Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)

Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları, 5. Sınıf Meb Yayınları Türkçe 1. Kitap Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49-50-51 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 38 Cevabı

KEŞİF YOLCULUĞU

Soru: İp oyunlarından hangilerini biliyorsunuz? Siz bunlardan hangilerini oynamayı daha çok seviyorsunuz?
Cevap
: İp atlama, halat çekme, kedi beşiği gibi oyunları biliyorum. En çok ip atlama oyununu oynamayı seviyorum çünkü hem eğlenceli hem de hareketli bir oyun.

Soru: Yazı yazarken büyük harfleri hangi amaçlarla kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap
: Büyük harfleri özel isimleri, cümle başlarını belirtmek ve vurgulamak için kullanırım.

Soru: Metnin başlığını ve görsellerini inceleyiniz. Bunlardan hareketle metinde neler anlatılabileceğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi ve gerekçelerinizi 1 etkinlikteki ilgili alana yazınız.
Cevap
: Metinde ip oyunlarından ve nasıl oynandığından bahsedileceğini düşünüyorum çünkü görsellerde çocukların iplerle oyun oynadığını ve eğlendiklerini görüyorum.

Soru: Metni öğretmeninizin okuma hızına, vurgu ve tonlamasına dikkat ederek dinleyiniz.
Cevap
: Metni öğretmeninizin okuma hızına, vurgu ve tonlamasına dikkat ederek dinledim.

Soru: Öğretmeninizi dinlerken anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını işaretleyiniz. Ardından bunlara ve anlamlarına yönelik tahminlerinizi 2. etkinlikteki ilgili alana yazınız.
Cevap
: Halat, aktivite, rekabet, gereksinim, hamle.

Okuma hızınızın, vurgu ve tonlamanızın öğretmeninizinki gibi anlamı yansıtacak biçimde olmasına özen göstererek metni sesli okuyunuz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Metnin içeriğine yönelik tahminlerinizi ve tahminlerinizin gerekçelerini yazınız.
Cevap
: Başlık ve görselden hareketle metnin konusunun iple oynanan oyunlar olduğunu düşünüyorum. Çünkü başlıkta da görsellerde de hep ip var.

Soru: Metnin içeriğiyle ilgili tahminleriniz doğru çıktı mı? Tahminlerinizde öne sürdüğünüz gerekçelerin uygun olup olmadığını açıklayınız.
Cevap
: Evet metnin içeriğiyle ilgili tahminim doğru çıktı. Gerekçelerimde uygundu.

2. ETKİNLİK

Soru: Belirlediğiniz kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten bularak yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.

KELİME/KELİME GRUBU TAHMİNİM SÖZLÜK ANLAMI
Halat Kalın bir ip Pamuk, kenevir, Hindistan cevizi gibi bitkisel liflerin veya çelik tellerin sarılmasıyla oluşan kolların bir arada bükülmesiyle elde edilen kalın ip.
Aktivite Etkinlik Etkinlik
Teyit etmek Onaylamak Doğruluğunu kanıtlamak, doğrulamak
Art niyet Kötü niyet Gizli kötü düşünce veya amaç
Rekabet Yarışma Aynı amacı güden kimseler arasındaki çekişme; rakiplik, yarışma, yarış.
Denge Dengeli durmak Bir cismin düşmeden sabit durabilmesi durumu

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevabı

3. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinde en çok tekrar eden ve metnin konusunu destekleyen kelimeleri belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap
: İp, oyun, denge, halat, takım, oyuncu, hedef, hamle, amaç.

Soru: Yazdığınız kelimelerin metni okumadan metnin içeriğini tahmin etmenizde yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap
: Evet, bu kelimeler metnin içeriği hakkında tahmin yapmamda yeterli olurdu. Çünkü "ip" ve "oyun" kelimeleri metnin oyunlarla ilgili olduğunu, "takım" ve "denge" ise fiziksel aktivite gerektiren oyunlar olabileceğini çağrıştırıyor. Ayrıca, "hamle" kelimesi stratejik bir oyunun söz konusu olabileceğini düşündürüyor.

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden ve deneyimlerinizden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.

1. Soru: Metinde hangi oyunlardan bahsedilmektedir? Siz bunlardan hangilerini oynuyorsunuz?
Cevap
: Metinde halat çekme, ip çevirme, bayrak yarışı ve kedibeşiği gibi oyunlardan bahsedilmektedir. Ben halat çekme ve ip çevirme oyunlarını oynuyorum.

2. Soru: “Kedibeşiği” adlı oyunda neden hamlelerimizi önceden düşünmeliyiz? Açıklayınız.
Cevap
: Kedibeşiği oyununda ipler birbirine dolanmaya başladığında hamlelerinizi önceden düşünmezseniz ipi düğümleyip oyunu kaybedebilirsiniz. Bu yüzden hamleleri dikkatle planlamak gerekiyor.

3. Soru: Metinde anlatılanlarla sizin oynadığınız ip oyunlarının benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap
: Benim oynadığım ip oyunları da genellikle fiziksel beceri ve takım çalışması gerektiriyor. Ancak metinde anlatılan kedibeşiği gibi oyunlar, strateji ve planlama da gerektirdiği için farklılık gösteriyor.

4. Soru: Metinden hareketle kuralların bir oyun için neden önemli olduğunu açıklayınız.
Cevap
: Kurallar, oyunun düzenli ve adil bir şekilde oynanmasını sağlar. Kurallar olmadığında oyuncular haksız avantaj sağlayabilir veya oyun keyifli olmayabilir.

5. Soru: Metinde verilen oyun isimlerini oyunların içeriğine uygun buluyor musunuz? Neden?
Cevap
: Evet, oyun isimleri içeriklerine uygun. Örneğin, "halat çekme" oyunu adı, oyunda halat kullanıldığını ve çekişme olduğunu açıkça gösteriyor. "Kedibeşiği" ise oyunun içindeki ip şekilleriyle uyumlu bir isim.

5. ETKİNLİK

Soru: Metinden iki oyun belirleyerek oyunlarla ilgili istenen bilgileri yazınız.

Oyun Adı Oyuncu Sayısı Oyunun Aracı Oyunun Amacı
Halat Çekme 2 veya daha fazla Halat Takımları halat çekerek karşı tarafa geçirtmek
Kedibeşiği 2 İp İpi çeşitli şekillere sokarak oyunu bitirmek

Soru: İki oyun arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyleyiniz.

Benzerlikler: İki oyun da halatla ve kalabalık oyuncu grubuyla oynanıyor.
Farklılıklar: Halat çekme güce, ip çevirme hız ve dikkate dayanıyor.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 43 Cevabı

6. ETKİNLİK

Soru: Ailenizle ev dışında yaptığınız etkinlikleri aşağıdaki alanlara yazınız.

Sosyal Etkinlikler: Akraba ziyareti, komşu ziyareti, Huzurevi ziyareti.
Eğlenme Amaçlı Etkinlikler: Pikniğe gitmek, denize gitmek, evde oyun oynamak.
Kültürel Etkinlikler: Sinemaya gitmek, tiyatroya gitmek, müzeye gitmek.

1- Hangi sıklıkla bu etkinliği yapıyorsunuz?
Ayda en az bir kez ailemle birlikte pikniğe gidiyoruz.

2- Etkinlikte neler yaparsınız?
Yiyecekler hazırlayıp doğayla iç içe vakit geçiririz. Top oynarız, yürüyüş yaparız ve doğanın tadını çıkarırız.

3- Bu etkinlikte özel bir görev veya sorumluluğunuz oluyor mu? Oluyorsa kısaca açıklayınız.
Evet, genellikle yiyeceklerin taşınmasından ve top oynamak için malzemelerin hazırlanmasından sorumluyum.

4- Bu etkinliği yaparken ne tür duygular hissediyorsunuz?
Doğada olmak beni rahatlatıyor, mutluluk ve huzur hissediyorum. Ailemle birlikte eğlenceli vakit geçirmek beni mutlu ediyor.

5- Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmenizin sebebi nedir?
Ailemin yanında doğada vakit geçirmek beni daha mutlu ediyor ve şehir hayatından uzaklaşmak dinlendirici oluyor.

c. Yukarıda yazdıklarınızı da kullanarak ailenizle geçirdiğiniz özel bir günü anlatan konuşma yapınız.

Geçen ay ailemle yaptığımız piknik günü gerçekten unutulmazdı. Sabah erkenden hazırlıklarımıza başladık. Annem sandviçler yaparken ben de piknik malzemelerini hazırladım. Sonra ailece büyük bir parka gittik. Güneşli hava hepimizi neşelendirdi. İlk olarak, yiyeceklerimizi yaydığımız örtüyü serdik ve açık havada keyifli bir kahvaltı yaptık. Kahvaltıdan sonra babamla birlikte uzun bir yürüyüş yaptık. Piknikte en çok sevdiğim şeylerden biri de herkesin bir araya gelip sohbet etmesi ve birlikte oyun oynamasıydı. Top oynadık, ip atladık ve bol bol güldük. Bu gün, ailemle geçirdiğim en keyifli günlerden biriydi çünkü hep birlikteydik ve doğanın tadını doyasıya çıkardık.

ç. Konuşma sürecinize yönelik sorular:

1- Konuşmanızı yaparken en çok nerede zorlandınız?
Bazı detayları hatırlamakta zorlandım, özellikle zaman dilimlerini anlatırken.

2- Konuşurken neler hissettiniz? Bunlar konuşma sürecinizi etkiledi mi?
Biraz heyecanlıydım ama bu heyecan konuşmamı olumlu etkiledi, daha canlı ve heyecanlı anlatmamı sağladı.

3- Sizce öğretmeniniz konuşmanızda en çok neyi beğenmiş olabilir?
Konuşmamın samimi ve akıcı olmasını beğenmiş olabilir.

4- Bir sonraki konuşmanızda neleri düzenlemeniz gerektiğini not ediniz.
Bir sonraki konuşmamda detaylara daha fazla dikkat etmeli ve zaman dilimlerini daha net belirtmeliyim.

5- Yaptığınız konuşmayla ilgili öğretmeninizin geri bildirimlerini alınız.
Öğretmenim konuşmamın genel olarak başarılı olduğunu söyledi ancak daha akıcı olması için biraz daha pratik yapmam gerektiğini belirtti.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki görseli inceleyerek görselle ilişkili kavramları işaretleyiniz.

Cevap: İletişim, Dostluk, Oyunseverlik, Özgüven, Saygı

Soru: İşaretlediğiniz kavramları neden seçtiğinizi görseldeki ayrıntılardan örnekler vererek açıklayınız.

İletişim: Çocuklar birlikte oyun oynarken aralarında iletişim kuruyorlar, bu da görseldeki etkileşimle gösteriliyor.

İş birliği: Çocukların bir arada futbol oynaması, birbirlerine yardım etmeleri iş birliğini gösteriyor.

Oyunseverlik: Çocukların futbol oynaması, oyun oynamaktan keyif aldıklarını gösteriyor.

Öz güven: Çocukların oyun sırasında birbirleriyle rekabet etmeleri ve yeteneklerini göstermeleri öz güvenlerini yansıtıyor.

8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda virgülün farklı amaçlarla kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu cümlelerde yay ayraç içindeki virgüllerin hangi amaçla kullanıldığını belirleyiniz. Virgülün aynı amaçla kullanıldığı cümleleri gruplandırınız. Gruplarınızı oluşturan cümlelerin numaralarını, virgülün kullanım amacını ve örneklerden hareketle oluşturabileceğiniz kuralı tablolardaki uygun alanlara yazınız.

1- Kıymetli dostlarım(,) öncelikle hepinize bir müjde vermek istiyorum.
Virgülün kullanım amacı:
Cümlede anlam karışıklığını önlemek.

2- Elbette ortada bir buz(,) şarj bezi(,) sedye(,) ambulans falan yoktu.
Virgülün kullanım amacı:
Sıralı kelimeleri ayırmak.

3-Okumak(,) okumak(,) sürekli olarak okumak istiyorum son zamanlarda.
Virgülün kullanım amacı:
Tekrar eden kelimeleri ayırmak.

4- Kedibeşiği(,) ayatori(,) ip oyunu adlarından birini tercih edebilirsiniz.
Virgülün kullanım amacı:
Sıralı kelimeleri ayırmak.

5- Destekleyici çalışmalar(,) düşünsel(,) zihinsel ve duygusal gelişiminizi(,) sosyal becerilerinizi de destekler.
Virgülün kullanım amacı:
Sıralı kelimeleri ayırmak.

6- Düşünmek(,) düşünmek(,) yine düşünmek gerek bu ülkenin nasıl kurulduğunu.
Virgülün kullanım amacı:
Tekrar eden kelimeleri ayırmak.

7- Annem(,) babam(,) ablam hepsi oyun oynamayı hem de en iyi oyun arkadaşı oldular.
Virgülün kullanım amacı:
Sıralı kelimeleri ayırmak.

8- Hey bilgisayar(,) hep bilgisayar(,) hep bilgisayar... Biraz da arkadaşlarımla oynasam.
Virgülün kullanım amacı:
Tekrar eden kelimeleri ayırmak.

9- Sayın Okul Müdürüm(,)
Virgülün kullanım amacı:
Hitap sözcüğünden sonra kullanılmıştır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 45 Cevabı

Soru: Aşağıdaki alana virgülün kullanımı ile ilgili oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek yazınız.

Virgül kullanımı ile ilgili oluşturduğumuz kurallar için aşağıdaki tabloyu doldurabiliriz:

1. Grup:

Cümle Numarası Kullanım Amacı Kural
1 Anlam karışıklığını önlemek Cümlede anlamı açıklığa kavuşturmak için kullanılır.
2 Sıralı kelimeleri ayırmak Sıralı isim, sıfat veya fiil gruplarını ayırmak için kullanılır.
3 Tekrar eden kelimeleri ayırmak Tekrarlanan kelimeleri ayırmak için kullanılır.

2. Grup:

Cümle Numarası Kullanım Amacı Kural
4 Sıralı kelimeleri ayırmak Sıralı kelimeler arasında kullanılır.
5 Hitap sözcüğünden sonra kullanmak Hitaplardan sonra kullanılır.

3. Grup:

Cümle Numarası Kullanım Amacı Kural
6 Sıralı cümleleri ayırmak Birbiri ardına gelen cümleleri ayırmak için kullanılır.
7 Tekrar eden fiilleri ayırmak Tekrarlanan fiil veya isimleri ayırmak için kullanılır.

b. Aşağıdaki alanı virgülün kullanımı ile ilgili oluşturduğunuz her bir kural için örnek cümlelerle doldurunuz.

  1. kural için örneğim:
    Kıymetli dostlarım, hepiniz bu önemli günde bir araya geldiniz.

  2. kural için örneğim:
    Elbette ortada bir buz, şarj bezi, sedye, ambulans yoktu.

  3. kural için örneğim:
    Okumak, okumak ve daha çok okumak gerekiyor.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 46 Cevabı

9. ETKİNLİK

Soru: Nokta ve virgülle ilgili aşağıda verilen görevi “istasyon tekniği” ile yönergeler doğrultusunda yapınız.

Bu etkinlikte, nokta ve virgül işlevleriyle ilgili olarak üç farklı istasyon çalışması yapılacaktır. Her istasyon, nokta ve virgül işaretleriyle ilgili örnekler hazırlamanıza olanak tanır.

1. Afiş İstasyonu:

Bu istasyonda, nokta ve virgül işaretlerinin işlevlerini anlatan afişler tasarlanacaktır. Afişte, nokta ve virgülün nerede ve nasıl kullanıldığına dair örnekler sunulacak.

2. Broşür İstasyonu:

Bu istasyonda ise nokta ve virgül işlevlerine yönelik bir broşür hazırlanacaktır. Broşürde örnek cümleler ve bu işaretlerin doğru kullanımına dair kısa açıklamalar yer alacaktır.

3. Slogan İstasyonu:

Slogan istasyonunda, nokta ve virgül işlevleriyle ilgili özgün sloganlar üretilecektir. Bu sloganlar, nokta ve virgülün önemini vurgulayan eğlenceli ve öğretici ifadelerden oluşacaktır.

Örnek Slogan: "Nokta durdurur, virgül devam ettirir. Virgül ara verir, nokta son..."

Her istasyonda hazırlanan çalışmaları sınıfta sunarak paylaşabilir ve nokta ile virgülün önemini yaratıcı yollarla arkadaşlarınızla tartışabilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47 Cevabı

10. ETKİNLİK

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48 Cevabı

a. Aşağıdaki metinde büyük harflerin kullanım alanlarından bazılarına ilişkin örnekler verilmiştir. Metni inceleyiniz ve büyük harflerin benzer kullanımlarını gruplandırınız.

Metin:

Bugün 9 Haziran 2024 Pazar. Sabah yaramaz kedim Boncuk’un ve geveze kuşum Maviş’in sesleriyle uyandım. Hayatımda ilk kez bir ödül alacağım için duyduğum heyecan sanki daha da güçleşti. Aslında buruk bir heyecandı benimki. Yarışmayı tüm Türkiye’nin öğretmeni Şehit Şenay Aybüke Yalçın Öğretmen’in izinden giderek ve şifre kazanmıştım. Aybüke Öğretmenimizi yine özledim ve bu 9 Haziran 2017 Cuma gününü anımsadım, unutmamıştım.

Büyük Harflerin Kullanım Grupları:

  1. Gün, Ay, Yıl: 9 Haziran 2024 Pazar
  2. Kişi Adları ve Soyadları: Şehit Şenay Aybüke Yalçın Öğretmen
  3. Özel İsimler ve Ülkeler: Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
  4. Resmî Kurum ve Unvanlar: Vali Bey, Öğretmen
  5. Cümle Başları: Bugün, Sabah

b. Oluşturduğunuz gruplardan hareketle büyük harflerin kullanımıyla ilgili kurallar oluşturup aşağıya yazınız.

  1. Gün, ay ve yıl isimleri büyük harfle başlar.
  2. Kişi adları ve soyadları büyük harfle başlar.
  3. Ülkelerin ve yerleşim yerlerinin isimleri büyük harfle başlar.
  4. Cümle başları her zaman büyük harfle başlar.
  5. Resmî unvanlar ve özel kurumlar büyük harfle yazılır.

c. Aşağıda verilen cümleleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek ve noktalama işaretlerini uygun yerlere koyarak yeniden yazınız.

  1. Aslı Ceren ve Mehmet Körebe oynuyor.
  2. Okulumuzda 21 Haziran salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor.
  3. Yelşil Köpeği Fındıkla sahilde oynuyordu.
  4. Çocuk oyunları şenliği için Azerbaycan Cumhuriyeti’ne gidiyoruz.
  5. Okulumuza gelen Doktor Ahmet Bey oyunların çocuklar için önemini anlattı.

11. ETKİNLİK

a. Arkadaşlarınızla oynarken en çok eğlendiğiniz geleneksel oyun hangisidir? Söyleyiniz.

Cevap: Arkadaşlarımla oynarken en çok eğlendiğim geleneksel oyun "saklambaç."

b. Karekodu okutarak çoklu ortamı izleyiniz.

(İzleme etkinliği)

c. İzlediğiniz çoklu ortamda oyunlarla ilgili verilen bilgileri aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıflandırınız.

  • Çoklu ortamdan bilgilerin nelerin sınıflandırılabileceğini belirleyiniz.
  • Bilgileri örnekteki gibi sınıflandırıp aşağıdaki tabloya yazınız.
  • Yaptığınız sınıflandırmaya örnekteki gibi başlık koyunuz.

Örnek Tablo:

Ülke Adı Beni Tanı Başlık 1 Başlık 2

d. İzlediğiniz çoklu ortamla ilgili soruları cevaplayınız:

  1. İzlediğiniz çoklu ortamda karşılaştırılabilir unsurlar neler olabilir? Söyleyiniz.
  2. Çoklu ortamda tanıtılan iki oyun seçiniz. Seçtiğiniz oyunların benzerlik ve farklılıklarını yazınız.

Örnek Cevaplar:

  1. İzlenen çoklu ortamda karşılaştırılabilir unsurlar: Oyun kuralları, oyuncu sayısı, kullanılan malzemeler ve oyunun oynandığı alan.

  2. Seçilen Oyunlar:

    • Oyun 1: Saklambaç
    • Oyun 2: İp Atlama

    Benzerlikleri: Her iki oyun da fiziksel aktivite gerektirir ve dışarıda oynanır. İki oyunda da oyuncular arasında iş birliği ve dikkat önemlidir.

    Farklılıkları: Saklambaçta oyuncular saklanırken, ip atlama oyunu bir ritim ve hız gerektirir. Saklambaçta gizlenme ve bulma esas iken, ip atlamada sıçrama becerisi ön plandadır.

Karşılaştırdığınız oyunlardan hangisini beğendiniz? Nedenleriyle söyleyiniz.

Cevap: Saklambaçı daha çok beğeniyorum çünkü saklanma ve bulma heyecanı daha fazla eğlence katıyor.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Cevabı

Soru: İzlediğiniz çoklu ortamdan alınan aşağıdaki görselleri inceleyip görsellerle ilgili soruları cevaplayınız.

Soru: Görselde alt yazı kullanılmasının amacı nedir? Bu tür çoklu ortamlarda alt yazı kullanılmasının başka hangi faydaları olabilir? Yazınız.
Cevap
: Alt yazı çok yararlıdır. Örneğin Özbekistan’da da Türkçe kullanılmasına rağmen Özbek Türkçesini anlayabilmemiz biraz zordur. Ayrıca alt yazı işitme engeli olan arkadaşlarımız için de çok yararlıdır.

Soru: İzlediğiniz çoklu ortamda yukarıdaki görsel ve benzerleri hangi görevi yerine getirmektedir? Bu tür bir görselin olmaması bir eksiklik oluşturur mu? Neden?
Cevap: Böyle görseller, tüm dünya çocuklarının kardeş olmasının bir sembolüdür. Barış mesajı bu şekilde verildiği için bu tür bir görselin olmaması bir eksikliktir.

Soru: İzlediğiniz çoklu ortamdan yazı, ses, müzik, video, görsel gibi unsurlardan birini çıkarmanız gerekseydi hangisini çıkarırdınız? Neden? Yazınız.
Cevap
: Bunların hepsi birbirini tamamlayan unsurlar olduğu için hiçbirisini çıkarmazdım.

Soru: Tema sonunda yer alan “Dinleme/izleme Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak dinleme/izleme sürecindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi tespit ediniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.
Cevap
: Öz Değerlendirme Ölçeğini kendinize göre doldurabilirsiniz.

Soru: Karekodu okutarak “Oyun Dünyamız” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.
Cevap
: Bu içerikte dünyanın çeşitli yerlerinde birbirine benzeyen veya farklı olan oyunların olduğundan söz edilmiştir. Bilye, topaç, halat çekme, aç kapıyı bezirganbaşı gibi oyunlardan söz edilmiş, bu oyunların farklı şekillerde anlamlandırılması üzerinde durulmuş ve saymakla bitmeyecek kadar oyunun olduğu ifade edilmiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 50 Cevabı

12. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki elektronik postayı inceleyiniz. Elektronik postada bulunan “Kime” bölümüne kendi elektronik posta adresinizi yazınız.

a. Aşağıdaki elektronik postayı inceleyiniz. Elektronik postada bulunan "Kime" bölümüne kendi elektronik posta adresinizi yazınız.

  • Kimden: ....
  • Kime:
  • Konu: Görseldeki Oyun Hakkında Bilgi

Sevgili Arkadaşım,

Çocuk oyunlarıyla ilgili araştırma yaparken ekte gönderdiğim görselle karşılaştım. Görseldeki oyunla ilgili bilgiye ihtiyacım var.
Bu görseldeki oyuna nasıl bir hazırlık yapılması gerektiğini, oyunun kurallarını, nasıl oynandığını anlatan elektronik postanı en kısa sürede bana gönderebilir misin? Cevabını sabırsızlıkla bekliyorum.

Arkadaşın,
Hatice

Ek: korebe.jpg

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 51 Cevabı

b. Arkadaşınız Hatice'den gelen bu elektronik postaya aşağıdaki yönergeleri göz önünde bulundurarak bir cevap yazınız.

  • Kimden:
  • Kime:
  • Konu: Görseldeki Oyun Hakkında Bilgi

Sevgili Hatice,

Gönderdiğin görselle ilgili sorunu memnuniyetle yanıtlıyorum. Fotoğraftaki oyun "Kör ebe" oyunudur. Oyunun amacı, ebe olan kişinin gözleri kapalı bir şekilde diğer oyuncuları yakalamaya çalışmasıdır. Bu oyun için hazırlık olarak bir kişinin ebe olarak seçilmesi ve gözlerinin bir mendil veya bezle bağlanması yeterlidir. Diğer oyuncular da ebeye dokunmadan etrafında koşarak yakalanmamaya çalışır. Yakalanan kişi yeni ebe olur. Oyun böylece devam eder.

Sorularını yanıtlamaktan mutluluk duydum. Başka soruların olursa bana her zaman yazabilirsin.

Sevgiler,

Bu Görev Bizim

Geleneksel çocuk oyunlarını ve bunların kültürümüzdeki önemini araştırınız. Edindiğiniz
bilgileri defterinize yazınız.

Geleneksel Çocuk Oyunları ve Kültürümüzdeki Önemi

Geleneksel çocuk oyunları, geçmişten günümüze kadar aktarılan kültürel değerlerimizin önemli bir parçasıdır. Bu oyunlar, sadece eğlence aracı değil, aynı zamanda çocukların fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunan etkinliklerdir. Oyunlar, toplulukların yaşam biçimlerini, değerlerini ve kültürel unsurlarını yansıtır. Türk kültüründe de çok çeşitli geleneksel çocuk oyunları vardır ve bu oyunlar çocuklar arasında dayanışma, paylaşma, yardımlaşma gibi değerleri geliştirir.

Öne Çıkan Geleneksel Çocuk Oyunları:

  1. Saklambaç: Çocuklar arasında çok popüler olan bu oyun, bir oyuncunun gözlerini kapatıp sayarken diğerlerinin saklanması ve onları bulmaya çalışmasıyla oynanır. Sosyal bağları güçlendirir, sabrı ve stratejik düşünmeyi öğretir.

  2. Körebe: Bir kişinin gözleri bağlanarak ebe yapılır ve diğer oyuncuları bulmaya çalışır. Bu oyun, güven ve sezgi geliştirmeye yardımcı olur.

  3. Mendil Kapmaca: İki grup arasında oynanan bu oyunda bir mendili en hızlı şekilde kapıp kendi grubuna getirmek amaçlanır. Hız ve strateji bu oyunun temel unsurlarıdır.

  4. Yakan Top: Oyuncular bir topu birbirine fırlatarak karşı tarafı vurmaya çalışır. Vurulan oyuncu oyun dışı kalır. Bu oyun, fiziksel becerileri ve takım çalışmasını geliştirir.

  5. Çelik Çomak: Bu oyun, daha çok kırsal kesimlerde oynanır. Uzun bir sopayla, yere konulan kısa bir sopaya vurarak puan kazanmayı amaçlayan bir oyundur. Denge, el-göz koordinasyonu ve strateji geliştirme açısından faydalıdır.

Geleneksel Oyunların Kültürümüzdeki Önemi:

  • Kültürel Aktarım: Bu oyunlar, kültürümüzün bir nesilden diğerine aktarılmasında önemli rol oynar. Geleneksel oyunlar, aile büyüklerinden öğrenilir ve zamanla arkadaşlara öğretilir.
  • Sosyal Beceriler: Bu oyunlar, çocukların sosyal ilişkilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Paylaşma, yardımlaşma ve birlikte başarma gibi beceriler kazandırır.
  • Fiziksel Gelişim: Birçok geleneksel oyun, çocukların fiziksel aktivite yapmalarını sağlar. Bu oyunlar, çocukların motor becerilerini, denge yeteneklerini ve reflekslerini geliştirmelerine yardımcı olur.
  • Duygusal ve Zihinsel Gelişim: Oyunlar çocuklara kazanmaktan çok katılmanın, sabretmenin ve strateji geliştirmenin önemini öğretir.

Geleneksel çocuk oyunları, kültürümüzün mirasıdır ve çocukların gelişimi açısından büyük faydalar sağlar. Bu oyunlar, modern dünyanın dijital etkisine rağmen hala toplumumuzda önemini korumaktadır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum