Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Farklı ama Aynı Dinleme Metni Cevapları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 42 Cevabı
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru: Çevrenizdeki gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullanan kişileri gözlemleyiniz. Bu kişilerin yaşadıkları zorluklar neler olabilir? Bu zorluklarla ilgili gazete haberlerini sınıfta paylaşınız.
Cevap: Tekerlekli sandalye kullanan insanlar, uygun olmayan kaldırımlar ve engellerle karşılaşabiliyorlar. Görme engelliler ise her yerde kabartmalı yollar olmadığı için zorluk çekiyorlar. Örneğin, bir haber şu şekildeydi: "Engelli bireyler, toplumsal sorunlarına çözüm bekliyor ve daha fazla farkındalık istiyor."
Soru: Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip, konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Görsellere bakarak, metnin konusu bir çobanın yürüme engelli bir kuzuyu yürütmek için yaptığı bir düzenek olabilir.
Metni dikkatinizi yoğunlaştırarak dinleyiniz.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 43 Cevabı
1. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup alfabetik sırayla listeye yazınız.
Cevap: Ağıl, avlu, çoban, heybe, kaval, kuş, oğlak, otlak, sürü, yamaç.
Soru: Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize ekleyiniz.
Ağıl: Evcil küçükbaş hayvanların barındığı çit veya duvarla çevrili yer
Avlu: Bir yapının veya yapı grubunun ortasında kalan üstü açık, duvarla çevrili alan
Çoban: Koyun ve keçi sürülerini otlatan kimse
Heybe: At, eşek vb. binek hayvanlarının eyeri üzerine geçirilen veya omuzda taşınan, içine öteberi koymaya yarayan, kilim veya halıdan yapılmış iki gözlü torba; omza geçirilebilen tek gözlü bir çanta türü
Kaval: Genellikle kamıştan yapılan, daha çok çobanların çaldığı, yumuşak sesli, üflemeli bir çalgı
Kuş: Yumurtlayan omurgalılardan, akciğerli, sıcakkanlı, vücudu tüylerle örtülü, gagalı, iki ayaklı, iki kanatlı uçucu hayvanların ortak adı
Oğlak: Keçi yavrusu
Otlak: Hayvan otlatılan yer; salmalık, yaylak, mera
Sürü: Birlikte yaşayan hayvan topluluğu
Yamaç: Dağın veya tepenin herhangi bir yanı
2. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1- Soru: Çoban ve sürüsü nereden dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış?
Cevap: Çoban ve sürüsü, mor tepeli dağlardaki otlaklardan dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış.
2- Soru: Çoban, oğlağın farklı olduğunu nasıl anlamış?
Cevap: Çoban, oğlağın ön bacaklarının tutmadığını görünce farklı olduğunu anlamış.
3- Soru: Çoban, oğlağı nerede taşımış?
Cevap: Çoban, oğlağı heybesinde taşımış.
4- Soru: Küçük oğlağın hayali neymiş?
Cevap: Küçük oğlağın hayali, arkadaşları gibi koşup oynamakmış.
5- Soru: Çoban, küçük oğlağın hayalini nasıl gerçekleştirmiş?
Cevap: Çoban, küçük oğlağın hayalini ona yürüyebileceği bir düzenek yaparak gerçekleştirmiş.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 44 Cevabı
3. ETKİNLİK
Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin konusu: Bir çobanın, yürüyemeyen bir oğlağa yürüyebilmesi için bir düzenek yapması.
Metnin ana fikri: Engelli kişilerin hayatlarını kolaylaştırmak için yaratıcı çözümler üretmeliyiz.
Soru: Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyip belirlediğiniz başlıkları aşağıya yazınız.
Dinlediğimiz metin, gerçek veya tasarlanmış olayları anlatan bir düzyazı türü olan hikayedir.
- Sevgi Dolu Çoban
- Küçük Oğlağın Hayali
- Engelleri Aşan Oğlak
- İyi Yürekli Çobanın Yardımı
4. ETKİNLİK
Soru: Hikâyeyi kendi cümlelerinizle aşağıya kısaca yazınız.
Cevap: Bir gün çoban, sürüsüyle otlaktan dönerken bir keçi doğum yapmış. Doğan oğlak çok sevimliymiş ama bacakları tutmadığı için yürüyemiyormuş. Çoban, oğlağın yürüyemediğini fark edince ona bir düzenek yaparak oğlağın yürüyebilmesini sağlamış. Oğlak bu sayede çok mutlu olmuş.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 45 Cevabı
5. ETKİNLİK
Soru: Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.
- dişi - erkek
- küçük - büyük
- siyah - beyaz
- uzun -kısa
- ön - arka
- akşam - sabah
- genç - yaşlı
- yavaş - hızlı
- yüksek - alçak
- sonra - önce
- ağır - hafif
- ilk - son
6. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu haber, engelli bireylerin sorunlarına dikkat çekmek için yapılan bir kampanyadan bahsediyor. Bu tür projeler toplumun farkındalığını artırır ve engelli bireylerin yaşam kalitesini yükseltir. Ben de böyle bir projeye katılmak isterim.
Soru: Buna benzer bir iyilik hareketi kampanyası yapmaya ne dersiniz?
Cevap: Evet, böyle bir iyilik kampanyası yapmak harika olurdu. Arkadaşlarımla birlikte geri dönüşüm malzemeleri toplayarak ihtiyaç sahibi engellilere tekerlekli sandalye alabiliriz. Hem çevreye katkı sağlar hem de insanlara yardımcı olabiliriz.
Slogan: "Bir Kapak, Bir Umut!"
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 46 Cevabı
7. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki açıklamalara göre görsellerde ifade edilen duyguları belirleyiniz. Bu duyguları belirten cümleleri seçenekler arasından bulunuz. Bu cümleleri ilgili konuşma balonuna yazınız.
Konuşurken yüz ifadelerimizle, ellerimizle, kollarımızla, beden duruşumuzla duygu ve düşüncelerimize uygun hareketler yaparız. Sözlü olmayan bu iletişim biçimine “beden dili” denir. Beden dili, anlatmak istediklerimizi karşımızdakilerin daha kolay anlamasını sağlar.
1. sıra 1. resim - Sessiz ol - 1. sıra 2. resim - Korkuyorum
2. sıra 1. resim - Yoruldum - 2. sıra 2. resim - Öfkeliyim
3. sıra 1. resim - Yaşasın - 3. sıra 2. resim - Duyamıyorum
Soru: Dinlediğiniz metni sınıfta canlandırınız. Metni canlandırırken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.Cevap: Metni canlandırırken beden dilimi etkili kullandım; el hareketlerim ve yüz ifadelerimle karakterin duygularını yansıttım.
Soru: Canlandırma yapan arkadaşlarınızın beden dilini nasıl kullandıklarını gözlemleyiniz. Bu arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarını belirleyiniz. Bu mesajlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Beden dilinizi nasıl etkili kullanabileceğinizi belirleyiniz.
Cevap: Arkadaşlarımın beden dili duygu aktarımında başarılıydı. Beden dilimizi etkili kullanmak için karakterin duygularını içselleştirmek önemlidir.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 47 Cevabı
8. ETKİNLİK
Soru: Aşağıdaki afişi inceleyip afiş hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Afiş, bir şeyi duyurmak veya tanıtmak için hazırlanan resimli duvar ilanıdır. Afişler, kalabalığın görebileceği yere asılır.
Cevap: Bu afişte engelli insanlar var. Biz eğer bu insanlarımızın hayatta karşılaşabilecekleri sorunları tekerlekli sandalyede oturan insanımız için olduğu gibi en aza indirirsek bu hem onlar hem bizim için bir zafer olacaktır.
Soru: Bu afişe uygun farklı bir slogan belirleyerek aşağıya yazınız.
Slogan: Cevap: "Engelleri birlikte aşalım!" "Haydi, destek ol ve fark yarat!"
Soru: Sizler de bir iyilik kampanyası düşününüz. Kampanyanızın tanıtımı için tasarlayacağınız afişlerde kullanabileceğiniz sloganları aşağıya yazınız.
Cevap: Kampanyamızın sloganı: "Bir kapak, bir umut!"
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 48 Cevabı
9. ETKİNLİK
Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Ortak özelliklerine göre gruplanan bu kelimeleri, özenli ve okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
Soru: Bu kelimeleri ifade ettiği kavramlara göre gruplandırıp gruplardaki kelimelerin ortak özelliğini söyleyiniz.
- Sebze ve Meyve: Elma, çilek, üzüm, brokoli, ıspanak
- Ülke: Türkiye, Almanya, Azerbaycan, Fransa, Japonya
- Hayvan: Kedi, aslan, tavuk, kuzu, köpek
Soru: Kelime gruplarından bir kelime seçip seçtiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Ispanak çok sağlıklı bir sebzedir ve demir içerir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.