6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 112-113-114 Cevapları Gün Yayıncılık

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 112-113-114 Cevapları Gün Yayıncılık
6. Sınıf Gün Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 112-113-114 Öğrendiklerimizi Gözden Geçirelim Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Öğrendiklerimizi Gözden Geçirelim

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Gün Yayınları Sayfa 112

1. Grafik Çizelim
Aşağıdaki tablolarda doğrusal bir yol üzerinde hareket eden bazı varlıklara ait veriler bulunmaktadır.

Bu verilenlerden yararlanarak hareketli varlıklara ait istenen grafikleri çiziniz. Grafikteki noktalı yerlere uygun birimleri yazınız.

Bu etkinlikte verilen tabloları kullanarak üç farklı grafik çizmeniz istenmektedir. Grafiklerde sürat, yol ve zaman arasındaki ilişkiler görselleştirilecektir.

Sürat-Zaman Grafiği:

  • İlk tabloda sürat (m/sn) ve zaman (sn) değerleri verilmiştir.
  • Bu grafikte sürat dikey eksende (m/sn) ve zaman yatay eksende (sn) gösterilecektir.
  • Verilere göre çizilecek grafikte süratin zamana göre sabit kaldığını görebilirsiniz.

Yol-Zaman Grafiği (km):

  • İkinci tabloda yol (km) ve zaman (saat) değerleri verilmiştir.
  • Bu grafikte yol dikey eksende (km) ve zaman yatay eksende (saat) gösterilecektir.
  • Verilere göre çizilecek grafikte yolun zamana göre doğrusal olarak arttığını gözlemleyeceksiniz.

Yol-Zaman Grafiği (m):

  • Üçüncü tabloda yol (m) ve zaman (sn) değerleri verilmiştir.
  • Bu grafikte yol dikey eksende (m) ve zaman yatay eksende (sn) gösterilecektir.
  • Verilere göre çizilecek grafikte yolun zamana göre doğrusal olarak arttığını gözlemleyeceksiniz.

Bu grafikler, hareketin sürat ve yol-zaman ilişkisini daha iyi anlamanızı sağlayacaktır.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Gün Yayınları Sayfa 113

2. Tabloyu Dolduralım
Aşağıda grafikleri verilen hareketlilere ait tabloları doldurunuz.

a) Sürat-Zaman Tablosu

Grafikte sürat 90 m/sn olarak gösterilmiş ve zaman ekseninde 5 saniyeye kadar bir artış var. Bu durumda, tablo şu şekilde doldurulabilir:

Zaman (sn) Sürat (m/sn)
1 90
2 90
3 90
4 90
5 90

b) Yol-Zaman Tablosu

Grafikte yol zamana bağlı olarak doğrusal artış göstermektedir ve 10 saniyede 1000 metreye ulaşmaktadır. Bu durumda, tablo şu şekilde doldurulabilir:

Zaman (sn) Yol (m)
2 200
4 400
6 600
8 800
10 1000

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Gün Yayınları Sayfa 114

Soru: Aynı anda harekete başlayan K, L, M ve N cisimlerinin aldığı yol-zaman grafiği aşağıdaki gibidir. Bu grafiğe göre aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.

Soru: Hangi aracın sürati en azdır?
Cevap
: N aracının sürati en azdır.

Soru: Hangi aracın sürati en fazladır?
Cevap
: L aracının sürati en fazladır.

Soru: Bu cisimler aynı süratle hareketlerine devam ederlerse 8. saatin sonunda cisimlerin alacakları yolları kıyaslayınız
Cevap
: L > M > K > N

Soru: Eşit uzunluktaki bir yolu hangi hareketli en kısa sürede gider?
Cevap
: L hareketlisi en kısa sürede alır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.