Ortaöğretim Temel Dinî Bilgiler (İslam 2) Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Meb Yayınları

Ortaöğretim Temel Dinî Bilgiler (İslam 2) Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Meb Yayınları
Meb Yayınları Ortaöğretim Temel Dinî Bilgiler (İslam 2) Ders Kitabı Sayfa 37 Ünitemize Hazırlanalım Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Ünitemize Hazırlanalım Soruları ve Cevapları


1. Farz, rükün, ihsan ve ihlas kavramlarının anlamları nedir?

  • Farz: Allah’ın emrettiği ve yapılması zorunlu olan ibadetlerdir. Farz ibadetlerin yapılmaması günah sayılır.
  • Rükün: İbadetin yerine getirilmesi için mutlaka yapılması gereken temel şartlar veya esaslardır. Örneğin namazda kıyam, rükû ve secde rükün sayılır.
  • İhsan: Allah’ı görüyormuş gibi O'na kulluk etmek ve her an Allah’ın gözetiminde olduğunun bilincinde olmaktır.
  • İhlas: Yapılan ibadetleri ve güzel amelleri sadece Allah rızası için yapma niyetiyle gerçekleştirmektir.

2. Bir davranışın ibadet olabilmesi için gereken şartlar nelerdir?

  • İhlaslı Niyet: Yapılan davranışın sadece Allah rızası için gerçekleştirilmesi gerekir.
  • Şeriata Uygunluk: İbadet, İslam'ın öğretilerine ve farz kıldığı kurallara uygun olmalıdır.
  • Devamlılık: İbadetin belli bir süreklilik içinde yapılması esastır.
  • Helal Yoldan Kazanç: Yapılan ibadetlerin, helal kazançla desteklenmesi önemlidir.
  • Kalp ve Akıl Birliği: İbadet sırasında sadece fiziksel bir uygulama değil, kalben Allah'a yönelmek gerekir.

3. Bireysel olarak yapılan bir ibadetin toplumsal faydaları nelerdir?

Cevap: Bireysel ibadetler, kişinin ahlakını ve davranışlarını güzelleştirir, bu da topluma olumlu yansır. Örneğin, namaz kılan bir kişi sabırlı ve hoşgörülü olmayı öğrenir. Zekat veren bir Müslüman, toplumsal dayanışmayı artırır. Oruç tutan kişi, aç kalmanın ne olduğunu anlayarak fakirlere karşı merhametli olur. Bu ibadetler, toplumda huzur, dayanışma ve güven ortamını güçlendirir.


4. Zâriyât Suresi 56. Ayeti’nin Meali Nedir?


5. Büyüklerinizin çocukluk yıllarında kıldıkları teravih namazları hakkındaki hatıralarını dinleyerek dikkatinizi çeken hususları yazınız.

Cevap: Büyüklerimiz, çocukluk yıllarında teravih namazlarının ramazan ayının en heyecanlı anlarından biri olduğunu anlatırlar. Camilerde topluca kılınan teravih namazları, komşular ve akrabalarla bir araya gelmenin vesilesi olurdu. Çocuklar için teravih namazı, hem ibadet hem de sosyal bir etkinlik niteliği taşırdı. Camilerde yapılan ikramlar ve oyunlar, çocukların cami sevgisini artırırdı. Bu hatıralar, çocukların manevi bağlarını güçlendiren anılar olarak günümüze kadar taşınmıştır.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.