5. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları Meb Yayınları

5. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları Meb Yayınları
5. Sınıf Meb Yayınları Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 39 Açıları Ölçme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Bu sayfada açıları ölçme ile ilgili bir etkinlik yer alıyor. Görselde dolap kapağının, makasın, pergelin ve cımbızın kollarının açıları üzerinde düşünülmesi isteniyor. Ayrıca, kağıt katlama yöntemiyle açı ölçme işlemi öğretici bir şekilde açıklanmış.

Soruların Açıklaması:

  1. Dolap kapağının ne kadar açık olduğu: Dolap kapağı belirli bir açıyla açıldığından, bu açıyı dereceler ile ifade edebiliriz. Kapağın tam açık olduğu durum 90 dereceye yakın olabilir.

  2. Makas, pergel, cımbız kollarının açılması: Makasın kolları arasındaki açı da değişkenlik gösterir. Örneğin, makas tamamen açıldığında 90 derece veya daha fazla olabilir. Pergel ve cımbız için de aynı mantık geçerlidir, her birinin açılma miktarı farklı açılarla ifade edilir.

Açı Ölçme İçin Kullanılacak Araçlar:

Bu açıyı tam olarak ölçmek için açıölçer kullanılır. Açıölçer ile açıların derecelerini kesin bir şekilde ifade edebiliriz. Pergel ise genellikle açı çizimlerinde kullanılır.

Açı Ölçme Yöntemi:

Kağıt katlama yöntemiyle kendi açı ölçme biriminizi oluşturabilirsiniz:

  1. Daire şekli bir kağıt kesilir.
  2. Kağıt adım adım katlanarak açı birimleri oluşturulur.
  3. Katlama işlemiyle, örneğin, 90 derece veya daha küçük açıları gözlemleyip, karşılaştırabilirsiniz.

Bu etkinlik, öğrencilerin açıları somut olarak anlamalarını ve kendi ölçü birimlerini oluşturarak pratik yapmalarını amaçlamaktadır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.