5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları sayfa 35 cevapları: Türk bayrağındaki hilal, Ay’ın gökyüzündeki farklı evreleri ve Dünya’dan nasıl göründüğü hakkında detaylı cevaplar. Öğrenciler için anlaşılır ve eksiksiz yanıtlar.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları – Ay’ın Evreleri ve Türk Bayrağı’ndaki Hilal

AY’IN EVRELERİ
Türk Bayrağı'nda yer alan Ay'ın şekli ile ilgili aşağıdaki etkinliği yapalım

ETKİNLİK İSTASYONU

Ay’ın Görünümündeki Farklılıklar

Bu etkinlik, Türk bayrağında yer alan Ay sembolü üzerinden, Ay’ın şekilleri ve evreleri hakkında bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bayrağımızdaki hilal şeklindeki Ay’ı inceleyerek, Ay’ın farklı evrelerde nasıl göründüğünü öğrenirler. Ayrıca, Ay'ın Dünya etrafındaki hareketi sonucunda neden farklı şekillerde göründüğünü tartışırlar. Bu etkinlik, Ay’ın astronomik hareketlerini ve bayrağımızdaki sembolizmi anlamaya yönelik bir çalışma sunar.

Soru 1: Türk bayrağındaki Ay’ın şekli neye benzemektedir? Ay’ın bu şekline verilen isim nedir?
Cevap: Türk bayrağındaki Ay, hilal şeklindedir. Bu şekle hilal denir.

Soru 2: Ay gökyüzünde her zaman bayrağımızdaki şekli ile mi görülür? Nedeni ne olabilir?
Cevap: Hayır, Ay gökyüzünde her zaman hilal şeklinde görünmez. Bunun sebebi, Ay’ın evrelerinin olması ve Dünya’dan bakıldığında Güneş’ten aldığı ışığı farklı şekillerde yansıtmasıdır.

Soru 3: Dünya’dan bakan biri Ay’ı her zaman aynı şekilde mi görür? Bu durumun sebebi ne olabilir?
Cevap: Hayır, Ay her zaman aynı şekilde görünmez. Çünkü Ay’ın evreleri ve kendi etrafında dönme hareketi nedeniyle Dünya’dan farklı şekillerde görülür.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum