Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)

Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları, 5. Sınıf Meb Yayınları Türkçe 1. Kitap Sayfa 37-38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 37 Cevabı

KEŞİF YOLCULUĞU

Soru: İp oyunlarından hangilerini biliyorsunuz? Siz bunlardan hangilerini oynamayı daha çok seviyorsunuz?

Cevap: İp oyunlarından ip atlama, halat çekme ve seksek oyunlarını biliyorum. Ben en çok ip atlamayı seviyorum.

Soru: Yazı yazarken büyük harfleri hangi amaçlarla kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap
: Yazı yazarken büyük harfleri cümle başlarında, özel isimlerin ilk harfinde, tırnak içine alınan cümlelerin başında ve iki noktadan sonra kullanıyorum.

Soru: Metni öğretmeninizin okuma hızı, vurgu ve tonlamasına dikkat ederek dinleyiniz. Öğretmeninizi dinlerken anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını işaretleyiniz. Ardından bunlara ve anlamlarına yönelik tahminlerinizi 1. etkinlikteki ilgili alana yazınız.

Cevap: Başlık ve görselden hareketle metnin konusunun iple oynanan oyunlar olduğunu düşünüyorum. Çünkü başlıkta da görsellerde de hep ip var.

Okuma hızınızın, vurgu ve tonlamanızın öğretmeninizinki gibi anlamı yansıtacak biçimde olmasına özen göstererek metni sesli okuyunuz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 40 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Belirlediğiniz kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten bularak yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.

Halat

  • Tahminim: Kalın ip.
  • Sözlük anlamı: Pamuk, kenevir, Hindistan cevizi gibi bitkisel liflerin veya çelik tellerin sarılmasıyla oluşan kolların bir arada bükülmesiyle elde edilen kalın ip.

Aktivite

  • Tahminim: Etkinlik.
  • Sözlük anlamı: Etkinlik.

Rekabet

  • Tahminim: Rakibi yenme isteği.
  • Sözlük anlamı: Aynı amacı güden kimseler arasındaki çekişme; rakiplik, yarışma, yarış.

Gereksinim

  • Tahminim: İhtiyaç.
  • Sözlük anlamı: Eksikliği duyulan şey; ihtiyaç.

Hamle

  • Tahminim: Atılacak adım.
  • Sözlük anlamı: Atılım, ileri atılma, oyunlarda bir sonraki hareket.

2. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinde en çok tekrar eden ve metnin konusunu destekleyen kelimeleri belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap
: İp, oyun, halat, oynamak, takım, oyuncu, hedef, hamle, amaç.

Soru: Yazdığınız kelimelerin metni okumadan metnin içeriğini tahmin etmenizde yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap
: Evet, yeterlir. Çünkü yazdığım kelimelerin hepsi ip ve oyunlarla ilgilir. Bu yüzden metnin içeriğini okumadan tahmin etmemi sağlar.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41 Cevabı

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden ve deneyimlerinizden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.

1. Soru: Metinde hangi oyunlardan bahsedilmektedir? Siz bunlardan hangilerini oynuyorsunuz?
Cevap
: Metinde halat çekme, ip çevirme, ip atlamalı bayrak koşusu, lazer oyunu, kedi beşiği oyunlarından bahsedilmektedir. Ben bu oyunlardan halat çekmeyi oynuyorum.

2. Soru: “Kedibeşiği” adlı oyunda neden hamlelerimizi önceden düşünmeliyiz? Açıklayınız.
Cevap
: Çünkü ipimiz düğüm olduğunda yani artık farklı biçimler yapamadığımızda oyun biter. Bu nedenle hamlelerimizi önceden düşünmemiz gerekir.

3. Soru: Metinde anlatılanlarla sizin oynadığınız ip oyunlarının benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap
: Metinde anlatılan ip oyunları bizim oynadığımız ip oyunlarıyla benziyor. Özellikle halat çekme oyununu kalabalık gittiğimiz pikniklerde oynuyoruz, çok eğlenceli oluyor. Farklılık ise genellikle oyuncu sayısı ile ilgili oluyor.

4. Soru: Metinden hareketle kuralların bir oyun için neden önemli olduğunu açıklayınız.
Cevap
: Bir oyunda kurallar olmazsa kargaşa çıkar. Herkes kendine göre hareket eder. Kurallar sayesinde oyun düzenli ve adil olur.

5. Soru: Metinde verilen oyun isimlerini oyunların içeriğine uygun buluyor musunuz? Neden?
Cevap
: Evet, uygun buluyorum. Çünkü oyunların malzemeleri ve oynanma şekilleri, isimleriyle uyumludur.

4. ETKİNLİK

Soru: Metinden iki oyun belirleyerek oyunlarla ilgili istenen bilgileri yazınız.

Oyunun adı: Halat çekme

  • Oyuncu sayısı: Belli bir sayı yok ama kalabalık gruplar olmalı.
  • Oyunun aracı: Sağlam bir halat
  • Oyunun amacı: Halatı çekerek karşı grubun tüm oyuncularını sınırdan geçirmek

Oyunun adı: İp çevirme

  • Oyuncu sayısı: En az 5 kişi
  • Oyunun aracı: Halat
  • Oyunun amacı: Zıplayarak çevrilen ipe değmemek

Soru: İki oyun arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyleyiniz.

  • Benzerlikler: İki oyun da halatla ve kalabalık oyuncularla oynanır.
  • Farklılıklar: Halat çekme güce, ip çevirme ise hız ve dikkate dayanır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevabı

5. ETKİNLİK

a. Ailenizle ev dışında yaptığınız etkinlikleri aşağıdaki alanlara yazınız.

Sosyal Etkinlikler: Akraba ziyareti, komşu ziyareti, Huzurevi ziyareti.
Eğlenme Amaçlı Etkinlikler: Pikniğe gitmek, denize gitmek, evde oyun oynamak.
Kültürel Etkinlikler: Sinemaya gitmek, tiyatroya gitmek, müzeye gitmek.

b. Yazdığınız etkinliklerden en çok keyif aldığınız etkinliği belirleyiniz. Bu etkinlikle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Cevap: Yaptığımız etkinliklerden en çok denize gitmekten keyif alıyorum.

1- Hangi sıklıkla bu etkinliği yapıyorsunuz?
Cevap
: Yazın bu etkinliği haftada bir defa yapıyoruz.

2- Etkinlikte neler yaparsınız?
Cevap
: Önce sahilde kahvaltı yapıyoruz, sonra yüzüyoruz, denizden çıkıp bir şeyler atıştırıp bir daha yüzüyoruz.

3- Bu etkinlikte özel bir görev veya sorumluluğunuz oluyor mu? Oluyorsa kısaca açıklayınız.
Cevap
: Evet, arabadan eşyaları taşımak ve kamp sandalyelerini kurmak benim görevim.

4- Bu etkinliği yaparken ne tür duygular hissediyorsunuz?
Cevap
: Çok mutlu oluyorum. Çünkü denizi ve yüzmeyi çok seviyorum, ayrıca ailemle vakit geçirmek bana keyif veriyor.

5- Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmenizin sebebi nedir?
Cevap
: Denizde yüzmeyi çok sevdiğim için bu etkinliği diğerlerinden daha çok seviyorum.

c- Yukarıda yazdıklarınızı da kullanarak ailenizle geçirdiğiniz özel bir günü anlatan konuşma yapınız.
Cevap
: “Geçen yaz ailemle birlikte denize gitmiştik. Sabah erkenden hazırlanıp yola çıktık. Oraya vardığımızda önce masa ve sandalyeleri kurduk. Hep birlikte kahvaltı yaptık. Kahvaltıdan sonra denize girdik, oyunlar oynadık ve çok eğlendik. Öğleye doğru biraz dinlendik, yiyeceklerimizi yedik ve tekrar denize girdik. Gün sonunda çok güzel vakit geçirmiştik. Eve dönerken hepimiz çok mutluyduk.”

Soru: Ailenizle geçirdiğiniz özel bir günü anlatan konuşma yapınız. Konuşmanıza başlamadan önce yukarıya yazdıklarınızı da kullanarak kısa bir hazırlık yapınız.

Konuşmamı yaparken en çok nerede zorlandım?
➡ Sesimi ayarlamakta zorlandım.

Konuşurken neler hissettim? Bunlar konuşma sürecimi etkiledi mi?
➡ Heyecanlandım, bu yüzden konuşmamda biraz hızlı konuştum.

Sizce öğretmenim konuşmamda en çok neyi beğenmiş olabilir?
➡ Anlattığım özel günde aileme yardımcı olmamı ve olayları sırasıyla aktarmamı beğenmiş olabilir.

Bir sonraki konuşmamda neleri düzenlemem gerekiyor?
➡ Daha sakin olup heyecanımı kontrol etmeliyim. Ses tonuma, vurgu ve tonlamaya daha çok dikkat etmeliyim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 43 Cevabı

6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki cümlelerde yer alan yay ayraç içindeki virgüllerin hangi amaçla kullanıldığını belirleyiniz. Virgülün aynı amaçla kullanıldığı cümleleri gruplandırarak tabloyu doldurunuz.

1. Kıymetli dostlarım(,) öncelikle hepinize bir müjde vermek istiyorum.
2. Elbette ortada bir buz(,) sargı bezi(,) sedye(,) ambulans falan yoktu.
3. Okumak(,) okumak(,) sürekli okumak istiyorum son zamanlarda.
4. Kedibeşiği(,) ayatori(,) ip oyunu adlarından birini tercih edebilirsiniz.
5. Oyun çocuğun hayal gücünü(,) zihinsel ve duygusal gelişimini(,) sosyal becerilerini destekler.
6. Düşünmek(,) düşünmek(,) yine düşünmek gerek bu ülkenin nasıl kurulduğunu.
7. Canım annem(,) sen benim hem ebeveynim hem de en iyi oyun arkadaşım oldun.
8. Hep bilgisayar(,) hep bilgisayar(,) hep bilgisayar… Biraz da arkadaşlarınla oyna.
9. Sayın Okul Müdürüm(,)
Öncelikle zekâ oyunları turnuvamıza katılımınız için size teşekkür etmek istiyorum.

1. Grup

  • Cümle Numarası: 1, 7, 9
  • Kullanım Amacı: Hitap kelimelerini belirtmek.
  • Kural: Hitap için kullanılan kelimelerden sonra konur.

2. Grup

  • Cümle Numarası: 2, 4, 5
  • Kullanım Amacı: Birbiri ardınca sıralanmış eş görevli kelime ve kelime gruplarını birbirinden ayırmak.
  • Kural: Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime ve kelime gruplarının arasına konur.

3. Grup

  • Cümle Numarası: 3, 6, 8
  • Kullanım Amacı: Tekrarlanan kelimeleri ayırmak.
  • Kural: Anlama güç kazandırmak için tekrarlanan kelimeler arasına konur.

Soru: Aşağıdaki alana virgülün kullanımı ile ilgili oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek yazınız.

1. kural için örneğim: Pazardan elma, armut, portakal aldım.
2. kural için örneğim: Çalış, çalış, sonunda başarırsın.
3. kural için örneğim: Sevgili öğretmenim, size teşekkür ederim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Nokta ve virgülle ilgili aşağıda verilen görevi “istasyon tekniği” ile yönergeler doğrultusunda yapınız.

Nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili üç istasyonda üç ayrı çalışma yapılacaktır. İstediğiniz noktalama işaretiyle ilgili çalışmalara katkıda bulunabilirsiniz.
1. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnektekine benzer bir afiş tasarlanacaktır.
2. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnektekine benzer bir broşür hazırlanacaktır.
3. istasyonda nokta ve virgülün işlevleriyle ilgili örnekteki gibi özgün sloganlar üretilecektir.

Her istasyon için bir gözlemci belirleyiniz. Gözlemci, görevli olduğu istasyonda yapılan çalışmaların ilerleyişini ve grupların istasyonda geçirdiği süreyi takip edecektir.
Arkadaşlarınızla 2-3 kişilik gruplar oluşturunuz.
Grup olarak sırasıyla tüm istasyonları dolaşıp verilen süre içinde kendinizden önce yapılan çalışmalara katkıda bulunarak etkinliği tamamlayınız (Her bir grubun istasyonda kalma süresi üç dakikadır.).
Süreç sonunda ortaya çıkan çalışmaları sınıfınızın panosunda sergileyiniz.

1. Grup Oluşturma ve Gözlemci Seçimi

Öğrenciler 2-3 kişilik gruplar oluşturur. Her grup bir gözlemci seçer. Gözlemcinin görevi, istasyonlarda yapılan çalışmaların ilerleyişini gözlemlemek ve grubun süreye uyup uymadığını takip etmektir.

2. İstasyonlar

Her grup, istasyonlarda sırayla çalışarak etkinlikleri tamamlayacak.

1. İstasyon: Afiş Tasarımı

Başlık: Nokta ve Virgülün Gücü

  • Nokta (.) → Cümlenin bittiğini gösterir.
  • Virgül (,) → Cümlede ara verir, sıralanan kelimeleri ayırır.

Örnek:

  • “Bugün okula gittim.” (Nokta)
  • “Manavdan elma, armut, muz aldım.” (Virgül)

Görsel fikir: Kalem resmi, yanında “.” ve “,” işaretleri büyük şekilde yazılabilir.


2. İstasyon: Broşür Hazırlama

Noktanın Kullanıldığı Yerler

  • Cümle sonuna konur.
  • Kısaltmalardan sonra konur (Dr., Prof., vb.).
  • Sayılarda ondalık ayırmada kullanılır (3.14).

Virgülün Kullanıldığı Yerler

  • Sıralanan kelimeleri ayırır.
  • Hitaplardan sonra kullanılır: “Sevgili arkadaşım, …”
  • Tekrarlanan kelimeleri ayırır: “Koştu, koştu, koştu.”

3. İstasyon: Slogan Üretme

  • Nokta bitirir, virgül dinlendirir.
  • Virgül ara verir, nokta son verir.
  • Konuşmada nefes, yazıda virgül; sözün noktası nokta.

3. Zaman Yönetimi

Her grubun bir istasyonda geçireceği süre 3 dakikadır.
Gruplar, gözlemcinin rehberliğinde her istasyonda sırayla çalışarak etkinliği tamamlar.

4. Sonuç

İstasyonlardaki çalışmalar tamamlandıktan sonra, ortaya çıkan afiş, broşür ve sloganlar sınıfın panosunda sergilenir. Böylece hem nokta ve virgülün işlevlerini öğrenmiş olur hem de sınıf arkadaşlarının katkılarını görebilirsiniz.
Bu etkinlik, işbirliği içinde öğrenmeyi ve noktalama işaretlerinin doğru kullanımını pekiştirmeyi amaçlıyor.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 45 Cevabı

8. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki metinde büyük harflerin kullanım alanlarından bazılarının örnekleri verilmiştir. Metni inceleyiniz ve büyük harflerin benzer kullanımlarını gruplandırınız.

  • Gün, ay ve yıl adları9 Haziran 2024 Pazar
  • Özel isimler (kişi, hayvan, kuş isimleri)Boncuk, Maviş, Şenay Aybüke Yalçın, Vali, Aybüke Öğretmen
  • Devlet ve millet adlarıTürkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
  • UnvanlarÖğretmen, Vali Bey
  • Cümle başları → Her yeni cümle büyük harfle başlamış.

b. Oluşturduğunuz gruplardan hareketle büyük harflerin kullanımıyla ilgili kurallar oluşturup aşağıya yazınız.

  • Cümleler büyük harfle başlar.
  • Kişi, hayvan ve yer adları büyük harfle yazılır.
  • Gün, ay ve bayram adları büyük harfle başlar.
  • Devlet, millet, ülke adları büyük harfle başlar.
  • Unvanlar ve saygı sözleri büyük harfle başlar.

c. Aşağıda verilen cümleleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek ve noktalama işaretlerini uygun yerlere koyarak yenen yazınız.

  • Aslı, Ceren ve Mehmet körebe oynuyor.
  • Okulumuzda 21 Haziran Salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor.
  • Aysel, köpeği Fındık’la sahilde oynuyordu.
  • Çocuk oyunları şenliği için Azerbaycan Cumhuriyeti’ne giyoruz.
  • Okulumuza gelen Doktor Ahmet Bey, oyunların çocuklar için önemini anlattı.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 46 Cevabı

9. ETKİNLİK

a. Arkadaşlarınızla oynarken en çok eğlendiğiniz geleneksel oyun hangisir? Söyleyiniz.
Cevap: Arkadaşlarımla en çok saklambaç oynarken eğleniyorum. Çünkü heyecanlı ve çok hareketli bir oyun.

b. Karekodu okutarak “Türk Dünyası Çocuk Oyunları Birdirbir” adlı çoklu ortamı izleyiniz.
Cevap
: Karekodu okutarak “Türk Dünyası Çocuk Oyunları Birdirbir” adlı oyunu izledim.

c. İzlediğiniz çoklu ortamda tanıtılan oyunları; oyunda kullanılan malzeme, kişi sayısı, kurallar açısından inceleyiniz. Aralarından iki oyun seçip incelediğiniz özellikler açısından benzerlik ve farklılıklarını aşağıda uygun yerlere not alınız.

Seçilen Oyunlar: Halat Çekme – İp Atlama

Benzerlikler

  • İkisinde de ip kullanılır.
  • Kalabalık arkadaş gruplarıyla oynanabilir.
  • Her iki oyun da eğlenceli ve hareketli oyunlardır.

Farklılıklar

  • Halat çekme oyunu güç gerektirir, ip atlama ise hız ve dikkat gerektirir.
  • Halat çekme iki takım halinde oynanır, ip atlama bireysel ya da küçük grup halinde oynanır.
  • Halat çekmede amaç karşı tarafı çekmek, ip atlamada ise ipe takılmadan zıplamaktır.

ç. Aldığınız notları da kullanarak seçtiğiniz iki oyunu karşılaştıran bir konuşma yapınız.

Cevap (örnek konuşma): “Halat çekme ve ip atlama oyunlarını karşılaştırdığımızda her ikisinin de ip ile oynandığını görüyoruz. Halat çekme oyunu güç ve dayanıklılık isterken, ip atlama daha çok hız ve dikkate dayalıdır. Halat çekme oyunu kalabalık gruplarla, ip atlama ise az sayıda oyuncuyla oynanır. Her iki oyun da arkadaşlarımızla oynarken bize hem eğlence hem de spor yapma imkânı sunar.”

Soru: Görselde alt yazı kullanılmasının amacı nedir? Başka hangi faydaları olabilir?
Cevap: Alt yazı, oyunun içeriğini ve konuşulanları anlamamızı kolaylaştırır. İşitme engelli bireyler için de faydalıdır. Ayrıca yabancı dil öğrenenler için anlaşılmayı destekler.

Soru: İzlediğiniz çoklu ortamda yukarıdaki görsel hangi amaçla kullanılmış olabilir? Bu tür görsellerin olmaması eksiklik oluşturur mu? Neden?
Cevap: Görsel, oyunun nerede ve nasıl oynandığını göstermek için kullanılmış olabilir. Eğer bu görsel olmasa oyunun kurallarını anlamakta zorlanırız. Görseller bilgiyi daha kalıcı ve anlaşılır hale getirir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47 Cevabı

d- İzlediğiniz çoklu ortamdan yazı, ses, müzik, veo, görsel gibi unsurlardan birini çıkarmanız gerekseydi hangisini çıkarırdınız? Neden? Yazınız.

Cevap: Görselleri çıkarmak istemezdim. Çünkü görseller oyunun nasıl oynandığını anlamamı kolaylaştırıyor. Görseller olmadan sadece anlatım yeterli olmaz, kafamda canlandıramazdım.

10. ETKİNLİK

a. Karekodu okutarak “Oyun Dünyamız” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.

Cevap: Bu içerikte dünyanın çeşitli yerlerinde birbirine benzeyen veya farklı olan oyunların olduğundan söz edilmiştir. Bilye, topaç, halat çekme, aç kapıyı bezirganbaşı gibi oyunlardan söz edilmiş, bu oyunların farklı şekillerde anlamlandırılması üzerinde durulmuş ve saymakla bitmeyecek kadar oyunun olduğu ifade edilmiştir.

b. Tema sonunda yer alan “Dinleme/İzleme Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği’ni kullanarak din- leme/izleme sürecindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi tespit ediniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.

Cevap (örnek):

  • Güçlü yönüm: Konuşmacıyı dikkatlice dinliyorum ve önemli yerleri not alıyorum.
  • Geliştirmem gereken yönüm: Dinlediklerimi daha iyi özetleyebilmek ve kendi cümlelerimle anlatabilmek.

11. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki elektronik postayı inceleyiniz. Elektronik postada bulunan “Kime” bölümüne kendi elektronik posta adresinizi yazınız.

Kimden:
Kime: (öğrencinin kendi e-posta adresi yazılır)
Konu: Görseldeki Oyun Hakkında Bilgi


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48 Cevabı

Soru: Arkadaşınız Hatice’den gelen bu elektronik postaya aşağıdaki yönergeleri göz önünde bulundurarak bir cevap yazınız.

Kimden:
Kime: (öğrencinin kendi e-posta adresi yazılır)
Konu: Görseldeki Oyun Hakkında Bilgi

Sevgili Hatice,

Gönderdiğin görseldeki oyun körebe oyunudur. Bu oyunu oynamak için geniş bir alan ve kalabalık bir grup gerekir. Oyunculardan biri ebe seçilir ve gözleri bağlanır. Ebe, diğer oyuncuları yakalamaya çalışır. Gözleri bağlı olan ebe, dokunduğu kişiyi yakalarsa yakalanan oyuncu ebe olur.

Körebe oyunu hem eğlenceli hem de hareketli bir oyundur. Ayrıca arkadaşlık bağlarını güçlendirir ve dikkatli olmayı öğretir. Senin de bu oyunu oynarken çok keyif alacağını düşünüyorum.

Soruna yardımcı olabildiysem çok mutlu oldum. Yeni oyunlarda görüşmek üzere.

Sevgilerimle,
Arkadaşın Hasan

c. Yazdığınız e-postayı arkadaşınıza göndermeden önce oluşturduğunuz metnin oyunu tanıtması ve iletişim sürecini devam ettirmesi açısından kontrol ediniz. Varsa gerekli düzenlemeleri yapınız. Oyunu tanıtması ve iletişim sürecini devam ettirmesi açısından kontrol ediniz. Varsa gerekli düzenlemeleri yapınız.

Cevap: Metni kontrol edip gerekli düzenlemeleri yaptım.

Soru: Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

​​Soru: Yazma sürecinizi tema sonundaki “Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.

Cevap: Bu ölçeği kendinize göre doldurabilirsiniz.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum