9. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları Meb Yayınları
Yayınlanma:
9. sınıf Matematik 1. Kitap MEB Yayınları Sayfa 67 cevapları: Adil öğretmen ve öğrencilerinin nüfus yoğunluğu üzerine yaptığı konuşmalar, doğru-yanlış cümle analizi ve örnek açıklamalarıyla ayrıntılı olarak çözüldü.
9. Sınıf Matematik 1. Kitap (MEB Yayınları)
Sayfa 67 – Gerçek Sayıların İşlem Özellikleri
Konuya Başlarken
Adil öğretmen ve öğrencileri arasında aşağıdaki konuşmalar geçiyor:
Öğretmen: Çocuklar, nüfus yoğunluğu nedir?
Ali: Nüfus yoğunluğu, birim alana düşen kişi sayısıdır.
Öğretmen: Doğru. Peki, nüfus yoğunluğunu hesaplayabilmek için hangi bilgilere ihtiyacımız vardır?
Pelin: Bir bölgenin yüz ölçümünü bilmek yeterlidir.
Öğretmen: Sence sadece yüz ölçümü yeterli mi?
Selcan: Hayır, o bölgedeki nüfusu da bilmemiz gerekir.
Öğretmen: Evet, doğru. Nüfus yoğunluğu = nüfus / yüz ölçümü oranıdır.
Sorular ve Cevaplar
1. Adil öğretmen ve öğrenciler arasında geçen konuşmadaki cümleleri inceleyiniz. Kesin doğru ya da kesin yanlış şekilde karar verilebilen cümleler hangileridir?
- “Nüfus yoğunluğu, birim alana düşen kişi sayısıdır.” → Kesin doğru cümledir.
- “Bir bölgenin nüfus yoğunluğunu hesaplamak için sadece yüz ölçümünü bilmek yeterlidir.” → Kesin yanlış cümledir.
- “Bir bölgenin nüfus yoğunluğu, bölgedeki kişi sayısının yüz ölçümüne oranıdır.” → Kesin doğru cümledir.
2. Çevrenizdeki kişilerin kullandığı cümlelere dikkat ediniz. Doğru ya da yanlış hüküm bildiren cümleleri belirleyiniz.
Cevap (örnek):
- “Su 100°C’de kaynar.” → Doğru hüküm bildirir.
- “Bugün hava çok güzeldi.” → Kişisel değerlendirme, doğru-yanlış olarak hüküm bildirmez.
- “Türkiye’nin başkenti Ankara’dır.” → Doğru hüküm bildirir.
- “Matematik dersi zordur.” → Yorum içerir, doğru-yanlış hükmü bildirmez.
SORU & CEVAP
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.