Küçük Nezahat Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Küçük Nezahat Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Küçük Nezahat Metni Cevapları, 3. Sınıf Meb Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Küçük Nezahat Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 47 Cevapları

Merhaba Arkadaşlar,
2. temamızı sizler için “Millî Mücadele ve Atatürk” olarak belirledik.
Bu temamızda da neler öğreneceğimizle ilgili tahminde bulunalım.

Soru: “Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklınıza nelerin geldiğini yazınız.
Cevap
: "Millî Mücadele ve Atatürk" denilince, aklıma Türk milletinin bağımsızlık savaşı, Atatürk'ün liderliği, kahramanlıklar, İstiklal Marşı ve şehitlerimiz gelir.

Soru: Sizce; kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümlerine neden yer verilir? Yazınız.
Cevap
: Tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümleri, kitabın içeriğini düzenli bir şekilde okura sunmak ve okurun ihtiyaç duyduğu bilgiye hızlıca ulaşmasını sağlamak için kullanılır.

Soru: Tema kapağı ve içindekiler bölümlerini inceleyip 2. temada neler öğreneceğinizi tahmin ederek yazınız.
Cevap
: 2. temada, Atatürk’ün liderliğinde kazanılan zaferleri, Millî Mücadele’nin önemli olaylarını ve kahramanlıklarını öğreneceğimizi düşünüyorum.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 48 Cevapları

HAYDİ, BAŞLIYORUZ!

Soru: Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Millî Mücadele Dönemi’nde Şerife Bacı, Kara Fatma ve Gördesli Makbule gibi kadın kahramanlar, cephede ve cephe gerisinde büyük fedakârlıklar yaparak vatan savunmasında yer almışlardır.

ŞİMDİ OKUMA ZAMANI!

Soru: Metni okumadan önce görsellerini inceleyerek metinde ne anlatıldığını tahmin edelim. Tahminlerimizden sonra metnimizi sesli okuyalım.
Cevap
: Askerler siperlerde büyük bir mücadele verip birbirlerine destek oluyorlar. Nezahat Onbaşı ise Millî Mücadele’deki kahramanlıkları için şeref madalyası ile onurlandırılıyor.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 51 Cevapları

SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ

Soru: Aşağıda, okuduğunuz metinde geçen sözcük ve sözcük gruplarının anlamları verilmiştir. Verilenleri okuyarak bulmacada gizlenmiş sözcükleri bulup boyayınız.

Arkadaşlar; sözcükler cümleleri, cümleler de paragrafları oluşturur. Metnimizde dokuz paragraf bulunmaktadır.

(GÖZETLEME) a. Birinin yaptıklarını belli etmeden izlemek (3. paragraf).
(MASKOT) b. Uğur getireceğine inanılan bir şey (3. paragraf).
(KADİRŞİNAS) c. Değer, kıymet bilmek (8. paragraf).
(MİNNET) d. Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma, gönül borcu (9. paragraf).


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 52 Cevapları

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1- Soru: Küçük Nezahat niçin cepheye gitmek zorunda kalmıştır?
Cevap
: Annesi öldüğü için babası onu cepheye götürmek zorunda kalmıştır.

2- Soru: Küçük Nezahat cephede neler yapmıştır?
Cevap
: Nezahat, askerlere moral vermiş, su taşımış ve yaralı askerlere yardım etmiştir.

3- Soru: Küçük Nezahat, Mustafa Kemal Paşa’yla ne zaman karşılaşmıştır?
Cevap
: Mustafa Kemal Paşa cepheyi denetlemeye geldiğinde karşılaşmışlardır.

4- Soru: Küçük Nezahat ile Mustafa Kemal Paşa arasında geçen konuşmayı kısaca yazınız.
Cevap
: Mustafa Kemal Paşa, Nezahat’e adını sorar ve neden cephede olduğunu öğrenir. Nezahat, askerlerin cesaretini arttırmak için orada olduğunu söyler. Mustafa Kemal Paşa da ona "Aferin" diyerek takdir eder.

5- Soru: Metnin giriş bölümünde “Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir.” denmesinin nedeni sizce nedir?
Cevap
: Nezahat Onbaşı, Millî Mücadele’de küçük yaşta büyük kahramanlıklar göstermiştir. Bu nedenle ondan bahsetmemek, tarihimizde önemli bir kişiyi anmamak olur.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 53 Cevapları

Okuduğumuz metnin hikâye unsurlarını bularak boş bırakılan yerlere yazınız.

  • Mekân (Yer): Cephe (Millî Mücadele sırasında Gediz civarı)
  • Ana Karakter: Küçük Nezahat (Nezahat Onbaşı)
  • Yardımcı Karakterler: Halit Bey (babası), Askerler
  • Problem: Annesini kaybeden Nezahat’in, babasıyla birlikte cepheye gitmek zorunda kalması.

Olaylar:

  1. Nezahat’in cepheye gitmesi.
  2. Cephede askerlere yardım etmesi ve moral vermesi.
  3. Yaralı askerlere yardım etmesi.
  4. Mustafa Kemal Paşa ile tanışması.
  5. Onbaşı rütbesini alması.
  • Sonuç: Nezahat, cesaretiyle Mustafa Kemal Paşa ve askerlerin takdirini kazanır. Yıllar sonra şükran plaketiyle onurlandırılır.
  • Olayın Yaşandığı Zaman: Millî Mücadele Dönemi
  • Metnin Konusu: Küçük Nezahat’in Millî Mücadele’deki kahramanlıkları.
  • Metnin Ana Düşüncesi: Küçük yaşta bile vatan için yapılan fedakârlıklar, Türk milletinin cesaret ve vatanseverliğinin en büyük örneklerindendir.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 54 Cevapları

DİLİMİZİN KURALLARINI ÖĞRENİYORUZ

Cümlelerin bir duyguyu, düşünceyi ifade eden söz dizisi olduğunu unutmayalım.

Soru: Aşağıda, metinde geçen cümleler verilmiştir. Cümlelerin bildirdiği anlamları örnekteki gibi işaretleyiniz.

(Düşünce) Millî Mücadele içinde Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir.
(Duygu) Halit Albay’la görüşürken yanındaki Küçük Nezahat’i görünce şaşırdı.
(Düşünce) Bu çocuk mutlaka ödüllendirilmeye layıktır.
(Duygu) Bu sözler Mustafa Kemal Paşa'yı çok sevindirmiş.
(Duygu) Herkes onu çok seviyordu.
(Düşünce) Aferin sana! İşte Türk kızı böyle olur.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 55 Cevapları

SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ

Soru: Küçük Nezahat ile Atatürk’ün karşılaştığı bölümü arkadaşlarınıza anlatınız. Daha sonra da anlattıklarınızı canlandırınız. Canlandırma yaparken yeni öğrendiğiniz sözcükleri kullanınız. Rol arkadaşınızın sözünü kesmemeye, konuşmasının bitmesini beklemeye, uygun hitap ifadeleri kullanmaya dikkat ediniz.
Cevap
: Mustafa Kemal Paşa cepheyi denetlemeye geldiğinde Küçük Nezahat’i görür ve onunla konuşur. Nezahat’in cesur sözleri Mustafa Kemal Paşa’yı çok etkiler ve onu takdir eder. Bu olay, Nezahat’in cesaretini gösteren önemli bir andır.

DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ

Soru: Yaşadığımız kısacık bir zaman dilimi bazen anılarımız arasında yer alır: okula başladığımız ilk gün, karne heyecanı, doğum günü … Sizin de unutamadığınız bir anınız olmuştur. Bu anınızı düşünüp aşağıdaki uyarılara dikkat ederek defterinize yazınız.

Yazacağınız anının konusunu belirleyiniz. Anınızı paragraflar hâlinde yazınız. Yazınıza konuyla ilgili uygun ve ilginç bir başlık bulunuz. Olayları oluş sırasına göre yazınız.

Unutulmaz Karne Heyecanım

İlkokul ikinci sınıfta yaşadığım bir karne günü, benim için unutulmaz bir andı. Sabah büyük bir heyecanla okula gittim. Öğretmenimiz sırasıyla karneleri dağıttığında sıra bana geldiğinde ellerim titriyordu. Notlarım beklediğimden daha iyi çıkınca çok sevindim. Bu anı, hayatımda unutamadığım en güzel anılardan biri olarak kaldı.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.