Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)

Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Cevapları (7. Sınıf Türkçe)
Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Cevapları, 7. Sınıf Meb Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 62 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Çanakkale Savaşı kahramanlarının fedakârlıklarıyla ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Çanakkale Savaşı Kahramanlarının Fedakârlıkları

Çanakkale Savaşı, Türk milletinin bağımsızlık ve vatan savunmasındaki azminin simgesidir. Askerler, yokluk ve zorluklara rağmen canları pahasına düşmana direnmiştir. Özellikle 57. Alay gibi kahraman birlikler, Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde destan yazmışlardır. Savaş sırasında cephede su, erzak ve mühimmat yetersizliği çekilmesine rağmen askerler, dayanışma içinde hareket etmiş ve büyük bir zafer kazanmışlardır. Bu fedakârlıklar, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük ruhunun en güzel yansımalarından biridir.

Soru: Çanakkale Türküsü’nü sınıfta arkadaşlarınızla seslendiriniz.

Çanakkale Türküsü

Çanakkale içinde vurdular beni
Ölmeden mezara koydular beni
Of gençliğim eyvah
Çanakkale köprüsü dardır geçilmez
Al kan olmuş suları bir tas içilmez
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Anne ben gidiyorum düşmana karşı
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir dolu testi
Anneler babalar ümidi kesti
Of gençliğim eyvah
Çanakkale’den çıktım yan basa basa
Ciğerlerim çürüdü kan kusa kusa
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde sıra söğütler
Altında yatıyor aslan yiğitler
Of gençliğim eyvah
Çanakkale’den çıktım başım selamet
Anafarta’ya varmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah

Anonim

***

Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 64 Cevapları

1. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, karşılarındaki anlamlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.

(6. mecalsiz) a. Güçsüz, kuvvetsiz, dermansız, takatsiz.
(8. hadise) b. Ortaya çıkan, oluşan durum, ilgi çeken veya çekebilecek nitelikte olan her türlü iş, olay.
(1. muhit) c. Çevre, yöre, etraf.
(5. süngü) ç. Tüfek namlusunun ucuna takılan küçük kılıç biçiminde delici silah.
(2. sükûn) d. Durgunluk, dinginlik, hareketsizlik, sessizlik.
(7. vesile) e. Sebep, bahane.
(9. tayın) f. Asker azığı, asker yemeği.
g. Onurlu, şerefli.
(3. sükût) ğ. Susma, konuşmama, söz söylememe, sessizlik.
(4. taarruz) h. Hücum, saldırı.

Soru: Bu kelimelerden dilimize yabancı dillerden geçen beş tanesini seçiniz. Seçtiğiniz kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanarak aşağıdaki yazı alanına bir paragraflık metin yazınız.

Seçtiğim kelimeler:

Muhit (çevre)
Sükût (sessizlik)
Sükûn (huzur)
Hadise (olay)
Vesile (neden)

Cevap: Bu sabah mahallemde büyük bir olay yaşandı. Herkes sessizlik içinde ne olduğunu anlamaya çalışıyordu. Yakın çevredeki insanlar da bu duruma tanık oldu. Olayın çıkış nedeni ise bir yanlış anlaşılmaydı. Sonunda huzur sağlandı ve sakinlik geri geldi, herkes derin bir nefes aldı.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 65 Cevapları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Soru: Metnin birinci bölümünde bahsedilen askerin siperdeki gözlemleri nelerdir? Anlatınız.
Cevap
: Asker, sessizlik, gölgelerin dolaşması ve fısıltıların artmasını gözlemlemiştir. Askerler, düşman saldırısı haberini alaycı bir tebessümle karşılamıştır.

2. Soru: Düşman taarruz ediyormuş!” haberini alan askerlerin bunu alaycı bir tebessümle karşılamasını nasıl yorumluyorsunuz?
Cevap
: Askerler, cesur ve soğukkanlı oldukları için haberi korkmadan karşılamışlardır. Zorluklara alışmış ve güçlü bir inanç geliştirmişlerdir.

3. Soru: Fransız Generali Guro, Türkiye’ye niçin gelmiştir? Anlatınız.
Cevap
: General Guro, Atatürk’ün misafiri olarak Türkiye’ye gelip Fransız Mezarlığı ve Türk Şehitliği’ni ziyaret etmiştir.

4. Soru: Fransız General’in Çanakkale Savaşı sırasında şahit olduğu ve unutamadığı olay nedir? Kısaca anlatınız.
Cevap
: Bir Türk askeri, yaralı bir Fransız askerine yardım etmiş ve onun annesine kavuşmasını istemiştir. Bu durum, General Guro’yu derinden etkilemiştir.

5. Soru: Koca Seyit, komutanı tarafından nasıl ödüllendirilmiştir? Koca Seyit’in bu ödüle tepkisi ne olmuştur? Anlatınız.
Cevap
: Koca Seyit, komutanı tarafından ikinci bir tayınla ödüllendirilmiştir. Ancak arkadaşları olduğu için ikinci tayını paylaşmıştır.

6. Soru: Sizce Türk askerini değerli kılan özellikler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap
: Cesaret, fedakârlık, merhamet ve dayanışma Türk askerini değerli kılan en önemli özelliklerdir.

3. ETKİNLİK

Soru: Çanakkale Savaşı yıllarında evladını cepheye gönderen bir ebeveyn olduğunuzu hayal ediniz. Aşağıya, cephedeki evladınıza hitaben bir mektup yazınız. Mektup türünün özelliklerine dikkat etmeyi unutmayınız.

Sevgili Evladım,
Her sabah senin kahramanlık haberlerinle uyanmak bana gurur veriyor. Bil ki burada herkes seni bekliyor ve senin için dua ediyor. Vatanını savunmak için oradasın, ama unutma ki annenin kolları da seni bekliyor. Kendine dikkat et, dualarım seninle.

Sevgiyle,
Annen


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 66 Cevapları

4. ETKİNLİK

Soru: Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki cümleleri neden-sonuç ilişkisi oluşturacak şekilde tamamlayınız.

Fransız Genarali Guro Türklerle savaştığı için onları yakından tanıma fırsatı bulmuştu.
Türk askeri merhametli olduğu için Fransız askerine yardım etti.
Koca Seyit vatanını savunmak için izinli olarak köyüne gitmek istemedi.

5. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda, 15 Temmuz Şehitler Anıtı’nın görseli yer almaktadır. Anıt ile ilgili bir araştırma yaparak elde edeceğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

15 Temmuz Şehitler Anıtı

15 Temmuz Şehitler Anıtı, 15 Temmuz 2016’daki darbe girişiminde şehit olan vatandaşlarımızın anısına yapılmıştır. İstanbul’daki bu anıt, Türk milletinin demokrasiye ve bağımsızlığa olan bağlılığını temsil eder.

Soru: “Şehitlik” kavramının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir konuşma yapınız.

Şehitlik Konuşması

Şehitlik, vatan için canını feda eden kahramanların unvanıdır. Onlar sayesinde bağımsız ve özgür bir hayat sürüyoruz. Şehitlerin fedakârlığı bende büyük bir minnettarlık ve saygı uyandırıyor. Onları rahmetle ve şükranla anıyor, hatıralarını yaşatmayı görev biliyorum.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 67 Cevapları

6. ETKİNLİK

Nergis ve Ferit adlı iki arkadaş, okullarından çıkarak önce aile sağlığı merkezine sonra müzeye, müzenin ardından da Şehitler Anıtı’na gideceklerdir. Nergis ve Ferit’in izlediği güzergâh şu şekildedir:
• Okuldan çıkıp ok yönünde ilerleyerek Altay Caddesi’ne çıkmışlar, caddeden Aile Sağlığı Merkezine doğru yürüyerek ikinci aradan sola dönüp Aile Sağlığı Merkezine ulaşmışlardır.
• Aile Sağlığı Merkezinden çıktıktan sonra sağa dönmüşler, Kahramanlar Caddesi’nden Pırlanta Sokak’a kadar yürüyüp tekrar sağa dönmüşlerdir. Pırlanta Sokak ile Cumhuriyet Cad- desi’nin kesiştiği yerde müzenin giriş kapısına ulaşmışlardır.
• Müzeden çıkarak sağa dönüp Gündoğan Caddesi’ne ulaşmışlar, sağdan ikinci araya dönerek Yağmur Sokağı’na kadar yürümüşlerdir. Yağmur Sokağı boyunca park yönünde ilerleyerek sokağın bittiği yerde sağa dönmüşler ve Şehitler Anıtı’nın park yönündeki giriş kapısına ulaşmışlardır.

Soru: Bu yönergelerden hareketle Nergis ve Ferit’in yürüdükleri güzergâhı aşağıdaki kroki üzerinde çizerek gösteriniz ve Şehitler Anıtı’nın bulunduğu yeri işaretleyiniz.

  • Okuldan çıkıp Altay Caddesi'ne ulaşırlar.
  • Aile Sağlığı Merkezi için ikinci aradan sola dönüp ilerlerler.
  • Oradan Kahramanlar Caddesi boyunca yürüyüp Pırlanta Sokak'tan müzeye geçerler.
  • Müzeden çıkınca sağa dönerek Gündoğan Caddesi'ne ulaşırlar, ardından Yağmur Sokak boyunca ilerlerler.
  • Sokak bitiminde sağa dönüp Şehitler Anıtı'na park yönündeki girişten varırlar.
  • Kroki üzerinde bu adımları çizerek Şehitler Anıtı'nın yerini işaretleyebilirsiniz.

Soru: Nergis ve Ferit’i okuldan Şehitler Anıtı’na kadar farklı bir yoldan yürütünüz. Bu yolu arkadaşlarınıza anlatınız.

Nergis ve Ferit’i okuldan Şehitler Anıtı’na farklı bir yoldan şu şekilde yürütebiliriz:

  • Okuldan çıktıktan sonra Cumhuriyet Caddesi’ne doğru ilerleyin.
  • Bu caddede sola dönüp Nehir Caddesi boyunca yürümeye devam edin.
  • Nehir Caddesi'nden sonra Yağmur Sokak’a geçin ve sokağın sonuna kadar yürüyün.
  • Sokağın sonunda sağa dönerek park yönünde ilerleyin ve Şehitler Anıtı'na ulaşın.

Bu alternatif güzergâh, daha farklı ve kısa bir rota sunar.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Soru: TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili bir araştırma yapınız.

TBMM’nin Açılışının Tarihimizdeki Önemi

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), 23 Nisan 1920’de açılarak Türk milletinin egemenliğini ilan ettiği ve bağımsızlık mücadelesini resmîleştirdiği bir dönüm noktası olmuştur. TBMM, Kurtuluş Savaşı’nın yönetilmesi ve halkın kendi kaderini belirleme hakkını kazanması için kurulmuştur.

TBMM'nin açılmasıyla, monarşi ve saltanat dönemi sona ermiş, egemenlik halka geçmiştir. Atatürk’ün “Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir” sözü, bu değişimin en güçlü ifadesidir. Ayrıca TBMM, bağımsızlık ve hukuk temelleri üzerinde modern bir Türkiye Cumhuriyeti'nin inşasına öncülük etmiştir.

Bu sebeple, 23 Nisan her yıl Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanır, bağımsızlık ve özgürlük ruhu yeni nesillere aktarılır.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.