Tarih Ana Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)

Tarih Ana Metni Cevapları (3. Sınıf Türkçe)
Tarih Ana Metni Cevapları, 3. Sınıf İlke Yayınları Türkçe Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93-94-95-96 Etkinlik Soruları ve Cevaplarını yazımızın devamından okuyabilirsiniz.

Tarih Ana Metni Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 88 Cevabı

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: Günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap
: Günlük hayatımızda, icatlar yaşamımızı oldukça kolaylaştırmıştır. Eskiden insanlar çamaşırları elde yıkarken şimdi sadece makineye koyup bir tuşa basmak yetiyor. Uçaklar sayesinde uzak mesafelere çok kısa sürede gidebiliyoruz. Elektrikli süpürge, telefon, bilgisayar ve daha birçok icat, işlerimizi daha hızlı ve kolay yapmamıza olanak sağlıyor.

Soru: En çok ilginizi çeken icat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap
: Uçaklar beni her zaman etkilemiştir. Ağır bir demir yığını nasıl olur da gökyüzünde uçabilir? Bu, aerodinamik ve fizik kuralları sayesinde mümkün olur. Kanatlar üzerindeki hava akış farkı kaldırma kuvvetini yaratır ve motorların itme gücüyle birlikte uçak havada kalır.

Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 91 Cevabı

1. ETKİNLİK

a- Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını noktalı yerlere yazınız.

Merak- araştırmak, incelemek, soru sormak, öğrenmek
Teknoloji - kolaylık, hız, yenilik, ilerleme
İcat - buluş, yenilik, ihtiyaç, yararlılık
Akıl - zeka, çalışmak, zihin, başarı

b- Aşağıda, bazı kelimelerin ve kelime gruplarının heceleri karışık olarak verilmiştir. Aynı renk kutucuklardaki hecelerin oluşturduğu kelimeleri ve kelime gruplarını ilgili kutucuklara yazınız. Bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını okuyup öğreniniz.

Olayları zaman ve yer göstererek anlatan, bu olaylar arasındaki ilişkileri, bağlantıları, karşılıklı etkilenmeleri, her toplumun kurduğu medeniyeti inceleyen bilim. (tarih)
Sonu görülmeyecek kadar geniş olan. (uçsuz bucaksız)
Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı, deneyim. (hayat tecrübesi)
Bir toplum içinde var olan ve uyulması gereken saygı ve incelik davranışları, terbiye. (görgü)
Gelişmesinin başında bulunan. (ilkel)


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 92 Cevabı

2. ETKİNLİK

Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1- Tarih Ana ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap
: Geçmişten günümüze dünya üzerinde hangi olayların meydana geldiğini bilirmiş.

2- Tarih Ana, çevresindekilere anlattığı bilgileri nasıl edinmiştir?
Cevap: Kitaplardan ve gezdiği ülkelerden

3- Aşağıdakilerden hangisi çevresindekilerin Tarih Ana’ya sorduğu sorulardan biri değildir?
Cevap: İnsanlar ticaret yapmaya nasıl başlamışlar?

4- Tarih Ana, insanlığın hikâyesini anlatırken aşağıdaki bilgilerden hangisine anlatımında yer vermemiştir?
Cevap: Ateşin toprağı sertleştirdiğini görünce kap kacak yapmayı öğrenmişler.

5- Tarih Ana, anlatımını aşağıdaki cümlelerden hangisiyle bitirmiş?
Cevap: Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 93 Cevabı

3. ETKİNLİK

Metnin türü ve bu metin türünü oluşturan öğeler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.

Konuşurken göz teması kurmaya ve uygun hitap ifadelerini kullanmaya dikkat ediniz.

Metnin Türü, Öğeleri, Konusu ve Ana Fikri Üzerine Düşünceler

Bu metin, hikâye türünde yazılmış bir metindir. Hikâye türünün belirgin özellikleri olay, kişiler, yer ve zaman öğelerinin bulunmasıdır. Bu metinde de bu öğeler açıkça görülmektedir. Şimdi bu öğeleri kısaca inceleyelim:

  • Olay: İnsanların, Tarih Ana’ya sorular sorarak geçmişten günümüze kadar olan gelişmeleri öğrenme çabaları.
  • Kişiler: Tarih Ana ve ona soru soran komşuları.
  • Yer: Tarih Ana’nın yaşadığı geniş ülkelerden bir yer.
  • Zaman: Zaman net bir şekilde belirtilmemiştir; “bir gün” ifadesiyle genel bir zaman dilimi verilmiştir.

Metnin konusu, Tarih Ana'nın insanlığın gelişimini ve önemli icatları anlatmasıdır.

Metnin ana fikri, insan aklını kullanarak gelişim sağladığında, ilerleme kaydedebileceği ve topluma faydalı olabileceğidir. İnsanlar akıllarını kullanarak sürekli olarak yenilikler yapmış ve bu sayede günümüzün teknolojik düzeyine ulaşmıştır. Bu da gösteriyor ki, aklını kullanan insan ilerler ve toplumun gelişmesine katkıda bulunur.

Konuşurken dikkat etmemiz gerekenler: Arkadaşlarımızla bu konuyu konuşurken göz teması kurmalı ve saygılı bir şekilde hitap etmeliyiz. Ayrıca, herkesin fikrini dinleyerek konuyla ilgili düşüncelerimizi uygun bir dille ifade etmeliyiz.

4. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyip metinde sözü edilen icatların altındaki kutucuğunu ✓ ile işaretleyiniz.

Telefon, saat, ampul ve tekerlek.

Soru: Aşağıdaki görselleri, Tarih Ana’nın anlattığı hikâyedeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.

Cevap:5-2-4-1-3


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 94 Cevabı

5. ETKİNLİK

Soru: “Tarih Ana” başlıklı metni ana hatlarıyla anlatınız.

"Tarih Ana" Başlıklı Metnin Özeti

“Tarih Ana” başlıklı metinde, bilgisi ve tecrübesiyle çevresindekilerin ilgisini çeken bir yaşlı kadının, insanlığın tarih boyunca kaydettiği gelişmeleri ve icatları anlatması işlenir. Çevresindekiler Tarih Ana'ya dünya tarihi ve insanların gelişimi hakkında sorular sorarlar. Tarih Ana da insanlığın mağarada yaşamaktan başlayarak ateşi bulma, tarımı öğrenme, hayvanları evcilleştirme ve tekerleği icat etme gibi önemli aşamalardan geçtiğini anlatır. Ayrıca, insanların zamanla ticareti öğrenmesi, para bulunana kadar takas usulü ticaret yapmaları ve teknolojinin gelişmesi gibi konulara değinir. Son olarak, Tarih Ana, aklını kullanan insanların gelişip ilerlediğini ve topluma katkıda bulunduğunu ifade ederek anlatısını sonlandırır.

Soru: Metindeki ‘Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.

Düşüncelerinizi ifade ederken konu dışına çıkmamaya dikkat ediniz.

Cevap: "Aklını kullanan gelişir, ilerler ve insanlığa katkıda bulunur." sözünden anladığım şudur: İnsan, aklını ve zekasını kullanarak kendini geliştirebilir, ilerleyebilir ve topluma fayda sağlayabilir. Bu söz, düşünmenin ve bilginin önemini vurguluyor. Akıl ve bilgi, insanları ileriye taşıyan en önemli gücü oluşturur. İnsanlar akıllarını kullanarak yeni icatlar yapar, sorunlara çözümler üretir ve toplumun genel refahını artırır. Dolayısıyla, aklını etkili kullanan bireyler hem kendilerini hem de insanlığı geliştirir ve geleceğe katkıda bulunur.

6. ETKİNLİK

Soru: Sizce gelecekte teknoloji sayesinde insanlığın yaşamında ne gibi değişiklikler olabilir? Aşağıya, duygu ve düşüncelerinizi içeren kısa bir metin yazınız. Metninizin içeriğine uygun bir başlık yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

Gelecekte Teknolojinin Getirecekleri

Gelecekte, teknolojinin gelişimiyle insan yaşamında büyük değişiklikler olacağına inanıyorum. Günlük işlerimizin çoğunu robotlar ve yapay zeka yardımıyla çok daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabileceğiz. Sağlık alanında gelişen cihazlar ve tedavi yöntemleri sayesinde hastalıkların daha hızlı teşhis edilmesi ve tedavi edilmesi mümkün olacak. Ayrıca, uzay yolculuğunun yaygınlaşması ile diğer gezegenlerde yaşam araştırmaları hız kazanacak ve belki de başka gezegenlerde koloniler kurabileceğiz. Eğitim ve çalışma hayatında sanal gerçeklik daha fazla yer alacak, böylece dünyanın her yerinden insanlar aynı sınıfta veya ofiste buluşabilecek. Çevre dostu enerji kaynaklarının yaygınlaşması ile de çevre kirliliği azalacak ve daha sürdürülebilir bir dünyada yaşayacağız. Teknoloji ilerledikçe hayatımızın her alanında kolaylıklar sağlayacak ve bizi daha modern bir dünyaya taşıyacak.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 95 Cevabı

7. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki afişi inceleyiniz. Afişin içeriği, kapsamı ve amacı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.

İCAT ÇIKAR!

Teknoloji ile ilgili yenilikçi, yaratıcı fikirlerin, projelerin mi var?
ilkokullar arasında düzenlenen “İcat Çıkar!”
yarışmasıyla bu fikirlerini, projelerini gerçeğe
dönüştürebilir, ödül kazanabilirsin.
Bunun için başvuru formunu doldurup okul yönetimine teslim etmen yeterli.
Haydi, fikirlerini ve projelerini gerçeğe dönüştür!

Soru: Afişte belirtilen yarışmaya katılmak için bir fikriniz, projeniz olduğunu varsayarak aşağıdaki başvuru formunu yönergelere uygun şekilde doldurunuz.

Arkadaşlar, formları doldururken istenen bilgileri dikkatli okumalıyız. Adımız, soyadımız, T.C. kimlik numaramız gibi bilgileri doğru, eksiksiz ve silinmez kalemle doldurmalıyız.

Cevap: Afişin içeriği bir proje yarışması, kapsamı ilkokul öğrencileri, amacı da öğrencilerin yaratıcı fikirlerini gerçeğe dönüştürmektir.

BAŞVURU FORMU

Başvuru Formu

Okulunuzun adını aşağıya yazınız.

Okulunuzun Adı: Cumhuriyet İlkokulu

Aşağıda istenen kişisel bilgilerinizi eksiksiz olarak yazınız.

  • Adınız ve Soyadınız: Ali Yılmaz
  • T.C. Kimlik Numaranız: 12345678910
  • Doğum Tarihiniz: 15.03.2014
  • Doğum Yeriniz: İstanbul

Projenizi tanıtıcı bilgileri aşağıya yazınız.

  • Projenizin Adı: Akıllı Geri Dönüşüm Kutusu
  • Projenizin Konusu: Atık ayrıştırma ve geri dönüşüm
  • Projenizin Amacı: Çocuklara geri dönüşüm bilinci kazandırmak ve atıkların ayrıştırılmasını sağlamak

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 96 Cevabı

8. ETKİNLİK

Soru: Kesme işareti ve ünlem işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.

Kesme işareti ve ünlem işaretinin kullanıldıkları yerlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup örnek cümleleri inceleyiniz. Siz de açıklamalara uygun birer cümle yazınız.

Özel adlara gelen ekleri ayırmada kesme işareti kullanılır.

  • Örnek: Bilim İnsanı Aziz Sancar’ı kendime örnek alıyorum.
  • Cümle: Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliğinde Türkiye Cumhuriyeti kuruldu.

Sayılara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti konur.

  • Örnek: “İcat Çıkar!” yarışmasına bu ayın 15’ine kadar başvurabiliriz.
  • Cümle: 2023’te yeni bir projeye başladım.

Bazı kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için kesme işareti kullanılır.

  • Örnek: TV’de uzay teknolojisiyle ilgili bir belgesel izledim.
  • Cümle: AB’nin yeni kararları gündemde.

Sevinç, kıvanç, acı, korku, şaşma gibi duyguları anlatan cümlelerin sonuna ünlem işareti konur.

  • Örnek: Eyvah, bilgisayarın klavyesine süt döküldü!
  • Cümle: Aman Tanrım, bu ne büyük bir başarı!

Seslenme, uyarı ve hitap sözlerinden sonra ünlem işareti kullanılır.

  • Örnek: Ey Türk Gençliği!
  • Cümle: Hey, buraya bak!

SONRAKİ METNE HAZIRLIK

Kitap türleri hakkında araştırma yapınız. Çocuk kitapları türlerini yazınız.

  • Roman: Uzun kurgusal hikayeler.
  • Hikaye: Kısa kurgusal olaylar.
  • Masal: Fantastik çocuk hikayeleri.
  • Fabl: Hayvan karakterli ders verici hikayeler.
  • Şiir: Duygu ve düşünceleri ifade eden şiirler.
  • Biyografi/Otobiyografi: Gerçek yaşam hikayeleri.
  • Deneme: Yazarın düşüncelerini ifade ettiği yazılar.
  • Ansiklopedi: Genel bilgi veren kaynak kitaplar.
  • Kişisel Gelişim: Rehber ve motivasyon kitapları.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.