5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Ay’ın Görünümündeki Farklılıklar Sayfa 35 Etkinlik İstasyonu Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

AY’IN EVRELERİ
Türk Bayrağı'nda yer alan Ay'ın şekli ile ilgili aşağıdaki etkinliği yapalım

ETKİNLİK İSTASYONU

Ay’ın Görünümündeki Farklılıklar

Bu etkinlik, Türk bayrağında yer alan Ay sembolü üzerinden, Ay’ın şekilleri ve evreleri hakkında bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bayrağımızdaki hilal şeklindeki Ay’ı inceleyerek, Ay’ın farklı evrelerde nasıl göründüğünü öğrenirler. Ayrıca, Ay'ın Dünya etrafındaki hareketi sonucunda neden farklı şekillerde göründüğünü tartışırlar. Bu etkinlik, Ay’ın astronomik hareketlerini ve bayrağımızdaki sembolizmi anlamaya yönelik bir çalışma sunar.

a. Türk bayrağındaki Ay’ın şekli neye benzemektedir? Ay’ın bu şekline verilen isim nedir?
Türk bayrağındaki Ay’ın şekli, hilale benzemektedir. Bu Ay’ın ince ve kavisli olan evresine hilal denir.

b. Ay gökyüzünde her zaman bayrağımızdaki şekli ile mi görülür? Nedeni ne olabilir?
Hayır, Ay gökyüzünde her zaman bayrağımızdaki hilal şekli ile görülmez. Bunun sebebi, Ay’ın Dünya etrafındaki dönüşü sırasında farklı evrelerden geçmesidir. Bu nedenle bazen dolunay, bazen hilal gibi farklı şekillerde görünür.

c. Dünya’dan bakan biri Ay’ı her zaman aynı şekilde mi görür? Bu durumun sebebi ne olabilir?
Hayır, Dünya’dan bakan biri Ay’ı her zaman aynı şekilde görmez. Bu durumun sebebi, Ay’ın kendi ekseni etrafındaki dönüşü ile Dünya etrafındaki dönüşünün senkronize olmasıdır. Bu nedenle Ay’ın hep aynı yüzü Dünya’ya dönüktür, ancak Ay’ın evreleri değişir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum