Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)

Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe)
Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları, 5. Sınıf Meb Yayınları Türkçe 1. Kitap Sayfa 49-50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64 Etkinlik Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Öğretmenin Sevinci Metni Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Cevabı

KEŞİF YOLCULUĞU

Soru: Uçurtma ile ilgili bildiklerinizi anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Uçurtma, genellikle hafif malzemelerden yapılan ve bir ip yardımıyla gökyüzünde uçurulan bir eğlence aracıdır. Uçurtma, çocuklar ve yetişkinler için eğlenceli bir oyun aracı olmasının yanı sıra, gökyüzünde özgürce süzülmenin simgesir. Ben de küçükken kardeşimle kendi uçurtmalarımızı yapar, rüzgârlı günlerde uçururduk. Bir defasında uçurtmamız çok yükseğe çıkmıştı, ancak bir ağaca takıldığında çok üzülmüştüm.

Soru: Geleneksel çocuk oyunları ve bu oyunların kültürümüzdeki önemiyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Geleneksel çocuk oyunları, kültürümüzün önemli bir parçasıdır. Körebe, saklambaç, mendil kapmaca gibi oyunlar, büyüklerimizden bizlere kadar ulaşmıştır. Bu oyunlar hem eğlendirici hem de öğretici özellik taşır. Aynı zamanda çocuklar arasında paylaşma ve yardımlaşmayı pekiştirir. Geleneksel oyunlar, kültürümüzün bir mirasıdır ve nesilden nesile aktarılarak yaşatılır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 53 Cevabı

1. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda metinde geçen bazı kelimeler ve bu kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimelerin metinde kullanılan anlamını örnekteki gibi işaretleyiniz.

süzülmek: Sessizce ve görünür bir hareket yapmadan havada ilerlemek.
haykırmak : Telaş, şikâyet vb. sebeplerle yüksek sesle bağırmak.
gök: Mavi ile yeşil arası olan renk.
kanat: Kuşlarda ve böceklerde uçmayı sağlayan organ.
saymak: Bir şeyin kaç tane olduğunu anlamak için bunları birer birer elden veya gözden geçirmek, sayısını bulmak.
ısmarlamak: Kendi için bir şey alınmasını başkasına söylemek.

b. Okuduğunuz metnin anahtar kelimelerini belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:
Uçurtma, çocuklar, öğretmen, gökyüzü, mutluluk, bahar, rüzgar, eğlence.

c. Anahtar kelime olarak belirlediğiniz kelimelerin varsa eş anlamlarını söyleyiniz.

  • Gökyüzü: Sema
  • Öğretmen: Muallim
  • Rüzgar: Yel

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54 Cevabı

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

Soru 1: Öğretmen, emekli olduktan sonra neden uçurtma yapmaya karar vermiştir?
Cevap:
Öğretmen, emekli olduktan sonra çocuklardan kopamıyor ve onları mutlu etmek istiyor. Çocuklara sevinç vermek için uçurtmalar yaparak onların yüzünü güldürmeyi amaçlıyor.

Soru 2: Öğretmen, uçurtma sayısını neden artırmaya karar vermiştir?
Cevap: Geçen yıl yaptığı uçurtmalar bazı çocuklara yetmemiştir. Bu yüzden daha fazla uçurtma yapmaya karar vermiştir.

Soru 3: Çocuklar, uçurtmalarını gökyüzüne bıraktıklarında ne hissetmişlerdir?
Cevap: Çocuklar büyük bir sevinç yaşamış ve neşeli çığlıklarla sevinçlerini dile getirmişlerdir.

Soru 4: Deniz, uçurtmasını kaybedince neler hissetmiştir? Öğretmen, Deniz’e nasıl bir önere bulunmuştur?
Cevap: Deniz çok üzülmüştür. Öğretmen ona daha büyük ve daha güzel bir uçurtma yapacağına söz vermiş ve onu teselli etmiştir.

Soru 5: Siz öğretmenin yerinde olsaydınız, çocukları sevindirmek için neler yapardınız?
Cevap: Eğer öğretmenin yerinde olsaydım, çocuklar için çeşitli oyunlar düzenler ve onları mutlu edecek etkinlikler yapardım. Örneğin, resim yarışmaları veya spor aktiviteleri organize ederdim.

3. ETKİNLİK

a. Metindeki emekli öğretmenin aşağıda verilen davranışlarından hareketle hangi kişilik özelliklerine sahip olduğu söylenebilir? Anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle belirleyip ilgili yerlere yazınız.

dostluk: Çocuklarla arasında samimi ve güçlü bir bağ kurması
dürüstlük: Çocuklara verdiği sözleri tutması
sorumluluk: Çocukların güvenliğini ve mutluluğunu sağlamak için gerekenleri yapması
duyarlılık: Çocukların isteklerini dikkate alması
fedekarlık: Çocukların mutluluğu için çok sayıda uçurtma hazırlayıp yorulması

Soru: Çocukların emekli öğretmeni sevmelerinde bu özelliklerin etkisi olabilir mi? Nedenleriyle yazınız.
Evet, çocukların emekli öğretmeni sevmelerinde bu özelliklerin etkisi olabilir. Çünkü insanlar genellikle kendilerine sevgi, ilgi ve önem gösteren kişileri severler. Öğretmenin sevecen, güvenilir, fedakâr ve duyarlı olması, çocukların onunla güçlü bir bağ kurmasına yardımcı olmuştur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 55 Cevabı

4. ETKİNLİK

a. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Altı çizili kelimelerde neden büyük harf kullanıldığını yazınız.

Haydi Ali, koyuver uçurtmanın ipini! (Özel isimler büyük harfle başlar)
Nihayet uçurtmalarım afacan sahiplerini buldu. (Cümleler büyük harfle başlar)

b. Yay ayraç içinde verilen kelimeleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek örnekteki gibi yazınız.

Bu yıl nisan ayında çocuk oyunları festivali yapılacak. (nisan)
23 Nisan bütün çocuklar için bayramdır. (nisan)
Yarın Ahmet Bey oyun parkının açılışını yapacak. (bey)
Çok şık bir bey kapıda gülümseyerek bekliyor. (bey)
Çocukken sokak bizim oyunlarda buluştuğumuz yerdi. (sokak)
Buluşma noktamızı Güneş Sokak olarak belirledik. (sokak)
Ağrı Dağı ülkemizin eşsiz doğal alanlarından birir. (dağı)
Bu dağı gezmek isteyen birçok kişi yaz aylarında bölgeye akın eder. (dağı)

5. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.

Emre ve ailesi iki hafta sonra gerçekleşecek olan ödül töreni için sabırsızlanıyordu ( . )
Beklenen gün sonunda gelmişti ( . )
Emre en yakın arkadaşları Ahmet ( , ) Eren ve Yasin ile buluşup yola çıktı ( . )
Okulun bahçesine geldiklerinde her yerin rengârenk balonlarla süslendiğini gördüler ( . )
Emre satranç turnuvasında okul 1 ( . ) si olmuştu ve bu başarısından dolayı öğretmenleri ( , )
arkadaşları ve ailesi onunla gurur duyuyordu ( . )
Okul müdürü “Kıymetli öğrencilerim ( , ) bu başarı hepiniz için bir ilham kaynağı olacaktır.” dedi ( . )
Törenden sonra Emre ve arkadaşları kutlamalara devam etmek için M ( . ) Kemal Parkı’na gitmeye karar verdiler ( . )

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56 Cevabı

Haydi Başlayalım

Soru: Önce örneklerimizi okuyalım ve paragraflardaki renklendirmeye dikkat edelim. Renklendirmenin neye göre yapıldığını belirlemeye çalışalım.

Paragraflardaki renklendirme şu şekilde yapılmıştır:

  • Mavi: Giriş ve sonuç cümleleri.
  • Yeşil: Fiziksel özellikler.
  • Kırmızı: Kişilik özellikleri.

Renklendirme, metni daha anlaşılır hale getirmek için kullanılmıştır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57 Cevabı

Soru: Paragraflardaki yeşil rengin fiziksel, kırmızı rengin kişilik özelliklerini anlattığını; mavi rengin ise giriş ve sonuç cümleleri olduğunu belirleyebildik mi?
Cevap
: Evet belirleyebildim.

Öğretmenimizi İzliyoruz

Öğretmenimiz, herkesin tanıyıp bildiği birini betimleyeceği paragrafın planını ve taslağını tahtaya yazarken onu dikkatlice izleyelim. Bu sırada aşağıdaki sorulara da odaklanalım.

Planlaması

a. Metnin içeriğini belirlerken, Basri amcanın hem fiziksel hem de kişilik özelliklerine dikkat etti. Ayrıca, paragrafta karakterin çevresiyle ilişkisini de göz önünde bulundurdu.
b. İçeriğin sırasını, önce fiziksel özellikler, ardından kişilik ve çevresel ilişkiler şeklinde düzenledi. Giriş ve sonuç cümleleri de metnin başında ve sonunda yer aldı.
c. Kullanacağı dil ve anlatım özelliklerini, anlatacağı karakterin yaşına ve durumuna göre belirledi. Ayrıca, okuyucunun kolay anlayabileceği bir dil seçti.

Taslak (Metin) Oluşturması

a. Planındaki kelime veya kelime gruplarını, önce fiziksel betimlemelerle cümlelere dönüştürdü, ardından kişilik özelliklerini açıklayan cümleler ekledi.
b. Taslak metin hâline getirirken, karakterin daha derinlemesine tanımlanabilmesi için düşündü ve gerekiyorsa düzeltmeler yaptı. Ayrıca, metni akıcı hale getirmek için eklemeler yaptı.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 58 Cevabı

Biz Uyguluyoruz

4-6 kişilik gruplar oluşturalım ve öğretmenimizin rehberliğinde “Nasrettin Hoca’yı betimleyecek bir paragraf planlayıp paragrafın taslağını yazalım. Stratejileri kullanırken aşağıdakilere dikkat edelim.

Planımız:

  1. Giriş: Nasrettin Hoca’nın kim olduğu tanıtılacak.
  2. Fiziksel Özellikler: Nasrettin Hoca’nın dış görünüşü anlatılacak.
  3. Kişilik Özellikleri: Hoca’nın mizah anlayışı ve kişiliği üzerinde durulacak.
  4. Sonuç: Nasrettin Hoca’nın kültürümüzdeki önemi vurgulanacak.

Taslak Metnimiz:

Nasrettin Hoca, Türk halk edebiyatının en bilinen ve sevilen karakterlerinden birir. Fiziksel olarak, orta boylu, uzun beyaz sakallı, başında sarığı ve üzerinde kaftanı olan birisir. Onu farklı kılan en büyük özelliklerinden biri, derin bilgisi ve mizah anlayışı ile insanlara ders vermesir. Fıkralarında, sıradan olayların arkasındaki derin anlamları ustalıkla ortaya koyar. Hem güldürür hem düşündürür. Nasrettin Hoca, bilgeliği ve esprili tavırlarıyla sadece bizim kültürümüzde değil, dünya genelinde de saygı gören bir karakterdir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 59 Cevabı

Yine Uyguluyoruz

Şimdi daha küçük gruplar (2-3 kişilik) oluşturalım ve “Keloğlan”! betimleyecek bir paragraf planlayalım. Ardından taslak metnimizi oluşturalım. Aşağıdaki yönergeleri dikkate alarak ilerleyelim.

Planım:

  1. Giriş: Keloğlan’ın kim olduğu ve genel özellikleri.
  2. Fiziksel Özellikler: Keloğlan’ın dış görünüşü, başının kel olması.
  3. Kişilik Özellikleri: Saf, cesur ve zeki oluşu.
  4. Sonuç: Keloğlan’ın Türk masal kültüründeki yeri ve önemi.

Taslak Metnim:

Keloğlan, Türk masal kültürünün en sevilen kahramanlarından birir. Fiziksel olarak, başı kel, genç ve ince yapılı bir köylü genci olarak bilinir. Onun en belirgin özelliği, her durumda saf ama zeki bir çözüm bulabilmesir. Masallarda karşısına çıkan devleri ve zorlukları aklıyla alt eder. Aynı zamanda cesur ve iyi kalpli biri olan Keloğlan, yardıma ihtiyacı olanlara her zaman el uzatır. Türk masal kültüründe, Keloğlan’ın hikâyeleri hem eğlenceli hem de öğreticir; dürüstlüğü ve cesaretiyle nesiller boyunca çocuklara örnek olmuştur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60 Cevabı

Sıra Sende

Artık stratejilerimizin kullanımını öğrendik. Okuduğunuz metindeki “emekli öğretmeni betimleyecek bir paragraf planlayalım ve taslak metnimizi kimseden yardım almadan yazalım.

Planım:

  1. Giriş: Emekli öğretmenin genel tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Yaşı, görünüşü, giyim tarzı.
  3. Kişilik Özellikleri: Öğrencilere olan sevgisi, fedakârlığı, yaşama sevinci.
  4. Sonuç: Emekli öğretmenin çevresi tarafından sevilen biri olması.

Taslak Metnim:

Emekli öğretmen, yıllarca öğrencilere büyük bir sevgiyle eğitim vermiş ve sonunda emekli olmuştur. Fiziksel olarak yaşını gösteren beyaz saçları ve göz çevresindeki kırışıklıkları vardır, ancak hâlâ enerjik ve canlı bir görünüşe sahiptir. Genellikle sade ve şık giyinir. Öğrencilerine olan sevgisi emeklilikte bile devam eder; onların mutluluğu için uçurtma yaparak çocuklara sevinç dağıtır. Kişilik olarak fedakâr, sevgi dolu ve neşeli bir insandır. Çocukların ihtiyaçlarını her zaman düşünür ve onların güvenliği için elinden geleni yapar. Çevresinde her zaman sevilen ve saygı duyulan biri olmuştur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevabı

Öğretmenimizi İzliyoruz

Gözden Geçiriyor

a. Öğretmenimiz taslağı incelerken cümlelerin anlamını, yazım ve noktalama hatalarını kontrol etti.
b. Düzeltmelerini yaparken "Cümlelerin daha akıcı ve anlaşılır olması gerekiyor" dedi.
c. Cümlelerin uzunluk ve kısalığının dengeli olması gerektiğini, çok uzun cümlelerin anlamı zorlaştırabileceğini söyledi.
ç. Yazım ve noktalama hatalarını belirleyip doğru kullanımları gösterdi.

Paylaşıyor

a. Metni paylaşacağı ortamı belirlerken hedef kitlesini göz önünde bulundurdu.
b. Metni, çevrim içi platformda paylaşmak için uygun görseller ve veolar ekleyerek hazırladı.


Nasrettin Hoca Betimleme Planı

  1. Giriş: Nasrettin Hoca'nın kısa tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Orta yaşlı, başında sarığı olan, halk arasında bilinen haliyle.
  3. Kişilik Özellikleri: Hazırcevap, esprili ve bilge bir karakter.
  4. Sonuç: Türk kültüründeki yeri ve önemi.

Nasrettin Hoca Betimleme Taslağı

Nasrettin Hoca, Türk halk kültürünün önemli bir simgesi olan bilge ve esprili bir karakterdir. Orta boylu, beyaz sakallı ve başında sarığı olan Nasrettin Hoca, her zaman halkın arasında hazırcevaplığıyla bilinir. Fıkralarıyla sadece güldürmekle kalmaz, aynı zamanda insanlara ders niteliğinde öğütler verir. Türk halkı için bilgelik ve mizahın sembolü olarak daima hatırlanır.


Keloğlan Betimleme Planı

  1. Giriş: Keloğlan'ın genel tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Kel kafası ve sade kıyafetleri.
  3. Kişilik Özellikleri: Saf, kurnaz ve iyi yürekli bir karakter.
  4. Sonuç: Türk masallarındaki yeri ve önemi.

Keloğlan Betimleme Taslağı

Keloğlan, masallarımızın en sevilen kahramanlarından birir. Kel kafası ve sade kıyafetleriyle tanınan Keloğlan, yoksul bir köyde annesiyle birlikte yaşar. Saf görünmesine rağmen, zor durumları zekası ve kurnazlığıyla çözer. Her zaman iyilik dolu ve yardımseverdir. Türk halkı için dürüstlüğün ve iyiliğin sembolü olarak nesilden nesile aktarılır.


Emekli Öğretmen Betimleme Planı

  1. Giriş: Emekli öğretmenin genel tanıtımı.
  2. Fiziksel Özellikler: Yaşını gösteren beyaz saçları ve enerjik duruşu.
  3. Kişilik Özellikleri: Çocuklara olan sevgisi ve fedakarlığı.
  4. Sonuç: Çevresinde sevilen bir kişilik.

Emekli Öğretmen Betimleme Taslağı

Emekli öğretmen, yaşını gösteren beyaz saçlarına rağmen hâlâ enerjik bir görünüşe sahiptir. Çocuklara olan sevgisi emeklilikte bile devam eder ve onların mutluluğu için fedakârlık yapar. Çevresindeki çocuklar için her zaman neşe kaynağı olan bu öğretmen, herkes tarafından sevilen bir kişiliktir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 62 Cevabı

6. ETKİNLİK

a. Okuduğunuz kitaplardaki kahramanlarla aranızda bir bağ kurarmısınız? Kurduğunuz bağın nedenini söyleyiniz.
Cevap
: Evet, okuduğum kitaplardaki kahramanlarla aramda bir bağ kurarım. Sanki kahraman benmişim gibi hayal ederim.

b. Aşağıdaki olayın anlatıldığı hikâye için bir kahraman oluşturunuz.

Benim Kahramanım

Adı: Ali
Dış görünüşü: Orta boylu, kısa siyah saçlı, ela gözlü, sporcu bir vücut yapısına sahip.
Korkuları: Yüksekten korkuyor ve karanlık ortamlarda kendini rahatsız hissediyor.
Yetenekleri: Hızlı koşma yeteneğine sahip, futbolu çok iyi oynuyor, strateji oyunlarında başarılı.
İlgi alanları: Spor yapmayı seviyor, özellikle futbol ve yüzmeye ilgi duyuyor. Bunun yanı sıra bilgisayar oyunlarına da meraklı.
Alışkanlıkları: Her sabah erken kalkıp koşu yapıyor. Kitap okumayı alışkanlık haline getirmiş ve her gece yatmadan önce mutlaka birkaç sayfa okuyor.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 63 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki ifadeleri doğru veya yanlış olmaları yönünden değerlendiriniz. Kutuların numaralarını takip ederek yönergelerden hareketle Keloğlan’ı hazineye ulaştırınız.

1- ‘Sınıflar arası futbol turnuvası yarın başlayacak(.)’ cümlesinde yay ayraç içine nokta konmalıdır. Doğru → (1 adım sağa git)
2- ‘Dr(.) Burhan Bey, sporcu yaralanmaları konusunda açıklamalarda bulunacak.’ cümlesinde yay ayraç içine virgül konmalıdır. Yanlış → (1 adım aşağı git)
3- ‘Zehra okullar arası koşu yarışmasında (,) 1. olmuş.’ cümlesinde yay ayraç içine virgül konulmalıdır. Yanlış → (1 adım sağa git)
4- ‘1959’da Çocuk Hakları Bildirgesi kabul edilmiş(.)’ cümlesinde yay ayraç içine nokta konulmalıdır. Doğru → (1 adım aşağı git)
5- ‘Biraz daha dikkatsiz oynarsak 2(.) olmak yerine 3(.) olacağız.’ cümlesinde yay ayraçların içine nokta konmalıdır. Doğru → (1 adım sağa git)
6. ‘Ahmet(,) Mehmet ve Rıza okuldan çıkınca gelecekmiş.’ cümlesinde yay ayraç içine virgül konmalıdır. Doğru → (1 adım sağa git)
7- ‘Soğuk havada dışarıda oynayan Buğra(,) Ayşe(,) Murat ve İnci hasta olmuş.’ cümlesinde yay ayraçların içine nokta konmalıdır. Yanlış → (1 adım sağa git)
‘Yapılan yarışmalarda sınıfça 3(.) olduk(.)’ cümlesinde yay ayraçların içine virgül konmalıdır. Yanlış → (1 adım sağa git)

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 70 Cevabı

8. ETKİNLİK

a- Karekodu okutarak “Mehmet ve Dedesi” adlı metni dikkatlice dinleyiniz.

Cevap: Karekodu okutup metni dikkatlice dinledim.

b- Mehmet’in dedesiyle geçirdiği bir günü, o günü özel kılan detayları dinlediniz. Siz de dinlediğiniz metindeki gibi aile büyüklerinizden biriyle geçirdiğiniz özel bir gününüzü anlatan bir konuşma yapınız. O günü özel kılan komik bir olay, öğrendiğiniz değerli bilgiler veya yaşadığınız bir olay olabilir.

Dedemle Bir Gün

Sevgili öğretmenim ve arkadaşlarım,

Dedemle çok iyi anlaşırız. Onu çok severim, o da beni çok sever. Dedemin adı Hüseyin’dir. Küçüklüğünden bana hep Anadolu’ya nasıl geldiklerini anlatır.

Dedem çevremizde biraz aksi bilinse de bana karşı hep şefkatlir. Ne zaman yanına gitsem mutlaka bana harçlık verir, hiçbir zaman “paran var mı” diye sormaz. Bu yönünü çok seviyorum.

Bir gün köye gitmiştik. Ablam gelmemişti, çok üzülmüştüm ama dedem sayesinde çok güzel bir gün geçirdim. Önce yemek yedik, sonra ahıra gip samanları kürekle el arabasına doldurdum. Dedem bana “Aferin benim torunuma!” dediğinde çok mutlu olmuştum.

O gün bana askerlik anılarını anlattı, çok güldüm. İlk defa ata bindim, önce korksam da sonra alıştım. Hatta dedemle birlikte inekten süt sağdım. Bildiği tekerlemeleri söyleyip bana da tekrar ettirdi. Ben karıştırınca ikimiz de kahkahalara boğulduk.

En kısa zamanda yine dedemle böyle güzel bir gün geçirmek istiyorum.

c- Tema sonunda yer alan “Konuşma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği’ni kullanarak konuşma sürecinizdeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi tespit ediniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.

Cevap: Öz Değerlendirme Ölçeğini sizler doldurabilirsiniz.

Soru: Konuşma sürecinize yönelik deneyiminizi (konuşmanın amaca, konuya, hedef kitleye uygunluğu; duygu ve düşünceleri aktarmada yeterliliği vb.) gözden geçiriniz. Konuşmanızda hangi aşamalarda zorluk çektiniz? Söyleyiniz.

Cevap: Konuşmamda sadece duygu ve düşüncelerimi aktarmada biraz zorlandım, daha akıcı ve takılmadan konuşabilmeliyim.

Bu Görev Bizim

Karekodu okutarak "Müzeleri Geziyorum"adlı etkileşimli içeriği tamamlayınız. Müzelerle ilgili tahminlerinizi ve ziyaretinizde ilginizi çeken unsurları defterinize not alınız.

Ankara Kurtuluş Savaşı Sanal Müzesi, Kurtuluş Savaşı'nın önemli anlarını ve kahramanlarını anlatan bir müze olarak öne çıkıyor. Bu sanal müze, savaşın tarihini, dönemin koşullarını ve halkın mücadelesini detaylı bir şekilde sunuyor. Silahlar, belgeler, fotoğraflar ve kahramanların kişisel eşyaları gibi sergilenen eserler, savaşın nasıl kazanıldığını gözler önüne seriyor.

İlginç unsurlar arasında Mustafa Kemal Atatürk'ün lerlik ettiği Büyük Taarruz planı, savaş meydanlarından elde edilen gerçek haritalar ve askerlerin hatıraları bulunuyor. Müzeyi gezerken, dijital rehber eşliğinde bu tarihi döneme tanıklık edebiliyorsunuz.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.