5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 41-42 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 41-42 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Fen Bilimleri 1. Ders Kitabı Sayfa 41-42 Performans İstasyonu Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Performans İstasyonu: Ay’ın Evreleri Modeli

Kullanacağımız Malzemeler:

  • Karton veya mukavva
  • Renkli boya kalemleri (siyah, beyaz, gri)
  • Makas
  • Yapıştırıcı veya bant
  • Strafor toplar veya küçük yuvarlak objeler
  • İp veya ince çubuklar (modelleri asmak için)
  • Delgeç (delik açmak için)

Tasarımın Çizimi:

Bu bölümde, önce kağıt üzerinde modelin bir taslağını çizin. Ay’ın 8 farklı evresini temsil eden yuvarlak daireler olacak. Her daire Ay’ın evresine uygun renklere boyanacak. Yeni ay siyah, dolunay beyaz olacak ve diğer evreler yarı siyah yarı beyaz şekilde boyanabilir.

Yapım Aşamaları:

Karton veya mukavvadan 8 adet yuvarlak kesin, her bir yuvarlak Ay’ın bir evresini temsil edecek.

Her yuvarlağı sırasıyla boyayın:

  • Yeni Ay: Siyah
  • İlk Dördün: Yarı siyah yarı beyaz
  • Dolunay: Tam beyaz
  • Son Dördün: Yarı beyaz yarı siyah (Diğer ara evreleri de uygun şekilde boyayın.)

Yuvarlakları ip veya ince çubuklara sıralı bir şekilde asın. İp kullanıyorsanız, delgeçle yuvarlaklara delik açarak ipin içinden geçirin.

Her bir evreyi sıraya göre dizdiğinizden ve evrelerin doğru renklerle boyandığından emin olun.

Değerlendirme Aşamaları-1:

Modeli tamamladığınızda, Ay’ın evrelerinin doğru sıralamada olup olmadığını kontrol edin. Eğer evrelerin sırası ya da boyamaları yanlışsa, bu aşamada düzeltmeler yapabilirsiniz.

Düzeltme Aşamasında Yaptıklarımız:

Yanlış sıralamaları düzeltin ya da boyamalarda eksik olan yerleri yeniden gözden geçirin. Yuvarlakların daha dikkatli boyandığından ve evrelerin sırasının tam olduğundan emin olun.

Değerlendirme Aşamaları-2:

Son olarak, modelin tamamen doğru olduğunu kontrol edin. Yaptığınız testi tekrar gözden geçirip varsa eksik yerleri giderin ve arkadaşlarınızla paylaşmaya hazır hale getirin.

Değerlendirme Formu:

1- Bu etkinlikte neler öğrendim?
Ay’ın evrelerini ve bu evrelerin nasıl oluştuğunu öğrendim. Ayrıca, Ay’ın Dünya etrafındaki dolanımı sırasında hangi evrede olduğunu modelle göstererek daha iyi anladım.

2- Bu etkinlikte zorlandığım bölümler nelerdi?
Ay evrelerini doğru sırayla yerleştirmede ve boyamalarda biraz zorlandım. Ayrıca, her evreyi doğru renkte yapmak dikkat gerektirdiği için özen gösterdim.

3- Bu etkinlikte öğrendiklerimi nerede ve nasıl kullanabilirim?
Ay’ın evrelerini öğrendiğim bu bilgileri, bilim projelerinde veya doğa gözlemlerinde kullanabilirim. Ayrıca, okulda Ay’ın evreleriyle ilgili derslerde bilgimi paylaşarak arkadaşlarıma yardımcı olabilirim.


Bilgi İstasyonu:

Bu bölümde Ay hakkında verilen bilgileri de özetleyebilirsin:

  • Terminatör, Ay’ın aydınlık ve karanlık bölgelerini ayıran çizgidir.
  • Ay, Dünya’dan her yıl yaklaşık 4 santimetre uzaklaşmaktadır.
  • Ay’ın Dünya etrafındaki yörüngesi bazen Dünya’ya daha yakın, bazen daha uzak olabilir. Bu durumda Ay, daha büyük veya küçük görünür. Ay'ın en yakın olduğu zamana Süper Ay denir.
  • Ay'ın yüzeyinde yaklaşık 300.000 krater bulunmaktadır.

Bu bilgiler, Ay hakkında daha fazla bilgi edinmenizi sağlar ve Ay’ın evreleriyle ilgili gözlemlerini zenginleştirir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum