9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 71-72-73 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 71-72-73 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Coğrafya Ders Kitabı Sayfa 71-72-73 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 71

Soru: 1 ve 2. soruları aşağıda verilen metin ve haritadan yararlanarak cevaplayınız.

Bir grup dağcı, Uludağ’ın zirvesine tırmanmak için belirledikleri bir noktada kamp kurmuştur. Kamp alanından zirve rotasına hareket eden dağcılar, yürüyüş sırasında ortaya çıkan yoğun sisin etkisiyle kaybolmuştur. Dağcılardan haber alınamaması üzerine arama kurtarma çalışması başlatılmıştır. Arama kurtarma ekipleri, dağcıların telefonlarından alınan son sinyalleri tespit etmiştir.

Soru: Arama kurtarma ekip şefi, sahadaki ekipleri doğru yönlendirebilmek için kayıp dağcıların mutlak ve göreceli konumlarını nasıl açıklamalıdır?

Mutlak konum: Dağcıların telefon sinyali alınan son yerin enlem ve boylam koordinatları olan 40°05′ Kuzey, 29°12′ Doğu olarak belirlenmelidir.

Göreceli konum: Dağcıların kamp alanına yakın bir noktada, ormanlık alanın iç kısmında ve zirve yoluna doğru ilerledikleri söylenmelidir. Ayrıca, kayalık bölgenin batısında, kamp alanının güneydoğusundadırlar.

Kayıp dağcıların mutlak konumu coğrafi koordinatlarla (enlem ve boylam) belirtilmelidir. Göreceli konumları ise kamp alanına, zirveye veya sinyal alınan son noktaya olan mesafe ile tanımlanmalıdır.

Soru: Dağcıların zirve yürüyüşünü tamamlayabilmeleri ve kaybolmamaları için hangi bilgi ve donanıma sahip olmaları gerekirdi?
Cevap
: Dağcıların GPS cihazları, harita ve pusula gibi yön bulma araçlarına sahip olmaları gerekir. Ayrıca hava durumu bilgisi ve uygun kıyafetler de önemlidir.

9. Sınıf Coğrafya Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları Sayfa 72

Soru: 3 ve 4. soruları aşağıda verilen metin ve haritaya göre cevaplayınız.

Oryantiring (yönbul), bir bölgenin haritasını kullanarak belirli hedeflere sırasıyla ve en hızlı şekilde ulaşmanın amaçlandığı bir spordur. Bu spor hem harita okuma, araziyi algılama, hızlı düşünme, problem çözme gibi zihinsel becerilerin gelişmesine hem de bedensel gelişime katkı sağlar. Oryantiring için “koşarken satranç oynamak” benzetmesi yapılır.

3. Soru: Aşağıda verilen ipuçları ile oryantiring haritasındaki hedef noktalarını eşleştiriniz. Örnekteki gibi ipuçlarında verilen harfleri, hedeflerin içine yazdıktan sonra hedef noktalarını birleştirerek parkuru çiziniz.

a) Sırt üzerinde yer alır.
b) Akarsu vadisi içinde yer alır.
c) “b” hedefine 300 m kuş uçuşu uzaklıkta, çeşmenin yanında yer alır. ç) “c” hedefinin kuzeybatı yönünde yer alır.
d) Orman alanı içinde yer alır.
e) 80-82 m izohipsleri arasında yer alan ve haritada yükseltisi en fazla olan hedeftir.
f) Gölün güneyinde, ormanlık alanın doğusunda yer alır.

72-3.jpg

4. Soru: Oryantiring sporunun
I. gözlem,
II. eleştirel düşünme,
III. harita okuma,
IV. problem çözme
becerilerinden hangilerini kazandırdığı söylenemez?

A) Yalnız I D) I ve III B) Yalnız II C) Yalnız IV E) II ve IV
Cevap: B

5-7. soruları aşağıda verilen haritalara göre cevaplayınız.

5. Soru: Yukarıda verilen dünya haritaları arasındaki en önemli fark nedir?
Cevap
: Projeksiyon türü farkıdır. Farklı projeksiyon türleri, kıtaların ve okyanusların boyutlarını ve şeklini değişik gösterir.

6. Soru: Haritalardan hangisinin gerçeği daha iyi yansıttığı söylenebilir? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap
: Oval şekilli harita (altta soldaki) gerçeği daha iyi yansıtır. Çünkü bu tür projeksiyonlarda kıta boyutları ve şekilleri daha doğru korunur, küresel yüzeyin bozulması en aza indirgenir.

7. Soru: Birbirinden farklı görünümlere sahip haritalar aracılığıyla ne anlatılmak istenmiştir? Ulaştığınız genellemeyi yazınız.
Cevap
: Haritaların projeksiyonlara göre farklılık gösterebileceği anlatılmak istenmiştir. Farklı projeksiyonlar dünyanın çeşitli yönlerini ve ölçeklerini vurgular, bu yüzden her harita belirli bir amaç için farklı bilgiler sunar.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.