9. Sınıf Fizik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Meb Yayınları Fizik Ders Kitabı Sayfa 42 Alıştırma Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

5. Alıştırma

A) Bu öğrenciler merak ve ilgi alanlarına göre meslek edinecek olsalar üniversitede hangi bölümleri tercih edebilirler?

1. Selma: Matematiksel denklemler ve doğa olaylarını anlama merakına göre Matematik veya Fizik bölümleri uygun olabilir.
  2. Halil: Sağlık ve elektronik düzenekler üzerine ilgisinden dolayı Biyomedikal Mühendisliği veya Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümleri uygundur.
  3. Dila: Bilgisayar ve yazılım konularına ilgisinden dolayı Bilgisayar Mühendisliği veya Yazılım Mühendisliği bölümlerini tercih edebilir.
  4. Doruk: Astronomi ve uzay bilimlerine ilgisi doğrultusunda Astronomi ve Uzay Bilimleri veya Fizik bölümleri uygundur.

B) Öğrenciler, akademik eğitimlerinden sonra bilimsel araştırma merkezlerinde hangi alanlarda çalışmak isteyebilirler?

1. Selma: Matematik ve fizik alanlarındaki araştırma merkezlerinde çalışabilir. Örneğin, TÜBİTAK ve NASA gibi kuruluşlar uygun olabilir.
  2. Halil: Biyomedikal mühendisliği veya elektronik alanlarında çalışabilir. ASELSAN ve MTA gibi yerlerde çalışabilir.
  3. Dila: Yazılım ve bilgisayar mühendisliği alanlarında, TÜBİTAK veya NASA gibi teknoloji merkezlerinde çalışabilir.
  4. Doruk: Astronomi ve uzay bilimleri alanlarında, TUA ve CERN gibi kuruluşlarda çalışabilir.

2 Yorum