9. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları Meb Yayınları

9. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları Meb Yayınları
9. Sınıf Meb Yayınları Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı Sayfa 46 Performans Görevi Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Performans Görevi: Radyo Programı Tasarlama (Sayfa 46 Cevapları)

Görev: Radyo programı tasarlama
Amaç: Mekke tarihindeki önemli olayları ve toplumsal yapıyı açıklayabilme
Hedeflenen Beceriler: İş birliği, çözümleme
Ürün: Radyo programı kaydı
Değerlendirme: Ölçütleri


Soru ve Cevaplar:

1. Soru: Dörder kişilik gruplara ayrılarak görev dağılımı yapınız.

  • Sunucu: Programı yönetecek, konu hakkında sorular soracak.
  • Araştırmacı: Mekke tarihindeki önemli olaylarla ilgili bilgi toplayacak.
  • Metin Yazarı: Bilgileri düzenleyip program metnini hazırlayacak.
  • Teknik Sorumlu: Kayıt işlemlerini ve dijital araçları yönetecek.

2. Soru: Mekke tarihindeki önemli olaylar veya toplumsal yapıyla ilgili bir konu seçiniz.
Cevap: Hudeybiye Antlaşması ve Mekke’nin Fethi bu program için seçilen iki önemli olaydır. Bu olaylar, İslam tarihinin dönüm noktalarıdır.


3. Soru: Seçtiğiniz konuyla ilgili güvenilir kaynaklardan ayrıntılı bilgi toplayınız.
Cevap: Hudeybiye Antlaşması ve Mekke’nin fethi hakkında, İslam tarihi kitapları, akademik makaleler ve güvenilir çevrimiçi kaynaklardan bilgi toplandı. Bu kaynaklar olayların tarihsel bağlamını ve toplumsal etkilerini anlamamızı sağlar.


4. Soru: Seçtiğiniz konuyu ele alacağınız bir radyo programı formatı belirleyiniz.
Cevap: Program formatı, bir sunucu ve iki konuk (tarihçi ve sosyolog) arasında yapılan bir tartışma şeklinde olacaktır. Programda olayların tarihsel ve toplumsal yönleri konuşulacak.


5. Soru: Belirlediğiniz formata ait beş dakikalık bir program akışı planlayınız.

  • Giriş (1 dk): Sunucu konuyu ve konukları tanıtır.
  • Tarihçi Konuşması (2 dk): Hudeybiye Antlaşması ve Mekke’nin fethi hakkında bilgi verir.
  • Sosyolog Konuşması (1 dk): Olayların toplumsal etkilerini açıklar.
  • Kapanış (1 dk): Sunucu konuyu özetler ve dinleyicilere veda eder.

6. Soru: Planladığınız akışa ait içerik metinlerini yazınız.

  • Giriş: "Bugün, İslam tarihindeki iki önemli olayı, Hudeybiye Antlaşması ve Mekke’nin fethini konuşacağız. İlk olarak, tarihçimiz bize bu olayların ayrıntılarını aktaracak."
  • Tarihçi: "Hudeybiye Antlaşması, Müslümanlar ile Mekkeliler arasında bir barış anlaşmasıdır. Bu anlaşma, Müslümanların stratejik bir zafer kazanmasını sağladı ve İslam’ın yayılmasını hızlandırdı. Mekke’nin fethi ise İslam’ın en büyük zaferlerinden biridir."
  • Sosyolog: "Bu olaylar, Mekke’de toplumsal yapının değişmesine ve kabileler arası çatışmaların sona ermesine yol açtı."
  • Kapanış: "Hudeybiye Antlaşması ve Mekke’nin fethi, İslam tarihinin en önemli olaylarındandır. Bir sonraki programda görüşmek üzere."

7. Soru: Tasarladığınız radyo programını dijital araçlar kullanarak kaydediniz.
Cevap: Program, bir ses kaydedici uygulama kullanılarak dijital formatta kaydedilmiştir. Konuşmalar düzenlenip sunuma hazır hale getirilmiştir.


8. Soru: Hazırladığınız kaydı sınıfta paylaşınız.
Cevap: Hazırlanan radyo programı sınıfta dinletildi ve öğrencilerden geri bildirim alındı. Tartışma sonrası, programın eksiklikleri ve güçlü yanları değerlendirildi.


9. Soru: Yapılan çalışma, karekoddaki analitik dereceli puanlama anahtarı ve grup değerlendirme formu ile değerlendirilecektir.
Cevap: Değerlendirme formu ve analitik puanlama kullanılarak, programın içeriği, sunumu ve ekip çalışması değerlendirilecektir.


10. Soru: Bu ünitede öğrendiğiniz bilgileri kendi hatırlayacağınız şekilde kısaca not ediniz.
Cevap: Mekke’nin toplumsal yapısı, Hudeybiye Antlaşması ve Mekke’nin fethi gibi olaylar, İslam tarihindeki önemli dönüm noktalarıdır. Bu olaylar, İslam’ın barış içinde yayılmasını ve toplumsal düzenin yeniden kurulmasını sağlamıştır.


Bu performans görevi, öğrencilerin hem tarihsel olayları derinlemesine incelemesini hem de grup çalışmasıyla iş birliği içinde bir ürün ortaya koymalarını sağlamaktadır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.