5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 83-84 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 83-84 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 83-84 Etkinlik-8 Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları – MEB Yayınları Sayfa 83-84

Etkinlik 8: Namazın İnsana Kazandırdıkları


Adı: Namazın İnsana Kazandırdıkları
Amaç: Namazın insana kazandırdıkları hakkında düşünebilme ve farkındalık kazanma
Beceri: Eleştirel düşünme


1. Soruların Cevapları

1. Aşağıdaki soruları öğretmeniniz rehberliğinde sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Ulaştığınız cevapları sınıf tahtasına yazınız.

Soru 1: Namaz kılan bir insanın diğer insanlara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır?
Cevap: Namaz kılan bir insan sabırlı, hoşgörülü ve adaletli olmalıdır. Örneğin, bir tartışma sırasında öfkelenmek yerine karşısındakini dinler, anlayış gösterir. Bu, namazın kişiye kazandırdığı sükûnet ve merhamet duygusunun bir göstergesidir.


Soru 2: Namaz kılan bir insanın diğer canlılara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır?
Cevap: Namaz kılan kişi, Allah’ın yarattığı tüm canlılara saygı duyar. Örneğin, susuz kalan bir kediye su vermek, yaralı bir kuşu korumak gibi davranışlar sergiler. Bu, merhametli ve duyarlı bir kalbin yansımasıdır.


Soru 3: Namaz kılan bir insan kendisini nasıl hisseder?
Cevap: Namaz kılan insan, Allah’a yakın olmanın huzurunu yaşar. Örneğin, zor bir günün sonunda namaz kıldığında iç huzur bulur. Namaz, stresi azaltır, kalbi sakinleştirir ve kişiye güven duygusu kazandırır.


Soru 4: Sizce namaz kılmak insanın gününü planlamasını nasıl etkiler?
Cevap: Namaz, insanın hayatına düzen ve disiplin getirir. Namaz vakitlerini dikkate alan bir kişi, zamanını iyi kullanır. Örneğin, sabah namazıyla güne erken başlayan biri, gününü daha verimli geçirir.


Soru 5: Namaz kılan insanlardan oluşan bir topluluğun özellikleri sizce neler olmalıdır?
Cevap: Namaz kılan topluluklar birlik, kardeşlik ve yardımlaşma içinde olurlar. Bu kişiler arasında saygı, sevgi, dürüstlük ve dayanışma ön plandadır. Böyle bir toplumda huzur ve adalet duygusu güçlenir.


2. Sınıf arkadaşlarınızla yaptığınız tartışmadan yola çıkarak namaz kılmanın insana kazandırdıklarıyla ilgili bir şiir yazınız.

Namazın Kazandırdıkları
Her secde bir huzur, her dua bir armağan,
Kalbimde sevgiyle yeşerir iman.
Sabırla, şükürle doludur dilim,
Namazla aydınlanır gönül ve elim.

Sabahın sessizliğinde bulurum seni,
Rabbim derim, huzur verir içimi.
Kötülükten kaçar, iyiliğe koşarım,
Namazla temizlenir, doğruyu yaşarım.

Birlikte kılarız, gönüller birleşir,
Kardeşlik, dostluk içimizde gelişir.
Namazla güzelleşir hayatın her yanı,
Rızanı dileriz Allah’ım her anı.


Kontrol Noktası: Namazın İnsana Kazandırdıkları Şeması

Namazın Bireysel Faydaları
Namazın Toplumsal Faydaları
Ruhsal huzur ve iç dinginlik sağlar.
Birlik, beraberlik ve kardeşliği güçlendirir.
Sabırlı, disiplinli ve planlı olmayı öğretir.
Yardımlaşma ve hoşgörüyü artırır.
Kötü alışkanlıklardan uzaklaştırır.
Toplumda huzur ve adalet duygusunu geliştirir.
Allah’a yakınlık hissi verir.
Toplumsal dayanışma ve sevgi ortamı oluşturur.

Değerlendirme Tablosu

Ölçüt Evet Kısmen Hayır
Tartışmalara aktif olarak katıldım.
Arkadaşlarımın cevaplarını sabırla dinledim.
Soruları yanıtlarken günlük hayattan örnek verdim.
Namazın insana kazandırdıklarını sorguladım.
Namazın insana etkilerini şiirime yansıttım.
Namazın insanı çalışkan olmaya teşvik ettiğini fark ettim.
Namazın sorumluluk bilinciyle ilgili olduğunu gördüm.
Namazın sabırlı olmaya katkıda bulunduğunu fark ettim.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum