6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları Gün Yayıncılık
Etkinlik Özeti: Sürati Hesaplayalım
Amaç: Bu etkinlikte, yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi keşfetmek amaçlanmaktadır.
Malzemeler:
- Metre
- Tebeşir
- Kronometreli saat
Yapılış:
- Beş kişilik gruplar oluşturun.
- Belirlenen bir alan boyunca 20 metrelik bir çizgi çizin ve her 5 metrede bir işaretleyin.
- Gönüllü bir öğrenci başlangıç noktasından yürüyüşe başlasın. Diğer öğrenci ise, 5, 10, 15 ve 20 metre mesafeleri geçiş süresini kronometre ile ölçsün.
- Elde edilen veriler tabloya kaydedilir.
Sonuca Varalım Soruları:
1. Soru: Arkadaşlarınızın aynı yolu alma süreleri arasında fark var mıdır? Neden?
Cevap: Arkadaşlarınızın aynı yolu alma süreleri arasında fark olabilir. Bu fark, yürüyüş hızlarındaki değişikliklerden kaynaklanabilir; herkesin yürüme hızı farklı olabilir.
2. Soru: Tablodaki verileri kullanarak defterinize alınan yol ile geçen zaman arasındaki ilişkiyi gösteren örnekteki gibi bir grafik çiziniz.
Cevap: Verilen verilerle yol ve zaman arasındaki ilişkiyi gösteren grafiği, yatay eksende zamanı, dikey eksende ise alınan yolu göstererek çizebilirsiniz. Yol arttıkça zaman da artar.
3. Soru: Sürat ile geçen zaman arasındaki ilişkiyi gösteren bir grafik çiziniz.
Cevap: Sürat ile zaman arasındaki ilişkiyi gösteren grafikte, sürat sabit olduğunda zaman arttıkça alınan yol da artar. Sürat sabit kalmazsa grafikte değişiklikler gözlenir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.