9. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Matematik 1. Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Meb Yayınları
9. sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 68 “Önerme Kavramı” etkinliklerinin tamamı: doğru–yanlış önermeler, sembolik gösterimler ve açıklamalı örnekler.

9. Sınıf Matematik 1. Kitap (MEB Yayınları)

Sayfa 68 – 20. Uygulama: Önerme Kavramı Cevapları


1. Aşağıdaki ifadelerin doğru veya yanlış olma durumlarını belirleyiniz.

1. Tabanları eşit olan üslü gösterimi verilen sayılar çarpılırken ortak taban aynen yazılır, üsler toplanır.
Cevap: Doğru.
Açıklama: Üslü sayılarda çarpma işlemi kuralı aⁿ × aᵐ = aⁿ⁺ᵐ şeklindedir.


2. ∛x ≤ 5 olduğuna göre x kaçtır?
Cevap: Önerme değildir.
Açıklama: Bu ifade bir soru cümlesi olduğu için doğru veya yanlış olduğu söylenemez.


3. (−1) sayısının 12. kuvveti kendisine eşittir.
Cevap: Yanlış.
Açıklama: (−1)¹² = 1 olur. (−1) kendisine eşit değildir.


4. Doğal sayılar kümesi, gerçek sayılar kümesinin bir alt kümesidir.
Cevap: Doğru.
Açıklama: Her doğal sayı aynı zamanda bir gerçek sayıdır. N ⊂ R.


5. 2 ve 4 arasındaki (2 ve 4 dâhil) gerçek sayılar kümesi ile 1 ve 2 arasındaki gerçek sayılar kümesinin ortak elemanlarının oluşturduğu küme boştur.
Cevap: Doğru.
Açıklama: [2, 4] ∩ (1, 2) = ∅ olur. Ortak eleman yoktur.


2. Verilen ifadeleri sembolik olarak gösteriniz.

aⁿ × aᵐ = aⁿ⁺ᵐ
(−1)¹² = 1
N ⊂ R
[2, 4] ∩ (1, 2) = ∅


3. Kesin doğru ve kesin yanlış iki önerme yazınız.

Doğru önerme: 9 = 3²
Yanlış önerme: √5 bir rasyonel sayıdır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.