024 Branşlara Göre Atama Bekleyen Öğretmen Sayıları

2024 KPSS verilerine göre atama bekleyen öğretmen sayıları, öğretmen adaylarının ve eğitim camiasının en önemli gündem maddelerinden biri haline gelmiştir. Branşlara göre dağılım incelendiğinde, bazı branşlarda talebin çok yüksek olduğu ve atama bekleyen öğretmen sayısının her geçen yıl arttığı gözlemlenmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmen atamalarında genel kontenjanı branşlara göre dağıtırken, Bakanlık politikalarını ve ihtiyaçları dikkate almaktadır. Ancak 2024 yılı verilerine göre branşlara göre atama bekleyen öğretmen sayıları oldukça yüksektir.

2024 Branşlara Göre Atama Bekleyen Öğretmen Sayıları

  • Biyoloji: 6.318
  • Türkçe: 20.057
  • Coğrafya: 9.272
  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (D.İ.K.A.B.): 59.390
  • Tarih: 20.257
  • Sosyal Bilgiler: 16.302
  • İlköğretim Matematik: 16.602
  • Fen Bilimleri: 16.581
  • Fizik: 4.210
  • İngilizce: 19.844
  • Okul Öncesi: 56.542
  • Beden Eğitimi: 22.949
  • Türk Dili ve Edebiyatı: 35.791
  • Lise Matematik: 16.535
  • Kimya: 4.698
  • Rehberlik: 23.235
  • Sınıf Öğretmenliği: 19.431
  • İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri (İ.H.L.): 44.197
  • Diğer Branşlar: 65.184

Atama Bekleyen Öğretmen Sayısındaki Artışın Sebepleri

Her yıl mezun olan öğretmen adaylarının sayısındaki artış, atanmayı bekleyen öğretmen sayısını artırmaktadır. Bununla birlikte, branşlar arasında arz-talep dengesizliği de bu artışa katkıda bulunmaktadır. Özellikle Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Okul Öncesi ve Türk Dili ve Edebiyatı gibi branşlarda atama bekleyen öğretmen sayıları dikkat çekici düzeyde yüksektir.

Eğitimde Arz-Talep Dengesizliği

Öğretmen atamalarında branşlara göre belirlenen kontenjanlar, mezun sayılarıyla orantılı olmadığında, birçok öğretmen adayı atanmayı beklemek zorunda kalmaktadır. Özellikle bazı branşlarda taleplerin yüksek olması, bu dengesizliği daha da belirgin hale getirmektedir. Bu durum, eğitim politikalarında daha stratejik planlamaların yapılması gerektiğini ortaya koymaktadır.

2024 KPSS Lisans (ÖABT) ve (ÖABT-İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenliği) Testlere Ait Sayısal Bilgiler

Testler Aday Sayısı Soru Sayısı Ortalama Doğru Sayısı Ortalama Net Sayısı Standart Sapma (Doğru Sayısı) Standart Sapma (Net Sayısı)
Türkçe 20.057 75 48,066 43,222 10,007 11,303
İlköğretim Matematik 16.602 75 39,031 35,988 11,648 12,246
Fen Bilimleri 16.581 75 34,673 28,779 9,975 11,380
Sosyal Bilgiler 16.302 75 43,054 37,335 10,792 12,338
Türk Dili ve Edebiyatı 35.791 75 35,415 28,482 12,439 14,150
Tarih 20.257 75 40,122 33,700 13,773 15,958
Coğrafya 9.272 75 35,145 27,869 12,134 13,892
Matematik (Lise) 16.535 75 28,498 24,444 13,158 14,075
Fizik 4.210 75 35,278 28,450 14,296 16,270
Kimya/Kimya Teknolojisi 4.698 75 31,186 25,431 13,638 14,923
Biyoloji 6.318 75 36,920 29,480 12,017 13,846
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 59.839 75 39,413 33,467 11,515 13,259
İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri 44.229 75 39,653 33,350 12,158 13,303

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.