12. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları Meb Yayınları

12. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları Meb Yayınları
12. Sınıf Meb Yayınları Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 Metni Anlama ve Çözümleme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Hazırlık Soruları ve Cevapları

1- Necip Tosun’un sözü ile ilgili düşünceler: Necip Tosun’un “Öykünün yönelimi ne olursa olsun kopmadığı tek şey yaşantıdır.” sözü, hikâyelerin ne kadar farklı tür ve üsluplarda yazılırsa yazılsın, temelinde insana dair yaşam deneyimlerini içerdiğini düşündürmektedir. Her hikâye, insan hayatından bir kesit sunar ve okuyucuya o yaşantının bir parçasını aktarır.

2- Seçeceğim sanatçı veya bilim insanı: Ben olsaydım, Albert Einstein’ı seçerdim. Çünkü, hem bilim dünyasına devrim niteliğinde katkılar yapmış hem de yaşamı boyunca barış ve insan hakları için mücadele etmiştir. Onun hayatı, bilimsel başarılarının ötesinde insani değerlere olan bağlılığı ile de ilham vericidir.


Metni Anlama ve Çözümleme Cevapları

1- Piri Reis’in harita çizmeye olan ilgisi:
Piri Reis, genç yaşta denizcilikle tanışmış ve Akdeniz'in her köşesini ezbere bilen bir denizci olarak, keşfetmeye olan tutkusuyla harita çizmeye ilgi duymuştur. Ayrıca, denizcilik bilgisi ve uzak yerlere olan merakı bu ilgiyi artırmıştır.

2- Hikayenin olay örgüsü devamı:
Dünya'ya gönderdikleri haritacıdan uzun süre haber alamayan varlıklar, onun kaybolduğu bölgeyi detaylı bir şekilde incelemeye başlar. Ancak bir süre sonra haritacının sinyalleri yeniden belirir ve kurtarma operasyonu başlar. Haritacıyı bulduklarında, bilinmeyen bir gücün etkisinde olduğunu keşfederler.

3- Standart dışı imla ve noktalama kullanımları:

  • "Beni alınca gidecek buradan!." (İki nokta yerine nokta kullanımı)
  • "Haritası yapılacak bu gezegen’in..." (Kesme işareti kullanımı) Yazar, bu tür kullanım tercihleriyle karakterlerin duygusal dünyasını ve heyecanını yansıtmak istemiş olabilir. Standart dışı kullanım, anlatımda daha özgün ve vurucu bir etki yaratıyor.

4- Hikâyenin anlatıcısı ve bakış açısı:

  • Anlatıcı: Üçüncü kişi, olayları dışarıdan gözlemleyen bir anlatıcı.
  • Bakış açısı: Gözlemci bakış açısı, her iki tarafı da dışarıdan izleyen biri.

5- Olay örgüsüne paragraf ekleyin:
"Haritacı, Dünya'nın yüzeyine indiğinde ilk kez gördüğü mavi denizler ve yeşil bitkiler karşısında büyülendi. Daha önce bu kadar çok su ve çeşitlilik görmemişti. Ancak kısa sürede sinyalleri kesildi ve ekibiyle olan bağlantısı kayboldu. Çaresizlikle etrafına bakarken, bir anormallik hissetti; bu gezegende her şey, alışkın olduklarından çok daha farklıydı."

6- Bilimin özellikleri:

  • Bilim, sürekli olarak yeni bilgileri ve gerçekleri araştıran bir disiplin olarak ele alınmıştır. Gerçeklere ulaşma arayışı ve gelişimi sürdürülebilir kılmak, bilimin ana amacı olarak görülmüştür.
  • Günümüzde dikkat çeken keşiflerden biri, kuantum bilgisayarların geliştirilmesidir. Bilimin sunduğu bu olanak, bilgi işlem gücünü büyük oranda artırmakta ve insanlığın teknolojik gelişimini hızlandırmaktadır. Harita hikâyesindeki bilim kurgu unsurları, bilimsel keşiflerin geleceğe dair tasarımlarla birleştirildiği bir dönemi yansıtır.

7- Anlatım teknikleri ve biçimleri karşılaştırması:

Anlatım Biçim ve Teknikleri Harita Tepe
Üst Kurmaca - X
Öyküleme X X
Diyalog X -
Betimleme X X
Geriye Dönüş - X

METİN BİTERKEN

Soru- Bilim kurgu hikâyesinde yer alacak olay:
Eğer bir bilim kurgu hikâyesi yazacak olsaydım, insanlar ve yapay zekâlar arasındaki etkileşimin zamanla nasıl bir güç mücadelesine dönüştüğünü işlerdim. İnsanlığın yapay zekâ ile olan bağımlılığının günün birinde nasıl ters tepebileceği fikri, gelecek için düşündürücü ve günümüz teknolojik gelişmeleriyle bağlantılı bir olay olurdu.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.