9. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf MEB Yayınları Peygamberimizin Hayatı ders kitabı sayfa 23 cevapları: Cahiliye Dönemi’nde kabile asabiyeti, övünme kültürü ve Ficar Savaşları üzerine soruların detaylı cevaplarını burada bulabilirsiniz.

9. Sınıf Meb Peygamberimizin Hayatı Sayfa 23 Etkinlik-2 Cevapları

Adı Her Açıdan Bak
Amaç Cahiliye anlayışını tezahürleri üzerinden yorumlayabilme
Beceri Yorumlama
Yöntem/Teknik Örnek olay inceleme

Soru: Bu metindeki sorunları belirleyip bu sorunların nedenlerini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Sorun, kişinin kendisini diğer kabilelerden üstün görmesi ve kışkırtıcı sözlerle övünmesidir. Bunun nedeni, Cahiliye Arapları arasında yaygın olan asabiyet ve gurur anlayışıdır.

Soru: Adamı yaralayan kişinin bu eyleminin sebebi sizce ne olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Adamı yaralayan kişinin amacı, kendi kabilesinin onurunu korumak ve karşı tarafın üstünlük iddiasına tepki göstermektir. Bu durum, kabileler arasında yerleşmiş onur ve intikam kültüründen kaynaklanmaktadır.

Soru: Bu olayla ilgili karar vermeniz gerekseydi nasıl bir karar verirdiniz? Gerekçelendirerek açıklayınız.
Cevap: Olayı büyütmeden barış yolunu tercih eder, tarafları uzlaştırmaya çalışırdım. Çünkü şiddet ve intikam yalnızca yeni savaşlara sebep olur, oysa barış toplumun huzurunu sağlar.

Soru: Bu olaya ilişkin çözüm yollarını arkadaşlarınızla tartışıp ulaşılan sonuçları yorumlayınız.
Cevap: Çözüm olarak kabileler arasında barış anlaşmaları yapılmalı, asabiyetin önüne geçilmeli ve övünme geleneği terk edilmelidir. Bu tür olayların önlenmesi için diyalog, anlayış ve karşılıklı saygı esas alınmalıdır.


Bu etkinlikte ele alınan tarihi olay, Cahiliye dönemindeki kibir, onur ve savaş kültürünün bir yansımasıdır. İlk olarak, olayda yer alan sorunlar kabileler arası üstünlük iddiaları ve şiddetle çözüm arama eğilimidir. Adamı yaralayan kişinin bu eylemi, kendisini üstün gösterme arzusundan kaynaklanmıştır. Olayın çözümü için adalet ve barışçıl yollar önerilmelidir.

Etkinlik Özeti: "Her Açıdan Bak"

Bu etkinlikte, Cahiliye dönemindeki onur ve üstünlük mücadelesi incelenir. Tarihi bir olay üzerinden, kabileler arasındaki anlaşmazlıklar ve şiddet kültürü ele alınır. Öğrenciler, bu olayın sebeplerini tartışır ve barışçıl çözüm yolları üzerine fikir yürütürler. Aynı zamanda, dönemin kibir ve güç gösterisi üzerine kurulu anlayışı sorgularlar.

Örnek: Etkinlikte anlatılan olayda, bir kişinin kendisini Arapların en şereflisi ilan etmesi ve bu iddiayı kabul etmeyenlere kılıçla meydan okuması, Cahiliye döneminin onur ve şiddet anlayışını ortaya koyar. Bu sorunun çözümü için, barışçıl diyalog ve anlayış önerilebilir.

Etkinlik Özet Örnek 2:

Konu: Cahiliye dönemindeki kabileler arasında yaşanan anlaşmazlıklar, onur ve güç mücadeleleri üzerine.

Bir kişi kendisini diğerlerinden üstün görerek, kendisine karşı çıkanları şiddetle tehdit eder. Bu, Cahiliye döneminin kibirli tutumunu ve kabileler arası rekabeti gözler önüne serer. Bu olayda sorunun çözümünde empati, anlayış ve diyalog kullanılarak, kavgacı tavırlardan uzak durulması gerektiği üzerinde durulmalıdır.

Örnek 2: Cahiliye döneminde meydana gelen kin ve düşmanlık, genellikle kibir ve kendini üstün görme kaynaklıdır. Bu tür anlaşmazlıkların çözümünde, karşılıklı saygı ve barışçıl diyalog yöntemleriyle uzlaşma sağlanması önerilir.

Etkinlik Özet Örnek 3:

Konu: Güç gösterileri ve onur kavramının Cahiliye dönemindeki etkileri.

Bir kabile lideri, kendisinin şerefli olduğunu ispat etmek için karşısındakilere meydan okur. Bu, şiddetle çözülmek istenen sorunların toplumsal değerler üzerindeki olumsuz etkilerini anlatır. Şiddet yerine, barışçıl yollar önererek, anlaşmazlıkların çözümünde anlayış ve hoşgörünün önemini vurgular.

Örnek 3: Olayda yaşanan gerginliğin sebebi, liderlerin güç ve onur mücadelesidir. Bu tür çatışmaların çözümünde, tartışmalardan kaçınmak, karşılıklı anlayış geliştirmek ve arabuluculuk yöntemlerinin kullanılması önerilebilir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.