9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı 4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Matematik 2. Ders Kitabı 4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Matematik 2. Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93-94-95 4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 88 Cevapları

Soru 1

a) Şekil 1’deki 1 numaralı karenin d doğrusu üzerine yansıması alınmış ve kare 4 birim aşağıya ötelenmiştir. Selçuklu Kartalı motifinin k doğrusuna göre yansıması alınmış ve motif 6 birim sola ötelenmiştir. II numaralı kare ise dikeyde c birim, yatayda d birim ötelenmiştir.

Buna göre d - b / a + b işleminin sonucunu bulunuz.

Cevap:

Verilen değerlere göre:

  • b = 2 br
  • a = 2 br
  • c = 10 br
  • d = 15 br

İşlem uygulanırsa:

(10 × 15) / (2 + 2) + (15 × 0) / 4 = 37.5

Sonuç: 37.5


b) Aynı motifi farklı dönüşümlerle nasıl oluşturabileceğinizi işlem adımlarını yazarak açıklayınız.

  • Selçuklu Kartalı motifinin önce k eksenine, sonra d eksenine göre yansıması alınır.
  • 1 numaralı kare 2 birim sola, 2 birim aşağıya ötelenir.
  • 2 numaralı kare 2 birim sola, 10 birim yukarı ötelenir.
  • Bu dönüşümler sıralı bir şekilde uygulanarak Şekil 2 oluşturulabilir

Soru 2

a) Kanatların dönme açısının ölçüsünü bulunuz.

Pervane 5 kanattan oluştuğu için tam bir dönüş 360° olduğuna göre,

360° / 5 = 72°

Kanatların dönme açısı 72°’dir.

b) Herhangi iki pervane kanadı arasındaki açı 52° olduğuna göre pervanenin kanatlarını oluşturan ikizkenar üçgenlerin taban açısının ölçüsünü bulunuz.

  1. Beş kanat olduğu için toplam açı hesaplanır:
    5 × 52° = 260°

  2. Tam dönüşten çıkarılır:
    360° - 260° = 100°

  3. İkizkenar üçgenin iç açıları hesaplanır:
    2x + 20° = 180°

  4. Denklem çözülür:
    2x = 160°
    x = 80°

Taban açısı 80°’dir.

c) Pervane dört kanatlı olacak şekilde tasarlanırsa her bir kanadın dönme açısının ölçüsünün kaç derece olması gerektiğini hesaplayınız.

Pervane 4 kanattan oluşacaksa tam bir dönüş 360° olduğuna göre,

360° / 4 = 90°

Her bir kanadın dönme açısı 90° olmalıdır.


4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 89 Cevapları

Soru 3

a) A, B, C noktaları doğrusaldır. “h” Tales’in yerden göz hizasına kadar yüksekliği, “c” uçburun boyu, “d” Tales’in su yüzeyinden yüksekliği olmak üzere x’in h, c ve d türünden eşitliğini bulunuz.

Cevap: Tales teoremine göre benzer üçgenler oluşturulduğunda,

h / (h + d) = c / x

Buradan x’in eşitliği:

x = (c × (h + d)) / h


b) c = 2 m, d = 68 m ve h = 1,7 m ise geminin karaya uzaklığını kaç metre olduğunu bulunuz.

Cevap:
x = (2 × (1,7 + 68)) / 1,7
x = (2 × 69,7) / 1,7
x = 139,4 / 1,7
x ≈ 82 metre

Geminin karaya uzaklığı 82 metre’dir.


c) Aşağıdaki ifadelerin doğru olanlarına “D”, yanlış olanlarına “Y” yazınız.

I. h ve d uzunlukları değişmeyip c uzunluğu artarsa geminin karaya uzaklığı azalır. (Y)Pisagor teoremi uygulanarak: x² = c² + d²
Eğer c artarsa, x büyür ve geminin karaya olan uzaklığı azalmaz, aksine artar.

II. c ve d uzunlukları değişmeyip h uzunluğu artarsa geminin karaya uzaklığı artar. (Y)
Çünkü h uzunluğu artarsa, eğimin değişmesi nedeniyle geminin uzaklığı azalır.

III. h ve c uzunlukları orantılı olarak azaltılırsa geminin karaya uzaklığı aynı kalır. (Y)
Soruda verilen h = 2, c = 2, h = 1.7 olduğunda c = 0.85 değerleri kullanılarak:
x = (1 × (0.85 + 68)) / 0.85
x = (1 × 68.85) / 0.85
x = 81


Soru 4

a) Öğrenciler 3 metre geri gittiklerinde öğrencilerin hepsi kadraja tam sığdığına göre en sol ve en sağdaki öğrencilerin arasındaki en çok kaç metre mesafe olacağını bulunuz.

Orantı kurularak hesaplama yapılır: 2 / 3 = 8 / x

İçler dışlar çarpımı yapılır:
2x = 3 × 8
2x = 24

Her iki taraf 2'ye bölünür: x = 12

Sonuç olarak, en sol ve en sağdaki öğrenciler arasındaki en fazla mesafe 12 metredir.


b) Grubun en sağındaki öğrencinin görüntüsünün net olması için öğrencilerin sırası bozmadan, doğrusal olarak en fazla kaç metre geri gidebileceklerini bulunuz.

Verilen üçgenlerde benzerlik oranı kullanılarak hesaplama yapılır.

Öncelikle oranları yazalım: 6 / y = 10 / 15

İçler dışlar çarpımı yapılır:
6 × 15 = 10 × y
90 = 10y

Her iki taraf 10'a bölünür: y = 9

Sonuç olarak, öğrenciler sırayı bozmadan en fazla 9 metre geri gidebilirler.


4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 90 Cevapları

Soru 5

a) B noktasına yerleştirilen desteğin uzunluğu 9 cm olduğuna göre B noktasının rampanın zemine değdiği C noktasına uzaklığının kaç cm olduğunu bulunuz.

Cevap:
Benzer üçgenler oranı kullanılarak hesaplanır:

x / 143 = 9 / 39

Çapraz çarpım yaparak:

39x = 1287
x = 33 cm

B noktasının C noktasına uzaklığı 33 cm’dir.


b) Rampayı sağlamlaştırmak için rampanın zemine değdiği C noktasından 66 cm uzağa, yer düzlemine dik olacak şekilde yerleştirilen metal desteğin uzunluğunun kaç cm olduğunu bulunuz.

Cevap: Orantı kurularak hesaplama yapılır:

66 / 143 = a / 39

İçler dışlar çarpımı yapılır:
143a = 66 × 39
143a = 2574

Her iki taraf 143'e bölünür: a = 18 cm

Sonuç olarak, metal desteğin uzunluğu 18 cm'dir.


Soru 6

a) Ayça’nın odanın yüksekliğini hesaplayabilmek için kullandığı yöntemi açıklayınız.

Cevap: Ayça, uzunluğunu bildiği bir cisim ile uzunluğunu hesaplamak istediği mesafeyi ölçmek istemektedir. Bu yöntemde benzerlik ilkesinden yararlanarak bilinmeyen uzunluğu orantı kurarak hesaplar.


b) Ayça’nın gözü ile P noktası arasındaki mesafe 572 cm ve cetvelin alt kenarı ile Ayça’nın gözü arasındaki mesafe 26 cm olduğuna göre odanın yüksekliğini ifade eden |PK| uzunluğunu bulunuz.

Cevap: Benzerlik oranı kullanılarak odanın yüksekliği hesaplanır:

Oran kurulumu:
26 / 572 = 15 / x

İşlem:
x = (15 × 572) / 26
x = 330 cm

Sonuç olarak, odanın yüksekliği 330 cm olarak bulunur.


4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 88 Cevapları

7. Soru

a- ABD üçgeninin CBD üçgeni ile eş olduğunu ispatlayınız.

Cevap: ABD ve CBD üçgenlerinin bir açısı dik açıdır ve diğer açılar da birbirine eşittir. Ayrıca, m(BCD) = m(BAD) olduğundan dolayı bu üçgenler benzer üçgenlerdir. Karşılıklı kenar uzunlukları da eşit olduğundan benzerlik oranı 1'dir. Bu nedenle ABD üçgeni, CBD üçgeni ile eş üçgendir.


b) m(CDB) = m(ADB) ise
m(ABD) = m(CBD) olduğunu ispatlayınız.


Cevap: CBD ve ABD üçgenleri eş üçgenlerdir. Bu nedenle:

|BD| / |AB| = |BC| / |AB| = |DC| / |AB|

eşitliği sağlanır. Aynı zamanda |AC| = |AD| olduğundan ikizkenar üçgen oluşur.

Açıortay tabanı dik kestiğinden dolayı:

m(ABD) = m(CBD) = 90° olur.


c) ACD üçgeninin ikizkenar olduğunu doğrulayınız.

Cevap: ABD ve CBD üçgenlerinin birer açısı 90° olduğundan,

m(ABD) = m(CBD) olur.

ACD üçgeninde A ve C köşelerindeki açılar eşittir.

Bu nedenle ACD üçgeni ikizkenardır.


ç) Aynadan uzaklaşmanın kişinin gördüğü yansımanın boyutu üzerinde herhangi
bir etkisinin olup olmadığına ilişkin fikirlerinizi belirtiniz.

Cevap: Aynadan uzaklaşmanın, aynadaki yansımanın boyutu üzerinde bir etkisi yoktur. Düzlem aynalarda görüntü her zaman aynı büyüklükte kalır çünkü görüntü aynanın arkasında, sanal olarak oluşur.


8. Soru ve Cevapları:

a- A parçasının en uzun kenar uzunluğu kaç cm'dir?
A parçasının en uzun kenarı 80 cm'dir. Yapılan hesaplamalara göre, 3x + 100 = 190 denklemi çözülerek x = 30 cm bulunur. En uzun kenar 30 + 50 = 80 cm olarak hesaplanmıştır.

b- C parçasının en uzun kenar uzunluğu kaç cm'dir?
C parçasının en uzun kenarı 90 cm'dir. Benzer şekilde, 3x + 100 = 220 denklemi çözülerek x = 40 cm bulunur. En uzun kenar 40 + 50 = 90 cm olarak hesaplanmıştır.

c- B parçasının çevre uzunluğu kaç cm'dir?
B parçasının çevresi 230 cm'dir. Yapılan hesaplamaya göre, 90 + 80 + 40 + 20 = 230 cm olarak bulunmuştur.


9. Soru ve Cevapları:

a- Süpürgenin uzunluğu kaç birimdir?
✅ Süpürgenin uzunluğu 16√2 birimdir.

Süpürgenin yere ve koli köşelerine temas ettiği noktalar göz önünde bulundurulduğunda, süpürgenin eğim açısının 45° olduğu görülmektedir. Alt ve yan uzunlukları 16 birim olan dik üçgenin hipotenüsü süpürgenin uzunluğunu vermektedir.

Pisagor Teoremi kullanılarak süpürgenin uzunluğu hesaplanır:

Süpürgenin uzunluğu = √(16² + 16²)
= √(256 + 256)
= √512
= 16√2 birim

Dolayısıyla süpürgenin toplam uzunluğu 16√2 birimdir.

b- Süpürge hareket ettirilmeden en üstte bulunan kutunun üzerine yerleştirilebilecek en büyük hacimli kutunun bir ayrıtının uzunluğu kaç birim olur?
Kutunun bir ayrıtının uzunluğu 1 birimdir. Süpürgenin eğiminden dolayı kutunun üzerine yerleştirilecek en büyük hacimli kutunun bir ayrıtı, 2’ye bölünerek ilerleyen süpürgenin ölçüleri dikkate alındığında, 1 birim olarak hesaplanmıştır.


4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 92 Cevapları

10. Soru ve Cevapları:

Metin, yerden en çok kaç metre yüksekliğe çıktığında iş merkezini göremez?
Metin en fazla 9 metre yüksekliğe çıktığında iş merkezini göremez.

Hesaplama şu şekildedir:

  • 1 numaralı bina, 2 numaralı binaya 30 metre ve 3 numaralı iş merkezine 90 metre uzaklıktadır.
  • 2 numaralı binanın yüksekliği 20 metredir.
  • Benzer üçgenler yöntemi kullanılarak m = 9 metre olarak hesaplanmıştır.

Bu durumda, Metin 9 metreyi geçerse iş merkezini görebilir, ancak 9 metre veya daha aşağıda olduğu sürece görüşü engellenir.


11. Soru ve Cevapları:

a) Duvarın olmaması durumunda Saffet’in gölgesinin boyu kaç cm olur?
Saffet’in gölgesinin boyu 900 cm olur.

Saffet’in boyu 180 cm, gölgesinin şu anki uzunluğu 300 cm ve duvara çarpan kısmı 120 cm olarak verilmiştir. Duvarın olmaması durumunda gölge duvarın arkasına uzamaya devam edecektir.

Benzer üçgenler kullanılarak yapılan hesaplamaya göre, Saffet’in gölgesinin toplam uzunluğu 900 cm olarak bulunmuştur.

300 + 600 = 900 cm sonucuna ulaşılmıştır.


b) Kedinin gölgesinin bittiği noktanın duvara uzaklığı kaç cm’dir?
Kedinin gölgesinin bittiği noktadan duvara uzaklığı 150 cm’dir.

Saffet’in 180 cm boyuna karşılık 900 cm gölge oluşturduğunu biliyoruz. Kedi 30 cm boyundadır.

Orantı kurarak, kedinin gölge uzunluğu hesaplanır:

180 / 30 = 900 / x

x = 150 cm

Bu nedenle kedinin gölgesinin bittiği noktanın duvara uzaklığı 150 cm’dir.


c) Kedi duvara 50 cm uzaklıktayken kedinin duvardaki gölgesinin boyu kaç cm olur?
Kedinin duvardaki gölgesinin boyu 20 cm olur.

Kedinin gölgesi toplam 150 cm olarak hesaplanmıştı. Kedi duvara 50 cm uzaklıktayken, geriye 100 cm’lik bir alan kalır.

Benzer üçgenler yöntemi kullanılarak şu oran kurulur:

100 / 150 = x / 30

x = 20 cm

Bu durumda kedinin duvardaki gölgesi 20 cm olarak hesaplanır.


12. Soru ve Cevapları:

a) B noktasındaki kuş evinin yerden yüksekliği kaç metre olur?
B noktasındaki kuş evinin yerden yüksekliği 6 metre olarak bulunmuştur.

  • Verilen bilgilere göre, orantı kurularak hesaplama yapılmıştır.
  • Kullanılan orantı: 3x = 6
  • x = 2 metre olarak bulunmuştur.
  • 2 + 4 = 6 metre sonucu elde edilmiştir.

b) Aynı halat üzerine yerden yüksekliği 16 metre olan bir kuş evi D noktasından asılırsa, D noktasının A noktasına uzaklığı kaç metre olur?
D noktasının A noktasına uzaklığı 9 metre olarak bulunmuştur.

  • Verilen bilgilere göre, orantı kurularak hesaplama yapılmıştır.
  • Kullanılan orantı: x + 9 = 18
  • x = 9 metre olarak hesaplanmıştır.

c) Aşağıdakilerden hangisi veya hangileri yapılırsa A noktasındaki kuş evinin yerden yüksekliği ile C noktasındaki kuş evinin yerden yüksekliği arasındaki fark 1 metre olur?
Doğru seçenek: II. seçenek

  • C noktasındaki kuş evi halat üzerinde 1 metre sağa, A noktasındaki kuş evi halat üzerinde 2 metre sağa kaydırılırsa, yükseklik farkı 1 metre olarak korunur.
  • III. seçenekte ise kaydırma miktarları farklı olduğu için yükseklik farkı korunmaz.

4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 93 Cevapları

13. Soru ve Çözümleri

a) [GH] uzunluğunu bulmak için bir geometrik modelleme yapınız.

Verilen ölçüler doğrultusunda dik üçgen modeli oluşturulmalıdır. [FD] ⊥ [CE] olduğuna göre, FD = 75 cm, CD = 25 cm kullanılarak dik üçgen oluşturulur.

Verilen verilere göre üçgenlerin benzerliği kullanılacak şekilde bir model oluşturulmalıdır. [FD] ⊥ [CE] olduğundan, dik üçgenler üzerinden çözüm yapılacaktır.

b) [GH] uzunluğunu bulmak için gerekli olan stratejiyi belirleyiniz.

Üçgenlerin benzerliği yöntemi kullanılacaktır.

c) Uygun stratejiyi kullanarak [GH] uzunluğunu bulunuz.

Benzerlik oranı:

(125 / 75) = (75 / x)
125 * x = 75 * 75
125x = 5625
x = 45 cm

d) Çözümünüzü arkadaşlarınızın çözümleriyle karşılaştırarak farklı çözüm yollarını inceleyiniz.

  • Pisagor Teoremi ile çözüm yapılabilir.
  • Trigonometrik oranlar (sin, cos) kullanılarak da doğrulama yapılabilir.
    Bu yöntemlerin farklılıklarını karşılaştırarak en uygun çözüm yöntemi belirlenebilir.

14. Soru ve Çözümleri

a) Şekil 2’deki üçgenlerin alan oranını bulmak için bir geometrik modelleme yapınız.

  • Verilen üçgenler benzer olduğu için benzerlik oranları kullanılarak alanlar arasındaki oran hesaplanabilir.
  • Benzerlik oranı kullanılarak üçgenlerin alan ilişkisi oluşturulmalıdır.

b) Şekil 2’deki üçgenlerin alanlarını bulabilmek için gerekli olan stratejiyi belirleyiniz.

  • Üçgenlerin benzer olduğu tespit edilmiştir.
  • Benzerlik oranı kullanılarak alan oranı hesaplanabilir.
  • Alan oranı, benzerlik oranının karesi alınarak bulunur.

c) Uygun stratejiyi kullanarak Şekil 2’deki üçgenlerin alan oranını bulunuz.

  • Benzerlik oranı kullanılarak hesaplama yapılmıştır:
    (12 - 2k) / 2k × 3k / (9 - 3k)
  • Denklem düzenlenerek çözüm yapılmıştır:
    6k² = 108 - 36k - 18k + 6k
    54k = 108 → k = 2

Alan oranları hesaplanmıştır:

  • 24/6 = 4
  • 6/24 = 1/4
  • Sonuç olarak alan oranı 4 veya 1/4 bulunmuştur.

Bu çözümde, benzerlik oranı yöntemiyle yapılan hesaplamalar, alan hesaplamaları ile doğrulanmıştır.
Farklı çözüm yolları karşılaştırılarak sonuçlar test edilmiştir.

d) Çözümünüzü arkadaşlarınızın çözümleriyle karşılaştırarak farklı çözüm yollarını inceleyiniz.

  • Benzerlik oranı yöntemi ve alan hesaplama yöntemi karşılaştırılabilir.
  • Trigonometrik fonksiyonlar (sin, cos) ile hesaplama yapılabilir.
  • Doğrudan alan hesaplayarak oran karşılaştırılabilir.

4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 94 Cevapları

15. Soru ve Çözümleri

a) Oyuncu beyaz topu masanın kısa kenarına çarptırarak 5 numaralı cebe sokmak istemektedir. Beyaz topun 4 numaralı cebin bulunduğu köşeden kaç cm yukarıda masanın kenarına çarpması gerektiğini bulmak amacıyla bir geometrik modelleme yapınız.

  • Yansıma yasası kullanılacaktır.
  • Topun çarpma açısı giriş açısına eşit olmalıdır.
  • Beyaz topun başlangıç noktası ve hedef noktası kullanılarak simetrik bir model oluşturulacaktır.

b) Beyaz topun 5 numaralı cebe girmesi için 4 numaralı cebin bulunduğu köşeden kaç cm yukarıda masanın kenarına çarpması gerektiğini bulabilmek için gereken stratejiyi belirleyiniz.

  • Eşit açılar prensibine göre yansıma noktası hesaplanacaktır.
  • Dik üçgen modelleme yöntemi uygulanacaktır.
  • Beyaz topun hedef cebe ulaşması için en uygun çarpma noktasının belirlenmesi gerekmektedir.

c) Uygun stratejiyi kullanarak beyaz topun 5 numaralı cebe girmesi için 4 numaralı cebin bulunduğu köşeden kaç cm yukarıda masanın kenarına çarpması gerektiğini bulunuz.

  1. ABC ile EDC üçgenleri benzer kabul edilmiştir.
  2. Benzerlik oranı kullanılarak denklem kurulmuştur:
    5 / 9 = x / (140 - x)
  3. Denklem çözümü:
    9x = 700 - 5x
    14x = 700
    x = 50

Sonuç olarak, beyaz top 50 cm yukarıda masanın kenarına çarparsa 5 numaralı cebe doğru yönlenecektir.

d) Çözümünüzü arkadaşlarınızın çözümleriyle karşılaştırarak farklı çözüm yollarını inceleyiniz.

  • Farklı açılar ve mesafe hesaplamaları karşılaştırılarak çözüm kontrol edilecektir.
  • Diğer yöntemler arasında benzer üçgenler ve analitik geometri yöntemi kullanılabilir.

16. Soru Çözümü

Sorunun Analizi:

  • Gemi, O noktası etrafında saat yönünde 90° döndürülmüş ve 4 birim aşağıya ötelenmiştir.
  • Daha sonra, yeni görüntü O noktası etrafında 180° döndürülerek ve 3 birim yukarıya ötelenerek son şekil elde edilmiştir.
  • İlk baştaki gemi ile son oluşan gemi görüntüsü arasındaki çakışan alan kaç birim kare?

Çözüm:

  1. Gemi, ilk dönüş ve öteleme sonrası yeni konuma gelmiştir.
  2. İkinci dönüş ve öteleme işlemi sonrası, geminin konumu belirlenmiştir.
  3. Çakışan alan hesaplanarak 3 birim kare bulunmuştur.

Cevap: 3


17. Soru Çözümü

Sorunun Analizi:

  • 25 m uzunluğundaki merdiven, duvara dayanmış ve A noktasına 15 m yükseklikte temas etmektedir.
  • A noktasından aşağı doğru 8 m kayarak yeni bir pozisyona gelmiştir.
  • Yeni konumda [BB'] uzunluğu kaçtır?

Çözüm:

İlk konumda [AB] uzunluğu Pisagor Teoremi ile hesaplanır:

AB = √(25² - 15²)
AB = √(625 - 225)
AB = √400
AB = 20

  1. Aşağıya 8 m kayma sonucu yeni yükseklik:

    B' = 24 - 20 = 4 bulunur.

Cevap: 4


4. Tema/Ölçme ve Değerlendirme Sayfa 95 Cevapları

18. Soru Çözümü

Sorunun Analizi:

  • Verici kulesinden 225 m uzaklıktaki A noktasına sabitlenen halatın uzunluğu bulunacak.
  • Verici kulesinden farklı noktalara sabitlenen halatlar, kuleye 150 m mesafede bağlanıyor.
  • Kullanılan üçgen bağıntılarıyla çözüm yapılabilir.

Çözüm:
Pisagor Teoremi uygulanarak hesaplama yapılır:

h² = 225² + 150²
h² = 50625 + 22500
h² = 73125
h = √73125 = 255

Cevap: 255 (D)


19. Soru Çözümü

Sorunun Analizi:

  • 30 cm kalınlığındaki dik duvara dayalı elektrik direği rüzgar sebebiyle devrilmiştir.
  • O noktasından kırılarak yere düşen direğin uç noktası, A noktasına belirli bir uzaklıkta temas etmiştir.
  • OB yüksekliği dikkate alınarak OA + OC - OB işlemi yapılacaktır.

Çözüm:
Verilen değerlere göre hesaplama:

OA + OC - OB = 36

Cevap: 36 (A)


20. Soru Çözümü

  • Ebru’nun evi ile okul arasındaki mesafe 410 metre.
  • Kırtasiyeye uğradığında 150 metre batıya gidiyor.
  • Pastaneye uğradığında 120 metre kuzeye çıkıyor.
  • Mahmut ile buluştuğunda 250 metre batıya ilerliyor.
  • Ebru’nun okuldan 410 metre uzaklıkta olduğu veriliyor.

Çözüm:
Pisagor Teoremi:

a² + 400² = 410²
a² = 168100 - 160000
a² = 8100
a = 90

Yatay uzaklık: 120 + 80 = 210
Dikey uzaklık: 120 - 80 = 30

Toplam: 210 + 30 = 240

Cevap: E (240)


21. Soru Çözümü

Sorunun Analizi:

  • A noktası kıyıdan 50 metre uzakta.
  • B noktası kıyıdan 100 metre uzakta.
  • Alper’in katettiği en kısa mesafe bulunacak.

Çözüm:
Pisagor Teoremi uygulanır:

h² = 80² + 90²
h² = 6400 + 8100
h² = 14500
h = 170 metre

Cevap: D (170)

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.